Kom op dan met die bewijzen dat God echt bestaat, daar staan we al jaren lang op te wachten!speedy schreef:Hetzelfde geldt juist andersom Kitty, De wetenschap kan geen dingen bewijzen die onzichtbaar zijn en die kan ze niet onderzoeken, er zijn genoeg bewijzen, verhalen, verklaringen ervoor dat God en Jezus bestaan, dan heb ik het over de God van de Bijbel, het is net als een wind die waait, die kun je ook niet zien, dingen die bovennatuurlijk zijn kan de wetenschap gewoonweg niet aantonen en daarmee kun je ook geen theorieën toetsen. Volgens deze bron: http://www.gebedsgenezing.nl/ bestaat God echt. Als je nog niet begrijpt over welke God Christenen het hebben en wie Jezus is dan raad ik je aan om eens een plaatselijke pinkster/evangelisch of Protestantse gemeente in de stad of dorp waar je woont eens op te zoeken en na te vragen wie de God van de bijbel nou daadwerkelijk is. Zij kunnen je bewijzen laten zien dat de God van de bijbel echt bestaat en dat Jezus echt bestaat!
Misschien loop ik op de zaak vooruit, maar ik denk dat de kans erg groot is dat jij met "bewijs" iets anders bedoelt dan onomstotelijk, hard, verifieerbaar, controleerbaar en objectief bewijs.
Als je wel zulk bewijs hebt voor het bestaan van God dan moet je dat zo spoedig mogelijk aan de wereld verkondigen, want dan word je wereldberoemd en ga je de geschiedenis in als de persoon die het bestaan van God voor eens en voor altijd onomstotelijk heeft aangetoond.
Ik ben niet religieus opgevoed en ik heb nooit in God geloofd, en voor mij is het zo klaar als een klontje dat God een hersenspinsel is. Maar als jij echt hard en onweerlegbaar bewijs hebt voor het bestaan van God dan heb je me in één keer bekeerd, en waarschijnlijk een hoop andere atheïsten hier op het forum ook.
Dus, kom maar op ermee, ik ben heel benieuwd.