Peter van Velzen schreef: ↑27 jul 2023 03:07
Ik wil dat de belangrijkste mensenrechten door geen enkele meerderheid kunnen worden afgeschaft. Dat wil niet zeggen dat de wetgeving die deze rechten tracht te beschermen niet kunnen worden aangepast. Verbetering moet altijd mogelijk zijn.
Jij wil? En dan? Alleen woorden maar geen daden? In Nederland worden al jarenlang belangrijke mensenrechten niet gehandhaafd en momenteel zijn we met zijn allen zelfs getuige van pogingen door 'onze' Nederlandse regering om rechten van minderheden die verankerd liggen in onze grondwet met voeten te gaan treden door het door ons, het Nederlandse volk gekozen Parlement buitenspel te zetten en te kunnen negeren door middel van Noodwetten.
Wat nu? Er wordt niet één mensenrecht afgeschaft, maar ondertussen moeten we machtenloos toe blijven kijken terwijl die niet afgeschafte mensenrechten niet alleen niet meer gehandhaafd worden maar door onze eigen overheid zelfs volkomen genegeerd worden vanwege electoraal gewin?
.
Stoppen met antisemitische uitingen helpt bestrijding antisemitisme. Zodra wereldopinie de waarheid bepaalt bestaan Goden.
Mijn mening blijft: God bestaat niet! Ik ben medeverantwoordelijk
voor iemands interpretatie van wat ik schrijf! Ik ben mezelf. Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude. .
Peter van Velzen schreef: ↑27 jul 2023 03:07
Ik wil dat de belangrijkste mensenrechten door geen enkele meerderheid kunnen worden afgeschaft. Dat wil niet zeggen dat de wetgeving die deze rechten tracht te beschermen niet kunnen worden aangepast. Verbetering moet altijd mogelijk zijn.
Jij wil? En dan? Alleen woorden maar geen daden? In Nederland worden al jarenlang belangrijke mensenrechten niet gehandhaafd en momenteel zijn we met zijn allen zelfs getuige van pogingen door 'onze' Nederlandse regering om rechten van minderheden die verankerd liggen in onze grondwet met voeten te gaan treden door het door ons, het Nederlandse volk gekozen Parlement buitenspel te zetten en te kunnen negeren door middel van Noodwetten.
Wat nu? Er wordt niet één mensenrecht afgeschaft, maar ondertussen moeten we machtenloos toe blijven kijken terwijl die niet afgeschafte mensenrechten niet alleen niet meer gehandhaafd worden maar door onze eigen overheid zelfs volkomen genegeerd worden vanwege electoraal gewin?
Je moet uiteraard niet machteloos toekijken, maar actie voeren. óók juridisch. Jij en ik mogen er te oud voor worden, er zijn nog altijd veel jongere mensen die dat prima kunnen doen, en vaak met succes.
IIk denk dat er voorlopig geen zicht is op die noodwetten. Omdat wie in de regering komt, wordt geconfronteerd met de oninvoerbaarheid er van. Wilders kan roeptoeteren, maar daadwerkelijk iets "regelen" daar blijken zijn meelopers niet toe in staat.
De zelfde vraag zou men kunnen stellen over alle wetten.
Mij lijkt het een utopie van het zuiverste water.
Het is trouwens verdraaid moeilijk om precies te omschrijven wat mensenrechten zijn en wat een democratie is.
(ik vind het oude Sparta qua opzet democratischer als het oude Athene.)
Daarnaast is er verschil van mening hoe ze vorm moeten worden gegeven.
(Moslim-landen hanteren een ander soort mensenrechten als de westerlingen)
Ze niet meer herroepbaar maken (Zoals de wetten van Meden en Perzen zouden zijn geweest) lijkt me geen goed idee.
Er zijn zaken waar vroeger het overgrote deel voor was en wat nu door een overgroot deel wordt verworpen.
Ook kan het gebeuren dat er onverwacht een ongewenste uitleg aan wordt gegeven.
(Dat is nu aan de hand met het vluchtelingen verdrag)
Ook is het poging om over (of zelfs vanuit) het graf te regeren.
Wel dienen er hiervoor (en andere zaken) een ander soort meerderheden te komen bij wijziging of opheffen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu schreef: ↑19 okt 2024 22:55
Ik denk (en hoop!) dat dit flut kabinet zichzelf opblaast en volkomen buitenspel zet. DE Nederlander weer op 1 is een populistisch uitbraaksel geweest hetgeen alleen nog moet blijken en hopelijk ook doordringen tot de PVV kiezer.
Ze zeggen dat ik een gespleten persoonlijkheid heb, maar daar weten wij helemaal niets van.
Spuit Elf.