Aantal christenen blijft stijgen

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

bert schreef:Als je 'ontdopen' in google zoekt kom je op allerlei fora terecht.
Men is het er vaak niet over eens of dat wel kan?, ik dacht van wel.
Ga ik proberen bedankt. Maar de rest van je betoog geeft me weinig hoop op een goede afloop.
bert schreef:GH, hoe heb je dat geprobeerd en waarom lukt het niet?
Gezocht naar de website of een emial adres van de bewuste kerk. Ook geen secratariaat. Via het mij ongewenst toegestuurde parochieblaadje toch een adres gevonden van een overkoepelende organisatie van katholieke kerken in Deventer en directe omgeving. Googelen leverde een adres op van de bewuste kerk maar op geen van de gevonden adressen werd ook maar iets van een reactie gegeven. Ze zijn ware volgelingen van hun Heer. Die geeft ook nooit thuis.

Trouwens héél goed en mooi opgemerkt van Sven Maes in het Nieuwsblad.
Sven Maes schreef:Als het over euthanasie gaat spreekt kardinaal Danneels van wilsonbekwamen. Een baby van enkele dagen of weken oud is blijkbaar wilsbekwaam genoeg om middels een paar druppels water een levenslange katholieke stempel opgeplakt te krijgen. Moest elke gedoopte vrijzinnige de moeite doen zich te laten ontdopen zouden we pas echt zien wat het draagvlak van Daneels en co. nog is
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
els
Forum fan
Contacteer:

Re: Aantal christenen blijft stijgen

Bericht door els »

Otter schreef:Toch nog wat goed nieuws tussen alle ellende van de wereld door:

Het aantal christenen in de wereld blijft stijgen! De afgelopen vijf jaar is het aantal christenen gegroeid met 140 miljoen!
http://www.christian-research.org.uk/intro.htm

Gegroet
Nogal wiedes, de wereldbevolking stijgt explosief, allemaal dankzij de barensdriften van op kwantitatieve groei gerichte godsdiensten.

Ik vind het geen goed nieuws, dat fokken tegen de klippen op moet maar eens afgelopen zijn. :wink:
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Zieltjes winnen in derdewereldlanden waar amper met condoom wordt geneukt. Ja zo kan ik het ook. :wink:
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

hetty schreef:En dat staat bij het goede nieuws? in principe staan er (christelijk gezien dan) momenteel
nog altijd 431.648.5192 mensen in de rij voor enkele reis hel.
Nou dat vraag ik me af hoor... Ik zit niet aan de rechterhand Gods om te oordelen de levenden en de dode. Jezus heeft in de drie dagen dat ie 'dood' was geevangeliseerd aan de mensen in het dodenrijk uit de tijd van Noach. Het zou wel heel cru zijn als er geen mogelijkheid tot inkeer was. Maar goed. Nogmaals. Ik zit niet op de rechterstoel.
Jutter schreef:Zieltjes winnen in derdewereldlanden waar amper met condoom wordt geneukt. Ja zo kan ik het ook.
Zullen we er een weddenschap van maken?
els schreef:Nogal wiedes, de wereldbevolking stijgt explosief, allemaal dankzij de barensdriften van op kwantitatieve groei gerichte godsdiensten.
De bevolkingsgroei was 1.2%, de groei van christenen 1.3%. Dus een grotere groei dan de aanwas van de bevolking.
els schreef: Ik vind het geen goed nieuws, dat fokken tegen de klippen op moet maar eens afgelopen zijn.
Ben ik met je eens. Armoede veroorzaakt voor een gedeelte die enorme aanwas. Armoede bestrijding zou een goeie start zijn met het beteugelen van de bevolkingsgroeiproblematiek. Maar dat is weer een hele andere discussie.

Ik blijkf het goed nieuws vinden.

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Zeg Otter.
Otter schreef:
els schreef:Nogal wiedes, de wereldbevolking stijgt explosief, allemaal dankzij de barensdriften van op kwantitatieve groei gerichte godsdiensten.
De bevolkingsgroei was 1.2%, de groei van christenen 1.3%. Dus een grotere groei dan de aanwas van de bevolking.
Devious schreef: Ten tweede, wat misschien nog wel veel belangrijker is, is het feit dat heel veel mensen als kind worden gedoopt, en daarom geadministreerd staan als christenen, maar zich inmiddels kunnen hebben bekeerd tot een ander geloof, of helemaal niet meer geloven.
Ik ben als kind óók gedoopt, en waarschijnlijk sta ik in die archieven nog steeds vermeld, maar inmiddels ben ik een ongelovige geworden.
Kan het je helemaal niets schelen dat die cijfers vertekend zijn? Heb je de postings van mij, GH en anderen helemaal niet gelezen? Die cijfers zijn onbetrouwbaar, omdat mensen die als kind gedoopt zijn worden meegerekend, en het is helemaal niet vanzelfsprekend dat deze mensen nog steeds christen zijn. Ze kunnen nu atheïst zijn, Boeddhist, Satanist of Moslim. Het zegt helemaal niets.
Ik werk dagelijks met Afrikaanse asielzoekers. Vele zijn formeel Christen of Moslim, maar in de dagelijkse omgang merk je dat dit geloof slechts bestaat uit een serie geestdodende rituelen die ze als kind hebben meegekregen, maar dat het geloof verder geen inhoud heeft. Het is niet iets wat hen echt bezighoud, en dat geldt uiteraard ook voor veel Nederlanders. Ik weet nog dat mijn vader wel eens zei, toen hij nog geloofde, dat hij altijd geschokt was dat wanneer de kerkdienst afgelopen was, heel veel mensen, zodra ze de deur uit waren, direkt met hun hoofd bij wereldse dingen bezig waren. Hun geloof had geen diepgang, en ze spraken in hun dagelijkse leven, buiten de muren van de kerk, nooit over Jezus, en meden gesprekken daarover zelfs, waarna ze direkt overgingen naar oppervlakkigheden. Ik heb dit zo vaak gezien, dat ik denk dat heel veel christenen, als het er echt op aankomt, diep in hun hart, helemaal geen christenen zijn, maar eerder 'ietsisten' of in sommige gevallen misschien zelfs atheïsten.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
bert
Forum fan

Bericht door bert »

Er zijn tijden geweest dat het christendom strenge toelatingsvoorwaarden had.
In de hoogdagen van zijn macht concentreerden ze zich wie onder hen de echte waren en wie de valse christenen die van beide walletjes aten.
Men was er in die tijd eerder fier op dat de ware Christenen die konden weerstaan aan de verleidingen van het heidens leven in de minderheid waren.

Nu is, zoals Devious zei, iedereen die maar een beetje in god gelooft een christen.
Of je daarnaast nog andere goden aanbidt, crimineel bent, de bijbel of kerk helemaal niet kent is een bijzaak.
Of de mensen opgenomen in het doopregister ieder godsidee verwerpen ook.

Het ad populum argument is blijkbaar geldig om je gelijk te meten aan je aantal clubleden ongeacht wie ze zijn, maar als iemand verwijst naar pedofiele priesters en tal van andere ontsporingen van het chistendom dan is hij te veralgemenend.
Laatst gewijzigd door bert op 31 jan 2006 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Het zou wel heel cru zijn als er geen mogelijkheid tot inkeer was.
Tot inkeer?

Nee dank je. Ik blijf liever aan de ontvangende kant van de hatelijke dweepzucht. De nobele kant.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Otter schreef:. Jezus heeft in de drie dagen dat ie 'dood' was geevangeliseerd aan de mensen in het dodenrijk uit de tijd van Noach. Het zou wel heel cru zijn als er geen mogelijkheid tot inkeer was. Maar goed. Nogmaals. Ik zit niet op de rechterstoel.
Gezien de aantallen moet hij verdomd hard gelopen hebben. Was het niet handiger geweest van de vader om de zoon iets eerder te sturen. Al die onschuldige dieren en kindertjes die de verdrinkingsdood moesten sterven. Terwijl het clubje rond Noach de erfzonde natuurlijk mee aan boord namen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
hetty
Geregelde verschijning

Bericht door hetty »

Otter schreef:
hetty schreef:En dat staat bij het goede nieuws? in principe staan er (christelijk gezien dan) momenteel
nog altijd 431.648.5192 mensen in de rij voor enkele reis hel.
Nou dat vraag ik me af hoor... Ik zit niet aan de rechterhand Gods om te oordelen de levenden en de dode. Jezus heeft in de drie dagen dat ie 'dood' was geevangeliseerd aan de mensen in het dodenrijk uit de tijd van Noach. Het zou wel heel cru zijn als er geen mogelijkheid tot inkeer was. Maar goed. Nogmaals. Ik zit niet op de rechterstoel.

Oordelen is inherent aan het traditionele christendom. Wie de hele bijbel (Het nieuwe testament vooral) gelooft, gelooft ook in een oordeel voor iedereen die niet in Jezus gelooft. Omdat dat nu eenmaal in de bijbel staat. (Joh 3: 18 )
Dat is toch ook de hele reden tot evangelisatie?

Mythes als 'evangeliseren in het dodenrijk' vat ik niet erg letterlijk op. Overigens was Jezus maar één dag dood, n.l. de zaterdag.

groetjes.
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Devious schreef:Kan het je helemaal niets schelen dat die cijfers vertekend zijn? Heb je de postings van mij, GH en anderen helemaal niet gelezen? Die cijfers zijn onbetrouwbaar
Dat lijkt me nogal wiedes. Ik heb ze gelezen. Uiteraard heeft iedereen goed door dat ik hier een speldeprikje uit deel. Hoe zou het in hemelsnaam mogelijk zijn om de gehele wereldbevolking te onderzoeken naar aangehange religie? Dat gebeurt volgens beproefde methodes. Daar kan over gediscuseerd worden.

Onderzoeken "Hoe denkt de Nederlander over dit of dat?" wordt ook steeksproefgewijs gedaan.
Onder 789 mensen is een enquete gehouden en het blijkt dat de nederlander vindt dat: (Puntje puntje puntje)
Dat is precies hetzelfde. Natuurlijk snap ik dat het geen 'onomstotelijke' getallen zijn. Het staat er echter ook niet bij dat er NIET rekening is gehouden met dergelijke beperkende omstandigheden. Dus vooralsnog hou ik dat dan ook maar in het mdden.
Hetty schreef: Wie de hele bijbel (Het nieuwe testament vooral) gelooft, gelooft ook in een oordeel voor iedereen die niet in Jezus gelooft. Omdat dat nu eenmaal in de bijbel staat. (Joh 3: 18 )
Dat is toch ook de hele reden tot evangelisatie?
Precies zoals je het zegt. Ik oordeel dus niet. Ik waarschuw voor het oordeel. Lijkt me een wereld van verschil.
Hetty schreef:Mythes als 'evangeliseren in het dodenrijk' vat ik niet erg letterlijk op. Overigens was Jezus maar één dag dood, n.l. de zaterdag.
1 dag dood?
Saturday: The women rested on the weekly Sabbath, according to the Fourth Commandment (Luke 23:56; Exodus 20:8-11). Jesus rose around sunset, exactly three days and three nights (72 hours) after burial, fulfilling the sign of Jonah and authenticating Jesus' Messiahship
Gegroet
permanently set......
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Jezus stierf op vrijdag rond het negende uur (3 uur smiddags)
Hij verrees zondag (vroeg in de morgen, donker was het nog)

dat is 9 + 24 + 6 uur = 39 uur, meer kan ik er echt niet van maken.

als het anders wil uitleggen

op de eerste dag stierf hij
tijdens de tweede dag (sabbat) lag hij in het graf
op de derde dag verrees hij (was het graf leeg).
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Als je niet wil verdiepen krijg je inderdaad die uitleg. Maar zodat je niet hoeft te klikken:
Tuesday: Jesus Christ ate an early-evening Passover meal with His disciples (at the beginning of Nisan 14, Jewish reckoning) and instituted the New Covenant symbols (Matthew 26:26-28). Jesus was then betrayed by Judas, arrested and during the night brought before the high priest.

Wednesday: Jesus was crucified and died around 3 p.m. (Matthew 27:46-50). This was the preparation day for the annual, not weekly, Sabbath, which began that evening (Mark 15:42; Luke 23:54; John 19:31). Jesus' body was placed in the tomb at twilight (Matthew 27:57-60).

Thursday: This was the high-day Sabbath, the first day of Unleavened Bread (John 19:31; Leviticus 23:4-7). It is described as the day after the Day of Preparation (Matthew 27:62).

Friday: The high-day Sabbath now past, the women bought and prepared spices for anointing Jesus' body before resting on the weekly Sabbath day, which began at sunset (Mark 16:1; Luke 23:56).

Saturday: The women rested on the weekly Sabbath, according to the Fourth Commandment (Luke 23:56; Exodus 20:8-11). Jesus rose around sunset, exactly three days and three nights (72 hours) after burial, fulfilling the sign of Jonah and authenticating Jesus' Messiahship.
Sunday: The women brought the prepared spices early in the morning while it was still dark (Luke 24:1; John 20:1). Jesus had already risen (Matthew 28:1-6; Mark 16:2-6; Luke 24:2-3; John 20:1). He did not rise on Sunday morning, but at sunset the day before.
Gegroet
permanently set......
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

En ook:van deze site
The problem with the commonly accepted belief regarding the crucifixion and resurrection is that there are not three days and three nights between Friday afternoon and Sunday morning. We believe the weight of scriptural and historical evidence leads to the conclusion that Jesus died on Wednesday afternoon, was hurriedly placed in the tomb of Joseph of Arimathea shortly before sunset that same afternoon (the eve of an annual Sabbath, the first day of Unleavened Bread; John 19:30-31, 42; Mark 15:42-46) and was resurrected by the Father shortly before sunset on Saturday, three days and three nights after being placed in the tomb, exactly as He had said.
Gegroet
permanently set......
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

leuk, heeft de kerk het al eeuwen verkeerd gevierd. :twisted:

Doe jij aan witte donderdag otter?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

EN nog een kleine uitleg
http://www.gnmagazine.org/issues/gn51/goodfriday.htm

Met de belangrijkste quote:
"The preparation day"
Why do most churches assume and teach that Christ died and was buried on Good Friday? Tradition, for one thing! That's what most people have always been taught.

Also, they assume this is what the Bible teaches. The Scriptures do say that He was buried on "the preparation day," the day before a Sabbath.

Heavy cooking and housecleaning were done on the day before a Sabbath in preparation for it. And the weekly Sabbath falls on Saturday, the seventh day of the week.

Also, according to Bible reckoning days begin at sunset (Leviticus 23:32; compare Genesis 1:5, 8, 13), so all weekly Sabbaths start Friday evening at sunset.

Mark 15:42-46 does tell us plainly that Jesus was entombed late in the afternoon on the "preparation day," just before the Sabbath began at sunset: "Now when evening had come, because it was the Preparation Day, that is, the day before the Sabbath, Joseph of Arimathea, a prominent council member, who was himself waiting for the kingdom of God, coming and taking courage, went in to Pilate and asked for the body of Jesus.

"Pilate marveled that He was already dead; and summoning the centurion, he asked him if He had been dead for some time. So when he found out from the centurion, he granted the body to Joseph. Then he [Joseph] bought fine linen, took Him down, and wrapped Him in the linen. And he laid Him in a tomb which had been hewn out of the rock, and rolled a stone against the door of the tomb."

Two kinds of Sabbaths—weekly and "high day"
What few people realize is that the Sabbath spoken of here was not the weekly Sabbath day, which begins on Friday at sunset and lasts until Saturday sunset.

The apostle John specifically tells us that the day on which Jesus was crucified immediately preceded a special Sabbath, not the regular weekly Sabbath. "Therefore, because it was the Preparation Day, that the bodies should not remain on the cross on the Sabbath (for that Sabbath was a high day), the Jews asked Pilate that their legs might be broken, and that they might be taken away" (John 19:31).

That Sabbath, we see from Scripture, was "a high day." In addition to the weekly Sabbaths, God also commanded seven Holy Days or annual Sabbaths (see Leviticus 23), most of which could fall on different days of the week. A number of commentaries and Bible helps will tell you that John is here referring to one of these annual Sabbaths rather than the weekly Sabbath.

Jesus Christ, like the Passover lamb that was killed to spare the ancient Israelites from the death angel, was slain on Passover day (read John 19). The Passover is observed on the 14th day of the first month of the Hebrew calendar. The next day begins the Feast of Unleavened Bread. The first day of Unleavened Bread, the 15th of Abib, is an annual Sabbath.

"On the fourteenth day of the first month at twilight is the LORD's Passover. And on the fifteenth day of the same month is the Feast of Unleavened Bread to the LORD; seven days you must eat unleavened bread. On the first day you shall have a holy convocation; you shall do no customary work on it" (Leviticus 23:5-7).

The Jews were rushing to finish the burials of the condemned men before the annual Sabbath began at sunset. This preparation day was the day before the first day of Unleavened Bread, a high day or annual Sabbath. The "Preparation Day" referred to in Mark 15:42 and John 19:31 was the day before the Holy Day that began the Feast of Unleavened Bread.

Paraskeue, the Greek word translated "Preparation Day," is "used in reference to the day or hours spent in preparation for the Jewish Sabbath or festivals ..." (Spiros Zodhiates, The Complete Word Study Dictionary: New Testament, 1993, p. 1113).
leuk, heeft de kerk het al eeuwen verkeerd gevierd
Tja, sommige dingen worden door traditie nogal een dogma. Dan blijft het een beetje hangen. Maar de drie dagen blijken dus gewoon te kloppen.
Doe jij aan witte donderdag Otter?
Ja, hoor. Ik doe gewoon lekker mee. T gaat om de herdenking he :wink: Niet om de donderdag voor Pasen.

Gegroet
permanently set......
Plaats reactie