Mijn tijd op FT

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lost and not found yet!
Superposter
Berichten: 5109
Lid geworden op: 05 dec 2006 18:11
Locatie: Rhodos, Ede & Rishon LeZion

Mijn tijd op FT

Bericht door lost and not found yet! »

"Na vele jaren actief deelnemen merk ik dat ik op een punt ben gekomen waarop actief bijdragen mij meer frustratie oplevert dan intellectuele voldoening.

En ik hou teveel van mezelf om mijzelf daarvoor op te offeren!

Dat zegt iets over mij, maar naar mijn beleving ook iets over de ontwikkeling van het forumklimaat en de wijze waarop debat en moderatie zich hier hebben ontwikkeld.

Hierbij denk ik echt met een soort van weemoed terug aan de zogenaamde goede oude tijd! In mijn beleving was die tijd ook goed.

Omdat ik geen behoefte heb aan een emotionele slotexplosie waar ik later mogelijk spijt van krijg, kies ik voor iets anders:

Voor onbepaalde tijd zwijgen.

Meelezen? Vermoedelijk wel.
Definitief weg? Geen idee.

Na bijna 20 jaar jaar lijkt enige zelfdiscipline mij verstandiger dan in boosheid met brandende fakkel de uitgang zoeken.

Mocht het Freethinkerforum in mijn beleving weer meer een plek worden waar vrijdenken, scherpe gedachtewisseling en wederzijds intellectueel krediet vanzelfsprekender samengaan, zoals ooit de drijfveer van Devicious, Rereformed, PietV en anderen was, dan sluit ik een terugkeer niet uit.

Maar, ook stilte kan immers een mening zijn.
Tot die tijd beperk ik mij tot STILTE! "
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
Gebruikersavatar
Gerard R.
Superposter
Berichten: 9073
Lid geworden op: 29 mei 2014 16:14
Locatie: NL

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door Gerard R. »

Het ga je goed! En misschien tot lezens...
Ik wil je symbolisch een cadeautje meegeven, een muziekje.

https://www.youtube.com/watch?v=lB6a-iD ... rt_radio=1

Het gaat op voor alle mensen.
Gebruikersavatar
dikkemick
Adelaar
Berichten: 24195
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door dikkemick »

We zijn het zeker niet altijd eens, maar ik begrijp je keuze.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
holog
Bevlogen
Berichten: 1609
Lid geworden op: 17 aug 2019 08:33

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door holog »

Beste lost and not found yet!

Jouw zwijgen is deel van een bewust geforceerde ruimere exodus, geen solitaire stap. Wat overblijft is een eenzijdige echo. Sterkte.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
ChaimNimsky
Superposter
Berichten: 6062
Lid geworden op: 06 mar 2013 19:21
Locatie: Sevilla

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door ChaimNimsky »

lost and not found yet! schreef: 09 mei 2026 23:08 "Na vele jaren actief deelnemen merk ik dat ik op een punt ben gekomen waarop actief bijdragen mij meer frustratie oplevert dan intellectuele voldoening.

En ik hou teveel van mezelf om mijzelf daarvoor op te offeren!

Dat zegt iets over mij, maar naar mijn beleving ook iets over de ontwikkeling van het forumklimaat en de wijze waarop debat en moderatie zich hier hebben ontwikkeld.

Hierbij denk ik echt met een soort van weemoed terug aan de zogenaamde goede oude tijd! In mijn beleving was die tijd ook goed.

Omdat ik geen behoefte heb aan een emotionele slotexplosie waar ik later mogelijk spijt van krijg, kies ik voor iets anders:

Voor onbepaalde tijd zwijgen.

Meelezen? Vermoedelijk wel.
Definitief weg? Geen idee.

Na bijna 20 jaar jaar lijkt enige zelfdiscipline mij verstandiger dan in boosheid met brandende fakkel de uitgang zoeken.

Mocht het Freethinkerforum in mijn beleving weer meer een plek worden waar vrijdenken, scherpe gedachtewisseling en wederzijds intellectueel krediet vanzelfsprekender samengaan, zoals ooit de drijfveer van Devicious, Rereformed, PietV en anderen was, dan sluit ik een terugkeer niet uit.

Maar, ook stilte kan immers een mening zijn.
Tot die tijd beperk ik mij tot STILTE! "
Hoi Lanfy, net als hiervoor Rereformed, B.S., Ivar, en nu ook jij, neem ik eveneens afstand van het forum, om vergelijkbare redenen. Heb veel respect voor wat HierEnNu, Holog en Gerard_M doen -- ik kan dat niet. Blijf echter wel meelezen en heel misschien heel af-en-toe iets posten.
Zionist
Gebruikersavatar
Peter van Velzen
Moderator
Berichten: 21658
Lid geworden op: 02 mei 2010 10:51
Locatie: ampre muang trang thailand

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 07 jun 2026 23:22
lost and not found yet! schreef: 09 mei 2026 23:08 "Na vele jaren actief deelnemen merk ik dat ik op een punt ben gekomen waarop actief bijdragen mij meer frustratie oplevert dan intellectuele voldoening.
Mocht het Freethinkerforum in mijn beleving weer meer een plek worden waar vrijdenken, scherpe gedachtewisseling en wederzijds intellectueel krediet vanzelfsprekender samengaan, zoals ooit de drijfveer van Devicious, Rereformed, PietV en anderen was, dan sluit ik een terugkeer niet uit.

Maar, ook stilte kan immers een mening zijn.
Tot die tijd beperk ik mij tot STILTE! "
Hoi Lanfy, net als hiervoor Rereformed, B.S., Ivar, en nu ook jij, neem ik eveneens afstand van het forum, om vergelijkbare redenen. Heb veel respect voor wat HierEnNu, Holog en Gerard_M doen -- ik kan dat niet. Blijf echter wel meelezen en heel misschien heel af-en-toe iets posten.
Ik vind het erg jammer dat ik niet in staat ben gebleken, een dialoog tot stand te brengen tussen jullie en degenen, die de politiek van de regering Netanyahu afwijzen. Blijkbaar is iedereen te overtuigd van zijn eigen standpunt in deze. Ik ben wel blij dat jullie je terugtrekking hebben trachten uit te leggen, en vooral dat jullie nog steeds in staat zijn mee te lezen. Hopelijk tot ziens.
Ik wens u alle goeds
Gebruikersavatar
dikkemick
Adelaar
Berichten: 24195
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door dikkemick »

Zo ontzettend jammer, dat de meesten die een regime voorstaan welke nu bijna wereldwijd verguisd wordt, vertrekken.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Gerard R.
Superposter
Berichten: 9073
Lid geworden op: 29 mei 2014 16:14
Locatie: NL

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 08 jun 2026 18:44 Zo ontzettend jammer, dat de meesten die een regime voorstaan welke nu bijna wereldwijd verguisd wordt, vertrekken.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
De vraag is of men dat wel wil?
De meningen staan haaks op elkaar. Er zijn keuzen gemaakt waar je echt niet op terug kan komen, ook al voel je wel dat de menselijkheid zoek is. Dan houdt echte discussie veelal op. Dan kán het zelfs gemakkelijk gooi- en smijtwerk worden en kom je geen past verder dan het sluiten van topics. Verder is zulks behoorlijk onprettig en lang niet iedereen wil dit ('toch enigermate'... :roll: ) overheersend en frekwent op een forum.. en ook.. niet iedereen kan daar tegen. En ook jij kan 'het er niet bij laten'. Ontzettend jammer ja. Maar met wat voorligt te verwachten. Toch? Ik weet niet wat je er aan zou moeten doen. Laat dan de natuur maar z'n werk doen..
Gebruikersavatar
dikkemick
Adelaar
Berichten: 24195
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 08 jun 2026 19:08
dikkemick schreef: 08 jun 2026 18:44 Zo ontzettend jammer, dat de meesten die een regime voorstaan welke nu bijna wereldwijd verguisd wordt, vertrekken.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
De vraag is of men dat wel wil?
De meningen staan haaks op elkaar. Er zijn keuzen gemaakt waar je echt niet op terug kan komen, ook al voel je wel dat de menselijkheid zoek is.
Niet helemaal met je eens. Als je echt ergens voor staat dan moriveer je dat. Dan houd je stand, niet omdat je eigenwijs bent, maar omdat je in de zaak gelooft.
Als je meent dat Netanyahu (of Trump of Rob Jetten) op de goede weg is, dan leg je uit waarom jij dat vindt.
Nu kunnen de tegenstanders van het regime in Israël blijven schieten zonder dat er zinnig commentaar op terugkomt.
Maak je hard voor je eigen overtuiging. Niet om de ander te overtuigen maar om jezelf karakter te laten tonen door te laten zien dat jij ergens voor staat en waarom.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Gerard R.
Superposter
Berichten: 9073
Lid geworden op: 29 mei 2014 16:14
Locatie: NL

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 08 jun 2026 20:06
Gerard R. schreef: 08 jun 2026 19:08
dikkemick schreef: 08 jun 2026 18:44 Zo ontzettend jammer, dat de meesten die een regime voorstaan welke nu bijna wereldwijd verguisd wordt, vertrekken.
Leg dan liever in niet mis te verstane woorden uit waarom jij juist dit regime blijft steunen. Wellicht kan de dialoog dan wel voortgang vinden.
Kom met motivaties waarom je denkt dat Israël op de goede weg is, zoals ze nu "opereert".
De commentaren van de tegenstanders van dit regime liegen er immers ook niet om.
Motiveer je standpunt en laat het daarbij.
De vraag is of men dat wel wil?
De meningen staan haaks op elkaar. Er zijn keuzen gemaakt waar je echt niet op terug kan komen, ook al voel je wel dat de menselijkheid zoek is.
Niet helemaal met je eens. Als je echt ergens voor staat dan moriveer je dat. Dan houd je stand, niet omdat je eigenwijs bent, maar omdat je in de zaak gelooft.
Ja, ik snap natuurlijk wat je bedoelt, maar dat kan ook heel nadellg voor deelnemer werken in zo'n proces. Onbuigzaamheid, dogma etc.. Zij geloven in prachtland en jij in Walhalla of zo.. en daar doe je in zo'n geval niks aan.
Als je meent dat Netanyahu (of Trump of Rob Jetten) op de goede weg is, dan leg je uit waarom jij dat vindt.
Ja, maar dan niet erg vinden of gaan terugspugen als je de wind van voren krijgt. :D En niks hakken in het zand, maar discussie.
Nu kunnen de tegenstanders van het regime in Israël blijven schieten zonder dat er zinnig commentaar op terugkomt.
Ja, maar zij wíllen wellicht geen zinnig commentaar geven, want 'dan denken zij dat ze zwak zijn (ik heb met zo iemand op een ander forum jaren geleden zeer lang getwist´.. gelukkig kwamen we uiteindelijk ergens). Je weet hoe dat in patriottenland gaat.
Maak je hard voor je eigen overtuiging. Niet om de ander te overtuigen maar om jezelf karakter te laten tonen door te laten zien dat jij ergens voor staat en waarom.
Inderdaad, maar de praktijk is taai. En herhaling: het kan ook negatief werken bij patstelling.
Gebruikersavatar
dikkemick
Adelaar
Berichten: 24195
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door dikkemick »

Gerard R.
Misschien hier teveel off topic. Ik wacht even af...
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Bonjour
Site Admin
Berichten: 7044
Lid geworden op: 27 jun 2008 23:26

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door Bonjour »

Laten we het hier bij het afscheid houden van leden. Als ze niet meer meedoen is praten over hun motivatie niet netjes.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.
Gebruikersavatar
gerard_m
Superposter
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 mei 2010 15:49

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 08 jun 2026 20:06 Niet helemaal met je eens. Als je echt ergens voor staat dan moriveer je dat. Dan houd je stand, niet omdat je eigenwijs bent, maar omdat je in de zaak gelooft.
Als je meent dat Netanyahu (of Trump of Rob Jetten) op de goede weg is, dan leg je uit waarom jij dat vindt.
Nu kunnen de tegenstanders van het regime in Israël blijven schieten zonder dat er zinnig commentaar op terugkomt.
Maak je hard voor je eigen overtuiging. Niet om de ander te overtuigen maar om jezelf karakter te laten tonen door te laten zien dat jij ergens voor staat en waarom.
We kunnen toch vrij objectief vaststellen dat dit uitbundig is gedaan. Deze berichten staan immers gewoon op Freethinker.

Ook valt vrij objectief vast te stellen dat op het onderwerp Israel nauwelijks van discussie sprake is.
Dus: ingaan op elkaars argumenten, met nieuwe punten en argumenten komen, een gesprek dat zich ontwikkelt.
Men kan bladzijden lang herhalingen lezen van dezelfde standpunten en stokpaardjes.
Niet meer dan logisch dat mensen dan afhaken, het is immers een discussie forum.


Gelukkig lukt discussie nog wel op andere onderwerpen overigens.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gebruikersavatar
dikkemick
Adelaar
Berichten: 24195
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Mijn tijd op FT

Bericht door dikkemick »

Gerard_m
Belangrijkste punt m.i. m.b.t Israël topic is menselijkheid versus inhumaan achter een staat blijven staan
Laten we er hier verder over ophouden.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Plaats reactie