Mullog schreef: ↑11 dec 2024 12:49
die hun oorsprong vinden in xenofobie
Klopt niet. Nederlanders behoren juist tot de meest xenofiele volkeren op aarde. Elke vakantie gaan ze naar een andere exotische bestemming: India, Peru, Canada, noem maar op. En ze kijken maar al te graag reisprogramma's en documentaires over verre oorden. In de jaren zestig en zeventig haalden ze maar al te graag Indiërs als Krishnamurti, Maharishi en Bhagwan naar Nederland, en tegenwoordig Peruviaanse sjamanen.
Dit in tegenstelling tot de moslims, die telkens maar weer naar Turkije, Marokko of Mekka op en neer reizen, altijd maar weer binnen hun vertrouwde islamitische cultuur. Moslims zijn, net als de ultra-orthodoxe joden met hun zelf-segregerende leefregels, uitermate xenofobisch. Het is die xenofobie die integratie en assimilatie in de weg staat.
Er zijn wel Nederlanders (vooral van de boomergeneratie) die elk jaar naar dezelfde camping heen en weer reizen, en bijvoorbeeld altijd binnen hun gereformeerde kliek blijven, maar dit geldt beslist niet voor mij of mijn ouders. Vóór mijn 18e heb ik zowat alle landen van Europa bezocht (soms de natuur in, soms naar musea en ruïnes), plus Turkije en Amerika. Na mijn 18e zes jaar lang dagelijks een Indiase religie beoefend, en me daarna nog lange tijd verdiept in sjamanisme, zen etc. Ik luister nog steeds wel eens naar Indiase muziek, en ja, ook naar Anatolische rock (niet-islamitische, psychedelische muziek uit Turkije, zoals
Altin Gün). Het is absurd om mij als xenofobisch te bestempelen.
Nee, ik ben uitsluitend
islamofobisch, maar niet door een angstige of bekrompen persoonlijkheid, want ik ben juist uitermate
Open (mede door mijn vele
psychedelische ervaringen).
Ik ben islamofobisch geworden door persoonlijke ervaringen, landelijk en internationaal nieuws, gesprekken met afvalligen, gecombineerd met zelfstudie. Ik was al islamofobisch voordat Wilders zijn PVV oprichtte, dus dat het door hem gekomen zou zijn is ook niet het geval.
Wat voor mij geldt, geldt ook voor heel veel andere PVV'ers en sympathisanten. We zijn tegen de islam omdat de islam haaks staat op de waarden van de vrije samenleving, omdat het geloof haaks staat op de verlichting én op waarachtige spiritualiteit. Angst voor verdere islamisering is volkomen legitiem en zinnig.