HierEnNu schreef: ↑13 okt 2024 17:53
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 okt 2024 16:53
Dat de wetenschap is aangewezen op mensen die buiten De Box denken is een fabeltje, dat is bedacht door mensen voor wie de wetenschap te moeilijk bleek. Maak het maar eens waar met harde cijfers en voorbeelden.
Harde cijfers zijn jouw pakkie an en juist daarom verdwaal jij al snel
zodra er buiten de box gedacht wordt, want
dan raak jij jouw houwvast en
[schijn]zekerheid kwijt.
Jouw vraag:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑13 okt 2024 14:54
Wat hebben de buiten de box denkers gepresteerd???
GEWOON HELEMAAL NIETS alleen maar fantasie verhalen en kleinerende opmerking naar de echte wetenschap.
kan echter eenvoudig beantwoord worden zonder harde cijfers en zonder dat jij verdwaalt
omdat er buiten de box denkers zijn wiens fantasiën zelfs voor jou bereikbaar en duidelijk
zijn zonder dat jij buiten jouw box hoeft te denken.
Als voorbeeld noem ik één buiten de box denker die als prestatie niet alleen maar
fantasie verhalen produceerde en daarmee wereldwijd een succesvol schrijver werd,
allemaal nog binnen jouw box, maar tevens latere Wetenschappers
de weg wees richting ruimtevaart:
Jules Verne had een goede vriend, die Professor was aan de Sorbonne (als ik het goed heb onthouden) deze natuurkundige heeft veel voor hem doorgerekend, met name de hoeveelheid schietkatoen die nodig was voor het schot naar de maan.
Er bestaat dacht ik nog een boek van hem over een reis naar de maan, die werkt met platen die de gravitatie kunnen afschermen.
Hij zat er in andere boeken nogal eens naast zo dacht hij dat de Noordpool vaste land was en de Zuidpool drijvend was.
Ook Karl May heeft er wel eens over gemijmerd of het mogelijk zou zijn andere sterren te bereiken.
Fantasieën zijn leuk en soms komt er onverwacht van uit, het meeste niet en het zijn
ook geen voorspellingen,
het is dus zeker geen 'Buiten de Box' denken, zoals jij beweert.
Het is onjuist om te denken dat de wetenschap op ideeën kwam door de boeken van fantasie schrijvers, waar er tientallen van geweest zijn..
PS.
Ik ben een liefhebber van SF en Horror.