Besnijden is kindermishandeling

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cluny
Banned

Re: Besnijden is kindermishandeling

Bericht door Cluny »

Joden en het zuigen aan een bloedende babypiemel.
Soms kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.
Klik op de link en lees zelf, het is echt waar.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Je wordt er inderdaad misselijk van, leve de hypocrisie van de religieuzen.
siger

Bericht door siger »

Inderdaad schokkend.
Commissaris van Volksgezondheid van New York City voegt daaraan toe: "De belangrijkste verplichting van de stad is om de kinderen te beschermen...
Goed punt van de commisaris, maar zijn maatregel bestaat niet uit het beschermen van kinderen, de ouders wordt gevraagd een papiertje te tekenen en dan gaat alles weer als vroeger. Dat is te weinig voor iemand die verantwoordelijkheid zegt te nemen, maar te veel voor de rabbi's die vinden dat de ouders er buiten moeten blijven.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:Joden en het zuigen aan een bloedende babypiemel.
Soms kan ik gewoon niet geloven wat ik lees.
Klik op de link en lees zelf, het is echt waar.
Ik dacht eerst dat het een grap was. Maar het gebeurd dus echt. Wat een walgelijke toestanden :evil:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
dagmar

Bericht door dagmar »

Ik heb gehoord dat het besnijden van de piemel een soort afgoderij is.

Het was immers de ziel die gevoeliger moest worden voor God,

en niet de piemel zelf.

peace,

dagmar
siger

Bericht door siger »

dagmar schreef:Ik heb gehoord dat het besnijden van de piemel een soort afgoderij is.

Het was immers de ziel die gevoeliger moest worden voor God,

en niet de piemel zelf.

peace,

dagmar
Kan je je nog herinneren waar je dat hebt gehoord?
De eikel wordt net minder gevoelig. God weer geen verzetje?
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

De VN wil wereldwijd een verbod op meisjesbesnijdenis.
Gepubliceerd: 20 december 2012: 19.17
Laatste update: 20 december 2012: 20:55

VN wil wereldwijd verbod op meisjesbesnijdenis.

AMSTERDAM - De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft donderdag unaniem ingestemd met een resolutie die oproept tot een wereldwijd verbod op meisjes- en vrouwenbesnijdenis.

Het besnijden van meisjes is een eeuwenoud gebruik dat voortkomt uit de overtuiging dat het de seksualiteit van vrouwen in bedwang houdt en de vruchtbaarheid bevordert.

Meisjesbesnijdenis wordt vaak gekoppeld aan religieuze overtuigingen, hoewel diverse godsdienstig leiders zich ertegen hebben uitgesproken.

In 2010 zijn zo'n zeventig miljoen meisjes besneden, aldus de VN. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie ondergaan elke dag ongeveer zesduizend meisjes de ingreep.

Zeer schadelijk

In de resolutie van donderdag wordt de praktijk zeer schadelijk genoemd. Besnijdenis heeft ernstige gevolgen voor de psychische en seksuele gezondheid van vrouwen en meisjes, aldus de resolutie. De 193 VN-lidstaten worden opgeroepen meisjesbesnijdenis te veroordelen en educatieve campagnes te starten om het gebruik uit te roeien.
Bron nu.nl: http://www.nu.nl/buitenland/2988217/vn- ... denis.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eindelijk wordt het unaniem door de VN verboden. Het is echter een dusdanig ingeworteld gebruik, dat het waarschijnlijk buitengewoon lang een papieren tijger zal zijn.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Er is nog geen VN-resolutie in de maak die besnijdenis van minderjarige jongens gaat verbieden.
(het topiconderwerp)
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ergens beginnen Cluny.
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Zijn meisjes dan geen kinderen? 8*)

Besnijdenis heeft bij meisjes een nog veel grotere impact op hun leven.
Van de site van VGZ, medicinfo.nl:
Problemen bij besneden meisjes

Bij alle vormen van besnijdenis wordt de clitoris aangetast. De clitoris is het knopvormige orgaantje dat tussen je schaamlippen zit op het punt waar deze aan de voorkant (aan de kant van je buik) samenkomen. Het zorgt ervoor dat je opgewonden kunt raken en klaar kunt komen. Bij een insnijding in de clitoris kunnen de meeste meiden nog wel klaarkomen maar bij de overige vormen van besnijdenis niet.

Bij de meest ernstige vorm van genitale verminking bij meisjes komen naast het gemis van seksueel genot nog meer problemen voor bijvoorbeeld:
- pijn
tijdens lopen, zitten en seksueel contact
- moeilijkheden bij het plassen
de urine kan niet goed aflopen waardoor de lozing lang duurt en pijnlijk kan zijn, er infecties kunnen optreden en er sprake kan zijn van incontinentie.
- moeilijkheden bij de menstruatie
het gaatje is zo klein dat het bloed niet goed kan aflopen en zich ophoopt. Dit kan erg pijnlijk zijn.
- Moeilijkheden bij zwangerschap en bevalling
Hoewel de opening voor een bevalling kan worden vergroot (defibulatie) kan het geboortekanaal te nauw blijven door het littekenweefsel, waardoor de baby letsel kan oplopen of zelfs kan sterven. Overigens wordt de opening na de geboorte vaak weer nauw gemaakt (herinfibulatie).
- Psychische problemen
Veel besneden vrouwen hebben een trauma overgehouden aan de besnijdenis. Het gebeurt vaak zonder verdoving en gaat gepaard met veel bloedverlies. Wellicht hebben ze vriendinnetjes zien sterven ten gevolge van een besnijdenis. De besnijdenis heeft een enorme invloed op het leven waardoor relatieproblemen en depressiviteit kunnen optreden.

Bron: http://www.medicinfo.nl/%7B0e643ab8-14a ... b1ded0d%7D#" onclick="window.open(this.href);return false;{8988dd38-3a3f-45a2-b6c5-1d3369f8333e}

Niet alleen zijn er al deze (pijnlijke) problemen, maar bemoeilijkt bijvoorbeeld het optreden van incontinentie het volgen van onderwijs in hoge mate.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

SteffOnline schreef:Zelf ben ik erg blij met de besnijdenis. Ik zou dit ook doen bij mijn kinderen voor de hygiënische en medische voordelen.
Ik herinnerde mij een reportage, ooit uitgezonden op TV.
Na lang zoeken vond ik hem op internet.
Hier is de gevonden link, ik heb hem zelf nog niet helemaal uitgekeken, maar ik ga dat wel doen.
Michael Schaap de reportagemaker is zelf slachtoffer van die achterlijke hardnekkige vorm van kindermishandeling.
Luister eens goed naar zijn moeder.
Michael Schaap is nijdig over zijn eigen besnijdenis.
Jinny

Bericht door Jinny »

De moeder geeft een typische egoïstische reden...... Bah.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Steffonline schreef:Zelf ben ik erg blij met de besnijdenis. Ik zou dit ook doen bij mijn kinderen voor de hygiënische en medische voordelen.
Als dat idiote geloof voor had geschreven dat het linkeroor afgesneden moet worden, zou je dat dan ool je kinderen aandoen?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
JohanT
Technologist
Contacteer:

Bericht door JohanT »

Steffonline schreef:Zelf ben ik erg blij met de besnijdenis. Ik zou dit ook doen bij mijn kinderen voor de hygiënische en medische voordelen.
Ik zal wel even de medische voordelen hebben gemist.
Nu komt het feest van de rede toch van pas:
Complicaties:
op korte termijn:
-infecties en bloedingen.
-littekenweefsel, verklevingen, of zelfs een hidden penis, waarbij de penis naar binnen klaps.
Middellange termijn:
-meatus stenosis, ofwel een verkleinde urinebuis. Doordat de voorhuid weg is, komt de eikel continu in contact met de stof, wat een eeltlaag veroorzaakt.
Langere termijn:
-impotentie
-anorgasmie
-dyspareunie

Afbeelding

Er zijn ook sterfgevallen bekend van besnijdenissen. Zijn dit op zichzelf staande gebeurtenissen, of van lang geleden?
Nog geen minuut zoeken: een paar weken geleden:
Het prachtige effect van besnijdens

Zeg het mij Steff, welke voordelen doen deze effecten teniet? Welke voordelen zitten er aan een kind (in de joodse traditie onverdoofd) verminken voor de rest van het leven?
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Erik schreef:
Als dat idiote geloof voor had geschreven dat het linkeroor afgesneden moet worden, zou je dat dan ook je kinderen aandoen?
Ja het heeft medische voordelen: je kunt het niet meer piercen en dus kan het ook niet meer ontsteken.
Je kunt ook je teen er af hakken, krijg je geen schimmelnagels meer.
Arm er af, kun je hem ook niet meer breken.

Dat soort redenaties slaat nergens op.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Plaats reactie