dikkemick schreef: 10 apr 2026 15:55
Ik begrijp sowieso deze topics niet helemaal.
Er zijn hier geen antisemieten
Er zijn hier wel individuen die het verdommen het beleid van Israël af te keuren.
En dit betekent dat er:
A: Geen antisemieten op dit forum zitten
B: Pro-genocide/kolonisatie deelnemers zijn op dit forum.
A vind ik niet kwalijk.
B wel!!
NB ook als men geen racist is kan men nog wel racistische uitspraken doen. al was het maar bij vergissing.
Waarom wordt hier niet gemodereerd op dikkemicks stelling zonder onderbouwing:
Peter van Velzen schreef: 10 apr 2026 15:30
De uitdrukking "(je betaalt een prijs voor) Joods bloed" is mijns inziens even racistisch als "Arisch bloed" of "Germaans bloed".
Er is alle reden om te denken dat het ook zo bedoeld was.
In dit wikipedia artikel wordt vermeld dat hij in 2007
"was convicted for incitement to racism and supporting a terrorist organization".
ChaimNimsky applaudiseerde niet voor
"je betaalt een prijs voor Joods bloed",
dat was een verkeerde interpreteerde van jou en
is ook al meermaals naar voren gebracht:
dat was slechts een citaat welk in de krant stond,
zoals ook duidelijk te zien is in de originele quote.
Die officiële waarschuwing was derhalve onterecht
en dient dus teruggedraaid te wordn.
. . . . . . . . . . . . . Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten: . . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan . . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden." .
Mullog schreef: 10 apr 2026 13:20
Waarom zou een joodse leven er niet toe doen en wat heeft dat met deze wetgeving en waarschuwing te maken?
De uitspraak benadrukt dat geweld tegen Joden vanwege hun identiteit zwaar bestraft moet worden, maar sluit anderen aantoonbaar nergens uit, hetgeen zijn wet laat zien. Juridisch is de formulering slachtoffer‑neutraal, al richten in de praktijk de meeste zaken zich op aanslagen door Palestijnen op Joden in de Westelijke Jordaanoever. Vandaar zijn nadruk. Maar nadruk is geen uitsluiting. Benadrukken dat wie Joden vermoordt, zwaar moet worden gestraft, sluit daar niet automatisch mee uit dat wie niet-Joden zou vermoorden, niet zwaar zou moeten worden gestraft. Joods leven doet ertoe, maar dat sluit niet uit dat alle mensenlevens ertoe doen. Vandaar dat wie tegen mij zegt "Alle mensenlevens doen ertoe", mijn antwoord ontvangt: Je bent het er dus mee eens dat "Joods leven ertoe doet"?
Hmmm, misschien moet er in die zandbak eens wat meer gedacht en gepraat worden in termen van "mensen" in plaats van Joden, Palestijnen en wat voor stamverbanden, meer- en minderheden daar nog meer rondlopen.
Eensch! Maar:
wat heeft dat met deze wetgeving en waarschuwing te maken?
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan . . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden." .
Mullog schreef: 10 apr 2026 16:21
Hmmm, misschien moet er in die zandbak eens wat meer gedacht en gepraat worden in termen van "mensen" in plaats van Joden, Palestijnen en wat voor stamverbanden, meer- en minderheden daar nog meer rondlopen.
Jezus! Hier draait het uiteraard allemaal om.
Mensen.
Medemensen
Medemensen met vrienden en familie.
Wat heeft dat met de aanleiding tot de waarschuwing te maken?
Ook hier vinden sommigen het niet bestaan van rassen en heksen belangrijker dan de moderatie. Dus ook hier sluit ik het topic.
Nog één opmerking naar ChaimNimsky, JE bewering dat in Israel "Joods bloed" geen racistische motivatie inhoudt (zelfs al komt het uit de mond van een gekend racist) kan ik niet controleren. Hier is het een racistische uitdrukking. Klap er dus niet meer voor.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 apr 2026 16:35
Het laatste kan wel waar zijn, maar dat is niet het probleem.
Indien er geen mensenassen bestaan kunnen er ook geen racisten bestaan, hoe kwalijk hun gedrag ook kan zijn.
Mensenassen bestaan wel degelijk, zeker in verband met heksen.
Maar wel pas ná verbranding op de brandstapel.