Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Ivar
Ervaren pen

Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Bericht door Ivar »

Mullog schreef: 10 dec 2024 17:44 In 2013 was het percentage moslims in Nederland circa 5%.
Onduidelijk of het CBS ook de asielzoekers en statushouders heeft meegerekend en of de vragenlijst ook in het Arabisch aan deelnemers is voorgelegd. Bovendien gaat het hier alleen om personen van 15 jaar en ouder, terwijl een enorm aantal Mohammeds zich in de kleuterklassen en basisscholen bevindt. De cijfers zijn daarom niet erg nuttig, maar de stijging die je noemt bevestigt desalniettemin dat er sprake is van islamisering (een toename van de islam, in dit geval in de numerieke zin van het aantal/percentage moslims, wat uiteraard niet de enige uitdrukking is van islamisering).
Ik denk dat we ons pas zorgen moet gaan maken als er meer moslims dan Brabanders in Nederland wonen.
Vreemde redenatie, maar ieder zijn mening en gevoelens. (Heel veel PVV'ers zijn net als ik veertigers en vijftigers: we hebben de jaren tachtig heel bewust meegemaakt en dus ook het hele proces van omvolking en islamisering, met de daarbij gepaard gaande vermindering van veiligheid op straat en polarisering van de samenleving. We zijn verdrietig en boos dat het gezellige, relatief veilige en vrije Nederland niet meer bestaat. Niet uitsluitend door de islamisering en de omvolking - waardoor bijvoorbeeld het Sinterklaasfeest verpest is - maar wel voor een groot deel.)
Maar dat geldt ook voor de hele biblebelt
De kerken lopen leeg dus dit is geen groeiend probleem maar juist de laatste adem van een ouder probleem. Het christendom is een non-issue geworden, en terecht.
En ondertussen zie ik dat de staat Israël ook haar eigen gangetje gaat met als motor een orthodoxe religie.
Ook die abrahamitische religie speelt gelukkig nauwelijks een rol in ons land. Als dat wel het geval was, en het om een groot en groeiend aantal ultra-orthodoxe joden ging, die steeds meer eisen gingen stellen aan de openbare ruimte, de politiek en de vrijheid van meningsuiting, en wiens jongeren voor allerlei aanvullende problemen zorgden (criminaliteit, seksuele intimidatie, doodsbedreigingen etc.) en onderling een onverstaanbare taal spraken in plaats van Nederlands, dan zou ik er precies hetzelfde over zeggen, en zou er in heel Europa een heropleving van het oorspronkelijke antisemitisme zijn. Gelukkig is dat niet het geval. Islam is de stoorzender. Islam is het probleem.
Ik zie daarom niet waarom ik mij specifiek druk zou moeten maken over de islam.
Dat hoef je van niemand. Je hoeft zelfs niet te begrijpen waarom andere mensen zich er druk over maken. Maar het is een feit dát steeds meer mensen zich er druk over maken, niet alleen in Nederland maar in heel Europa.
Nihil est sine ratio.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ivar - lang weggeweest. Omschreef ooit de Holocaust als een gewelddadige opstand van het Duitse volk tegen het concurrerende Joodse volk, niet?
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

B.S. schreef: 10 dec 2024 23:28 Ivar - lang weggeweest. Omschreef ooit de Holocaust als een gewelddadige opstand van het Duitse volk tegen het concurrerende Joodse volk, niet?
Zo te zien iets meer dan drie jaar weggeweest. Heb gisteren Windows opnieuw geïnstalleerd en tijdens het opnieuw inrichten van mijn browser kwam ik bij mijn favorieten de link naar de Actieve onderwerpen tegen.

En ja, zou best kunnen dat ik de "Endlösung" destijds zo omschreven heb, namelijk als de gewelddadige culminatie van jarenlang etnisch conflict (een groot aantal Joden was erg succesvol en invloedrijk, dus in die zin was er sprake van een "concurrerend" volk). Als ik inderdaad het woord opstand heb gebruikt, dan was dat waarschijnlijk in de context van de huidige Europese opstand tegen moslims, wat opnieuw in een bloedbad zou kunnen eindigen (als een democratische, rechtsstatelijke oplossing voor de problemen niet mogelijk blijkt of te lang op zich laat wachten). Ik heb er jarenlang op gehamerd dat het binnenlaten van grote aantallen mensen uit een radicaal andere cultuur (die van de islam) met een zelf-segregerende identiteit (de Oemma, bestaande uit alle islamitische "broeders en zusters") uitermate riskant is, omdat het - vroeg of laat - opnieuw tot een soort Holocaust zou kunnen leiden: een bloedig conflict tussen concurrerende volkeren. De EU en linkse politici bedoelen het goed, maar werken zeer waarschijnlijk een nieuwe genocide in de hand. Hoe langer de stroom migranten uit de islamitische wereld doorgaat, hoe groter de uiteindelijke chaos.

Wat ik toen niet had maar nu wel, is een sprankje hoop dat rechtse partijen het roer op tijd kunnen omgooien en dat de EU van binnenuit hervormd kan worden, met aanmoediging vanuit Trumps Amerika. Maar het blijft spannend. Dat gedoe met NSC en het geneuzel over woorden als omvolking hebben voor veel vertraging gezorgd.
Nihil est sine ratio.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Ah, ja, gevonden. Was inderdaad de context. Op 15 mei 2021 schreef ik:
Wellicht, maar ik zie nu eenmaal de overeenkomsten. En er zijn natuurlijk talloze verschillen te noemen, maar in grote lijnen is het een soortgelijk proces: de autochtone bevolking ergert zich aan groepen immigranten (de Joden in Duitsland waren grotendeels vluchtelingen uit het oosten*) die in hun aanwezigheid een vreemde taal spreken, geheel andere feestdagen vieren, en er eigenaardige slachtmethoden op nahouden. En dan, geleidelijk, steeds invloedrijker worden.

Het lijkt voorlopig nog redelijk goed te gaan, maar een flinkse crisis (ernstiger dan de corona lockdown) en de vlam slaat in de pan.
En als onderbouwing van * had ik toen dit citaat aangehaald:
An enormous literature has been devoted to the so-called Ostjuden, the traditionalist East European Jews who increasingly moved into the heartland of the German Reich in the period after 1871. A highly visible target for German antisemites, their presence also produced feelings of extreme ambivalence among ‘native’, acculturated German Jews. To the latter, the Ostjuden, easily identified by their garb, Yiddish speech, religious organization and practice, and ‘immigrant’ trades, called into question their own status and position as an integral part of German society. The Ostjuden existed to be pitied, assisted, scorned and very occasionally romanticized. The simplest way for German Jews to explain away the embarrassment caused by their co-religionists was to point to the backward social and economic conditions and obscurantism of the Russian Empire (or, alternatively, Old Poland), whose environment had produced the degenerative state of the Ostjuden.
Ik heb vooral begin vorig jaar heel veel nieuwe dingen over de Holocaust geleerd, en er een boek over gepubliceerd (een weerlegging van Holocaustontkenning op basis van Duitse bronteksten), en ik ben om verschillende redenen ook een stuk positiever geworden over Israël, dus ik was even benieuwd of ik toen in 2021 iets had geschreven waar ik het nu niet meer mee eens ben, maar ik ben het zo te zien nog grotendeels met die Ivar van drie jaar geleden eens.
Nihil est sine ratio.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ivar schreef: 10 dec 2024 20:12 ...
Vreemde redenatie, maar ieder zijn mening en gevoelens. ....
Het genoegen is geheel wederzijds
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Mullog schreef: 11 dec 2024 07:36 Het genoegen is geheel wederzijds
Ik schreef gevoelens, niet genoegen. Het gaat hier over een tragische situatie, niet over iets om genoegen in te scheppen. Geen idee dus waar je het over hebt.
Nihil est sine ratio.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ivar schreef: 11 dec 2024 08:16
Mullog schreef: 11 dec 2024 07:36 Het genoegen is geheel wederzijds
Ik schreef gevoelens, niet genoegen. Het gaat hier over een tragische situatie, niet over iets om genoegen in te scheppen. Geen idee dus waar je het over hebt.
Ik heb dezelfde "gevoelens" als ik jou lees. Ik vind het tragisch dat mensen een populistisch wereldbeeld dat bestaat uit een kaartenhuis van verzinsels die hun oorsprong vinden in xenofobie, en god mag weten wat voor andere fobien nog meer, als waarheid zien en hun acties daar op baseren. Dat is inderdaad niet iets om genoegen in te scheppen.

Verschil tussen ons is dat ik wel een idee heb waar jij het over hebt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Mullog schreef: 11 dec 2024 12:49 die hun oorsprong vinden in xenofobie
Klopt niet. Nederlanders behoren juist tot de meest xenofiele volkeren op aarde. Elke vakantie gaan ze naar een andere exotische bestemming: India, Peru, Canada, noem maar op. En ze kijken maar al te graag reisprogramma's en documentaires over verre oorden. In de jaren zestig en zeventig haalden ze maar al te graag Indiërs als Krishnamurti, Maharishi en Bhagwan naar Nederland, en tegenwoordig Peruviaanse sjamanen.

Dit in tegenstelling tot de moslims, die telkens maar weer naar Turkije, Marokko of Mekka op en neer reizen, altijd maar weer binnen hun vertrouwde islamitische cultuur. Moslims zijn, net als de ultra-orthodoxe joden met hun zelf-segregerende leefregels, uitermate xenofobisch. Het is die xenofobie die integratie en assimilatie in de weg staat.

Er zijn wel Nederlanders (vooral van de boomergeneratie) die elk jaar naar dezelfde camping heen en weer reizen, en bijvoorbeeld altijd binnen hun gereformeerde kliek blijven, maar dit geldt beslist niet voor mij of mijn ouders. Vóór mijn 18e heb ik zowat alle landen van Europa bezocht (soms de natuur in, soms naar musea en ruïnes), plus Turkije en Amerika. Na mijn 18e zes jaar lang dagelijks een Indiase religie beoefend, en me daarna nog lange tijd verdiept in sjamanisme, zen etc. Ik luister nog steeds wel eens naar Indiase muziek, en ja, ook naar Anatolische rock (niet-islamitische, psychedelische muziek uit Turkije, zoals Altin Gün). Het is absurd om mij als xenofobisch te bestempelen.

Nee, ik ben uitsluitend islamofobisch, maar niet door een angstige of bekrompen persoonlijkheid, want ik ben juist uitermate Open (mede door mijn vele psychedelische ervaringen).

Ik ben islamofobisch geworden door persoonlijke ervaringen, landelijk en internationaal nieuws, gesprekken met afvalligen, gecombineerd met zelfstudie. Ik was al islamofobisch voordat Wilders zijn PVV oprichtte, dus dat het door hem gekomen zou zijn is ook niet het geval.

Wat voor mij geldt, geldt ook voor heel veel andere PVV'ers en sympathisanten. We zijn tegen de islam omdat de islam haaks staat op de waarden van de vrije samenleving, omdat het geloof haaks staat op de verlichting én op waarachtige spiritualiteit. Angst voor verdere islamisering is volkomen legitiem en zinnig.
Nihil est sine ratio.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ivar schreef: 09 dec 2024 19:11 Ik heb nooit verwachtingen gehad van kabinet Schoof. Daardoor ben ik ook niet teleurgesteld geraakt over de huidige gang van zaken. Ik had niet anders verwacht! Wat voor mij telt is dat ze in Brussel een toenemende druk beginnen te ervaren, en kiezers in andere landen zich aangemoedigd voelen om óók voor cultureel-rechtse partijen en kandidaten te kiezen, zodat de EU uiteindelijk van binnenuit gereformeerd kan worden.

Hoewel ik dus niet denk dat de PVV Nederland kan redden, beschouw ik kabinet Schoof wel als een van de laatste kansen (laatste of één-na-laatste kans) om langs de democratische, rechtstatelijke, niet-fascistische en niet-gewelddadige weg het roer om te gooien.
Zolang als de democratische rechtstaat gehandhaafd wordt, zal er altijd de mogelijkheid zijn om het roer op niet gewelddadigewijze om te gooien. Dat is het kenmerk van democratie. Het is wanneer men haar begint te ontmantelen, dat er sprake is van een laatste kans. Als de dictatuur eenmaal gevestigd is, zijn alleen nog geweldadige omwentelingen mogelijk. (niet voor altijd, maar wel voor langer dan ons lief is.)
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ivar schreef: 11 dec 2024 13:49
Mullog schreef: 11 dec 2024 12:49 die hun oorsprong vinden in xenofobie
Klopt niet. Nederlanders ...
Ik heb het niet over Nederlanders. Ik heb het over PVV en FvD stemmers. Dat zijn ook Nederlanders maar samen maximaal een derde van de bevolking, schat ik in.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Mullog schreef: 11 dec 2024 17:53 Ik heb het niet over Nederlanders. Ik heb het over PVV en FvD stemmers. Dat zijn ook Nederlanders maar samen maximaal een derde van de bevolking, schat ik in.
Dus een derde van een uitermate xenofiele bevolking is om de een of andere reden plotseling xenofobisch geworden? Door de "populistische retoriek van Wilders", wellicht? Dat is niet aannemelijk. Een veel simpelere verklaring is dat deze mensen nog steeds xenofiel zijn, nog steeds dol op het onbekende en exotische, maar de islam (dat al lang niet meer onbekend is en dus ook niet xeno) als onwenselijk zijn gaan ervaren.

Dat Wilders geen sleutelrol speelt in dit alles, blijkt wel uit het feit dat afkeer tegen de islam in alle landen toeneemt. Wilders kan gezien worden als een vervanging van Pim Fortuyn, en als Wilders op een gegeven moment wordt doodgeschoten, dan zullen talloze anderen het stokje overnemen. Wilders is, net als Fortuyn, Baudet en zoveel anderen, slechts symptomatisch. Zij zijn niet de veroorzakers van islamofobie (dat zijn moslims zelf, bovenal maar niet uitsluitend de terroristen) maar een uitdrukking ervan.
Nihil est sine ratio.
Ivar
Ervaren pen

Bericht door Ivar »

Peter van Velzen schreef: 11 dec 2024 13:57 Zolang als de democratische rechtsstaat gehandhaafd wordt, zal er altijd de mogelijkheid zijn om het roer op niet gewelddadige wijze om te gooien.
Punt is dat het nog steeds niet gebeurd is en de democratische rechtsstaat natuurlijk wel de fundamentele functie van defensie moet blijven vervullen - op tijd - om door een bevolking geaccepteerd te blijven worden als legitiem alternatief voor monarchie en dictatuur. De rechtsstaat staat nu enorm onder druk, niet omdat mensen iets tegen het principe van een democratische rechtsstaat hebben maar omdat de huidige rechtsstaat met haar verlammende, ondermijnende Europese verdragen een existentiële dreiging begint te vormen voor de autochtone bevolking en cultuur van Europa, en de EU bij het woord defensie in het geheel niet denkt aan het verdedigen van de zuidelijke grenzen en het beteugelen van de islamisering (een geleidelijke maar onophoudelijke vorm van ideologische verovering). Dat is een situatie die - wanneer deze te lang voortduurt - een voedingsbodem vormt voor fascistische alternatieven. Alle hoop is nu gevestigd op de PVV, een soms wat grofgebekte maar volkomen democratische partij, maar als de PVV faalt - mede door alle oppositie, de verdragen en het in 1982 uitgebreide Artikel 1 van de Grondwet - dan zullen steeds meer mensen (vooral jongemannen) open gaan staan voor fascistische denkbeelden en leiders.

Wellicht loopt het allemaal met een sisser af, maar zoals het nu gaat is dit in mijn ogen het meest waarschijnlijke scenario.
Nihil est sine ratio.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ivar schreef: 11 dec 2024 18:34
Mullog schreef: 11 dec 2024 17:53 Ik heb het niet over Nederlanders. Ik heb het over PVV en FvD stemmers. Dat zijn ook Nederlanders maar samen maximaal een derde van de bevolking, schat ik in.
Dus een derde van een uitermate xenofiele bevolking is om de een of andere reden plotseling xenofobisch geworden? Door de "populistische retoriek van Wilders", wellicht? Dat is niet aannemelijk. Een veel simpelere verklaring is dat deze mensen nog steeds xenofiel zijn, nog steeds dol op het onbekende en exotische, maar de islam (dat al lang niet meer onbekend is en dus ook niet xeno) als onwenselijk zijn gaan ervaren.
...
Die xenofiele Nederlanders zijn de mensen die tot in Gambia naar de Pannenkoekenbakker gaan. In Tormelinos (Spanje) broodje kaas gaan eten en in Monte Gordo (Portugal) als lunch een frikadel speciaal met friet eten. Die zo'n hekel aan de islam hebben dat ze massaal in Turkije in de all-inclusive gaan zitten of ergens in Egypte aan de rode zee in een of ander resort of in Indonesië op Bali gaan zitten (p.s. wellicht ten overvloede, Gambia, Turkije, Egypte en Indonesië hebben de islam als staatsgodsdienst).

Elders schrijf je dat de PVV democratisch is. Natuurlijk is dat zo. Het enige lid beslist altijd unaniem wat er gebeurt. En dat harde taalgebruik heb ik niet zo'n problemen mee. Maar het zou wel fijn zijn als de ministers van de PVV iets voor elkaar zouden krijgen en niet met het strengste asielbeleid ooit een paar symbolische grenscontroles doen of met de strengste straffen ooit alle gevangen 3 dagen eerder dan gepland vrijlaten. Om maar eens iets te noemen.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Er is overigens geen verplichting tot xenofilie.
Historisch haat het ene dorp in Nederland het andere, en toch bleef het allemaal best heel, hier ten lande.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Waarom redde Bikker van de Christen Unie het kabinet?

Omdat het kabinet de bezuinigingen op Godsdienstlessen op het Openbaar Onderwijs terugdraaide hoorde ik zojuist. Logisch, want de CU is ontzettend machtig met haar giga aantal zetels: 3 stuks!

Zijn er dan echt geen belangrijkere onderwijs onderwerpen dan de Godsdienslessen? Grrr ...
Stoppen met antisemitische uitingen helpt bestrijding antisemitisme.
Zodra wereldopinie de waarheid bepaalt bestaan Goden.
Mijn mening blijft: God bestaat niet!

Ik ben medeverantwoordelijk
voor iemands interpretatie van wat ik schrijf!

Ik ben mezelf. Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude.
.
Plaats reactie