Mijn tijd op FT
- lost and not found yet!
- Superposter
- Berichten: 5109
- Lid geworden op: 05 dec 2006 18:11
- Locatie: Rhodos, Ede & Rishon LeZion
Mijn tijd op FT
"Na vele jaren actief deelnemen merk ik dat ik op een punt ben gekomen waarop actief bijdragen mij meer frustratie oplevert dan intellectuele voldoening.
En ik hou teveel van mezelf om mijzelf daarvoor op te offeren!
Dat zegt iets over mij, maar naar mijn beleving ook iets over de ontwikkeling van het forumklimaat en de wijze waarop debat en moderatie zich hier hebben ontwikkeld.
Hierbij denk ik echt met een soort van weemoed terug aan de zogenaamde goede oude tijd! In mijn beleving was die tijd ook goed.
Omdat ik geen behoefte heb aan een emotionele slotexplosie waar ik later mogelijk spijt van krijg, kies ik voor iets anders:
Voor onbepaalde tijd zwijgen.
Meelezen? Vermoedelijk wel.
Definitief weg? Geen idee.
Na bijna 20 jaar jaar lijkt enige zelfdiscipline mij verstandiger dan in boosheid met brandende fakkel de uitgang zoeken.
Mocht het Freethinkerforum in mijn beleving weer meer een plek worden waar vrijdenken, scherpe gedachtewisseling en wederzijds intellectueel krediet vanzelfsprekender samengaan, zoals ooit de drijfveer van Devicious, Rereformed, PietV en anderen was, dan sluit ik een terugkeer niet uit.
Maar, ook stilte kan immers een mening zijn.
Tot die tijd beperk ik mij tot STILTE! "
En ik hou teveel van mezelf om mijzelf daarvoor op te offeren!
Dat zegt iets over mij, maar naar mijn beleving ook iets over de ontwikkeling van het forumklimaat en de wijze waarop debat en moderatie zich hier hebben ontwikkeld.
Hierbij denk ik echt met een soort van weemoed terug aan de zogenaamde goede oude tijd! In mijn beleving was die tijd ook goed.
Omdat ik geen behoefte heb aan een emotionele slotexplosie waar ik later mogelijk spijt van krijg, kies ik voor iets anders:
Voor onbepaalde tijd zwijgen.
Meelezen? Vermoedelijk wel.
Definitief weg? Geen idee.
Na bijna 20 jaar jaar lijkt enige zelfdiscipline mij verstandiger dan in boosheid met brandende fakkel de uitgang zoeken.
Mocht het Freethinkerforum in mijn beleving weer meer een plek worden waar vrijdenken, scherpe gedachtewisseling en wederzijds intellectueel krediet vanzelfsprekender samengaan, zoals ooit de drijfveer van Devicious, Rereformed, PietV en anderen was, dan sluit ik een terugkeer niet uit.
Maar, ook stilte kan immers een mening zijn.
Tot die tijd beperk ik mij tot STILTE! "
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
Re: Mijn tijd op FT
Het ga je goed! En misschien tot lezens...
Ik wil je symbolisch een cadeautje meegeven, een muziekje.
https://www.youtube.com/watch?v=lB6a-iD ... rt_radio=1
Het gaat op voor alle mensen.
Ik wil je symbolisch een cadeautje meegeven, een muziekje.
https://www.youtube.com/watch?v=lB6a-iD ... rt_radio=1
Het gaat op voor alle mensen.
Re: Mijn tijd op FT
We zijn het zeker niet altijd eens, maar ik begrijp je keuze.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Re: Mijn tijd op FT
Beste lost and not found yet!
Jouw zwijgen is deel van een bewust geforceerde ruimere exodus, geen solitaire stap. Wat overblijft is een eenzijdige echo. Sterkte.
Jouw zwijgen is deel van een bewust geforceerde ruimere exodus, geen solitaire stap. Wat overblijft is een eenzijdige echo. Sterkte.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
-
ChaimNimsky
- Superposter
- Berichten: 6062
- Lid geworden op: 06 mar 2013 19:21
- Locatie: Sevilla
Re: Mijn tijd op FT
Hoi Lanfy, net als hiervoor Rereformed, B.S., Ivar, en nu ook jij, neem ik eveneens afstand van het forum, om vergelijkbare redenen. Heb veel respect voor wat HierEnNu, Holog en Gerard_M doen -- ik kan dat niet. Blijf echter wel meelezen en heel misschien heel af-en-toe iets posten.lost and not found yet! schreef: 09 mei 2026 23:08 "Na vele jaren actief deelnemen merk ik dat ik op een punt ben gekomen waarop actief bijdragen mij meer frustratie oplevert dan intellectuele voldoening.
En ik hou teveel van mezelf om mijzelf daarvoor op te offeren!
Dat zegt iets over mij, maar naar mijn beleving ook iets over de ontwikkeling van het forumklimaat en de wijze waarop debat en moderatie zich hier hebben ontwikkeld.
Hierbij denk ik echt met een soort van weemoed terug aan de zogenaamde goede oude tijd! In mijn beleving was die tijd ook goed.
Omdat ik geen behoefte heb aan een emotionele slotexplosie waar ik later mogelijk spijt van krijg, kies ik voor iets anders:
Voor onbepaalde tijd zwijgen.
Meelezen? Vermoedelijk wel.
Definitief weg? Geen idee.
Na bijna 20 jaar jaar lijkt enige zelfdiscipline mij verstandiger dan in boosheid met brandende fakkel de uitgang zoeken.
Mocht het Freethinkerforum in mijn beleving weer meer een plek worden waar vrijdenken, scherpe gedachtewisseling en wederzijds intellectueel krediet vanzelfsprekender samengaan, zoals ooit de drijfveer van Devicious, Rereformed, PietV en anderen was, dan sluit ik een terugkeer niet uit.
Maar, ook stilte kan immers een mening zijn.
Tot die tijd beperk ik mij tot STILTE! "
Zionist
- Peter van Velzen
- Moderator
- Berichten: 21658
- Lid geworden op: 02 mei 2010 10:51
- Locatie: ampre muang trang thailand
Re: Mijn tijd op FT
Ik vind het erg jammer dat ik niet in staat ben gebleken, een dialoog tot stand te brengen tussen jullie en degenen, die de politiek van de regering Netanyahu afwijzen. Blijkbaar is iedereen te overtuigd van zijn eigen standpunt in deze. Ik ben wel blij dat jullie je terugtrekking hebben trachten uit te leggen, en vooral dat jullie nog steeds in staat zijn mee te lezen. Hopelijk tot ziens.ChaimNimsky schreef: 07 jun 2026 23:22Hoi Lanfy, net als hiervoor Rereformed, B.S., Ivar, en nu ook jij, neem ik eveneens afstand van het forum, om vergelijkbare redenen. Heb veel respect voor wat HierEnNu, Holog en Gerard_M doen -- ik kan dat niet. Blijf echter wel meelezen en heel misschien heel af-en-toe iets posten.lost and not found yet! schreef: 09 mei 2026 23:08 "Na vele jaren actief deelnemen merk ik dat ik op een punt ben gekomen waarop actief bijdragen mij meer frustratie oplevert dan intellectuele voldoening.
Mocht het Freethinkerforum in mijn beleving weer meer een plek worden waar vrijdenken, scherpe gedachtewisseling en wederzijds intellectueel krediet vanzelfsprekender samengaan, zoals ooit de drijfveer van Devicious, Rereformed, PietV en anderen was, dan sluit ik een terugkeer niet uit.
Maar, ook stilte kan immers een mening zijn.
Tot die tijd beperk ik mij tot STILTE! "
Ik wens u alle goeds
Re: Mijn tijd op FT
Zo ontzettend jammer, dat de meesten die een regime voorstaan welke nu bijna wereldwijd verguisd wordt, vertrekken.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Re: Mijn tijd op FT
De vraag is of men dat wel wil?dikkemick schreef: 08 jun 2026 18:44 Zo ontzettend jammer, dat de meesten die een regime voorstaan welke nu bijna wereldwijd verguisd wordt, vertrekken.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
De meningen staan haaks op elkaar. Er zijn keuzen gemaakt waar je echt niet op terug kan komen, ook al voel je wel dat de menselijkheid zoek is. Dan houdt echte discussie veelal op. Dan kán het zelfs gemakkelijk gooi- en smijtwerk worden en kom je geen past verder dan het sluiten van topics. Verder is zulks behoorlijk onprettig en lang niet iedereen wil dit ('toch enigermate'...
Re: Mijn tijd op FT
Niet helemaal met je eens. Als je echt ergens voor staat dan moriveer je dat. Dan houd je stand, niet omdat je eigenwijs bent, maar omdat je in de zaak gelooft.Gerard R. schreef: 08 jun 2026 19:08De vraag is of men dat wel wil?dikkemick schreef: 08 jun 2026 18:44 Zo ontzettend jammer, dat de meesten die een regime voorstaan welke nu bijna wereldwijd verguisd wordt, vertrekken.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
De meningen staan haaks op elkaar. Er zijn keuzen gemaakt waar je echt niet op terug kan komen, ook al voel je wel dat de menselijkheid zoek is.
Als je meent dat Netanyahu (of Trump of Rob Jetten) op de goede weg is, dan leg je uit waarom jij dat vindt.
Nu kunnen de tegenstanders van het regime in Israël blijven schieten zonder dat er zinnig commentaar op terugkomt.
Maak je hard voor je eigen overtuiging. Niet om de ander te overtuigen maar om jezelf karakter te laten tonen door te laten zien dat jij ergens voor staat en waarom.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Re: Mijn tijd op FT
Ja, ik snap natuurlijk wat je bedoelt, maar dat kan ook heel nadellg voor deelnemer werken in zo'n proces. Onbuigzaamheid, dogma etc.. Zij geloven in prachtland en jij in Walhalla of zo.. en daar doe je in zo'n geval niks aan.dikkemick schreef: 08 jun 2026 20:06Niet helemaal met je eens. Als je echt ergens voor staat dan moriveer je dat. Dan houd je stand, niet omdat je eigenwijs bent, maar omdat je in de zaak gelooft.Gerard R. schreef: 08 jun 2026 19:08De vraag is of men dat wel wil?dikkemick schreef: 08 jun 2026 18:44 Zo ontzettend jammer, dat de meesten die een regime voorstaan welke nu bijna wereldwijd verguisd wordt, vertrekken.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
De meningen staan haaks op elkaar. Er zijn keuzen gemaakt waar je echt niet op terug kan komen, ook al voel je wel dat de menselijkheid zoek is.
Ja, maar dan niet erg vinden of gaan terugspugen als je de wind van voren krijgt.Als je meent dat Netanyahu (of Trump of Rob Jetten) op de goede weg is, dan leg je uit waarom jij dat vindt.
Ja, maar zij wíllen wellicht geen zinnig commentaar geven, want 'dan denken zij dat ze zwak zijn (ik heb met zo iemand op een ander forum jaren geleden zeer lang getwist´.. gelukkig kwamen we uiteindelijk ergens). Je weet hoe dat in patriottenland gaat.Nu kunnen de tegenstanders van het regime in Israël blijven schieten zonder dat er zinnig commentaar op terugkomt.
Inderdaad, maar de praktijk is taai. En herhaling: het kan ook negatief werken bij patstelling.Maak je hard voor je eigen overtuiging. Niet om de ander te overtuigen maar om jezelf karakter te laten tonen door te laten zien dat jij ergens voor staat en waarom.
Re: Mijn tijd op FT
Gerard R.
Misschien hier teveel off topic. Ik wacht even af...
Misschien hier teveel off topic. Ik wacht even af...
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Re: Mijn tijd op FT
Laten we het hier bij het afscheid houden van leden. Als ze niet meer meedoen is praten over hun motivatie niet netjes.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
Re: Mijn tijd op FT
We kunnen toch vrij objectief vaststellen dat dit uitbundig is gedaan. Deze berichten staan immers gewoon op Freethinker.dikkemick schreef: 08 jun 2026 20:06 Niet helemaal met je eens. Als je echt ergens voor staat dan moriveer je dat. Dan houd je stand, niet omdat je eigenwijs bent, maar omdat je in de zaak gelooft.
Als je meent dat Netanyahu (of Trump of Rob Jetten) op de goede weg is, dan leg je uit waarom jij dat vindt.
Nu kunnen de tegenstanders van het regime in Israël blijven schieten zonder dat er zinnig commentaar op terugkomt.
Maak je hard voor je eigen overtuiging. Niet om de ander te overtuigen maar om jezelf karakter te laten tonen door te laten zien dat jij ergens voor staat en waarom.
Ook valt vrij objectief vast te stellen dat op het onderwerp Israel nauwelijks van discussie sprake is.
Dus: ingaan op elkaars argumenten, met nieuwe punten en argumenten komen, een gesprek dat zich ontwikkelt.
Men kan bladzijden lang herhalingen lezen van dezelfde standpunten en stokpaardjes.
Niet meer dan logisch dat mensen dan afhaken, het is immers een discussie forum.
Gelukkig lukt discussie nog wel op andere onderwerpen overigens.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Re: Mijn tijd op FT
Gerard_m
Belangrijkste punt m.i. m.b.t Israël topic is menselijkheid versus inhumaan achter een staat blijven staan
Laten we er hier verder over ophouden.
Belangrijkste punt m.i. m.b.t Israël topic is menselijkheid versus inhumaan achter een staat blijven staan
Laten we er hier verder over ophouden.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)