gek van Assembler

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: gek van Assembler

Bericht door Erik »

pallieter schreef:
Mijn meest memorabele crashes waren in assembler. :D
En vond je fout maar eens terug. :banghead:
Altijd goed voor een aantal avonden vierkante ogen om je daarna in het bier te verdrinken.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

O.. ik heb zóveel nachten doorgehaald.
En steeds maar weer die objectfile met dat compileren. En het zetten van de breaks bij het zoeken.... Toch was het achteraf een mooie ervaring, die battle.
Trouwens ook met hogere talen..
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Gerard R. schreef:O.. ik heb zóveel nachten doorgehaald.
En steeds maar weer die objectfile met dat compileren. En het zetten van de breaks bij het zoeken.... Toch was het achteraf een mooie ervaring, die battle.
Ik vermaak me er nog altijd mee, zowel privé als op mijn werk.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

pallieter schreef:http://www.electronics-tutorials.ws/logic/logic_1.html

Man, hier kon je fouten maken.
Met dat soort werk heb ik me ook ooit uitstekend vermaakt. Ik heb zelf een IO-interface in elkaar gesoldeerd. Prachtig werk, stukje hard- en software.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Erik schreef:
Ik heb overwogen maar weer wat te gaan doen, gewoon voor de lol, maar ik kom er niet toe.
Ik heb ook geen goed overzicht over wat een leuke, handzame, maar toch serieuze taal zou zijn.
De interpreter Python is dan het eerste simpele waar ik aan denk (de hardware is snel genoeg tegenwoordig), maar als ik dan verder denk aan al die bibliotheken, dan vergaat me de animo.
Ik heb de laatste tijd wel eens zitten spelen met 'Icon', maar ook dát bevredigt niet echt.
De 'oude talen', C, Pascall, Fortran, etc. zijn zo oud... Beetje zeuren hier. :lol:
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Met dat soort werk heb ik me ook ooit uitstekend vermaakt. Ik heb zelf een IO-interface in elkaar gesoldeerd. Prachtig werk, stukje hard- en software.
Mijn handen trillen, Bonjour. Altijd al gehad.

Heel leuk om te solderen.

En dat is GVD heet!

Ben nooit handig geweest. Heb zelfs 2 keer zwavelzuur in mijn mond "gepipetteerd", kwestie van te bewijzen dat ik geen ezel ben.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Gerard R. schreef:
Erik schreef:
Ik heb overwogen maar weer wat te gaan doen, gewoon voor de lol, maar ik kom er niet toe.
Ik heb ook geen goed overzicht over wat een leuke, handzame, maar toch serieuze taal zou zijn.
De interpreter Python is dan het eerste simpele waar ik aan denk (de hardware is snel genoeg tegenwoordig), maar als ik dan verder denk aan al die bibliotheken, dan vergaat me de animo.
Ik heb de laatste tijd wel eens zitten spelen met 'Icon', maar ook dát bevredigt niet echt.
De 'oude talen', C, Pascall, Fortran, etc. zijn zo oud... Beetje zeuren hier. :lol:
Ik kan Python zeer waarderen, het is erg laagdrempelig en goed ondersteund.
Maar C# vind ik toch wel erg fijn om mee te werken.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Java?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Java?
The IBM Mathematical Formula Translating System verdorie! Dat deed tenminste wat je wilde dat het deed. Perfect intuïtief. Begrijp je je wiskunde dan is er niets beter en logischer dan Fortran.

Moest je samenwerken met anderen, euh wel niet zo leuk. My math is incompatible with yours mister, and math nor myself are to blame here.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef:Java?
Ook wel eens naar gekeken, maar het trekt me niet.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Bonjour schreef:Java?
Not my cup of tea!
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wat trouwens ook leuk is voor kleine dingetjes is html/javascript. Laatst een simulator gemaakt van mijn oude ti25 zakjapanner in één file. Geen compiler en geen installatie.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Gerard R. schreef: Ik heb overwogen maar weer wat te gaan doen, gewoon voor de lol, maar ik kom er niet toe.
Die bibliotheken kan je grotendeels negeren; ik doe dat toch. Soms denk ik als ik aan een bepaald project bezig ben: Het zou handig zijn als iemand voor dit deelprobleem al een oplossing geschreven zou hebben en dan ga ik op zoek of er inderdaad zo'n bibliotheek bestaat. Dan is het op dat moment de moeite waard om tijd te steken in die ene bibliotheek.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Je helpt me, ik voel weer wat zin. Wie weet ga ik er inderdaad toch weer eens wat tijd in steken. :wink:
Er is bij mij al zoveel kennis op de achtergrond van vroeger, dat kan heel snel gaan.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Als je echt weer eens serieus met assembler aan de slag wilt, kijk dan eens of je de cursus Ethical Hacking Exploits with Malcolm Shore kunt vinden.
Hij laat zien, waar je gratis online assemblers kunt vinden. Inclusief debuggers en alles wat je nodig hebt om de leukste dingen uit halen in minimale code.
Of zoek The MASM32 SDK, waar je gratis software kunt ophalen voor jouw wensen. Of het moet zijn dat je nu al gek wordt van EAX, EBX, ECX, EDX, EDI, enz.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
Plaats reactie