Gerard R. schreef: ↑01 okt 2024 10:39
Elk zoekresultaat van AI moet worden beoordeeld door een mens. Er kan niet zonder meer op worden vertrouwd.
Daarnaast: eigen mening telt zeer. We hebben al genoeg ontmenselijking.
Zo gebruik ik AI heel soms en ik herschrijf vrijwel altijd.
En af en toe ben ik onder de indruk, maar
vaak ook niet. Het wordt me te hyperig, té gemakkelijk gebruikt.
Nou is dat 'niet zomaar vertrouwen' tegenwoordig wel heel logisch geworden met bv. deepfake en de leugenfabriekjes overal.
Alles bij elkaar begint het knap ingewikkeld te worden te weten waar je mee kan en wilt werken en waarmee niet.
Ik vind het uitstekend AI te beperken en/of in een dwangbuisje te stoppen en dus verder goed in de gaten te houden op
forum en elders.
Echter.. laatst vroeg een medeforummer waarom er nog UNRWA in Jordanië is, reden maakt nu niet uit.
Dus, dacht ik, laat ik een AI-site die ik sporadisch gebruik een opsomming geven voor hem met vermelding dat het AI is,
mét opgave van de bron, dus de link.
Geen standpunt, gewoon even een collega-schrijver helpen. 'AI zoeken' dus
als Google maar dan met AI, hoera.
Nou, de volgende dag kreeg ik een schop voor mijn hol van de moderatie, vanwege 'het standpunt' dat ik had
ingenomen met AI. En een waarschuwing.
Ik heb nog geprobeerd duidelijk te maken wat het in waarachtigheid wás, dus gewoon iemand helpen, geen stanpunt
of argument, maar er was niet aan te morrelen.
Geen nood verder, ik herschrijf net zo gemakkelijk en vermeld bv. geen bron, maar dit is onprettig.
Je zou met de kramp in je vingers en je hersens hier gaan schrijven als het zo gaat. Terwijl de hele wereld AI gebruikt
en wel vrij intensief. Beteugelen van AI is prima naar mijn idee, maar ik zou het jammer vinden als het deze vorm
aanneemt.
Ik heb het naast me neer gelegd, ik ben het een soort vergeten, maar ik dacht eraan toen ik hier wat zat te lezen
en ik schrijf het dus nu nog even op wellicht ter lering ende vermaak.

Sailing on a ship to nowhere... Behaving like idiots. Making it hell. Silly human race.