De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door Gerard R. »

Marjory Tyler Green versus Trump:
:shock:
https://www.ndtv.com/world-news/marjori ... =newsstand
Greene reageerde snel op X en zei: "Ik aanbid of dien Donald Trump niet." (Dossier)Verenigde Staten:
De Amerikaanse president Donald Trump zei vrijdag dat hij zijn steun aan belangrijke bondgenoot Marjorie Taylor Greene introk na een reeks meningsverschillen, en noemde de extreemrechtse wetgever een ‘toekennende gek’ (..)
MAGA piept en kraakt een beetje.
Trump zal wel weer van mening zijn dat hij reuze slecht wordt behandeld.
Het zit hem überhaupt niet mee, Inflatie door zijn tarieven, Venezuela waar China zich mee bemoeit vanwege olie en waarbij de Britten hun intel hebben teruggetrokken. het MO ook nog niet rustig en de shutdown heeft de VS ook een pittig deukje gegeven. En er is veel meer, zoals inderdaad de Epstein-problemen, Putin die steeds harder gaat ondanks zijn geprekjes met Trump etc...

Ondertussen worden de bases voor mogelijk toekomstige oorlogen weer gelegd, nu weer in het MO
https://www.ndtv.com/world-news/donald- ... =newsstand
(..) Vertaald: Washington: De Amerikaanse president Donald Trump heeft vrijdag gezegd dat hij overweegt een deal te sluiten om Saoedi-Arabië te voorzien van F-35 stealth-straaljagers, die door Lockheed Martin worden geproduceerd. "Ze willen veel straaljagers kopen", vertelde Trump aan verslaggevers aan boord van de Air Force One. "Ze hebben me gevraagd ernaar te kijken. Ze willen veel '35'-straaljagers kopen, maar ze willen eigenlijk meer dan dat: straaljagers."

De mogelijke verkoop komt op het moment dat Trump van plan is de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman volgende week in het Witte Huis te ontvangen, waar ze naar verwachting economische en defensieovereenkomsten zullen ondertekenen.

Gevraagd naar de gesprekken, vertelde Trump verslaggevers dat het "meer dan een ontmoeting was, we eren" Saoedi-Arabië. Hij herhaalde dat hij hoopte dat Saoedi-Arabië zich snel zou aansluiten bij de Abraham-akkoorden, die de betrekkingen tussen Israël en landen met een moslimmeerderheid hebben genormaliseerd. Riyad heeft zich verzet tegen een dergelijke stap zonder een akkoord over een routekaart naar een Palestijnse staat.
Ik meen dat er op dit moment nog een programma loopt voor SA van een miljard of 10 dollar over tien jaar.
Ze hebben enorm veel 'liggende gelden' en daar houdt Trump van. Er worden soms cadeautjes uitgewisseld zoals
bv. grote vliegtuigen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 10 nov 2025 18:03 Hij heeft ook wel eens een punt.
https://vrtnws.be/p.mRGLp5VDk
De Amerikaanse president Donald Trump dreigt met een rechtszaak tegen de Britse omroep BBC na het schandaal rond een misleidend gemonteerde video van een toespraak van Trump. De omroep bevestigt dat ze een brief van Trump heeft ontvangen waarin hij dreigt met een schadeclaim van 1 miljard dollar als de documentaire niet offline wordt gehaald. (..)
Dat maakt de BBC niet bepaald geloofwaardiger... Ze worstelen tóch een nogal, net als veel publieke omroepen.

Dit hoort er ook een beetje bij:
https://www.aljazeera.com/news/2025/11/ ... source=rss
Why have BBC bosses resigned over a Trump speech edit?
Following accusations of bias at the BBC, Director-General Tim Davie says departure is ‘my own decision’, while head of news Deborah Turness also quits.
Overigens doet Trump het afpoeieren met aardig wat netten >>

Mainstream Media: Trump heeft herhaaldelijk de mainstream media zoals CNN, The New York Times, The Washington Post, NBC en CBS bekritiseerd en beschuldigd van "fake news" en het bevoordelen van de Democratische Partij. Hij is van mening dat deze media negatieve en oneerlijke berichtgeving over zijn beleid deden. En over hemzelf.

Sociale Media: bij voorbeeld Twitter, waar Trump grote invloed had en zelf actief was. Hij gebruikte Twitter om direct te communiceren, maar kreeg vaak kritiek vanwege laster, onjuiste informatie en de manier waarop hij media gebruikte om zijn boodschap te verspreiden. Uiteindelijk werd hij uitgesloten.

En nu dus Internationale en buitenlandse media: zoals BBC en andere internationale nieuwsdiensten, bekritiseerd of aangevallen wanneer zij negatief berichtten over hem en/of zijn beleid of als ze foutjes maakten bij montage van materiaal.
Hij probeert duidelijk media deels de mond te snoeren, zoals dat hoort in autocratie. Volgens mij kan je daar best een rechtzaak van maken, hoewel Trump Recht gewoon negeert... Daar gaat je vrije wereld, denk ik dan even.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

(bron) Kort daarna meldde De Telegraaf dat Australië meteen gebruik maakt van het feit dat ook Australisch rundvlees in de om hamburgers schreeuwende VS weer welkom is. Het land zegt met zoveel woorden dat het zijn rundvlees ook elders in de wereld kwijt kan, maar het graag aan de VS levert als Trump tenminste de grenzen weer opent voor Australisch staal en aluminium.
En zo beginnen de tarieven langzamerhand tegen hem te werken. Ik begreep dat hij ook iets gemompeld heeft over de Amerikanen ieder $ 2.000 te geven. Verder heeft de shutdown ertoe geleid dat er veel economische cijfers niet beschikbaar zijn. Dat zorgt voor onrust op de beurs en terughoudendheid bij de FED voor een verdere renteverlaging.

Maar het zal allemaal wel de schuld van de democraten zijn ... oja ... dan hebben we natuurlijk ook nog Epstein.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 18 nov 2025 11:40 Maar het zal allemaal wel de schuld van de democraten zijn ... oja ... dan hebben we natuurlijk ook nog Epstein.
Ook daar komt hij mee weg
Trump heeft al zoveel overleeft, een schandaal meer of minder doet er echt niet toe. Alle schandalen uit het verleden zijn "we" immers alweer vergeten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En voormalig FBI-directeur James Comey:

https://japantoday.com/category/world/j ... hief-comey
LEXANDRIË, Va
A U.S. judge on Wednesday repeatedly questioned the validity of the grand jury indictment of former FBI Director James Comey secured by a prosecutor closely aligned with President Donald Trump in the latest signal that the charges may be dismissed before trial.

After repeated questioning by U.S. District Judge Michael Nachmanoff, prosecutors acknowledged that the final version of the indictment was never presented to the entire grand jury that approved the charges after panel members previously rejected one of the proposed criminal counts.

Lawyers for Comey, one of three prominent critics of the Republican president indicted by Trump's Justice Department in recent months, used a 90-minute hearing in Alexandria, Virginia, to argue for throwing out the indictment ahead of the trial, currently scheduled for January.

Defense lawyer Michael Dreeben told Nachmanoff the procedural error acknowledged by the prosecution regarding the indictment was yet another reason for dismissal. Comey pleaded not guilty after being charged in September with making false statements and obstructing a congressional investigation.

A ruling by Nachmanoff to dismiss the case would be a major embarrassment for Trump's administration and would highlight a growing wave of skepticism within the judiciary about his efforts to prosecute political enemies. (..)
Als je het nou hebt over een afschuwelijke behandeling, waar Trump betreffende zichzelf vaak mee is gekomen, dan geldt dát wel zéker voor James Comey naar mijn gevoel.
En daar ik het gevoel heb, dat Trump maar wat lijkt rond te smijten met alle mogelijke vormen van aanpak van zijn tegenstanders en critici zou het mij niet verbazen als deze Comey in juridische zin gewoon met rust gelaten zou moeten worden.

Het is moeilijk in te schatten met die Trump, is hij mentaal op zijn retour of niet? Aan de ene kant lijkt hij heel wat klaar te spelen (denk b.v. aan wat hij doet met MBS van SA of met Israël), aan de andere kant heeft wat hij doet naar mijn gevoel veel weg van het opereren door iemand die het mentaal uiterst moeilijk heeft en die al zijn tegenstanders eruit wil trappen voor hij dood gaat... :?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Opvallend:

https://www.straitstimes.com/world/unit ... on-funeral
Neither Trump nor Vance were invited to Dick Cheney's funeral on Nov 20, attended by Biden, Bush, Harris, and Pence.
Cheney, who died aged 84, was a vocal critic of Trump, condemning his election claims and endorsing Kamala Harris.
Trump has not offered condolences, but Vance expressed them despite "political disagreements"; flags flew at half-staff. (..)
Terecht. Zij horen daar niet. :? Overigens was ook Dick Cheney niet in alle opzichten zo keurig (zie Halliburton).
Maar... ik acht hem een groot vice-staatsman, dat toch wel. :D
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Toch nog even Dick Cheney.. ik móet het kwijt:
https://www.bbc.com/news/articles/c93x3 ... mpaign=rss
Democrats and Republicans have come together to mourn former US Vice-President Dick Cheney at his funeral in Washington DC.

Cheney, who served under President George W Bush from 2001-09, died from complications of pneumonia and cardiac and vascular disease in early November. He was 84.

Bush, a Republican, said in his eulogy: "In a profession that attracts talkers, he was a thinker and a listener." Former President Joe Biden, a Democrat, also attended.

Cheney was one of the most powerful vice-presidents in history, a key architect of Bush's "war on terror" after the 9/11 terrorist attacks, and an early advocate of the invasion of Iraq. (..)
Wat heerlijk eigenlijk om Bush te horen spreken. Terwijl ik toch nooit een echte fan van hem als predident was.
Hij was wel aimabel als hij die rol niet moest spelen. Bij voorbeeld bij Oprah Winfrey vol humor.

Eindelijk weer eens een normale toespraak van een normaal mens, hoewel.. een oud-president.. zelfs met een enkele keer een kwinkslag. Op een wijze, zoals Cheney het vast zou hebben gewaardeerd. Ik zou het bijna een zegen willen noemen.
Dit namelijk in plaats van een Trump-persoon die zichzelf voortdurend staat te bevredigen achter het catheter met allerlei onzin-kout. Stel je voor....

Maar ik geef toe, het zal wel weer een kwestie van smaak zijn. :roll:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.foxnews.com/politics/schume ... -officials
Vertaald: TRUMP NOEMT 6 DEMOCRATEN DIE MILITAIREN VERTELLEN ONWETTIGE OPDRACHTEN TE WEIGEREN 'VERRADERS' DIE GEARRESTEERD MOETEN WORDEN

Later plaatste hij: "OPSTANDIG GEDRAG, strafbaar met de DOOD!" en herpostte hij een gebruiker die schreef: "OPHANGEN ZOALS GEORGE WASHINGTON DAT ZOU HEBBEN GEDAAN."

Leider van de minderheidsfractie in de Senaat, Chuck Schumer (D-New York), heeft in de Senaatszaal gezegd dat Trump expliciet opriep tot "de executie van gekozen functionarissen. Dit is een regelrechte dreiging, en het is dodelijk ernstig." "Elke keer dat Donald Trump dit soort dingen plaatst, vergroot hij de kans op politiek geweld", zei Schumer. "Wanneer Donald Trump de taal van executie en verraad gebruikt, zullen sommige van zijn aanhangers wellicht luisteren", vervolgde hij. "Hij steekt een lucifer aan in een land dat doordrenkt is van politieke benzine." (..)
Van kwaad tot erger, lijkt me. Ik blijf van (bescheiden) mening, dat Trump iets heel anders is dan je zou denken.
Als ik bv. ook dat plan van hem en Putin met Ukraine zie.... of met Palestijnen.. of met Zuid-Amerika... of met China.. :?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.telesurenglish.net/u-s-judg ... eployment/
A federal court ruled against President Donald Trump’s decision to deploy the National Guard in the U.S. capital on the pretext of fighting crime, as a violation of the Constitution.
In a significant legal rebuke to presidential authority, a federal judge has blocked the deployment of the National Guard in the U.S. capital, ruling that President Donald Trump’s decision to dispatch troops under the pretext of combating crime violated the Constitution. (..)
Die militairen hebben er ook niets te doen. Ze helpten nu bij vuil opruimen. De waanzin...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 21 nov 2025 11:38:scissors:
Die militairen hebben er ook niets te doen. Ze helpten nu bij vuil opruimen. De waanzin...
Ze helpten? :mrgreen: Helpen met vuil opruimen is geen onzin hoor!
Militairen worden tenslotte zelf vaak aangeduid met 'troepen',
dus dan wordt het troep vuil opruimen daar ... :wink:

Gelukkig hebben die militairen daar verder niks te doen,
want ze hebben daar ook niks te zoeken, daar heb jij groot gelijk in!

Als ik echter terugdenk aan mijn eigen militaire tijd, dan was verveling één van de grootste vijanden die menigéén tot onverwacht aggressieve daden kon bewegen. Onder meer doordat we toch door drilling een voortdurende paraatheid moesten betrachten dat het ieder moment 'los kon gaan', al bleek het vaak 'slechts' maar een oefening achteraf.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 20 nov 2025 23:21 https://www.foxnews.com/politics/schume ... -officials
Vertaald: TRUMP NOEMT 6 DEMOCRATEN DIE MILITAIREN VERTELLEN ONWETTIGE OPDRACHTEN TE WEIGEREN 'VERRADERS' DIE GEARRESTEERD MOETEN WORDEN

Later plaatste hij: "OPSTANDIG GEDRAG, strafbaar met de DOOD!" en herpostte hij een gebruiker die schreef: "OPHANGEN ZOALS GEORGE WASHINGTON DAT ZOU HEBBEN GEDAAN."

Leider van de minderheidsfractie in de Senaat, Chuck Schumer (D-New York), heeft in de Senaatszaal gezegd dat Trump expliciet opriep tot "de executie van gekozen functionarissen. Dit is een regelrechte dreiging, en het is dodelijk ernstig." "Elke keer dat Donald Trump dit soort dingen plaatst, vergroot hij de kans op politiek geweld", zei Schumer. "Wanneer Donald Trump de taal van executie en verraad gebruikt, zullen sommige van zijn aanhangers wellicht luisteren", vervolgde hij. "Hij steekt een lucifer aan in een land dat doordrenkt is van politieke benzine." (..)
Van kwaad tot erger, lijkt me. Ik blijf van (bescheiden) mening, dat Trump iets heel anders is dan je zou denken.
Als ik bv. ook dat plan van hem en Putin met Ukraine zie.... of met Palestijnen.. of met Zuid-Amerika... of met China.. :?
Onder de democraten werden er ook mensen vervolgd en veroordeeld door heksenjagers als Joe Mcarthy.
Een onschuldig echtpaar ging zelfs de gaskamer in.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 21 nov 2025 14:06
Gerard R. schreef: 20 nov 2025 23:21 https://www.foxnews.com/politics/schume ... -officials

Onder de democraten werden er ook mensen vervolgd en veroordeeld door heksenjagers als Joe Mcarthy.
Dat lijkt me nauwelijks een argument in deze. Daarnaast is het naar mening ondertussen niet zozeer een kwestie van republikeinen versus democraten maar meer een kwestie van Trump. De man gedraagt zich ... tsja hoe gedraagt hij zich eigenlijk ... in iedergeval niet zoals je van een (Amerikaanse) president verwacht.

Het enige wat je de republikeinen kunt verwijten, althans een deel van de club, is dat ze niet op de rem trappen. Hoewel er hier en daar wel scheurtjes in het bastion lijken te komen door de groeiende onvrede in de VS.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Daar weet ik niets van. Heb je daar een link van? Verandert overigens niets aan de gedachten van Trump.

En wat de slappe houding van de Democraten betreft: ik vermoed dat hun policy is: laat de natuur maar zijn werk doen.
De president doet zo raar, dat vele Republikeinen zouden kunnen afhaken. En zo niet dan maar niet, dat is Democratie, vrijheid etc. Dan wordt even vergeten, dat je soms moet vechten om iets in jouw ogen 'goeds' te behouden. (Dat is 'model Mamdani'.)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mcarthy was een eerst een democraat, maar won zijn Senaatszetel juist als Republikeins kandidaat. Hij startte zijn felle communistenjacht tijdens het presidentschap van de Democraat Truman en er kwam een einde aan onder de republikein Eisenhower.
Welk echtpaar bedoel je? Julius en Ethel Rosenberg kunnen het niet zijn, want die stierven op de elektrische stoel.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 22 nov 2025 05:22

Mcarthy was een eerst een democraat, maar won zijn Senaatszetel juist als Republikeins kandidaat. Hij startte zijn felle communistenjacht tijdens het presidentschap van de Democraat Truman en er kwam een einde aan onder de republikein Eisenhower.
Welk echtpaar bedoel je? Julius en Ethel Rosenberg kunnen het niet zijn, want die stierven op de elektrische stoel.
Dat klopt, maar doet niets af aan het verhaal dat het door de Democraten werd ondersteund.

Het laatste is een fout mijnerzijds, je hebt gelijk dat ze anders werden omgebracht.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie