Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 08 aug 2025 11:19
dikkemick schreef: 08 aug 2025 10:34
HierEnNu schreef: 08 aug 2025 10:18
Vijf doelen:
:scissors:
Houd op met je trollengedrag!
Nog even dit.
Geen spoor van trollengedrag in de reactie van dikkemick met vermelding van een link naar de NOS, die je hebt weggeknipt
viewtopic.php?p=666618#p666618
Het artikel waar we blijkbaar niet tot dezelfde gedachte over de betekenis ervan kunnen komen.
Ik heb dit gemeld.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 08 aug 2025 14:01
Maria schreef: 08 aug 2025 12:52

Even serieus
Wat vind je hiervan?
Citaat uit https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2577501
dikkemick schreef: 08 aug 2025 10:34 Kritiek op kabinetsplan voor bezetting van Gaza-Stad • 'Satellietbeelden tonen troepenopbouw bij grens Gaza' https://share.google/VrEgZLWmebDPtffrB

De Britse premier Starmer noemt het plan van de Israëlische regering om Gaza-Stad te bezetten "verkeerd". In een verklaring dringt hij erop aan dat de regering het besluit heroverweegt. Volgens Starmer "draagt deze actie niets bij aan de beëindiging van het conflict of het bevrijden van de gijzelaars. Het enige waar het toe leidt, is meer bloedvergieten."

Er is weinig steun onder de bevolking voor het besluit. Opiniepeilingen wijzen uit dat ongeveer driekwart van de bevolking wil dat de oorlog stopt. Veel Israëliërs zijn bang voor het lot van de Israëlische gijzelaars die op 7 oktober 2023 door Hamas werden meegenomen en willen een einde aan de oorlog, in ruil voor de gijzelaars die nog vastzitten in Gaza."
Serieus? Wat ik daar van vind? Datte:

Dat het er op lijkt dat jij als medeforummer een modinteventie pleegt en daarmee
dikkemick feitelijk uit de wind zet. Wat mij betreft een prima manier van modereren hoor,
ware het niet dat eerder door Peter van Velzen namens het team herhaardelijk vriendelijk doch nadrukkelijk is verzocht dat dikkemick en ik niet meer op elkaar reageren. Ik heb toen laten weten dat ik me daaraan zal houden, mits dat wederzijds geldt.

Ik zie echter dat dikkemick sindsdien doorgaat met het plaatsen van reacties die op mij gericht zijn of waarin ik als persoon negatief neergezet word. Ik probeer me stil te houden, maar merk dat dit steeds meer voelt als een vrijbrief voor hem om door te gaan met sneren en persoonlijke aanvallen, terwijl mij het zwijgen wordt opgelegd.

Bedankt voor je interventie, mezelf teruglezend besef ik:
de Freethinkersdoctrine dwingt me een melding re maken en af te wachten.
Bedankt Maria voor de al of niet bewuste les in Freethinkdiscussie!
En weer geef je geen antwoord op mijn vraag.

Een nieuwe vraag.
Waar heb ik gemodereerd binnen dit topic?
Graag een link.
Verder zal ik deze metadiscussie ook melden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ik zie echter dat dikkemick sindsdien doorgaat met het plaatsen van reacties die op mij gericht zijn of waarin ik als persoon negatief neergezet word. Ik probeer me stil te houden, maar merk dat dit steeds meer voelt als een vrijbrief voor hem om door te gaan met sneren en persoonlijke aanvallen, terwijl mij het zwijgen wordt opgelegd.
Sorry, maar nu voel ik me benadeeld! Ik reageer nog slechts inhoudelijk op je en heb van moderatie (nog) niet de opdracht gekregen je volledig te negeren.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 08 aug 2025 13:49:scissors:
Dus nogmaals:
Wat is je visie over deze nieuwste meldingen?
Dan heb ik ook een vraag voor jou:
  • En wat is jouw mening hierover Maria?
Niet sterk: een vraag stellen als antwoord op een vraag.

Mijn mening heb je hier kunnenlezen.
viewtopic.php?p=666632#p666632
Mijn visie over deze nieuwste meldingen is complex en zal veel tijd en
energie vergen om te verwoorden op een manier die Freethinkerwaardig is!
Zodra ik tijd en energie vind zal ik die zeker ter schrift stellen,
maar of ik gemotiveerd ben om die hier ter discussie te stellen?
Dat weet ik dan pas.

Het is zoals jij mij zelf recentelijk aanschreef:
  • "Ga de discussie aan of ga een deur verder!"
Meningen mijnerzijds die hier zonder scrupules worden geframed en neergezet alsof ze verwant zijn aan nazi-ideologie, houd ik liever voor me. Al was het maar om het moderatingteam te ontlasten wat handhaving van de orde betreft.

Maak je geen zorgen om mij, die deur verder waar wel op nazi vergelijking en
uitingen die niet van antisemitisme te onderscheiden zijn gemodereerd wordt,
is op internet snel gevonden, alsof het buren zijn. :wink:

Sta je open voor het idee dat ik je hier een link geef waar ik die visie ter discussie stel zodat we gezellie daar samen er verder over kunnen discussiëren? :idea:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En de kolonisten hebben vrij spel.
Rusland tekent echter wel bezwaar aan!!!
Hoe ik dat moet zien? Zoiets als: "Dat mag niet hoor", maar als je ons echt wilt bekogelen, dan zenden we wel wat stenen"

Nederlandse delegatie op Jordaanoever met stenen bekogeld door kolonisten | Buitenland | NU.nl https://share.google/pjD48CcIKDT1w90jF
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 08 aug 2025 14:02 Ik ben echter voor het eindigen van de reeks -- zeker na 7 oktober. Nu is het tijd om te stoppen met grasmaaien en er een eind aan te maken.
Het is een illusie.
Het IDF ziet volledige controle over Gaza om Hamas volledig te vernietigen als onhaalbaar en daar hebben ze gelijk in.

Hamas is immers vooral een gedachtegoed. Je kunt de huidige strijders in theorie misschien wel uitschakelen maar niet voorkomen dat nieuwe Hamassen ontstaan.

Bovendien ligt er geen intelligent plan voor wat daarna.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 08 aug 2025 15:06
Hamas is immers vooral een gedachtegoed. Je kunt de huidige strijders in theorie misschien wel uitschakelen maar niet voorkomen dat nieuwe Hamassen ontstaan.

Waarbij de nieuwe generatie 'Hamassen' nog fanatieker zullen zijn. (Voorspelling...klopt)
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 08 aug 2025 14:05
dikkemick schreef: 08 aug 2025 10:34
:scissors:
Nog even dit.
Geen spoor van trollengedrag in de reactie van dikkemick
Waarom ga jij op zoek naar een spoor van trollengedrag IN de reactie?
Het gaat mij om het stalkend blijven reageren op mij!
Was je hier niet van op de hoogte of zo:
  • "dat eerder door Peter van Velzen namens het team herhaardelijk vriendelijk doch nadrukkelijk is verzocht dat dikkemick en ik niet meer op elkaar reageren. Ik heb toen laten weten dat ik me daaraan zal houden, mits dat wederzijds geldt."
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 08 aug 2025 14:15
Maria schreef: 08 aug 2025 12:52

Even serieus
Wat vind je hiervan?
Citaat uit https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2577501
Serieus? Wat ik daar van vind? Datte:

Dat het er op lijkt dat jij als medeforummer een modinteventie pleegt en daarmee
dikkemick feitelijk uit de wind zet. Wat mij betreft een prima manier van modereren hoor,
ware het niet dat eerder door Peter van Velzen namens het team herhaardelijk vriendelijk doch nadrukkelijk is verzocht dat dikkemick en ik niet meer op elkaar reageren. Ik heb toen laten weten dat ik me daaraan zal houden, mits dat wederzijds geldt.

Bedankt voor je interventie, mezelf teruglezend besef ik:
de Freethinkersdoctrine dwingt me een melding re maken en af te wachten.
Bedankt Maria voor de al of niet bewuste les in Freethinkdiscussie!
En weer geef je geen antwoord op mijn vraag.

Een nieuwe vraag.
Waar heb ik gemodereerd binnen dit topic?
Graag een link.
Verder zal ik deze metadiscussie ook melden.
Mooie demonstratie van wat ik bedoel met de Freethinkerdoctrine:
  • daarvoor mijn dank! Verder wacht ik af, ik ben benieuwd!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 aug 2025 15:32
  • "dat eerder door Peter van Velzen namens het team herhaardelijk vriendelijk doch nadrukkelijk is verzocht dat dikkemick en ik niet meer op elkaar reageren. Ik heb toen laten weten dat ik me daaraan zal houden, mits dat wederzijds geldt."
O, maar als Peter hiermee ook inhoudelijke reacties bedoelt, zal ik me daaraan conformeren.
Zo heb ik dat destijds niet opgevat. We zijn het nu eenmaal niet zo heel vaak eens met elkaar.

Waar ik wel onpasselijk van wordt is schijnheil Veldkamp.

Veldkamp vindt plannen voor bezetten Gaza-Stad verkeerd, maar nieuwe maatregelen komen er niet | Politiek | AD.nl https://share.google/dcxIdkyrwG0L05Col

De lafbek! (En daar bedoel ik Veldkamp en de Nederlandse politiek mee)
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

gerard_m schreef: 08 aug 2025 15:06
ChaimNimsky schreef: 08 aug 2025 14:02 Ik ben echter voor het eindigen van de reeks -- zeker na 7 oktober. Nu is het tijd om te stoppen met grasmaaien en er een eind aan te maken.
Het is een illusie.
Het IDF ziet volledige controle over Gaza om Hamas volledig te vernietigen als onhaalbaar en daar hebben ze gelijk in.

Nee, dat zijn niet de redenen voor de terughoudendheid van het IDF. Ejal Zamier - de huidige stafchef van het IDF - heeft bezwaren tegen het volledig innemen van Gaza omdat hij vreest dat Hamas dan de laatste twintig gijzelaars zal ombrengen en maakt zich zorgen over zijn troepen die niet zitten te wachten op een verlenging en het risico dat er militairen omkomen. Sterker, hij - en ook zijn voormalige baas - hebben gezegd dat de militaire en politieke vernietiging van Hamas goed haalbaar zijn en heeft dat ook als uiteindelijke taak geaccepteerd. Men neemt het hem juist kwalijk dat hij zo langzaam aan doet.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Hamas-leden en -leiders kunnen zich ook op andere plaatsen bevinden, zoals in de Westelijke Jordaanoever, in andere delen van Palestina, of zelfs in het buitenland, afhankelijk van de situatie en de operationele behoeften. Het is een organisatie, maar ook een ideologie en die kan overal zijn, mét de fysieke benodigdheden.
Actuele details over de locatie van specifieke leden of leiders van Hamas zijn vaak niet openbaar, reden is duidelijk.
Ik ga ervan uit, dat het gezegde van Israël, dat het binnentrekken van Gazastad zal gebeuren om Hamas te kunnen verslaan een schaamlap van ongekende grootte is en zeer inhumaan, want het IS al ongekend ellendig in Gaza en het zal zo alleen maar erger worden, ook voor de militairen. Het is een totaal debakel. De hele operatie, ook verderop in dat MO, is (nog steeds volgens mij) iets heel anders qua ultiem doel dan wat steeds is gezegd door Netanyahu.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 08 aug 2025 16:32
Nee, dat zijn niet de redenen voor de terughoudendheid van het IDF. Ejal Zamier - de huidige stafchef van het IDF - heeft bezwaren tegen het volledig innemen van Gaza omdat hij vreest dat Hamas dan de laatste twintig gijzelaars zal ombrengen en maakt zich zorgen over zijn troepen die niet zitten te wachten op een verlenging en het risico dat er militairen omkomen. Sterker, hij - en ook zijn voormalige baas - hebben gezegd dat de militaire en politieke vernietiging van Hamas goed haalbaar zijn en heeft dat ook als uiteindelijke taak geaccepteerd. Men neemt het hem juist kwalijk dat hij zo langzaam aan doet.
Terecht maken zijn troepen zich zorgen.
Wat me verbaast is dt je niet lijkt te zien dat de strategie die nu gekozen wordt,niets nieuws is.
Het is gewoon " grasmaaien" alleen stel je de maaier nog wat dieper af. De wortels blijven gewoon zitten.

Deze strategie leidt al 75 jaar niet tot vrede en veiligheid voor Israel.
Waarom zou het nu dan wel gaan werken?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

gerard_m schreef: 08 aug 2025 18:58
ChaimNimsky schreef: 08 aug 2025 16:32
Terecht maken zijn troepen zich zorgen.
Wat me verbaast is dt je niet lijkt te zien dat de strategie die nu gekozen wordt,niets nieuws is.
Het is gewoon " grasmaaien" alleen stel je de maaier nog wat dieper af. De wortels blijven gewoon zitten.

Deze strategie leidt al 75 jaar niet tot vrede en veiligheid voor Israel.
Waarom zou het nu dan wel gaan werken?
Omdat ze nu een andere strategie volgen.
Benjamin Netanyahu schreef:...Gaza will be demilitarized, and a peaceful civilian administration will be established, one that is not the Palestinian Authority, not Hamas, and not any other terrorist organization....
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef: 08 aug 2025 06:51
lost and not found yet! schreef: 07 aug 2025 21:54
De UN staat je bij hoor in je strijd tegen Hamas! Ze doen zo ontzettend hun best, de UN verdient gewoon de Nobelprijs voor de vrede! Ze hebben alles zo ontzettend goed voor elkaar! Echt ontzagwekkend wat de UN klaarspeelt.
De VN en enkele vier van haar onderdelen hebben die prijs al 5 maal gewonnen.
In 1954, 1965, 1981, 1988, 2001
Het rode kruis 3 maal
Artsen zonder grenzen en Amnesty International ieder 1 x.
Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst!

Ps, wat vond je van mijn inhoudelijke reactie op de UN?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie