Maria schreef: ↑04 jan 2026 15:39
Ik zie nu pas da dit topic van 8 dec. was.
Is het nog goed gekomen met je vloer?
Wat je met
je post wil zeggen weet ik niet.
De vloer, de hele woonkamer is mooier dan toen ik bijna 20 jaar geleden naar deze woning verhuisde. Wel hebben we voorafgaand lang te kampen gehad met verstopte riolering en een lekkende douche pal boven de woonkamer.
Recent, medio vorig jaar, moest de woningbouw wel doorpakken omdat het
'regende' in de woonkamer en het stucwerk naar beneden begon te vallen. Na de doucherenovatie bleken er ook lekken in de afvoer van de binnenmuren, waardoor zelfs bij de buren het stucwerk van de tussenmuur eraf viel, dus niet vochtig, maar echt doorweekt, zeiknat.
Vervolgens bleken die leidingen asbest te bevatten zodat het escaleerde naar asbestrenovatie! Onder moest daartoe alles ontruimd worden waarna de slopers aan de slag konden en daarna de mannen in witte pakken, als astronauten, door het huis huppelden. In de woonkamer stond zo’n douche met drie afgesloten cabines waar iedereen doorheen moest die naar binnen of naar buiten wilde. Ook de riolering rondom het huis is nu helemaal vernieuwd.
Het huis is in 1956 gebouwd dus ik kan me voorstellen dat het hele gebeuren meer heeft gekost dan de woning eigenlijk waard was! Pfffttt, en dan te bedenken dat ik gewoon, nou ja, gewoon, ben blijven huizen tijdens die hele renovatie samen met mijn zoon die nota bene Autisme heeft! Maar ik leef hier en nu, en als ik rondkijk dan voel ik geen enkele rancune of wrok,
alleen maar dankbaarheid voor hoe mooi het nu is!
Die post plaatste ik om aan te geven dat ik de show niet meer hoef te pauzeren:
integendeel, de vochtige woonkamer waar het drogen van de was soms drie dagen duurde is veranderd in een iets te droge ruimte, 40/45% relatieve vochtigheid, ik moet de bakjes aan de radiatoren weer telkens bijvullen en de waterbakjes van de katten staan binnen een dag leeg, de was is nu ondanks koudnat weer toch binnen een paar uur droog.
Het is binnen een kwartier aangenaam warm zodra de thermostaat omhoog wordt gezet, ’s nachts koelt het minder snel af en ’s ochtends staat er geen millimeters dikke condens meer op alle ramen. Het lijkt allemaal nieuw. Heerlijk.
- Vandaar ook: the show can go on!