Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

Fish
Ontoombaar

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door Fish »

vegan-revolution schreef: Het beste zou zijn om heel Nederland met graffiti's vol te spuiten waarin vol de spot met de "profeet" Mohammed wordt gedreven.
Of allemaal een T-shirt aan schaffen.
http://whyevolutionistrue.wordpress.com ... kerfuffle/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

HenkM schreef:Zij houden die debatten voornamelijk bij universiteiten. Hun publiek bestaat voornamelijk uit studenten (die hebben geleerd, of leren dat, om zelf te denken). Hun uiteindelijke inbreng zal van invloed zijn op meningsvorming van hun directe omgeving.
Natuurlijk. Maar de vraag is of dat genoeg is en of je er daarmee bènt.
HenkM schreef:Een gedeeltelijk argument gaf ik je al. Christelijken waren er rijp voor, na een behoorlijke tijd van tegenspraak en argumentatie.
Dan moet je je tevens afvragen hoe zo'n begin van tegenspraak en argumentatie kon ontstaan.
HenkM schreef:Joden en Islamieten nog lang niet.
Ik denk niet dat je beide groepen zo gemakkelijk op één hoop moet gooien. De afvalligheid onder joden is groot en wordt bovendien niet vergolden met de doodstraf.
HenkM schreef:De laatsten kennen zelfs nog de doodstraf voor tegenspraak.
En dat zou je toch op zijn minst aan het denken moeten zetten over de aanpak van zo'n groep.
HenkM schreef:Al deze religies bestaan bij de gratie van (voldoende) angst voor het hiernamaals.
Zeker. Maar de maffia-achtige cultuur binnen de islam doet daar mijns inziens een niet te onderschatten schep bovenop.
HenkM schreef:Hoe welvarender een (gemiddelde) bevolking, des te minder de invloed van (een) kerk; des te minder zal angst als pressiemiddel werken; des te minder zal het woord van een geestelijke (mee)tellen.
Ik denk dat je over het hoofd ziet dat de invloed hiervan bij groeperingen waarbinnen een maffiacultuur heerst relatief geringer is.
HenkM schreef:Ik had de indruk dat je (hier) niet echt vatbaar bent voor argumentatie.
Dat zou misschien nog mee kunnen blijken te vallen.

In ieder geval hebben we in deze tijd veel meer en snellere communicatiemogelijkheden. Dat maakt mijns inziens dat het geen honderden jaren hoeft te duren eer moslims gemiddeld op hetzelfde niveau komen als christenen nu gemiddeld zijn. Het is daarom beter om alle mogelijkheden te benutten dan passief te blijven met als argument dat "moslims er pas over honderden jaren rijp voor zullen zijn". Het gevolg dáárvan zou namelijk wel eens kunnen zijn dat wij ons hier teveel door islamitische gemeenschappen laten ringeloren.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

En wat te denken van een Amerikaanse president die het volgende zegt :

..... The future must not belong to those who slander the Prophet of Islam .....
Zouden naar aanleiding van zo'n uitspraak bij de mensen dan niet wat alarmbellen in hun hoofd moeten gaan rinkelen?
vegan-revolution
Superposter

En hier nog een andere absurditeit aangekaart door onze christelijke "vrienden" :

Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Er hoort nog iets achter:
Yet to be credible, those who condemn that slander must also condemn the hate we see when the image of Jesus Christ is desecrated, churches are destroyed, or the Holocaust is denied.
vegan-revolution
Superposter

Ja. Maar de uitspraak op zich deugt mijns inziens op zichzelf sowieso niet. Wàt je er ook achteraan zegt. En dáár gaat het mij om. En "desecrating the image of Jesus Christ" gaat niet noodzakelijkerwijs gepaard met haat en zijn uitspraak in dàt verband is dus óók al zeer twijfelachtig. Daarmee dienen zich des te meer redenen aan voor rinkelende alarmbellen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vegan, de uitspraak zonder de context erbij heet ook wel quoteminen, en dat is geen frisse manier van discussiëren.
vegan-revolution
Superposter

Jin schreef:Vegan, de uitspraak zonder de context erbij heet ook wel quoteminen, en dat is geen frisse manier van discussiëren.
Daar ben ik mee bekend. Maar in dit geval maakt de context de uitspraak niet anders. Integendeel. Het is alleen maar "niet fris" als een uit de context gerukte uitspraak een andere betekenis krijgt dan binnen die context en dat is hier niet het geval.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Mag ik heel even een nieuwsbericht over de islam plaatsen? Toevallig vond ik dit artikel: http://www.nieuws.be/nieuws/Angola_verb ... f9b98.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik heel eerlijk ben, zou ik dat wel geweldig vinden. (Maar dat mag ik wel zeggen toch)? Ik zou het liefst alle religies de wereld uit willen hebben, maar de islam in het bijzonder! Maar ze kunnen zoiets als een godsdienst toch niet zomaar verbieden, lijkt mij??? Dan denk ik dat er op z'n minst enorme rellen uitbreken ofzo hoor...
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Het is tegen de mensenrechten.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Lucy schreef:Mag ik heel even een nieuwsbericht over de islam plaatsen? Toevallig vond ik dit artikel: http://www.nieuws.be/nieuws/Angola_verb ... f9b98.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik heel eerlijk ben, zou ik dat wel geweldig vinden. (Maar dat mag ik wel zeggen toch)? Ik zou het liefst alle religies de wereld uit willen hebben, maar de islam in het bijzonder! Maar ze kunnen zoiets als een godsdienst toch niet zomaar verbieden, lijkt mij??? Dan denk ik dat er op z'n minst enorme rellen uitbreken ofzo hoor...
Logische reactie. Kijk wat er relatief dichtbij gebeurt in Nigeria en Kameroen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

iznogoodh schreef:Het is tegen de mensenrechten.
De islam, ja
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

HenkM schreef:
De islam, ja
Tuurlijk. Het is een zwijnenreligie. Maar toch moet je vrijheid van godsdienst beschermen als rechtsstaat. Dat is Angola dus niet.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

95% van de Angolese bevolking is christen.
Nieuwe kruistochten op komst?
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

iznogoodh schreef:
HenkM schreef:
De islam, ja
Tuurlijk. Het is een zwijnenreligie. Maar toch moet je vrijheid van godsdienst beschermen als rechtsstaat. Dat is Angola dus niet.
Ben je verplicht je land een burgeroorlog in te sturen?

Juist Angola weet alles van burgeroorlogen.
Plaats reactie