En toen kreeg ik via de mail te horen dat ...

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HierEnNu
Superposter

En toen kreeg ik via de mail te horen dat ...

Bericht door HierEnNu »

En toen kreeg ik via de mail te horen dat ze morgen om 7.30 uur
de vloer in de woonkamer komen leggen!

Ik had ze nog zo op het hart gedrukt mij op tijd te verwittigen zodat ik een container voor meubelopslag oppe kop kon tikken. Miljaar! Dat wordt dus nachtwerk hier en vanaf nu voor HierEnNu, want morgenvroeg om 07.30 uur moet de woonkamer leeg zijn.

Ik heb een grote bureau van 2x2 ofzo, maar die kan wel een dag buiten met een zeil overheen, de grote kast kan dat niet mee met al die regen dan raakt die beschadigd. Na telefonisch overleg zei de planner, prima, we zijn toch met een mannetje extra vanwege de drukte, dat gaat lukken.

Zegttie tussen neus en lippen door: "Kan ik dalik al wat spullen brengen?" Ik lachen:
"De kamer staat nu vol hoor, dat wordt nachtwerk, maar morgenochtend is de woonkamer leeg!" :lol: ,
hij weer stotterend excuses prevelen.

Maar goed, the show must be pauzed again, want ik ga dus voorlopig zo goed als helemaal weer digitaal op zwart, hooguit dringende financiële zaken afhandelen, boven oppe PC van mijn zoon.

Doeoeoeiii: tot ooit, ergens! 😉

.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Re: En toen kreeg ik via de mail te horen dat ...

Bericht door dikkemick »

Had ff gebeld, hadden we t samen kunnen doen. Vloertje leggen.

Sterkte
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 08 dec 2025 17:59:scissors:

Doeoeoeiii: tot ooit, ergens! 😉

.

.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Tjemig.....wat een ellende.
Werk ze en sterkte.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 03 jan 2026 22:14 Tjemig.....wat een ellende.
Werk ze en sterkte.
Dankjewel!
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ik heb zoiets ook eens meegemaakt, zij het veel minder ernstig.

Er kwam iemand van de gemeente een afspraak maken, want ze moesten binnen zijn.
Keurig geregeld voor mezelf en de buren, die waren er niet en ik moest rond elf naar het werk.

De werklui hielden hier zich niet aan en bepaalde hun eigen volgorde.

Misschien was dat ook hier het geval: Je maakt een afspraak met het kantoor, maar het een of andere werkbaasje overruled dat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik zie nu pas da dit topic van 8 dec. was.
Is het nog goed gekomen met je vloer?

Wat je met je post wil zeggen weet ik niet.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 04 jan 2026 15:39 Ik zie nu pas da dit topic van 8 dec. was.
Is het nog goed gekomen met je vloer?

Wat je met je post wil zeggen weet ik niet.
De vloer, de hele woonkamer is mooier dan toen ik bijna 20 jaar geleden naar deze woning verhuisde. Wel hebben we voorafgaand lang te kampen gehad met verstopte riolering en een lekkende douche pal boven de woonkamer.

Recent, medio vorig jaar, moest de woningbouw wel doorpakken omdat het 'regende' in de woonkamer en het stucwerk naar beneden begon te vallen. Na de doucherenovatie bleken er ook lekken in de afvoer van de binnenmuren, waardoor zelfs bij de buren het stucwerk van de tussenmuur eraf viel, dus niet vochtig, maar echt doorweekt, zeiknat.

Vervolgens bleken die leidingen asbest te bevatten zodat het escaleerde naar asbestrenovatie! Onder moest daartoe alles ontruimd worden waarna de slopers aan de slag konden en daarna de mannen in witte pakken, als astronauten, door het huis huppelden. In de woonkamer stond zo’n douche met drie afgesloten cabines waar iedereen doorheen moest die naar binnen of naar buiten wilde. Ook de riolering rondom het huis is nu helemaal vernieuwd.

Het huis is in 1956 gebouwd dus ik kan me voorstellen dat het hele gebeuren meer heeft gekost dan de woning eigenlijk waard was! Pfffttt, en dan te bedenken dat ik gewoon, nou ja, gewoon, ben blijven huizen tijdens die hele renovatie samen met mijn zoon die nota bene Autisme heeft! Maar ik leef hier en nu, en als ik rondkijk dan voel ik geen enkele rancune of wrok,
alleen maar dankbaarheid voor hoe mooi het nu is!

Die post plaatste ik om aan te geven dat ik de show niet meer hoef te pauzeren:
integendeel, de vochtige woonkamer waar het drogen van de was soms drie dagen duurde is veranderd in een iets te droge ruimte, 40/45% relatieve vochtigheid, ik moet de bakjes aan de radiatoren weer telkens bijvullen en de waterbakjes van de katten staan binnen een dag leeg, de was is nu ondanks koudnat weer toch binnen een paar uur droog.

Het is binnen een kwartier aangenaam warm zodra de thermostaat omhoog wordt gezet, ’s nachts koelt het minder snel af en ’s ochtends staat er geen millimeters dikke condens meer op alle ramen. Het lijkt allemaal nieuw. Heerlijk.
  • Vandaar ook: the show can go on! :wink:
.
Plaats reactie