Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 08 jul 2026 20:47
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 15:32
HierEnNu schreef: 08 jul 2026 14:47
Ik ben geen warmonger.

Wel hoop ik oprecht dat er een brede internationale coalitie ontstaat die het huidige regime en de macht van de Revolutionaire Garde beëindigt, zodat de Iraniërs uiteindelijk zelf vrij hun politieke toekomst kunnen bepalen.

Met voldoende internationale steun zou Iran daarna, wat mij betreft, samen met de rest van het Midden-Oosten de kans moeten krijgen zich in vrede verder te ontwikkelen.
Je bedoelt met: "vrede" vast "onderdanig" aan het Westen.

Dit was trouwens ook een van de propaganda kreten van de Nederlandse Regering tijdens de koloniale oorlog in Indonesië.
Nee. Met "vrede" bedoel ik gewoon vrede.
Dat jij daar vervolgens "onderdanigheid aan het Westen" van maakt,
is jouw interpretatie, niet de mijne.
Ja, ja ik ken dat soort verhalen nog van vroeger.
Gewoon vrede maar niet met de machthebbers van de andere partij.
Zo ging dat in Indonesië pech voor Nederland was: dat ze deze oorlog verloren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 08 jul 2026 20:30
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 15:32
HierEnNu schreef: 08 jul 2026 14:47
Ik ben geen warmonger.

Wel hoop ik oprecht dat er een brede internationale coalitie ontstaat die het huidige regime en de macht van de Revolutionaire Garde beëindigt, zodat de Iraniërs uiteindelijk zelf vrij hun politieke toekomst kunnen bepalen.

Met voldoende internationale steun zou Iran daarna, wat mij betreft, samen met de rest van het Midden-Oosten de kans moeten krijgen zich in vrede verder te ontwikkelen.
Je bedoelt met: "vrede" vast "onderdanig" aan het Westen.
Het zou ook kunnen dat HierEnNu met " vrede" bedoeld: vrede.
Als alternatief voor onderdrukking van vrouwen, homoseksuelen, niet-moslims of andere minderheden.

Dit was trouwens ook een van de propaganda kreten van de Nederlandse Regering tijdens de koloniale oorlog in Indonesië.
Ja, en wat heeft dat te maken met de huidige situatie in het middenoosten?
Ja ja.
Dat is niet vedel anders dan dat we ze onze waarden en normen gaan opleggen.
Zo zit het Westen in elkaar ze bezetten hele landen om de zendelingen te beschermen. :lol: :lol: :lol: :lol:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 21:45:scissors:
Daar geef ik je dan gelijk in, want wat mij betreft komen
  • er tribunalen waar de machthebbers van de andere partij berecht worden.
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 08 jul 2026 22:07
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 21:45:scissors:
Daar geef ik je dan gelijk in, want wat mij betreft komen
  • er tribunalen waar de machthebbers van de andere partij berecht worden.
Ik denk dat het je ontgaan is wat ik bedoelde, dat was zeer cynisch.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Foto van vastgebonden Palestijnse gevangene leidt tot kritiek op Israël

Deze foto (zie artikel) werd op sociale media gedeeld door een IDF-terrorist - jazeker, terrorist… - , alsof, zo interpreteer ik dat, wordt verwacht dat de mensheid zal applaudisseren over de trots waarmee men de dagelijkse ontmenselijking van de Palestijnen genormaliseerd wordt. Niets zou minder waar kunnen zijn, al heb je er natuurlijk idioten tussen zitten, want hoe los van God moet je wel niet gezongen zijn om je misdaden tegen de menselijkheid, en daarmee eigenlijk je eigen onmenselijkheid ten toon te spreiden, dat je meent dat wat je doet zo oké is dat je het via sociale media wereldkundig maakt?

En dan dat gelul van de terroristische entiteit, een entiteit die Palestina al zo lang bezet houdt en haar oorspronkelijke bewoners al decennialang martelt puur en alleen door hun ziekelijke en vooral niet minder psychopathische aanwezigheid, dat het martelen van de door hen in gijzeling gezette en gehouden Palestijnen, geen dagelijkse kost is, en dat er een “onderzoek” zal worden ingesteld! Dan weten we allemaal, dat mag in geval worden verondersteld, dat dat slechts praat voor de vaak is want ieder weldenkend mens die zich tegenwoordig een beetje verdiept heeft in de afschuwelijk, gewelddadige geschiedenis van de terroristische entiteit, die zich Israël noemt, weet dat marteling in de vakantieoorden speciaal voor Palestijnen al decennia een structureel verhaal is waarvan we tegenwoordig “af en toe”, vanwege, gelukkig, idiote IDF-terroristen die denken dat de wereld in de handen zullen klappen voor een foto(s) waar de martelingen onweerlegbaar zichtbaar worden, wat vanzelfsprekend een betrouwbaarder beeld vormt dan dat van een getuigenis van iemand die gemarteld is door die zelfde idioot, beeld krijgen.

Hoe onvoorstelbaar naïef en/of gebrainwasht moet je zijn dat je elke verbinding met de realiteit van andere mensen in de wereld, die jou handelen zien, verloren bent en dus niet begrijpt hoe het komt dat mensen je tot in het diepst van hun ziel haten en niet in hun omgeving willen hebben vanwege de psychologische en ideologische stank die je dankzij je ideeën en daden verspreidt, net als de nazi’s destijds, maar die link zal zeer waarschijnlijk op alle mogelijke manieren aan hen voorbij gaan aan het door God, zo beweerd men, uitverkoren volk.
Laatst gewijzigd door Mus op 08 jul 2026 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 21:48
Ja ja.
Zo zit het Westen in elkaar ze bezetten hele landen om de zendelingen te beschermen. :lol: :lol: :lol: :lol:
Merkwaardig antwoord.
Je moet er zelf om lachen zie ik.

In Iran zijn geen Westerse zendelingen (en dat is maar goed ook, die zouden direct worden omgelegd door de religieuze politie)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 08 jul 2026 23:37
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 21:48
Ja ja.
Merkwaardig antwoord.
Je moet er zelf om lachen zie ik.

In Iran zijn geen Westerse zendelingen (en dat is maar goed ook, die zouden direct worden omgelegd door de religieuze politie)
Ook jij doet of je de boodschap niet begrepen hebt.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mus schreef: 08 jul 2026 23:33 Foto van vastgebonden Palestijnse gevangene leidt tot kritiek op Israël

Deze foto (zie artikel) werd op sociale media gedeeld door een IDF-terrorist - jazeker, terrorist… - , alsof, zo interpreteer ik dat, wordt verwacht dat de mensheid zal applaudisseren over de trots waarmee men de dagelijkse ontmenselijking van de Palestijnen genormaliseerd wordt. Niets zou minder waar kunnen zijn, al heb je er natuurlijk idioten tussen zitten, want hoe los van God moet je wel niet gezongen zijn om je misdaden tegen de menselijkheid, en daarmee eigenlijk je eigen onmenselijkheid ten toon te spreiden, dat je meent dat wat je doet zo oké is dat je het via sociale media wereldkundig maakt?

En dan dat gelul van de terroristische entiteit, een entiteit die Palestina al zo lang bezet houdt en haar oorspronkelijke bewoners al decennialang martelt puur en alleen door hun ziekelijke en vooral niet minder psychopathische aanwezigheid, dat het martelen van de door hen in gijzeling gezette en gehouden Palestijnen, geen dagelijkse kost is, en dat er een “onderzoek” zal worden ingesteld! Dan weten we allemaal, dat mag in geval worden verondersteld, dat dat slechts praat voor de vaak is want ieder weldenkend mens die zich tegenwoordig een beetje verdiept heeft in de afschuwelijk, gewelddadige geschiedenis van de terroristische entiteit, die zich Israël noemt, weet dat marteling in de vakantieoorden speciaal voor Palestijnen al decennia een structureel verhaal is waarvan we tegenwoordig “af en toe”, vanwege, gelukkig, idiote IDF-terroristen die denken dat de wereld in de handen zullen klappen voor een foto(s) waar de martelingen onweerlegbaar zichtbaar worden, wat vanzelfsprekend een betrouwbaarder beeld vormt dan dat van een getuigenis van iemand die gemarteld is door die zelfde idioot, beeld krijgen.

Hoe onvoorstelbaar naïef en/of gebrainwasht moet je zijn dat je elke verbinding met de realiteit van andere mensen in de wereld, die jou handelen zien, verloren bent en dus niet begrijpt hoe het komt dat mensen je tot in het diepst van hun ziel haten en niet in hun omgeving willen hebben vanwege de psychologische en ideologische stank die je dankzij je ideeën en daden verspreidt, net als de nazi’s destijds, maar die link zal zeer waarschijnlijk op alle mogelijke manieren aan hen voorbij gaan aan het door God, zo beweerd men, uitverkoren volk.
Ik denk dat dit de standaard is van het IDF.
Een echt onderzoek zal er echt niet komen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 23:58 Ik denk dat dit de standaard is van het IDF.
Een onderzoek naar wandaden gepleegd door een meest humaan leger ter wereld is op voorhand gedoemd te mislukken.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 09 jul 2026 06:23
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 23:58 Ik denk dat dit de standaard is van het IDF.
Een onderzoek naar wandaden gepleegd door een meest humaan leger ter wereld is op voorhand gedoemd te mislukken.
En mocht er schuld gevonden worden dan wordt dat snel met spiegeling, retoriek en met steun van Grote Broer 'lieg bedrieg en treiter' weg geschuierd. Én nog wat extra bommen uiteraard. Al dat maakt het zo hopeloos.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Positief nieuws uit Gaza =D>

Samen voetbal kijken in Gaza 'herinnert mensen eraan dat vreugde mogelijk is' https://share.google/WiuWY8tmcP2D3mhGF

Vooral de foto spreekt boekdelen. Mensen (met hun ballen er nog aan) samen in een totaal verwoest landschap voetbal kijken.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

OFF TOPIC

Ik vraag me af wat er nog over is van de historische gebouwen en dergelijke.

Gezien hun haat vrees ik dat het IDF dat (naar voorbeeld van ISIS) dat grondig heeft verwoest.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 09 jul 2026 15:30 Positief nieuws uit Gaza =D>

Samen voetbal kijken in Gaza 'herinnert mensen eraan dat vreugde mogelijk is' https://share.google/WiuWY8tmcP2D3mhGF

Vooral de foto spreekt boekdelen. Mensen (met hun ballen er nog aan) samen in een totaal verwoest landschap voetbal kijken.
Allemaal mensen met ballen?
Hoe positief is het dat er geen meisje of vrouw te bekennen is? :idea:
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vind bovenstaande weer getuigen van weinig respect en humor. Beetje misselijk zelfs
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 09 jul 2026 16:18 Vind bovenstaande weer getuigen van weinig respect en humor. Beetje misselijk zelfs
Waarom?

Ik vind het wel goed opgemerkt, dat er geen vrouwen tussen zitten.
Zelfs niet één zie ik er.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie