dussscollegavanerik schreef:(maar ik weet zeker dat je terugkomt)GuusNatuur schreef:Ik stop ermee,
fundamentalistische atheisten
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
Re: fundamentalistische atheisten
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- GuusNatuur
- Banned
Oei, rode letters, oppassen, dat doet me teveel aan de lagere school denken. Maar ik heb helemaal geen eigen naam bedacht voor hem, want in:Fish schreef:GuusNatuur let even op de spelregels:GuusNatuur schreef: Alsof dat nog niet genoeg is komt vervolgens Paulus de Boskabouter als een heuse schoolmeester nog even Descartes uitleggen.
.
E8 :: Mensen dienen in de discussie aangesproken te worden met de door hun gekozen nickname. Eigen namen bedenken voor discussiepartners is verboden.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =26&t=2511" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Aangenaam! door Boskabouter » 09 maart 2013 18:31
Daarbij verraad hij toch wel eventjes zijn echte identiteit. Dus ik heb die naam niet bedacht, maar een zekere Jean Dulieu.Boskabouter schreef:Lol, nee, ik dacht eerst mezelf oehoeboeroe te noemen, maar dit leek me toch makkelijker
Maar sorry, een eventuele volgende keer zal ik hem niet meer met zijn voornaam aanspreken en ook het tussenvoegsel weglaten, want regels zijn regels tenslotte. Nogmaals mijn excuses.
Laatst gewijzigd door GuusNatuur op 19 dec 2013 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
redeneren is makkelijker dan je denkt: redeneren is makkelijker als je denkt.
Even napraten is altijd wel gezellig.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- GuusNatuur
- Banned
Dat had je helemaal goed voorspeld. Als verzachtende omstandigheid kan ik alleen maar aanvoeren dat ik op dit forum iets gelezen had over "credible.nl". En toen dacht ik, kom laat ik die mensen daar eens gaan lastigvallen. Maar na het lezen van een artikeltje over wiskunde en de heilige drieeenheid werd ik zo misselijk en dacht "godverdomme, ik geloof dat ik heimwee krijg". Het enige zinnige in die discussie daar wat ik me kan herinneren was dat ene bonjour opmerkte dat alle wiskundige formules mbt levensbeschouwing het getal 42 moeten bevatten, verder sloeg het werkelijk helemaal nergens op.collegavanerik schreef:dussscollegavanerik schreef:(maar ik weet zeker dat je terugkomt)GuusNatuur schreef:Ik stop ermee,
Het toekomstvoorspellen gaat je erg goed af, collegavanerik. Misschien ben je wel een profeet!
Volgens mij, omdat ik denk dat het geloof in god(en) onnatuurlijk is, zou de vraag moeten zijn:appelfflap schreef: welke criteria heb je nodig om atheïst te kunnen zijn?
welke criteria heb je nodig om theïst te (willen) zijn?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
- GuusNatuur
- Banned
En op die lagere school "met den bijbel" konden ze er wat van. In mijn hoogsteigen hersenen ligt nog steeds wel een paar gigabyte aan christendom opgeslagen. Ik heb het geprobeerd te wissen: lukt niet! Dan maar ongebruikt laten liggen ! Nooit !GuusNatuur schreef: Oei, rode letters, oppassen, dat doet me teveel aan de lagere school denken.
Het enige wat ik kan bedenken om deze kennis nuttig te hergebruiken is dan misschien wel een zogenaamde heilige atheistische oorlog. Maar een atheist heeft niets heiligs, dus dat kan niet. Atheistische jihad, dan? Nee, dat klinkt weer zo cru!
Misschien eerst even definieren: een atheistische heilige oorlog is de strijd gevoerd door fundamentalistische atheisten, mochten zij bestaan! Maar dan krijg ik weer van Peter van Velzen op m'n kop. Ik weet het eigenlijk ook niet meer.
Trouwens, Net een Paulus en nu weer Peter!!! dat waren apostelen, toch verdacht, maar laat ik me maar niet aan het complotdenken overgeven, want voor dat je het weet wordt er nog betekenis ontleend aan het feit dat GuusNatuur na 3 dagen weer is wederopgestaan op freethinker.nl. (Ik schreef het al: babbelbox).
-
Krautsjo
Zoals ik het nu begrijp wil je gewoon alleen maar babbelen en is het eigenlijk niet de bedoeling dat we hier serieus op reageren ?GuusNatuur schreef:En op die lagere school "met den bijbel" konden ze er wat van. In mijn hoogsteigen hersenen ligt nog steeds wel een paar gigabyte aan christendom opgeslagen. Ik heb het geprobeerd te wissen: lukt niet! Dan maar ongebruikt laten liggen ! Nooit !GuusNatuur schreef: Oei, rode letters, oppassen, dat doet me teveel aan de lagere school denken.
Het enige wat ik kan bedenken om deze kennis nuttig te hergebruiken is dan misschien wel een zogenaamde heilige atheistische oorlog. Maar een atheist heeft niets heiligs, dus dat kan niet. Atheistische jihad, dan? Nee, dat klinkt weer zo cru!
Misschien eerst even definieren: een atheistische heilige oorlog is de strijd gevoerd door fundamentalistische atheisten, mochten zij bestaan! Maar dan krijg ik weer van Peter van Velzen op m'n kop. Ik weet het eigenlijk ook niet meer.
Trouwens, Net een Paulus en nu weer Peter!!! dat waren apostelen, toch verdacht, maar laat ik me maar niet aan het complotdenken overgeven, want voor dat je het weet wordt er nog betekenis ontleend aan het feit dat GuusNatuur na 3 dagen weer is wederopgestaan op freethinker.nl. (Ik schreef het al: babbelbox).
Dan laat ik je verder en wens je veel succes in de babbelbox.
A2, E2 en E4 ook eens lezen.GuusNatuur schreef:
Maar sorry, een eventuele volgende keer zal ik hem niet meer met zijn voornaam aanspreken en ook het tussenvoegsel weglaten, want regels zijn regels tenslotte. Nogmaals mijn excuses.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Maak je geen zorgen, ik zal zeker niet aan je kop komen. Die is in elk geval veilig. Je mag uiteraard dit soort mallotige definities best bedenken. Mij is het worst. Mocht je het aldus gedefinieerde ook hebben waargenomen, dan wordt het pas interessant. Maar het komt me voor dat je dan toch eerst de fundamentalistische atheist moet hebben waargenomen. Had je die ook al ergens gedefinieerd? Excuses als ik dat gemist heb!GuusNatuur schreef: Misschien eerst even definieren: een atheistische heilige oorlog is de strijd gevoerd door fundamentalistische atheisten, mochten zij bestaan! Maar dan krijg ik weer van Peter van Velzen op m'n kop. Ik weet het eigenlijk ook niet meer.
Ik wens u alle goeds
even wat olie op het vuur:
GuusNatuur doelt NATUURLIJK op de militante atheïsten: Harris, Dawkins, Hitchens (nee, niet Dennett, die is te beschaafd voor strijd)
GuusNatuur doelt NATUURLIJK op de militante atheïsten: Harris, Dawkins, Hitchens (nee, niet Dennett, die is te beschaafd voor strijd)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hitchens doet ander ook geen vlieg kwaad.HenkM schreef:even wat olie op het vuur:
Ik wens u alle goeds
NU niet meerPeter van Velzen schreef:Hitchens doet ander ook geen vlieg kwaad.HenkM schreef:even wat olie op het vuur:
Militant betekend strijdbaar, daar is toch weinig mis mee zou ik zeggen. Iets heel anders dan fundamentalisme.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- GuusNatuur
- Banned
Nee, daar doel ik absoluut niet op. Dawkins is een held, grondlegger van de Memetica, en bovendien was hij een vriend van Douglas Adams en absoluut niet star.HenkM schreef:even wat olie op het vuur:
Maar het begrip militante atheisten sluit misschien beter aan bij wat ik in aanvang bedoelde:
Militant atheist is defined as one who is militantly opposed to theism, theists, and religion. Militant atheists have an extreme hostility towards religious theism that entails a desire to see religion suppressed by force. The label militant atheist tends to be used interchangeably with fundamentalist atheist, new atheist, and anti-theist.
bron: http://atheism.about.com/od/Atheist-Dic ... theist.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het vervelende is alleen dat in die definitie het begrip fundamentalistische atheist weer voorkomt. En ik ben zo bang dat het dan weer heel lang alleen maar over woordjes gaat. Alleen nu heb ik bronvermelding, dus sta ik iets sterker. Zouden ze het daar op die website over iets hebben dat niet bestaat ? ik weet het niet.
- GuusNatuur
- Banned
Volgens deze definitie is het hetzelfde. En bestaat het zelfs.Fish schreef:Militant betekend strijdbaar, daar is toch weinig mis mee zou ik zeggen. Iets heel anders dan fundamentalisme.
Fundamentalist atheist is defined as an atheist with a rigid, intolerant, and dogmatic adherence to atheism or an atheistic ideology. The theory behind this definition is that there exists a fundamentalism which is atheistic and which atheists adhere to much like some Christians adhere their own fundamentalist Christianity. The label fundamentalist atheist tends to be used interchangeably with militant atheist, new atheist, and antitheist.
bron: http://atheism.about.com/od/Atheist-Dic ... theist.htm" onclick="window.open(this.href);return false;