Welkom bij het Meertens Panel! Het Meertens Instituut bestudeert taal en cultuur in Nederland, en Nederlandse taal en cultuur in de wereld. In ons onderzoek staan de verschijnselen centraal die het alledaagse leven in onze samenleving vormgeven. En wie kan ons daarover beter informeren dan de mensen in de samenleving? Daarom hebben we het Meertens Panel opgericht.
Word burgerwetenschapper! Uw antwoorden over alledaagse leefcultuur en uw taalgebruik zijn waardevolle onderzoeksgegevens voor ons.
Voor het Meertens Panel zijn we daarom altijd op zoek naar nieuwe leden, van zestien jaar en ouder, die in het Nederlandse taalgebied wonen. Ook naar het buitenland verhuisde sprekers van het Nederlands zijn welkom.
. . . . . . . . . . . . . Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan . . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden." .
Na invulling laatste enquete "De Grote Dialectvragenlijst":
Ben jij een bevlogen dialectkenner, een geïnteresseerde liefhebber of is dialect voor jou eerder een ver-van-je-bed-show? Laat het ons weten, help ons onderzoek vooruit, en maak kans op een van de 10 gratis exemplaren van de Atlas van het dialect in Nederland.
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan . . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden." .
dikkemick schreef: 17 jun 2026 17:50
A. De link werkt (bij mij) niet
B. Moet teveel persoonlijke info achterlaten.
A. Goochelen op "Atlas van het dialect in Nederland" werkt ook.
B. Je wilt een beloning in ontvangst kunnen nemen zonder persoonlijke info achter te laten?
B. Je wilt een beloning in ontvangst kunnen nemen zonder persoonlijke info achter te laten?
A: Gedaan, anders had ik nooit geweten dat ik zoveel persoonlijke info zou moeten achterlaten
B: Wil ik een beloning? En moet ik daar mn hele hebben en houwen voor achterlaten? Me dunkt...
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
A: Gedaan, anders had ik nooit geweten dat ik zoveel persoonlijke info zou moeten achterlaten
B: Wil ik een beloning? En moet ik daar mn hele hebben en houwen voor achterlaten? Me dunkt...
Zulk soort 'worsteling' laat ik met alle liefde aan jouzelf over.
Voor mezelf sprekend:
ik ervoer daarbij geen enkele worsteling!