Nazi-vergelijkingen

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nazi-vergelijkingen

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 28 jul 2025 17:46
ChaimNimsky schreef: 28 jul 2025 17:38
dikkemick schreef: 28 jul 2025 17:03 "Grappig" feitje

Israël, het laatste bolwerk van antisemitisme op aarde - DeWereldMorgen.beDeWereldMorgen.be https://share.google/VNsXUGmlqLQA5WhG1

Toen de nazi’s aan de macht kwamen waren de zionistische joden in Duitsland de enige groep joden die bereid was om samen te werken met het nazisme, omdat ze daarin een grote opportuniteit zagen voor het koloniaal project Israël.
Sta je achter bovenstaande uitspraak?
Dat is wat ik lees en waar ik gezien de huidige instelling van het nationale zionisme niet van op kijk. Ik lees ook:

In 1933 ondertekenden de ‘Zionistische Vereinigung für Deutschland’ een akkoord met de nazi’s, het ‘Ha’avara-Abkommen-akkoord’. Daarin beloofden de nazi’s dat de joden die naar Palestina emigreren een groot deel van hun vermogen zouden kunnen meenemen. Dat was een uiterst belangrijke bron van inkomsten voor de zionisten. Maar de samenwerking met de nazi’s ging veel verder.

In 1935 waren de Joods-Duitse zionisten de enige van alle Joods-Duitse groeperingen die de ronduit verwerpelijke Neurenberg Rassenwetten steunden. De zionisten werden bedankt voor de gewezen diensten, want na Kristallnacht in 1938 lieten de nazi’s de publicatie van alle joodse kranten verbieden met uitzondering van de Rundschau, het mondstuk van de zionistische beweging in Duitsland. Tussendoor bezochten prominente nazi’s hun antisemitische zionistische evenknieën in Palestina.
Iedereen kan dat lezen. De vraag was expliciet en kan eenvoudig met een "ja" of "nee" worden beantwoord. Sta je achter deze uitspraak:
dikkemick schreef: 28 jul 2025 17:03 "Grappig" feitje

Israël, het laatste bolwerk van antisemitisme op aarde - DeWereldMorgen.beDeWereldMorgen.be https://share.google/VNsXUGmlqLQA5WhG1

Toen de nazi’s aan de macht kwamen waren de zionistische joden in Duitsland de enige groep joden die bereid was om samen te werken met het nazisme, omdat ze daarin een grote opportuniteit zagen voor het koloniaal project Israël.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Is het van enig belang achter welke uitspraak ik sta? Gezien mijn visie mbt zionisten verbaast t me niets. Zij willen/wilden een eigen staat ook als dat ten koste gaat van de bewoners die er al wonen.
En als er bewoners zitten worden deze eruit geknuppeld. Vandaar dat t me niet zou verbazen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 28 jul 2025 17:46 In 1933 ondertekenden de ‘Zionistische Vereinigung für Deutschland’ een akkoord met de nazi’s, het ‘Ha’avara-Abkommen-akkoord’. Daarin beloofden de nazi’s dat de joden die naar Palestina emigreren een groot deel van hun vermogen zouden kunnen meenemen. Dat was een uiterst belangrijke bron van inkomsten voor de zionisten. Maar de samenwerking met de nazi’s ging veel verder.

In 1935 waren de Joods-Duitse zionisten de enige van alle Joods-Duitse groeperingen die de ronduit verwerpelijke Neurenberg Rassenwetten steunden. De zionisten werden bedankt voor de gewezen diensten, want na Kristallnacht in 1938 lieten de nazi’s de publicatie van alle joodse kranten verbieden met uitzondering van de Rundschau, het mondstuk van de zionistische beweging in Duitsland. Tussendoor bezochten prominente nazi’s hun antisemitische zionistische evenknieën in Palestina.
Op zichzelf zou dit een eigen docu waardig zijn.
Maar de Zionisten hebben nog genoeg invloed om uitzending te verhinderen.
Ook zou de Mossad wel eens het maken onmogelijk kunnen maken.

Wel illustreert het dat de vergelijking met nazi Duitsland volkomen terecht is.
Daar ze er zelfs mee hebben samen gewerkt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 28 jul 2025 17:58 Is het van enig belang achter welke uitspraak ik sta? Gezien mijn visie mbt zionisten verbaast t me niets. Zij willen/wilden een eigen staat ook als dat ten koste gaat van de bewoners die er al wonen.
En als er bewoners zitten worden deze eruit geknuppeld. Vandaar dat t me niet zou verbazen.
Je hebt op het forum de volgende uitspraak geplaatst:

"Toen de nazi’s aan de macht kwamen waren de zionistische joden in Duitsland de enige groep joden die bereid was om samen te werken met het nazisme, omdat ze daarin een grote opportuniteit zagen voor het koloniaal project Israël."

Daarnaast deel je een artikel met als titel:
"Israël, het laatste bolwerk van antisemitisme op aarde"

Er kan redelijkerwijs worden aangenomen dat degene die bovenstaande citaten plaatst, deze standpunten onderschrijft. Ben je bereid deze uitspraak en/of de titel in te trekken of er afstand van te nemen?
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 28 jul 2025 18:19
dikkemick schreef: 28 jul 2025 17:58 Is het van enig belang achter welke uitspraak ik sta? Gezien mijn visie mbt zionisten verbaast t me niets. Zij willen/wilden een eigen staat ook als dat ten koste gaat van de bewoners die er al wonen.

"Toen de nazi’s aan de macht kwamen waren de zionistische joden in Duitsland de enige groep joden die bereid was om samen te werken met het nazisme, omdat ze daarin een grote opportuniteit zagen voor het koloniaal project Israël."

Er kan redelijkerwijs worden aangenomen dat degene die bovenstaande citaten plaatst, deze standpunten onderschrijft. Ben je bereid deze uitspraak en/of de titel in te trekken of er afstand van te nemen?
Net zo bereid als jij bent om toe te geven dat Israël zich volslagen misdadig gedraagt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 28 jul 2025 19:23
ChaimNimsky schreef: 28 jul 2025 18:19

Net zo bereid als jij bent om toe te geven dat Israël zich volslagen misdadig gedraagt.
Ik ben niet bereid te geloven dat Israel zich volslagen misdadig misdraagt, al worden er wel oorlogsmisdaden gepleegd. En ben je bereid deze uitspraak en/of de titel hieronder - die je op het forum had geplaatst - in te trekken of er afstand van te nemen?
dikkemick schreef:"Toen de nazi’s aan de macht kwamen waren de zionistische joden in Duitsland de enige groep joden die bereid was om samen te werken met het nazisme, omdat ze daarin een grote opportuniteit zagen voor het koloniaal project Israël."

Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Waarom blijf je hier zo op hameren? Ik lees iets (plats dit] en het verbaast me niet. Of het werkelijk zo is geweest kan ik niet nagaan. Zionisten geeft bij mij een vreemde smaak in de mond. Zij meenden recht te hebben op een gebied waar Palestijnen woonden en dat recht eigenen ze zich nog steeds toe.

Wat ik dan ook wel dagelijks tegenkom is de oorlogsmisdaden van Israel. Daarvan ben ik inmiddels overtuigd en veroordeel het ten zeerste. Iets waar jij nog steeds de grootste moeite mee hebt. Israël is in deze niet meer te verdedigen!

Wat ik ook lees

Palestijnen haten het zionisme niet omdat ze de Joden haten, maar omdat ze in naam van die
ideologie uit hun huis en van hun grond werden verdreven, omdat ze staatlozen of vluchtelingen zijn,
of tweederangsburgers in hun eigen land. Het zionisme heeft hun dorpen vernietigd, heeft hen beroofd
van hun materiële bezittingen en van hun identiteit en hun geschiedenis. Hun zelfbeschikkingsrecht is
hun bij wet ontnomen.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 28 jul 2025 21:59 Waarom blijf je hier zo op hameren?
Omdat het redelijk is het te hebben gevraagd en om er zeker van te zijn dat er geen misverstand over kan bestaan dat je de uitspraken niet in hebt getrokken of er afstand van hebt genomen.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 28 jul 2025 17:35 De bekende zionistische propaganda (die niet meer werkt) wijzen naar ander zaken om zo de discussie te verleggen.
Zou je expliciet kunnen toelichten wat je bedoelt met ‘de bekende zionistische propaganda’?
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 28 jul 2025 15:19
dikkemick schreef: 28 jul 2025 15:02 HierEnNu, ik heb voldoende volkomen inhumane vergelijkingen geplaatst waar jij niet op reageert. En nu moet ik 1 suggestieve vraag van jou gaan beantwoorden??
Jij moet niets en mag hier meer dan een ander, Daarover is geen discussie meer nodig.
Feit is dat ik reageer op een forummer met een vraag, en jij vervolgens mij citeert en
daar dan niets anders dan haatspeech achter plakt die je reeds tig keer herhaalde.
Zonder met één letter in te gaan op mijn feitelijke vraag die je wel citeert.
Krijg je te weinig aandacht voor je hatespeech? Zoek die elders!
dikkemick schreef: 28 jul 2025 15:02:scissors:
Wat denk je zelf?

Israël staat ter discussie
Wat ik zelf denk:
  • in dit topic staan 'Nazi-vergelijkingen' ter discussie.
Jouw kennelijk wensgedachte dat op dit forum alleen nog Israël in een kwaad daglicht gesteld mag worden is nog niet uitgekomen hoor, zo ver is het nog niet. Beetje geduld nog.
Je vergist je. Dikkemick mag niet meer dan een ander. Hij produceert wel - net als jij - veel meer berichten dan een ander. En die kwantiteit is meestal niet bevorderlijk voor de kwaliteit.

Dat hij de vraag niet beantwoordt komt waarschijnlijk doordatt hij niet gelooft dat de bevolking van de Gazastrook is toegenomen.
zie deze wikipedia pagina

Naar schatting is de bevolking in 2024 juist met 6% gedaald. 6% van 2,2 miljoen is ongeveer 132.000 personen.
Zie dit bericht van reuters.

Daarom was jouw vraag suggestief en in dit geval ook een drogreden.

Ik heb er voor jou ook een:
Heb jij jouw ezelsoren al afgezet?
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 28 jul 2025 22:24
dikkemick schreef: 28 jul 2025 21:59 Waarom blijf je hier zo op hameren?
Omdat het redelijk is het te hebben gevraagd en om er zeker van te zijn dat er geen misverstand over kan bestaan dat je de uitspraken niet in hebt getrokken of er afstand van hebt genomen.

Het is niet redelijk om van iemand te vragen uitspraken in te trekken die hij niet zelf heeft gedaan, maar slechts op een website gelezen.
Hij zou er afstand van kunnen nemen als hij de logica van de schrijver (ene Yassine) zou weten door te prikken.
Verder heeft hij al te kennen gegeven dat niet te doen.
Je bent dus aan het doorzeuren. En dat is geen redelijke discussie voeren.
Mocht jij zelf, de logica van Yassine weten te weerleggen. dan staat het je vrij dat in dit topic te demonstreren.
Mocht jij daar niet in slagen, dan raad ik je aan je onderschrift te wijzigen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heeft het met dit zionistische bloedbad te maken :cry:

https://share.google/xktNVm8ft46aTmMvw
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 29 jul 2025 07:52 Heeft het met dit zionistische bloedbad te maken :cry:

https://share.google/xktNVm8ft46aTmMvw
Nee, er geen direct verband tussen het Ha'avara-akkoord en het bloedbad van De'ir Jassien. Het ene gaat over emigratie en samenwerking met nazi-Duitsland in de jaren dertig, het andere over oorlogshandelingen in 1948.

De redenering die Yassine hanteert lijkt erop gebaseerd te zijn dat de zionistische beweging in Duitsland in de jaren dertig actief heeft samengewerkt met de nazi's omdat ze daarin een opportuniteit zagen voor het koloniale project Israel. Dit simplificeert en vervormt de historische werkelijkheid op een gevaarlijke manier. Allereerst was het zionisme een diverse beweging met uiteenlopende meningen en strategieën. Lang niet alle zionisten waren het eens met de manier waarop zij met de nazi's omgingen, en de omstandigheden waaronder overeenkomsten zijn gesloten, moeten in hun historische context worden begrepen: een tijd waarin Joodse levens ernstig bedreigd werden en opties zeer schaars waren.

Het Ha'avara-akkoord was in feite een tragische pragmatische poging om zoveel mogelijk Joden te laten ontsnappen aan het naziregime. Deze overeenkomst wordt gezien als een poging om levens te redden binnen de beperkte mogelijkheden die toen bestonden. Een voorstelling dat deze samenwerking een ideologische instemming met nazi-idealen inhield, gaat volledig voorbij aan die nuance en is historisch misleidend.

Tenslotte impliceert de suggestie dat zionisten en nazi's evenknieën waren een morele gelijkstelling die niet houdbaar is. De nazi's stonden voor raciale uitroeiing, genocide en een systeem van totalitaire terreur, terwijl het zionisme een nationalistische beweging was die streefde naar een eigen veilige thuisbasis voor Joden die slachtoffer waren en werden bedreigd. Het reduceren van dat alles tot een vermeende samenwerking met dezelfde intenties miskent juist de fundamentele verschillen in ideologie en doelstellingen.

Relevant voor mij is slechts dat je het citaat niet hebt ingetrokken - verwijderd - van het forum en er vervolgens evenmin afstand van hebt genomen.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 30 jul 2025 00:10
Relevant voor mij is slechts dat je het citaat niet hebt ingetrokken - verwijderd - van het forum en er vervolgens evenmin afstand van hebt genomen.
Voor zover ik weet kun je zelf na een uur, je eigen berichten niet meer verwijderen. daartoe moet je assisentie van een moderator vragen.
Ik vermoed dat jouw beschrijving van het artikel onvoldoende reden voor Dikkemick zal zijn om dat te doen. Je blijft immers de Nazi's van 1933 met die van 1942 verwarren. als er eenmaal oorlog worden de partijen meestal nog veel bloeddorstiger. Bij Hamas zowel als Israël, meen ik hetzelfde te kunnen opmerken, Uiteraard vergiet Hamas - met veel minder middelen, na 7 oktober veel minder bloed. Maar als ze over Israël's soort middelen zouden beschikken dan zouden ze wellicht ook veel meer IDF-soldaten ombrengen (nu gemiddeld 4 of 5 per dag als ik het goed heb).
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wat mij opeens opvalt is dat het verwijt dat Israël vergelijken met Nazi-Duitsland de dialoog kan belemmeren ook gold toen Hamas een terroistische organisatie werd genoemd.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie