Altijd goed voor een aantal avonden vierkante ogen om je daarna in het bier te verdrinken.pallieter schreef:En vond je fout maar eens terug.Mijn meest memorabele crashes waren in assembler.
gek van Assembler
Moderator: Moderators
Re: gek van Assembler
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
O.. ik heb zóveel nachten doorgehaald.
En steeds maar weer die objectfile met dat compileren. En het zetten van de breaks bij het zoeken.... Toch was het achteraf een mooie ervaring, die battle.
Trouwens ook met hogere talen..
En steeds maar weer die objectfile met dat compileren. En het zetten van de breaks bij het zoeken.... Toch was het achteraf een mooie ervaring, die battle.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Ik vermaak me er nog altijd mee, zowel privé als op mijn werk.Gerard R. schreef:O.. ik heb zóveel nachten doorgehaald.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Met dat soort werk heb ik me ook ooit uitstekend vermaakt. Ik heb zelf een IO-interface in elkaar gesoldeerd. Prachtig werk, stukje hard- en software.pallieter schreef:http://www.electronics-tutorials.ws/logic/logic_1.html
Man, hier kon je fouten maken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Ik heb overwogen maar weer wat te gaan doen, gewoon voor de lol, maar ik kom er niet toe.Erik schreef:Ik vermaak me er nog altijd mee, zowel privé als op mijn werk.Gerard R. schreef:O.. ik heb zóveel nachten doorgehaald.
Ik heb ook geen goed overzicht over wat een leuke, handzame, maar toch serieuze taal zou zijn.
De interpreter Python is dan het eerste simpele waar ik aan denk (de hardware is snel genoeg tegenwoordig), maar als ik dan verder denk aan al die bibliotheken, dan vergaat me de animo.
Ik heb de laatste tijd wel eens zitten spelen met 'Icon', maar ook dát bevredigt niet echt.
De 'oude talen', C, Pascall, Fortran, etc. zijn zo oud... Beetje zeuren hier.
Mijn handen trillen, Bonjour. Altijd al gehad.Met dat soort werk heb ik me ook ooit uitstekend vermaakt. Ik heb zelf een IO-interface in elkaar gesoldeerd. Prachtig werk, stukje hard- en software.
Heel leuk om te solderen.
En dat is GVD heet!
Ben nooit handig geweest. Heb zelfs 2 keer zwavelzuur in mijn mond "gepipetteerd", kwestie van te bewijzen dat ik geen ezel ben.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Ik kan Python zeer waarderen, het is erg laagdrempelig en goed ondersteund.Gerard R. schreef:Ik heb overwogen maar weer wat te gaan doen, gewoon voor de lol, maar ik kom er niet toe.Erik schreef:Ik vermaak me er nog altijd mee, zowel privé als op mijn werk.Gerard R. schreef:O.. ik heb zóveel nachten doorgehaald.
Ik heb ook geen goed overzicht over wat een leuke, handzame, maar toch serieuze taal zou zijn.
De interpreter Python is dan het eerste simpele waar ik aan denk (de hardware is snel genoeg tegenwoordig), maar als ik dan verder denk aan al die bibliotheken, dan vergaat me de animo.
Ik heb de laatste tijd wel eens zitten spelen met 'Icon', maar ook dát bevredigt niet echt.
De 'oude talen', C, Pascall, Fortran, etc. zijn zo oud... Beetje zeuren hier.
Maar C# vind ik toch wel erg fijn om mee te werken.
The IBM Mathematical Formula Translating System verdorie! Dat deed tenminste wat je wilde dat het deed. Perfect intuïtief. Begrijp je je wiskunde dan is er niets beter en logischer dan Fortran.Java?
Moest je samenwerken met anderen, euh wel niet zo leuk. My math is incompatible with yours mister, and math nor myself are to blame here.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Ook wel eens naar gekeken, maar het trekt me niet.Bonjour schreef:Java?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wat trouwens ook leuk is voor kleine dingetjes is html/javascript. Laatst een simulator gemaakt van mijn oude ti25 zakjapanner in één file. Geen compiler en geen installatie.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Die bibliotheken kan je grotendeels negeren; ik doe dat toch. Soms denk ik als ik aan een bepaald project bezig ben: Het zou handig zijn als iemand voor dit deelprobleem al een oplossing geschreven zou hebben en dan ga ik op zoek of er inderdaad zo'n bibliotheek bestaat. Dan is het op dat moment de moeite waard om tijd te steken in die ene bibliotheek.Gerard R. schreef: Ik heb overwogen maar weer wat te gaan doen, gewoon voor de lol, maar ik kom er niet toe.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Je helpt me, ik voel weer wat zin. Wie weet ga ik er inderdaad toch weer eens wat tijd in steken. 
Er is bij mij al zoveel kennis op de achtergrond van vroeger, dat kan heel snel gaan.
Er is bij mij al zoveel kennis op de achtergrond van vroeger, dat kan heel snel gaan.
Als je echt weer eens serieus met assembler aan de slag wilt, kijk dan eens of je de cursus Ethical Hacking Exploits with Malcolm Shore kunt vinden.
Hij laat zien, waar je gratis online assemblers kunt vinden. Inclusief debuggers en alles wat je nodig hebt om de leukste dingen uit halen in minimale code.
Of zoek The MASM32 SDK, waar je gratis software kunt ophalen voor jouw wensen. Of het moet zijn dat je nu al gek wordt van EAX, EBX, ECX, EDX, EDI, enz.
Hij laat zien, waar je gratis online assemblers kunt vinden. Inclusief debuggers en alles wat je nodig hebt om de leukste dingen uit halen in minimale code.
Of zoek The MASM32 SDK, waar je gratis software kunt ophalen voor jouw wensen. Of het moet zijn dat je nu al gek wordt van EAX, EBX, ECX, EDX, EDI, enz.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)