Songfestival 2025

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Mus
Diehard

Re: Songfestival 2025

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 05 dec 2025 14:28
Maar dat maakt niet uit: het Eurovisie Songfestival viert een jubileum, Israel is er bij, terwijl die paar herriemakers Nederland, Spanje, Ierland en Slovenië zichzelf buitenspel hebben gezet een nu wel gedwongen zijn de daad bij het woord te voegen.
Je doet alsof het een moeite is voor deze landen.
Bestaat er in jouw hoofd überhaupt een mogelijkheid dat de organiserende omroepen zwaar morele en ethische bezwaren zouden kunnen hebben tegen de deelname waardoor het geen enkele moeite is voet bij stuk te houden?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 06 dec 2025 10:33
Maar dat maakt niet uit: het Eurovisie Songfestival viert een jubileum, Israel is er bij, terwijl die paar herriemakers Nederland, Spanje, Ierland en Slovenië zichzelf buitenspel hebben gezet een nu wel gedwongen zijn de daad bij het woord te voegen.
Je doet alsof het een moeite is voor deze landen.
Bestaat er in jouw hoofd überhaupt een mogelijkheid dat de organiserende omroepen zwaar morele en ethische bezwaren zouden kunnen hebben tegen de deelname waardoor het geen enkele moeite is voet bij stuk te houden?
Nederland, Spanje, Ierland en Slovenië als herriemakers typeren terwijl er hier maar 1 continu herrie maakt (Israël). Hoezo gekleurde bril?
Kijk, onze laffe politiek durft geen signaal af te geven en daarom ben ik blij dat de schreeuwerige herriemakende omroepen dit wel doen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 05 dec 2025 22:40
ChaimNimsky schreef: 05 dec 2025 20:57
Harry Vermeegen. Ze hebben verkeerd gebluft. Ze waren overtuigd dat Israel uitgesloten zou worden en nu sluiten ze zichzelf uit
Ik heb meer van hem gezien! Grandioos en ook heel duidelijk! Dank voor het plaatsen Chaimnimsky!
:lol:
Ik herkende hem eerst niet! PopieJopie is ook ouder geworden!
Gelukkig heeft hij van voetballen meer verstand ...
... maar dat telkens herhalen van
"Nooit meer, nooit meer!",
dat is toch weer een ouwerwets sterk statement! :wink:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dus avro-tros mag niet politiek correct zijn?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ook een boeiende vraag die men trouwens mbt de deelnemende entiteit die zich Israël noemt, uit pure nieuwsgierig zou kunnen stellen: Heeft deze entiteit die zich Israël noemt überhaupt, ooit, een Palestijn met een paspoort uitgegeven door deze zogenoemde entiteit, dus aangemerkt als officieel burger van deze entiteit met, zo beweert men, gelijke rechten, of iets in die geest, naar het Eurovisiesongfestival afgevaardigd? Het antwoord zal verrassend zijn.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 06 dec 2025 12:18 Dus avro-tros mag niet politiek correct zijn?
Even OFF TOPIC.

Dit kun je wel op twee manieren lezen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mus schreef: 06 dec 2025 12:21 Ook een boeiende vraag die men trouwens mbt de deelnemende entiteit die zich Israël noemt, uit pure nieuwsgierig zou kunnen stellen: Heeft deze entiteit die zich Israël noemt überhaupt, ooit, een Palestijn met een paspoort uitgegeven door deze zogenoemde entiteit, dus aangemerkt als officieel burger van deze entiteit met, zo beweert men, gelijke rechten, of iets in die geest, naar het Eurovisiesongfestival afgevaardigd? Het antwoord zal verrassend zijn.
Ik vraag me af of deze mensen zo wie zo wel een paspoort kunnen krijgen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 06 dec 2025 13:30
dikkemick schreef: 06 dec 2025 12:18 Dus avro-tros mag niet politiek correct zijn?
Even OFF TOPIC.

Vermeegen was er duidelijk over.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 06 dec 2025 13:49
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 06 dec 2025 13:30
Even OFF TOPIC.

Vermeegen was er duidelijk over.
Daar twijfel ik niet aan.
Ik kon het even niet laten die te schrijven, het was gewoon sterker dan mezelf. :lol:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Deed Nicole maar weer mee met "ein bisschen frieden"
En dan net na de (onterechte) deelname van Israël!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 05 dec 2025 10:27 1 Voordeel als Rusland en Israël meedoen en 1 van beiden wint en Poetin of Netanyahu komt felicitaties brengen, dat ze direct openlijk (met veel humaan geweld) gearresteerd kunnen worden.
Israel zal niet winnen -- net als vorige twee jaren, zal de jury Israel nauwelijks punten geven, al zijn de liedjes duidelijk jury-liedjes. De bevolking van Europa zal daarentegen massaal voor Israel stemmen. Dit keer hebben ze daarom maar de waarde van de publieksstemmen gehalveerd.
Dat het aantal stemmen per persoon terug hebben gebracht van 20 naar 10 maakt verder niks uit behalve dat je minder tijd kwijt bent met stemmen, namelijk de helft minder tijd. Met andere woorden deze regeling slaat nergens op, tenzij je de mensen tijd wilt besparen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 06 dec 2025 17:53
dikkemick schreef: 05 dec 2025 10:27 1 Voordeel als Rusland en Israël meedoen en 1 van beiden wint en Poetin of Netanyahu komt felicitaties brengen, dat ze direct openlijk (met veel humaan geweld) gearresteerd kunnen worden.
Israel zal niet winnen -- net als vorige twee jaren, zal de jury Israel nauwelijks punten geven, al zijn de liedjes duidelijk jury-liedjes. De bevolking van Europa zal daarentegen massaal voor Israel stemmen. Dit keer hebben ze daarom maar de waarde van de publieksstemmen gehalveerd.
Dat het aantal stemmen per persoon terug hebben gebracht van 20 naar 10 maakt verder niks uit behalve dat je minder tijd kwijt bent met stemmen, namelijk de helft minder tijd. Met andere woorden deze regeling slaat nergens op, tenzij je de mensen tijd wilt besparen.
Het hele feestje slaat al lang nergens meer op. Waarom moet Afghanistan of India ook meedoen? Doen ze niet, maar ik bedoel maar... Waarom Israël? :? En dan al dat gepooier rond liedjes. Niks voor mij.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 06 dec 2025 18:20
Mus schreef: 06 dec 2025 17:53
Het hele feestje slaat al lang nergens meer op. Waarom moet Afghanistan of India ook meedoen? Doen ze niet, maar ik bedoel maar... Waarom Israël? :? En dan al dat gepooier rond liedjes. Niks voor mij.
Voor mij is het eveneens niet interessant en inhoudelijk nauwelijks de moeite waard.
Wat mij wél opvalt: als het onderwerp zo weinig relevant wordt gevonden,
waarom blijft het dan toch pagina’s lang aandacht krijgen in dit draadje?
Dat roept bij mij de vraag op wat hier eigenlijk besproken wordt:
  • het Songfestival zelf, of de politieke lading die er steeds opnieuw aan wordt opgehangen?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De Deelname van Israël aan het songfestival is enigzins logisch als je de staat Israël als een Europese staat beschouwt en niet als deel van het Midden Oosten. Maar Canada de VS, Australië en Nieuw Zeeland doen zover ik weet niet mee, terwijl ze evengoed staten zijn, waar Europese Immigranten de meerderheid van de bevolking en de regering vormen.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 07 dec 2025 04:36 De Deelname van Israël aan het songfestival is enigzins logisch als je de staat Israël als een Europese staat beschouwt en niet als deel van het Midden Oosten. Maar Canada de VS, Australië en Nieuw Zeeland doen zover ik weet niet mee, terwijl ze evengoed staten zijn, waar Europese Immigranten de meerderheid van de bevolking en de regering vormen.
Het is niet logisch binnen mijn logica.
Dat was echter de deelname van Marokko heel lang geleden (want ik keek toen nog) ook niet.

Ik weet niet meer welke regels er voor werden gehanteerd, wel dat men bij een bepaalde organisatie moet zijn aangesloten.
Marokko kan daardoor niet meer deelnemen omdat het daar geen lid meer van is.

Men wordt dus niet toegelaten op de grond dat men een Europese staat is.
Wel vermoed ik , maar ik heb geen bewijs, dat men de regels zo heeft gemaakt om voor de Zionisten deelname mogelijk te maken.

PS.
Marokko eindigende destijds helemaal onderop terwijl het (in mijn ogen) best een goed liedje was.
Plaats reactie