syamsu schreef: 24 apr 2026 14:48
Bonjour schreef: 24 apr 2026 13:25
Het gaat hier niet om telecomroviders, maar om internetproviders. Die moeten data van klanten overhandigen met een bevel van de officier van justitie. Maar dan krijgt de politie niet de gegevens van Gerard_m, maar van mij. En met het juiste bevel krijgen ze de opgeslagen persoonsgegevens van mij.
Zolang die bevelen niet overhandigd worden, hoeft Gerard_m geen boete te betalen.
Huh jij bent geen internetprovider. Volgens mij vangen ze de data af bij de internetprovider. En die wetgeving waar jij op doelt is achterhaald toch? Nu is er massasurveillance door AI algoritmen.
Ik ben geen internetprovider, maar wel de eigenaar van dit forum en mijn echte naam is dus bekend bij de internetprovider.
Ook AI kan geen informatie halen uit een webpagina als die data er niet in zit. Jij ziet geen ip of email van de gebruiker. Die staan wel in onze database, maar daar kan niemand bij, tenzij er serieus gehackt wordt. AI dus ook niet.
De internet providers hebben in principe geen kennis van onze database. Dat zouden ze kunnen doen, maar dat vergt een onevenredige inspanning voor hun. Dus die eis wordt niet gesteld.
Dus de politie gaat naar de OvJ voor een bevel en daarna naar onze provider voor de echte naam van Bonjour. En ik geef met hetzelfde bevel de ip en email van gerard_m. Meer weet ik ook niet.
AI is geen wondermiddel. Helaas niet, want dat maakte mijn werk een stuk gemakkelijker.
Trouwens, met dat email adres moeten ze ook nog langs wat bedrijfjes. Want je kan met de ene email, de andere aanvragen. Zo gemakkelijk is het allemaal niet. Ik weet niet alles op IT gebied, maar wel genoeg over wat er op een server staat en wat niet.
We willen feiten! Geen dogma's. Geen propaganda.