Re: Fileleed
Geplaatst: 29 aug 2017 19:41
De reisbehoefte van forensen is een oplopende lijn in de tijd. Wanneer je daar altijd 10% onder blijft hou je problemen. Maar waarom hebben we niet dezelfde discussie over de woningnood?
“Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren.” — Aristoteles
https://www.freethinker.nl/forum/
Volgens mij ligt ik ook toe waarom meer asfalt niet werkt.
Eventjes , daarna niet meer. Dan staat ie weer vol met ex-treinreizigers, voormalig spitsmijders en mensen die op grote afstand van Amsterdam een mooi huisje vinden.Meer asfalt helpt. A2 naar het noorden 's ochtends is een paar jaar geleden verdubbeld en dat helpt.
Ik neem aan dat je hier niet doelt op luchtvervuiling en lawaai van het verkeer, gezien je wens om meer asfalt aan te leggen?Zoek even een vergelijkbaar pand in Rotterdam. En dan ook met vergelijkbaar CO2 en andere gassen in de lucht, omgevingslawaai en zonder spuiten op het schoolplein.
Allereerst kun je je afvragen of wonen net zo schadelijk is als meer autokilometers.Precies hetzelfde geldt voor de woningnood. Sinds de wereldoorlog bouwen we huizen en nog steeds is er woningnood. Ik stel voor om te stoppen met het bouwen van woningen. Het helpt niet tegen het probleem.
Volgens mij is ie al een jaar of 5 dubbel en nog steeds voldoende. De afvoer is ook goed geregeld.
Je hebt geen forensen nodig om genoeg lawaai en CO2 in Rotterdam te krijgen. Het is daar maar één van de factoren. Files zijn ook een factor.
Ja. Dus in Nederland moeten we of gigantisch voor een huis betalen of fileleed ervaren. Ik hoorde eens dat een koe meer vierkante meters heeft dan een mens in Nederland. We hebben dus gewoon te weinig ruimte voor wonen en forensen gereserveerd. Het compacte stad beleid. Ondertussen is de groene ruimte voor heel veel mensen ook onbereikbaar geworden. Fiets maar eens vanuit het centrum naar het groen om de stad heen.
In de link van Dickemick werd dit verschoven op het bordje van de werkgever. In mijn straat wonen mensen die werken op Schiphol, Almere en Eindhoven. Van een paar mensen is dit bij mij bekend van de rest weet ik het niet. De voordelen zijn een betere baan, hoger inkomen. De nadelen zijn uiteraard de files en de lange werkdagen. Voor mij onbegrijpelijk maar het is langzaam maar zeker ingeburgerd geraakt. Zelf mijn dochter dacht na over een baan in Utrecht. Forenzen om snel carrière te maken.Bonjour schreef: ↑29 aug 2017 19:05 Helaas heb ik om de 6 maanden tot een paar jaar een nieuwe werkplek. Meestal bij een grote plaats. Maar ik heb nu een perceel van 330 m2, een 2 onder 1 kap voor 3 ton. Zoek even een vergelijkbaar pand in Rotterdam. En dan ook met vergelijkbaar CO2 en andere gassen in de lucht, omgevingslawaai en zonder spuiten op het schoolplein.
Ik vermoed dat 'te duur' geen belangrijke reden is voor een werkgever om het kantoor open te houden. Mijn idee is dat werkgevers liever niet hebben dat personeel betaald in het kantoor is op tijden dat hij of zij geen oogje in het zeil kan houden; voor je het weet zitten ze op zijn kosten op Facebook of Freethinker.nl. Uiteraard doet de werkgevers dat niet 's nachts.Doppelgänger schreef: ↑29 aug 2017 13:22 Negen-tot-vijf-mentaliteit: werknemers mogen het niet hebben, maar werkgevers blijkbaar wel. Daardoor zitten we allemaal tegelijk in de auto. Het kantoor tot drie uur 's nachts open houden is immers te duur.
Op het moment dat er regen valt en een vrachtwagen een verbindingsweg afsluit is het halve land ontregeld.Rond Utrecht is een verkeersinfarct ontstaan door een combinatie van slecht weer en een geschaarde vrachtwagen op de A12. Zowel Rijkswaterstaat als de Verkeers Informatiedienst (VID) adviseren de wegen rond de domstad te mijden.
Rond Utrecht is een verkeersinfarct ontstaan door een combinatie van slecht weer en een geschaarde vrachtwagen op de A12. Zowel Rijkswaterstaat als de Verkeers Informatiedienst (VID) adviseren de wegen rond de domstad te mijden.
Dit artikel gaat over de Verenigde Staten, maar ik vermoed dat e.e.a. ook grotendeels opgaat voor Nederland.De Encyclopedist schreef: ↑30 aug 2017 07:58Ik vermoed dat 'te duur' geen belangrijke reden is voor een werkgever om het kantoor open te houden. Mijn idee is dat werkgevers liever niet hebben dat personeel betaald in het kantoor is op tijden dat hij of zij geen oogje in het zeil kan houden; voor je het weet zitten ze op zijn kosten op Facebook of Freethinker.nl. Uiteraard doet de werkgevers dat niet 's nachts.
5 jaar is natuurlijk niets aan tijd voor dit soort mega investeringen. Ervaring overal ter wereld leert dat ook deze weg weer gaat vollopen.
Er is dus te weinig geïnvesteerd in de alternatieven. Het is een brede filevrije snelweg tegenover een gammele stoptrein (i.p.v. hoog frequente lightrail, zoals S-bahn verbindingen rond Duitse steden).Treinreizigers gaan uit de trien omdat de verbinding stopdienst utrecht geldermalsen en de intercity naar Den Bosch ook klote zijn. Veel te weinig plaatsen en te vaak uitval.
Maar wegverkeer van buiten draagt er wel aan bij en fietsers of metroreizigers niet.Je hebt geen forensen nodig om genoeg lawaai en CO2 in Rotterdam te krijgen. Het is daar maar één van de factoren. Files zijn ook een factor.
Ik ben met je eens dat er weinig groen is in en rond de Nederlandse steden, maar ook hier geldt: de auto heeft een enorme impact op de ruimtelijke ordening. Doordat we inzetten op wegverkeer zijn steden minder leefbaar en is de groene ruimte verder weg. Ook hier is de USA een goed voorbeeld, steden zijn enorm uitgedijd en zonder auto kun je je nauwelijks meer verplaatsen.Ja. Dus in Nederland moeten we of gigantisch voor een huis betalen of fileleed ervaren. Ik hoorde eens dat een koe meer vierkante meters heeft dan een mens in Nederland. We hebben dus gewoon te weinig ruimte voor wonen en forensen gereserveerd. Het compacte stad beleid. Ondertussen is de groene ruimte voor heel veel mensen ook onbereikbaar geworden. Fiets maar eens vanuit het centrum naar het groen om de stad heen.
En als we tol gaan heffen belasten we dus de woningdruk in de grote steden nog meer.
Interessant is New York, goed OV netwerk, wat compacter gebouwd dan de meeste steden in de USA en geheel andere verdeling van vervoerwijze (modal share) dan de meeste steden in de USA.Ik ken de Amerikaanse steden niet goed genoeg om daarover te oordelen. Ik vind het idee van dubbellaagse snelwegen wel aardig.
Ik pleit niet voor het pesten van burgers maar voor het ontwikkelen van alternatieven zoals OV en fiets en een eerlijke beprijzing waarin alle maatschappelijke kosten en baten zijn meegenomen. De burger profiteert hiervan: hij heeft meer te kiezen, de files worden minder en het land wordt schoner.Ik zou Nederland liever groen houden. Weinig wegen, veel groen. Alleen ik vind het pesten van de burgers vervelender. Pesten door te weinig huizen en wegen te bouwen. Wanneer we dus ervoor kiezen met zoveel miljoen hier te wonen, laten we dan er ook maar voor kiezen het land vol te bouwen.
Ik zal het niet ontkennen. Is er vergelijkbare kennis over wat thuiswerkers -niet op stukloon- zoal uitvreten overdag?Doppelgänger schreef: ↑30 aug 2017 10:57 Dit artikel gaat over de Verenigde Staten, maar ik vermoed dat e.e.a. ook grotendeels opgaat voor Nederland.
[-] Werknemers besteden gemiddeld 1,5 tot 3 uur per dag op het werk aan privézaken.
[-] 70% van het bezoeken van pornografische websites vindt plaats tijdens werkuren.
[-] 60% van alle online aankopen vindt plaats tussen 09.00 en 17.00 uur.
[-] Het aantal mensen dat zegt dat ze nooit hard werken is groter dan het deel dat dat wel doet.
[-] Slechts 13% van alle werknemers voelt zich betrokken bij zijn of haar baan.
[-] Er is vaak niet genoeg werk te doen op een achturige werkdag.
Ook op kantoor gebeuren dit soort zaken dus wel degelijk. Het enige verschil met thuiswerken is dat de werkgever de illusie heeft dat zijn werknemers onder toezicht harder werken, hetgeen niet het geval is.
Inderdaad. Onze werktijden zijn ooit verzonnen voor fabrieksarbeid en nooit herzien voor kantoorarbeid. Er zal nog wel wat water door de Maas stromen voor we -en dan vooral werkgevers- wijzer worden.Doppelgänger schreef: ↑30 aug 2017 10:57Werkdagen zouden veel meer gericht moeten zijn op output i.p.v. aanwezigheid.
Het schijnt dat thuiswerkers productiever zijn. Dit artikel haalt een aantal zaken aan die ik vaker ben tegengekomen:De Encyclopedist schreef: ↑30 aug 2017 13:10Ik zal het niet ontkennen. Is er vergelijkbare kennis over wat thuiswerkers -niet op stukloon- zoal uitvreten overdag?
Ik gedij het best van 6.30 tot 15.00 daarna zijn de sappen er wel uit en poog voor de middag-avondspits onderweg te zijn. Door vroeg te starten mis ik een deel gezelligheid (verstoring) anderen die om 9.00 startenDoppelgänger schreef: ↑30 aug 2017 14:06 [
[-] Je bent meer op je gemak in je thuisomgeving.
[-] Je wordt niet afgeleid door je collega's.
[-] Je kunt zelf bepalen hoe laat je begint. Niet iedereen gedijt van 9 tot 5.
Utrecht CS heeft in de jaren 70 een verbouwing gehad met een nieuwe voetgangers passage, die begin jaren 80 vervangen moest worden en die hal die toen ontstond is ook al weer verdwenen.
Hier zijn we het helemaal eens. Een reden dat ik in de auto stap is omdat ik het gevoel krijg als een kip in een veewagen te moeten reizen als ik een keer de trein kies. Als ik in de auto zit, heb ik tenminste mijn eigen plekje in de file.

Werkgevers: zet je kantoor of fabriek niet aan de snelweg maar bij het station neer. Forenzen met het OV is niet aantrekkelijk als je na de trein nog een uur op de bus moet wachten of een half uur lopen.dikkemick schreef: ↑30 aug 2017 23:00 Volgens mij is ontmoedigingsbeleid 1 optie. Beloon die werknemer die dichter bij het werk woont of gaat wonen. Schaf wegenbelasting af en betaal per gereden Km. Zorg dat thuiswerken aantrekkelijker gemaakt wordt. Doe als werkgever (regering) iets met fietsen! Leg snelle fietspaden aan.