Het ontstaan van het heelal
Moderator: Moderators
Een goede niet te starre G-dsvoorstelling kan wetenschap juist bevorderen.Achnaton schreef:Jessy wat heeft dit alles met het topic te maken? Waar was dit een antwoord op?
Is het jouw antwoord op de stelling dat iedere G'dsvoorstelling alleen maar vaagheid
bevordert en je het met deze bijdrage wil benadrukken?
Het is heel belangrijk om te weten dat er grenzen aan het menselijk weten zijn.
Maar niets bevordert de wetenschap beter dan gewoon helemaal geen godsvoorstelling te hebben.jHenosch schreef:Een goede niet te starre G-dsvoorstelling kan wetenschap juist bevorderen.Achnaton schreef:Jessy wat heeft dit alles met het topic te maken? Waar was dit een antwoord op?
Is het jouw antwoord op de stelling dat iedere G'dsvoorstelling alleen maar vaagheid
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Als mens stel je die vragen nou eenmaal, en ik weet dat je er niets over kunt weten,Waarom stel je steeds de verkeerde vragen?
wat je wel kunt doen is het invullen met iets moois om daar in te geloven, wat je dan ook ziet in religie.
wat voor de 1 mooi is, is voor de ander soms lelijk, toch is het goed erover na te blijven denken, en ook te weten dat we met al onze wetenschap en technologie, met die wezensvragen , nog geen milimeter zijn opgeschoten.
We hebben echt niet meer reden om niet in een God en een groot mysterie te geloven.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 09 sep 2006 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ook dan houd je er een wereldbeeld op na, en het is belangrijk hoe dat beeld eruit ziet, want van dat wereldbeeld betrekt de mens nou eenmaal zijn moraal.cluny schreef:Maar niets bevordert de wetenschap beter dan gewoon helemaal geen godsvoorstelling te hebben.jHenosch schreef:Een goede niet te starre G-dsvoorstelling kan wetenschap juist bevorderen.Achnaton schreef:Jessy wat heeft dit alles met het topic te maken? Waar was dit een antwoord op?
En?jHenosch schreef:ook dan houd je er een wereldbeeld op na, en het is belangrijk hoe dat beeld eruit ziet, want van dat wereldbeeld betrekt de mens nou eenmaal zijn moraal.cluny schreef:Maar niets bevordert de wetenschap beter dan gewoon helemaal geen godsvoorstelling te hebben.jHenosch schreef:Een goede niet te starre G-dsvoorstelling kan wetenschap juist bevorderen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Als jij een wereldbeeld hebt dat vindt dat alle mensen die niet in jouw wereldbeeld geloven moeten worden vermoord, hebben we een probleem,cluny schreef:En?jHenosch schreef:ook dan houd je er een wereldbeeld op na, en het is belangrijk hoe dat beeld eruit ziet, want van dat wereldbeeld betrekt de mens nou eenmaal zijn moraal.cluny schreef: Maar niets bevordert de wetenschap beter dan gewoon helemaal geen godsvoorstelling te hebben.
om maar is iets te noemen.
En wat heeft dat met wetenschap te maken?
Als ik er achter wil komen wat er gebeurt als ik 2 wiskundige formules combineer, ben ik daar echt niet mee bezig.
En bij mijn denken om een opgegraven ding te duiden ook niet.
Wetenschap is beter af zonder goden.
Volgens mij is jouw probleem dat je overal god wilt zien.
Al je reacties zijn doordrenkt met 'god moet'.
Als ik er achter wil komen wat er gebeurt als ik 2 wiskundige formules combineer, ben ik daar echt niet mee bezig.
En bij mijn denken om een opgegraven ding te duiden ook niet.
Wetenschap is beter af zonder goden.
Volgens mij is jouw probleem dat je overal god wilt zien.
Al je reacties zijn doordrenkt met 'god moet'.
Nee niet vaagheid. Het bewijst dat de makers van de Noorse legenden volkomen op de hoogte waren van elektriciteit. Misschien ligt er wel een diepe waarheid verborgen in de oude "mytische " verhalen over het ONTSTAAN van het heelal.Achnaton schreef:Jessy wat heeft dit alles met het topic te maken? Waar was dit een antwoord op?
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Nee, jij gelooft dat de makers van de noorse legende op de hoogte waren van elektriciteit.Jessy schreef:Nee niet vaagheid. Het bewijst dat de makers van de Noorse legenden volkomen op de hoogte waren van elektriciteit. Misschien ligt er wel een diepe waarheid verborgen in de oude "mytische " verhalen over het ONTSTAAN van het heelal.Achnaton schreef:Jessy wat heeft dit alles met het topic te maken? Waar was dit een antwoord op?
Aanbeveling:
springt allen over naar:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 1332#41332
(Religie zit ingebakken in het brein)
Daar gaat het over de drang tot het vlijtig onderhouden van de meest absurde geloofssystemen.
Hoi Jessy, je bent welhaast zeker dezelfde !
Roeland
springt allen over naar:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 1332#41332
(Religie zit ingebakken in het brein)
Daar gaat het over de drang tot het vlijtig onderhouden van de meest absurde geloofssystemen.
Hoi Jessy, je bent welhaast zeker dezelfde !
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
god schiep ook - of schept nog steeds de tijd
dit wordt meestal over het hoofd gezien
evolutie is schepping geprojecteerd op de tijd
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
Heel interessant dat een 55-jarige man de neiging heeft dit soort volkomen lariekoek, erger nog, volkomen onzinnige pseudoprofetenrelilariekoek op fora te zetten.mustafa schreef:god schiep ook - of schept nog steeds de tijd
Wat is jouw probleem, Mustafa?
Beetje manisch of zo?
OD Belladonna C30?
Weed?
evolutie is projectie van schepping in tijd
dit postuleer ik niet als een probleem, maar als een eye-opener

p.s.:
dit postuleer ik niet als een probleem, maar als een eye-opener
p.s.:
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
ik ben feminist
ervaring telt
O, ja? Ik dacht het niet.mustafa schreef:god schiep ook - of schept nog steeds de tijd
In de eerste plaats bestaat god niet ( iets wat niet merkbaar en waarneembaar is, bestaat niet ) en zo ja een vermenging van schiep en schept is volkomen onzin inzake tijd.
Domme onzin, wat er niet is, wordt niet over het hoofd gezien.dit wordt meestal over het hoofd gezien
Wat bedoel je hier nu mee?evolutie is schepping geprojecteerd op de tijd
ID?
Een overdosis Belladonna C30 lijkt me stug daar heb je 10 tot de macht heelveel meer flesjes dan er ooit op aarde zijn geproduceerd om dat te bewerkstelligen.
Is het een van de andere 2 wellicht een combinatie van beiden.
Het is echt niet normale praat voor een 55-jarige man.