Peter van Velzen schreef: ↑30 nov 2022 01:04
De grootte van de impuls is inderdaad minder belangrijk, dan een zo vroeg mogelijk tijdstip.
Zo zit het niet.
Een beetje baan verandering meer wordt het niet.
Wat wel belangrijk is dat de hoeveelheid draaiing iets verandert.
Het lichaam kan dan nog wel de aardbaan kruisen, maar niet op het fatale ogenblik.
PS.
Bedenk dat het vrij gevaarlijk is over zulke lange termijnen te rekenen.
Voor het zelfde geld wordt door miscalculatie 'net mis' omgezet in 'net raak'.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R. schreef: ↑29 nov 2022 16:17
Vergis je niet.. Het is weer evoliutietijd.
Er zijn er altijd een paar die het overleven, als die verder aanpassen heb je een nieuw volkje.
Dat laatste is verre van zeker.
Goed mogelijk dat het over en sluiten wordt.
Niets is 'zeker'. Een grote gokkast dat universum. Never a dull moment
Van dat ' zeker' ging je anders wel zelf uit.
dikkemick schreef: ↑29 nov 2022 15:40
Troost je... De mensheid sterft uit. We komen nog maar net kijken en weten nu al die aarde te verkloten!
Heb jij ook al een 'Glazen Bol'?
Maar dat antwoord hoef je mij niet te geven, dat kun je beter aan je zelfgeven!
Daar heb je geen glazen bol voor nodig
Ik niet nee, maar ik denk dan ook niet zoals jij ook maar iets zeker te weten wat de toekomst betreft, zoals dat de mensheid gedoemd zou zijn uit te sterven, integendeel, tenzij de mensheid niet tijdig de ruimte weet te koloniseren. Bij die 'we' waar jij kennelijk toe behoort die de aarde volgens jou nu al verkloten, daar hoor ik sowieso niet bij! Ik verkloot de aarde helemaal niet, ik ben er juist zuinig op en heb tijdens de Coronacrisis geconstateerd dat in betrekkelijk korte tijd de natuur zich al flink kan herstellen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
B.S. schreef: ↑29 nov 2022 16:06
HierEnNu:
Als het menselijk bewustzijn zoveel betekent zou het dan niet beter zijn het naar een machine(s) over te brengen en die het universum in te sturen...
Dat hoeft niet: het menselijk bewustzijn is al in het universum.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Maar dat antwoord hoef je mij niet te geven, dat kun je beter aan je zelfgeven!
Ik niet nee, maar ik denk dan ook niet zoals jij ook maar iets zeker te weten wat de toekomst betreft, zoals dat de mensheid gedoemd zou zijn uit te sterven, integendeel, tenzij de mensheid niet tijdig de ruimte weet te koloniseren. Bij die 'we' waar jij kennelijk toe behoort die de aarde volgens jou nu al verkloten, daar hoor ik sowieso niet bij! Ik verkloot de aarde helemaal niet, ik ben er juist zuinig op en heb tijdens de Coronacrisis geconstateerd dat in betrekkelijk korte tijd de natuur zich al flink kan herstellen.
Het gaat niet om het verkloten van de aarde. Het gaat erom dat 99 procent van alle soorten die ooit de aarde bevolkt hebben al uitgestorven is.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑29 nov 2022 16:24
Het gaat niet om het verkloten van de aarde.
Jij begon daarover, ik niet:
Troost je... De mensheid sterft uit. We komen nog maar net kijken en weten nu al die aarde te verkloten!
Waarom begin je daar dan steeds over als zulks er niets toedoet?
dikkemick schreef:Het gaat erom dat 99 procent van alle soorten die ooit de aarde bevolkt hebben al uitgestorven is.
Dat die 99 procent de ruimte niet zal gaan koloniseren zijn we het over eens!
HierEnNu schreef: ↑30 nov 2022 12:46
Het gaat niet om het verkloten van de aarde.
Jij begon daarover, ik niet:
Waarom begin je daar dan steeds over als zulks er niets toedoet?
dikkemick schreef:Het gaat erom dat 99 procent van alle soorten die ooit de aarde bevolkt hebben al uitgestorven is.
Dat die 99 procent de ruimte niet zal gaan koloniseren zijn we het over eens!
Ik ga voor de statistische kans dat de mensheid het (ondanks z'n overweldigende brein) niet gaat redden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Er is nog geen leven buiten onze planeet gevonden, maar de kans is groot dat astronomen ooit een tweede aarde tegenkomen.
Wetenschappers van de Universiteit van Nottingham beweren dat er momenteel minimaal 36 intelligente beschavingen in onze Melkweg zijn die in staat zijn om met ons te communiceren, maar deze conclusie moet met een flinke korrel zout genomen worden. Er worden veel aannames gedaan en er zijn (natuurlijk) geen harde bewijzen dat deze cijfers daadwerkelijk kloppen. Een interessant statistisch onderzoek, maar daar blijft het dan ook bij.
Over statistische kansen gesproken, interessant , maar daar blijft het dan ook bij.
Er is nog geen leven buiten onze planeet gevonden, maar de kans is groot dat astronomen ooit een tweede aarde tegenkomen.
Wetenschappers van de Universiteit van Nottingham beweren dat er momenteel minimaal 36 intelligente beschavingen in onze Melkweg zijn die in staat zijn om met ons te communiceren, maar deze conclusie moet met een flinke korrel zout genomen worden. Er worden veel aannames gedaan en er zijn (natuurlijk) geen harde bewijzen dat deze cijfers daadwerkelijk kloppen. Een interessant statistisch onderzoek, maar daar blijft het dan ook bij.
Over statistische kansen gesproken, interessant , maar daar blijft het dan ook bij.
Dan moeten we het daar maar bij laten. We kunnen beiden niet in de toekomst kijken. Ik geef prioriteit aan het hier en nu en deze aarde, anderen zien liever raketjes de ruimte ingeschoten worden.
Einstein/Mick
Gerard R. schreef: ↑29 nov 2022 16:17
Vergis je niet.. Het is weer evoliutietijd.
Er zijn er altijd een paar die het overleven, als die verder aanpassen heb je een nieuw volkje.
Dat laatste is verre van zeker.
Goed mogelijk dat het over en sluiten wordt.
Niets is 'zeker'. Een grote gokkast dat universum. Never a dull moment
Zie mijn onderschrift, de vraag is dan nog over welk tijdsbestek het gaat bij het speculeren.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 nov 2022 10:01
PS.
Je hebt niet veel vertrouwen in de mensen die in staat zijn een ruimtevaartuig precies op een maan van een asteroïde te laten botsen!
dikkemick schreef: ↑30 nov 2022 17:57
Dan moeten we het daar maar bij laten. We kunnen beiden niet in de toekomst kijken. Ik geef prioriteit aan het hier en nu en deze aarde, anderen zien liever raketjes de ruimte ingeschoten worden.
Laten we dat maar doen dan, want dat niemand weet wat de toekomst gaat bieden ben ik het eens. Toch ga ik in het hier en nu niet voor de optie 'OF', maar voor de optie 'EN', want volgens mij is er genoeg geld beschikbaar om beide opties te bekostigen.
Helaas steekt men [?wie is die men?] dat geld liever in de oorlogsindustrie.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 nov 2022 10:01
PS.
Je hebt niet veel vertrouwen in de mensen die in staat zijn een ruimtevaartuig precies op een maan van een asteroïde te laten botsen!
Dat rekentechnisch heel wat eenvoudiger dan ingrijpen in een baan die een licht chaotische gedrag vertoont.
Daarbij hebben asteroïde geen manen, dat is aan planeten voorbehouden.
Er kan wel worden gesproken van een begeleider of een dubbel asteroïde.
dikkemick schreef: ↑30 nov 2022 17:57
Laten we dat maar doen dan, want dat niemand weet wat de toekomst gaat bieden ben ik het eens. Toch ga ik in het hier en nu niet voor de optie 'OF', maar voor de optie 'EN', want volgens mij is er genoeg geld beschikbaar om beide opties te bekostigen.
Helaas steekt men [?wie is die men?] dat geld liever in de oorlogsindustrie.
Ook zo'n schitterend voorbeeld van hoe de mensheid zichzelf weet te vernietigen. Dit geld kan beter besteed worden, maar we zullen voorlopig nog niet af zijn van de Poetins, Xi's en Kims.
Einstein/Mick