Re: "Probleem heilige teksten is, dat als je ze interpreteer
Geplaatst: 27 nov 2015 08:57
Ik zie 21 keer het woord ongelovige en 115 keer ongelovigen en 216 keer ongelovig. In de steekproef die ik genomen heb sloeg het steeds op mensen en dus een engel Iblies. Het werkt niet om dit met 'kwaad' te vervangen. Dan krijg je 'kwade mensen' . Ik denk dat je het moet vertalen met niet-aanbidders, want iedereen geloofde wel iets in de tijd dat de Koran geschreven werd.Prief schreef:Misschien in het andere topic in een post waar ik nog niet aan toe was gekomen, ik had daar even een pauze genomen.Maar ik heb je al eens gevraagd hoe vaak de Koran negatief schrijft over ongelovigen. Ik heb je antwoord niet gezien.
Hier is mijn visie, kijk maar of je er wat mee kan.
Het woord dat vele vertalers en interpretators, vertalen/interpreteren als "ongeloof" is het woord KAFARA in De Koran.
Hier vers 2:34 vanuit waarschijnlijk dezelfde vertaling als die eerder door een ander forumlid werd gebruikt:
2:34. En toen Wij tot de engelen zeiden: "Onderwerpt u aan Adam", onderwierpen zich allen, behalve Iblies. Hij weigerde, hij was hoogmoedig. Hij behoorde tot alkafireena .
Als Al-Kafireena "de ongelovigen" betekent, hoe is het dan mogelijk dat Iblies ongelovig was? Hij heeft in andere verzen een heel discussie met De God, waarom wordt hij dan ongelovig genoemd? Misschien heeft het wel te maken dat KAFARA niets met ongelovigheid te maken heeft.
Om een beetje een beter begrip van het woordje KAFARA te hebben, raad ik je aan om op elke plaats waar je het woordje ongelovig ziet staan te wijzigen in "X". Ik denk dat je al heel gauw tot conclusie gaat komen dat, X niet voor "ongelovig" staat maar voor zoiets als "kwaad". In ieder geval dat was mijn conclusie. Ik zou zeggen probeer maar voortaan "kwaad" te lezen op de plekken waar je ongelovig ziet. Ik denk dat veel verzen meteen een stuk duidelijker voor je zullen worden.
In combinatie met de ongelovigen kom ik teksten tegen als:
Dat soort teksten zijn niet moeilijk te vinden.2 koe schreef: 7 God heeft hun harten en hun gehoor verzegeld en over hun ogen is een sluier; voor hen is er een geweldige bestraffing.
Ik leer mijn kinderen dat ze iedereen netjes moeten behandelen. Wij hebben niet een groep om ons heen met de goeden en iedereen daarbuiten is fout. Dat vind k een hele slechte benadering. Maar dat zie ik terug in de Koran. (Bijbel ook trouwens.)
Maar wellicht kan jij mij op teksten wijzen waar respectvol over ongelovigen gesproken wordt.
Nee, het is niet maar een kledingstuk. Het is de uitvoering van een regel. Wanneer mijn vrouw een hoofddoek om doet omdat het koud is, is het maar een kledingstuk.Precies, en andersom ook he. Als iemand die jij lief hebt een hoofddoekje wil dragen moet je haar/hem ook weer niet dwingen om het niet te doen. Het is maar een kledingstuk.Prima, als ze het maar niet dragen omdat het van een ander moet.Prief schreef:Als mensen een hoofddoek willen dragen dan moeten ze dat lekker doen.