Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Ufo's gemaakt door aliens? Realistischer dan u denkt.

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 13 okt 2024 10:43
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 okt 2024 17:40
¨""Buiten de box denken""

Een typische kreet van mensen die er daarna ',niet gehinderd door enige kennis van zaken,' er maar wat op los gaan fantaseren.
TIBERIUS CLAUDIUS, het lijkt alsof je lichtelijk allergisch bent voor de term “buiten de box denken” en het gegeven “fantasie” of iets in die geest, is dat zo?
Het is een begrip dat totaal onwetenschappelijk is.

Het wordt vooral gebruikt door mensen die niets van dit soort vakken weten maar onder valse vlag toch over het onderwerp willen meepraten.
Filosofen en creationisten zijn hier heel goed in.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 11:54
Mus schreef: 13 okt 2024 10:43
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 okt 2024 17:40
¨""Buiten de box denken""

Een typische kreet van mensen die er daarna ',niet gehinderd door enige kennis van zaken,' er maar wat op los gaan fantaseren.
TIBERIUS CLAUDIUS, het lijkt alsof je lichtelijk allergisch bent voor de term “buiten de box denken” en het gegeven “fantasie” of iets in die geest, is dat zo?

Het wordt vooral gebruikt door mensen die niets van dit soort vakken weten maar onder valse vlag toch over het onderwerp willen meepraten.
Ik zie dit antwoord als een bevestiging mbt allergie. Mag ik je er op wijzen dat mensen met een allergische reaktie ergens op zichzelf beperken mbt het vrije denken? Volgens mij is het mede dankzij fantasie, wat niks anders is dan een idee, dat we gedreven worden dingen te onderzoeken cq te ontwikkelen cq tot werkelijkheid brengen waardoor we nu het leven kunnen leven dat we leven?

“Buiten de box denken” over elk mogelijke onderwerp is m.i. een cruciaal gegeven, zelfs wanneer je daarbij op je bek gaat, maar kijk jij er gerust met een geringschattende blik en tevens, naar mijn idee, dogmatische blik naar. Ik zal met liefde kijken hoe o.a. jij je rondjes blijft draaien in jou, in mijn ogen, beperkte boxje zonder uitzicht naar de wondere wereld daarbuiten.

Tot zover mijn mee willen praten in dit onderwerp. Mijn enige doel was namelijk mijn verbazing uitspreken over de beperking die de mens mbt dit onderwerp zichzelf oplegt.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mus schreef: 13 okt 2024 12:13
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 11:54
Mus schreef: 13 okt 2024 10:43 TIBERIUS CLAUDIUS, het lijkt alsof je lichtelijk allergisch bent voor de term “buiten de box denken” en het gegeven “fantasie” of iets in die geest, is dat zo?

Ik zie dit antwoord als een bevestiging mbt allergie. Mag ik je er op wijzen dat mensen met een allergische reaktie ergens op zichzelf beperken mbt het vrije denken? Volgens mij is het mede dankzij fantasie, wat niks anders is dan een idee, dat we gedreven worden dingen te onderzoeken cq te ontwikkelen cq tot werkelijkheid brengen waardoor we nu het leven kunnen leven dat we leven?

“Buiten de box denken” over elk mogelijke onderwerp is m.i. een cruciaal gegeven, zelfs wanneer je daarbij op je bek gaat, maar kijk jij er gerust met een geringschattende blik en tevens, naar mijn idee, dogmatische blik naar. Ik zal met liefde kijken hoe o.a. jij je rondjes blijft draaien in jou, in mijn ogen, beperkte boxje zonder uitzicht naar de wondere wereld daarbuiten.

Tot zover mijn mee willen praten in dit onderwerp. Mijn enige doel was namelijk mijn verbazing uitspreken over de beperking die de mens mbt dit onderwerp zichzelf oplegt.
Dat zeggen ook die mensen die gebedsgenezing geloven.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 12:51
Dit is nu typisch een opmerking van lieden die in hun afgesloten boxje zitten met een tegelwijsheid op de muur geprojecteerd met de tekst:

De enige fantasie die bestaat is die van mensen die in gebedsgenezing en aanverwanten geloven [-o<

Tjonge, over een vernauwde blik op de wereld gesproken…
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mus schreef: 13 okt 2024 14:38
Dit is nu typisch een opmerking van lieden die in hun afgesloten boxje zitten met een tegelwijsheid op de muur geprojecteerd met de tekst:

De enige fantasie die bestaat is die van mensen die in gebedsgenezing en aanverwanten geloven [-o<

Ja ja.
Dat zeggen ook alle Cranks als ze worden weggezet waar ze horen, in de afdeling charlatans.
Jij leeft in een fantasie wereld dat is alles.

De echte wetenschap heeft zo zijn wapenfeiten:
Onlangs nog zond Voyager I een foto van de aarde op een afstand van een kleine zes miljard kilometer.
Dit na 47jaar na de lancering, hij werkt dus nog steeds.
Alleen al het onderhouden van de communicatie is een Gigs prestatie.

Van dit soort wapenfeiten bestaan er hele rijen, gewoon te veel om op te noemen.

Wat hebben de buiten de box denkers gepresteerd???
GEWOON HELEMAAL NIETS alleen maar fantasie verhalen en kleinerende opmerking naar de echte wetenschap.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 14:54
Mus schreef: 13 okt 2024 14:38

Ja ja.
Dat zeggen ook alle Cranks als ze worden weggezet waar ze horen, in de afdeling charlatans.

GEWOON HELEMAAL NIETS alleen maar fantasie verhalen en kleinerende opmerking naar de echte wetenschap.
Nou, nou, poe, poe, draaf je niet een beetje door TIBERIUS CLAUDIUS?

Er is geen enkele reden om zo van leer te trekken, we doen een onschuldig voorstel om eens buiten de bekende box te denken.
Er is verder niks aan de hand, de wetenschap, waar jij zo’n grote liefde voor hebt, wordt niet aangevallen, in tegendeel zou ik zeggen de hele wetenschap bestaat bij de gratie van “buiten de box denken”. Dat buiten de box denken is juist een kracht, was dat niet zo geweest dan was er meer dan waarschijnlijk in de tegenwoordige tijd uberhaubt geen Voyager l geweest want dan hadden we meer dan waarschijnlijk elkaar nog achterna gezeten met knuppels e.d. of geloofd dat de aarde een platte schijf zou zijn om maar een paar voorbeeldjes te noemen.

Maar goed hekel jij gerust de idee van ‘ buiten de box denken’ dan gaat de rest van de mensheid gewoon door met waar ze mee bezig is.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Mus

Toch blijft je min of meer gebonden aan die box. Je kunt uitstapjes maken maar niet zo ver dat je over de rand valt.
Er zijn nl regeltjes en wetjes waar je aan moet houden anders komt al snel het bovennatuurlijk paranormale om de hoek kijken. En dat voegt doorgaans niets toe.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mus schreef: 13 okt 2024 16:19
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 14:54
Mus schreef: 13 okt 2024 14:38 Dit is nu typisch een opmerking van lieden die in hun afgesloten boxje zitten met een tegelwijsheid op de muur geprojecteerd met de tekst:

Ja ja.

Nou, nou, poe, poe, draaf je niet een beetje door TIBERIUS CLAUDIUS?

Er is geen enkele reden om zo van leer te trekken, we doen een onschuldig voorstel om eens buiten de bekende box te denken.
Er is verder niks aan de hand, de wetenschap, waar jij zo’n grote liefde voor hebt, wordt niet aangevallen, in tegendeel zou ik zeggen de hele wetenschap bestaat bij de gratie van “buiten de box denken”. Dat buiten de box denken is juist een kracht, was dat niet zo geweest dan was er meer dan waarschijnlijk in de tegenwoordige tijd uberhaubt geen Voyager l geweest want dan hadden we meer dan waarschijnlijk elkaar nog achterna gezeten met knuppels e.d. of geloofd dat de aarde een platte schijf zou zijn om maar een paar voorbeeldjes te noemen.

Maar goed hekel jij gerust de idee van ‘ buiten de box denken’ dan gaat de rest van de mensheid gewoon door met waar ze mee bezig is.
Dat de wetenschap is aangewezen op mensen die buiten De Box denken is een fabeltje, dat is bedacht door mensen voor wie de wetenschap te moeilijk bleek. Maak het maar eens waar met harde cijfers en voorbeelden.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 16:53 :scissors:
Dat de wetenschap is aangewezen op mensen die buiten De Box denken is een fabeltje, dat is bedacht door mensen voor wie de wetenschap te moeilijk bleek. Maak het maar eens waar met harde cijfers en voorbeelden.
Harde cijfers zijn jouw pakkie an en juist daarom verdwaal jij al snel
zodra er buiten de box gedacht wordt, want
dan raak jij jouw houwvast en [schijn]zekerheid kwijt.

Jouw vraag:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 14:54:scissors:
kan echter eenvoudig beantwoord worden zonder harde cijfers en zonder dat jij verdwaalt
omdat er buiten de box denkers zijn wiens fantasiën zelfs voor jou bereikbaar en duidelijk
zijn zonder dat jij buiten jouw box hoeft te denken.

Als voorbeeld noem ik één buiten de box denker die als prestatie niet alleen maar
fantasie verhalen produceerde en daarmee wereldwijd een succesvol schrijver werd,
allemaal nog binnen jouw box, maar tevens latere Wetenschappers
de weg wees richting ruimtevaart:
Stoppen met antisemitische uitingen helpt bestrijding antisemitisme.
Zodra wereldopinie de waarheid bepaalt bestaan Goden.
Mijn mening blijft: God bestaat niet!

Ik ben medeverantwoordelijk
voor iemands interpretatie van wat ik schrijf!

Ik ben mezelf. Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude.
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 13 okt 2024 17:53
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 16:53 :scissors:
Harde cijfers zijn jouw pakkie an en juist daarom verdwaal jij al snel
zodra er buiten de box gedacht wordt, want
dan raak jij jouw houwvast en [schijn]zekerheid kwijt.

Jouw vraag:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 14:54:scissors:
kan echter eenvoudig beantwoord worden zonder harde cijfers en zonder dat jij verdwaalt
omdat er buiten de box denkers zijn wiens fantasiën zelfs voor jou bereikbaar en duidelijk
zijn zonder dat jij buiten jouw box hoeft te denken.

Als voorbeeld noem ik één buiten de box denker die als prestatie niet alleen maar
fantasie verhalen produceerde en daarmee wereldwijd een succesvol schrijver werd,
allemaal nog binnen jouw box, maar tevens latere Wetenschappers
de weg wees richting ruimtevaart:
Jules Verne had een goede vriend, die Professor was aan de Sorbonne (als ik het goed heb onthouden) deze natuurkundige heeft veel voor hem doorgerekend, met name de hoeveelheid schietkatoen die nodig was voor het schot naar de maan.

Er bestaat dacht ik nog een boek van hem over een reis naar de maan, die werkt met platen die de gravitatie kunnen afschermen.

Hij zat er in andere boeken nogal eens naast zo dacht hij dat de Noordpool vaste land was en de Zuidpool drijvend was.
Ook Karl May heeft er wel eens over gemijmerd of het mogelijk zou zijn andere sterren te bereiken.

Fantasieën zijn leuk en soms komt er onverwacht van uit, het meeste niet en het zijn ook geen voorspellingen,
het is dus zeker geen 'Buiten de Box' denken, zoals jij beweert.

Het is onjuist om te denken dat de wetenschap op ideeën kwam door de boeken van fantasie schrijvers, waar er tientallen van geweest zijn..

PS.
Ik ben een liefhebber van SF en Horror.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

OUT-OF-THE-BOX?

Voor de een is dat zonder nadenken het bestelde uitpakken en gelijk de stekker zoeken, terwijl door het lot verkozen groep anderen door baas Mus naar een cursus creatief denken “buiten het bos” wordt gestuurd.

Wie weet brengt de oorsprong van de 9-puntjes-doos nóg iemand tot het besef dat geen van de puntjes mag worden afgeplakt of uitgegumt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Buiten_het_kader_denken

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Mus
Forum fan

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 16:53
Ik weet niet of ik dit soort van flauwekul nu aan pure koppigheid moet wijten of dat je werkelijk zo stupide bent of je alleen maar zo gedraagt. Ik zal je het voordeel van de twijfel geven het het wijten aan pure koppigheid. Zo’n beetje alle uitvindingen zijn gedaan door mensen met fantasie en buiten de box denken, dat is al zo sinds eeuw en dag. Ik laat je hier verder hangen want hier verder mijn energie in steken is zonde van mijn tijd.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mus schreef: 14 okt 2024 15:58
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 okt 2024 16:53
Ik weet niet of ik dit soort van flauwekul nu aan pure koppigheid moet wijten of dat je werkelijk zo stupide bent of je alleen maar zo gedraagt. Ik zal je het voordeel van de twijfel geven het het wijten aan pure koppigheid. Zo’n beetje alle uitvindingen zijn gedaan door mensen met fantasie en buiten de box denken, dat is al zo sinds eeuw en dag. Ik laat je hier verder hangen want hier verder mijn energie in steken is zonde van mijn tijd.
Je bent als een Gelovige die niet begrijpt dat iemand anders zijn geloof afwijst en dat dan zoekt in slechte eigenschappen van die persoon.

Je stelt (net als die Gelovige dan doet) gewoon beledigend op tegen mijn persoon.

Daarnaast heb je nog geen enkel wapenfeit kunnen presenteren van mensen die dat 'buiten de box om' zouden hebben gevonden.
Met de wapenfeiten van de Wetenschap kan men een bibliotheek vullen.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Waar is MaartenV eigenlijk als je hem nodig hebt? - MaartenV iets nieuws of enkel gewoon meer van hetzelfde?
Degrowth is a civilation-killer. The degrowth mindset is the little death that brings total annihilation, mass scale demoralization from a cultural steering.
Growth is life, degrowth is death. It's that simple.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

holog schreef: 13 nov 2024 21:30 Waar is MaartenV eigenlijk als je hem nodig hebt? - MaartenV iets nieuws of enkel gewoon meer van hetzelfde?
Misschien is hij ontvoert door Aliens en komt veel later van zijn avonturen verslag doen. :lol:
Plaats reactie