Feedback
Re: Feedback
Je tip: Ik zou me zorgvuldiger uitdrukken om hier niet van beschuldigd te worden.
Welke uitdrukking geeft direct aanleiding tot de stempel antisemiet mijnerzijds?
Ik dacht zorgvuldig uitgelegd te hebben wat kledingstukken met mensen (en ik ben een mens) kan doen met hun interpretatie omtrent die persoon.
Of dat wel of niet terecht is laat ik in het midden hoewel uit mijn schrijfsels blijkt dat ik een dergelijke conclusie (ze draagt een hoofddoek, DUS wordt onderdrukt), niet onderschrijf.
Dat ik een bepaald gevoel ervaar bij het zien van een swastika, hoofddoek of keppel geef ik graag toe waarbij ik denk, maar correct me if I'm wrong, dat dat zelfs voor een objectieve Maria geldt.
Maar dat laatste is een puur persoonlijke subjectieve veronderstelling. Hang me er niet aan op.
Maar: Is de boodschap (objectief, subjectief, kledingstuk, interpretatie) duidelijk? Als ik ernaast zit moet dat gemotiveerd kunnen worden.
Welke uitdrukking geeft direct aanleiding tot de stempel antisemiet mijnerzijds?
Ik dacht zorgvuldig uitgelegd te hebben wat kledingstukken met mensen (en ik ben een mens) kan doen met hun interpretatie omtrent die persoon.
Of dat wel of niet terecht is laat ik in het midden hoewel uit mijn schrijfsels blijkt dat ik een dergelijke conclusie (ze draagt een hoofddoek, DUS wordt onderdrukt), niet onderschrijf.
Dat ik een bepaald gevoel ervaar bij het zien van een swastika, hoofddoek of keppel geef ik graag toe waarbij ik denk, maar correct me if I'm wrong, dat dat zelfs voor een objectieve Maria geldt.
Maar dat laatste is een puur persoonlijke subjectieve veronderstelling. Hang me er niet aan op.
Maar: Is de boodschap (objectief, subjectief, kledingstuk, interpretatie) duidelijk? Als ik ernaast zit moet dat gemotiveerd kunnen worden.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Als een keppeldrager, waar ook ter wereld gezien wordt als een oorlogszuchtige israelische zionist, ook al heb je nog zoveel begrip voor het uitdragen van dit vooroordeel, dan dient dat bestreden te worden.dikkemick schreef: 04 jul 2026 14:33 Dat ik een bepaald gevoel ervaar bij het zien van een swastika, hoofddoek of keppel geef ik graag toe waarbij ik denk, maar correct me if I'm wrong, dat dat zelfs voor een objectieve Maria geldt.
Juist, omdat dit door de domme onwetende massa gedacht wordt en je er begrip voor op kunt brengen, dan dien je dit met al wat in je is te bestrijden.
Al je energie steken in het rechtvaardigen van je begrip voor deze vooroordelen is het paard achter de wagen spannen en kan gemakkelijk voor verkeerd begrip zorgen, zeker bij slechte lezers en mensen die al een oordeel klaar hebben.
Misschien is dat laatste ook niet je opzet, maar het heeft er alle schijn naar.
En je hebt gelijk, als je zegt dat ik ook mijn gedachten heb over de genoemde onderwerpen.
Daarom ook mijn kleine onderzoek om te kunnen weten waar ik het over heb.
Wat hebben geloofsuitingen gemeen met een teken voor een bepaalde (kwaadaardige) ideologie?
Ik zou bijna zeggen: Hoe kom je erbij deze termen onder één noemer te zetten, maar jij hebt daar blijkbaar geen moeite mee.
Dat bedoel ik dan ook met het eerst bij jezelf te rade gaan voor je iets opschrijft wat weer verkeerd uitgelegd kan worden.
Als zelfs Mus dit verstandelijk onder ogen kan zien, als ze niet teveel gevoelsmatig is geprovoceerd wordt vanwege haar trauma's, waarom kun jij dat dan niet?
viewtopic.php?p=680038#p680038
Mus schreef: 04 jul 2026 00:37 Wat ik hier lees, is precies het probleem. Wanneer men een mensen ziet met een arabisch uiterlijk denk men direct aan islam en aan de extremistische islam met name. Alle Arabieren zijn immers moslims, maar is dat wel zo? Het zelfde staat nu te gebeuren met mensen die Joodse gelovigen zijn en dat bij de mannen zichtbaar kan worden via een keppeltje.
En geloof me, ik heb een enorme achterdocht naar mensen die “joods” zijn, ik kan namelijk niet aan hun neuzen afzien of zij zionisten zijn die in mij de duivel zien en mij dus dood wensen bijvoorbeeld omdat Palestina mijn werkelijk thuisland is en zij mij daarom haten.
Ik moet werkelijk oppassen dat ik met dat idee niet ga generaliseren, juist omdat ik zoveel werk heb moeten verzetten om over mijn angst voor de Joodse gemeenschap heen te komen want voor mij waren het allemaal uber-enge en beangstigende mensen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria,
Natuurlijk moet je (ik) oppassen dat je (ik) niet (ga)at generaliseren! Het zou dom zijn de overtuiging voor jezelf aan te gaan dat iedere keppeldrager een zionistische Palestijnen hater is.
Maar hoe onderdruk je afgunst en afkeer als je een swastika tattoo op iemands hals ziet? Een swastika die de persoon vanuit liefde voor mythologie heeft laten zetten?
Jonge mannen met kaalgeschoren hoofd en in trainingspak roepen een bepaalde emotie op. Klopt die altijd?
MAGA petjes dragers idem. Terecht?
Rico Verhoeven (of look-a-like) als je die niet kent en in het donker tegenkomt. Misschien wel de directeur van de voedselbank.
Dit zijn emoties die gecultiveerd of gevoed worden door dagelijkse indrukken. En deze emoties zijn niet objectief en kunnen zeer onverstandig zijn. Maar ze zijn er!
Je loopt in A'dam op straat met je Feijenoord shirt en er komt een groep kaalgeschoren Ajaxfans je luidruchtig tegemoet lopen. Irreëele emoties? Het kan. Het kunnen zeer sympathieke studerende artsen zijn die tevens Ajax een warm hart toedragen. Emoties!
Door de hele situatie in het Midden-Oosten en de dagelijkse onmenselijke beestachtige berichten is mijn emotie omtrent dragers van keppels behoorlijk getriggerd. Als ik Smotrich met keppel zie dansen en glimlachen als hij rond de vernederde uitgeklede Flotilla gegijzelden loopt, maakt dat bij mij iets los. Emoties!
Blijkbaar kun je met deze religie (waar keppel voor staat) zo omgaan met mensen.
Is het benijdenswaardig dat ik alle keppeldragers zo zou zien? Nee. Zeker niet. Maar ik geef dan toch liever de verantwoordelijkheid hiervoor door aan Smotrich en co die deze emotie bij mij dus gecultiveerd en gevoed hebben.
Natuurlijk moet je (ik) oppassen dat je (ik) niet (ga)at generaliseren! Het zou dom zijn de overtuiging voor jezelf aan te gaan dat iedere keppeldrager een zionistische Palestijnen hater is.
Maar hoe onderdruk je afgunst en afkeer als je een swastika tattoo op iemands hals ziet? Een swastika die de persoon vanuit liefde voor mythologie heeft laten zetten?
Jonge mannen met kaalgeschoren hoofd en in trainingspak roepen een bepaalde emotie op. Klopt die altijd?
Rico Verhoeven (of look-a-like) als je die niet kent en in het donker tegenkomt. Misschien wel de directeur van de voedselbank.
Dit zijn emoties die gecultiveerd of gevoed worden door dagelijkse indrukken. En deze emoties zijn niet objectief en kunnen zeer onverstandig zijn. Maar ze zijn er!
Je loopt in A'dam op straat met je Feijenoord shirt en er komt een groep kaalgeschoren Ajaxfans je luidruchtig tegemoet lopen. Irreëele emoties? Het kan. Het kunnen zeer sympathieke studerende artsen zijn die tevens Ajax een warm hart toedragen. Emoties!
Door de hele situatie in het Midden-Oosten en de dagelijkse onmenselijke beestachtige berichten is mijn emotie omtrent dragers van keppels behoorlijk getriggerd. Als ik Smotrich met keppel zie dansen en glimlachen als hij rond de vernederde uitgeklede Flotilla gegijzelden loopt, maakt dat bij mij iets los. Emoties!
Blijkbaar kun je met deze religie (waar keppel voor staat) zo omgaan met mensen.
Is het benijdenswaardig dat ik alle keppeldragers zo zou zien? Nee. Zeker niet. Maar ik geef dan toch liever de verantwoordelijkheid hiervoor door aan Smotrich en co die deze emotie bij mij dus gecultiveerd en gevoed hebben.
Misschien moet je je eerst afvragen waarom dat zo sterk bij jou werkt.dikkemick schreef: 04 jul 2026 16:46 Maria,
Is het benijdenswaardig dat ik alle keppeldragers zo zou zien? Nee. Zeker niet.
Ik heb ook zo mijn gedachten en gevoelens, maar kan wat zich ver van mijn bed afspeelt redelijk scheiden van wat in mijn persoonlijke leven werkelijk belangrijk is.
En zeker niet mijn denken zodanig laten beïnvloeden, dat ik aan haast niets anders meer kan denken.
Dat het niet zodanig mijn gedachten gaat domineren en bijna 24 uur van de dag gaat beheersen.
Echt?Maar ik geef dan toch liever de verantwoordelijkheid hiervoor door aan Smotrich en co die deze emotie bij mij dus gecultiveerd en gevoed hebben.
Is het jou overkomen, dat je de hele dag bezig bent met deze materie?
Maria, wat je nu doet zijn jouw subjectieve vooronderstellingen over mij uiten. Je kent me niet.
En is je advies werkelijk om datgene wat een ver-van-mijn bed show heet, maar te negeren? Je vooral niet druk maken over hetgeen daar en elders gebeurt?
Serieus?
Zullen we dan beginnen met stoppen met nieuws volgen? Geen kranten meer lezen of journaals kijken omdat dat piece of mind geeft?
En hier vooral niet meer in gesprek gaan met pro Israël forummers?
Alleen nog de dagelijkse beslommeringen...
Dat herinnert me eraan. Ik moet nog stofzuigen
En is je advies werkelijk om datgene wat een ver-van-mijn bed show heet, maar te negeren? Je vooral niet druk maken over hetgeen daar en elders gebeurt?
Serieus?
Zullen we dan beginnen met stoppen met nieuws volgen? Geen kranten meer lezen of journaals kijken omdat dat piece of mind geeft?
Alleen nog de dagelijkse beslommeringen...
Dat herinnert me eraan. Ik moet nog stofzuigen
Wat zwart-wit weer.dikkemick schreef: 04 jul 2026 17:41 En is je advies werkelijk om datgene wat een ver-van-mijn bed show heet, maar te negeren? Je vooral niet druk maken over hetgeen daar en elders gebeurt?
Serieus?
Maar je belangstelling wat spreiden zou niet nutteloos zijn.
Niet je privé, nee.Maria, wat je nu doet zijn jouw subjectieve vooronderstellingen over mij uiten. Je kent me niet.
Wel wat je hier schrijft en op hoeveel uren van de dag je hiermee bezig bent.
dikkemick schreef: 04 jul 2026 16:46 Maria,
Je schreef een post in een ander gebumpt Feedback topic wat prima hier aansluit.
viewtopic.php?p=680076#p680076
Waardoor reacties in twee Feedback topics parallel gaan lopen.
Dat topic is nu gesloten voor verdere reacties.
viewtopic.php?p=680076#p680076
Waardoor reacties in twee Feedback topics parallel gaan lopen.
Dat topic is nu gesloten voor verdere reacties.
Maria
Ik begin de draad kwijt te raken. Je verplaatst of sluit mijn bijdragen waarin ik uitleg geef over mijn aversie tegen keppels. Hoe het komt en dat iedereen daar in meer of mindere mate mee te maken kan hebben.
Ik begin de draad kwijt te raken. Je verplaatst of sluit mijn bijdragen waarin ik uitleg geef over mijn aversie tegen keppels. Hoe het komt en dat iedereen daar in meer of mindere mate mee te maken kan hebben.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik heb eens gezocht, maar ik kon nergens vinden dat een keppel verplicht is voor Joden.
In het begin van onze jaartelling droeg men wel een hoofdbededeksel (waarvan de naam me is ontschoten)
Ik vraag me af of er toen al keppels bestonden zoals wij die nu hennen
Indien het om verplichte hoofddekking gaat dan is er de verplichte dienstpet.
Dan perse dat petje willen lijkt me dan een soort provocatie.
In het begin van onze jaartelling droeg men wel een hoofdbededeksel (waarvan de naam me is ontschoten)
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gewoon niet doen al die zendingsdrang. Dat voorkomt heel veel.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jul 2026 12:13 Ik heb eens gezocht, maar ik kon nergens vinden dat een keppel verplicht is voor Joden.