Post-Trump periode.
Moderator: Moderators
Re: Post-Trump periode.
Ja, vriendelijk en begripvol tegen de patiēnt spreken.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Schitterend, schitterend!
Lawrence O'Donnell is al acht jaar lang, - vanaf de tijd dat ik het Amerikaanse politieke nieuws dagelijks ging beluisteren - mijn favoriete commentator geweest, maar nu komt hij - flink geholpen door een zeer mondige Stormy Daniels en machteloze advokaten van Trump - aan met een episch commentaar waarvan ik denk dat het later voorbij zal gaan in documentaires en films over de meest ongeschikte president die Amerika ooit gehad heeft. Een soort Shakespearean drama. Voor iedereen die het Engels beheerst: geniet ervan! Vooral ook van de commentaren die men geeft op deze video.
Lawrence O'Donnell is al acht jaar lang, - vanaf de tijd dat ik het Amerikaanse politieke nieuws dagelijks ging beluisteren - mijn favoriete commentator geweest, maar nu komt hij - flink geholpen door een zeer mondige Stormy Daniels en machteloze advokaten van Trump - aan met een episch commentaar waarvan ik denk dat het later voorbij zal gaan in documentaires en films over de meest ongeschikte president die Amerika ooit gehad heeft. Een soort Shakespearean drama. Voor iedereen die het Engels beheerst: geniet ervan! Vooral ook van de commentaren die men geeft op deze video.
Born OK the first time
Boeit hem niet.dikkemick schreef: ↑08 mei 2024 12:16 Meneer Trump, het is belangrijk dat u begrijpt', verzucht rechter Juan Merchan maandag, 'het laatste dat ik wil is u gevangenzetten.' Nadat hij Donald Trump vorige week al 9.000 dollar aan boetes oplegde, en maandag opnieuw 1.000 dollar, is de rechter glashelder: de maat is vol. Als de oud-president doorgaat met het overtreden van zijn spreekverbod, gaat hij de gevangenis in. 'Ik wil dat u begrijpt, dat ik dat zal doen.'
http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
Hij wil ultieme wraak in het groot over 4 jaar en liefst langer. En het Amerikaanse systeem zou hem die kans kunnen geven is mijn suspense vermoeden. Zelfs als hij in de bak zou zitten weten wij...
Verder: hij wil gaan als Putin, Xi, Iran, Erdogan, Bolzanaro nu even buiten dienst, ik aarzel een beetje Israël te noemen
(maar je zag wat hij deed met Jerusalem, je zag wat Bibi met het juridiche systeem deed, en je ziet Gaza.) Etc..
Trump wil moderne Zonnekoning zijn. Macht. Nooit meer Liberale fratsen. Geen empathisch gepruttel. Geen mening van de Amerikaan. Veel sneller beslissen en doen. En de Amerikaan (een vrij fors deel) trapt erin zal het nakijken hebben. En
de rest van de wereld ook... durf ik maar zo te beweren.
Vernietig het systeem, ook het juridische, dat is wat Trump wil.
Dat is de 'as' van Maga, die volgens hem en zijn companen én volgens mij door de hele wereld loopt. Ik weet niet of ik daarbij de Vrijmetselarij moet noemen, maar ik voel wat kriebelen. Hij is geen Russische agent, zoals ik hem wel heb genoemd, hij is de man van Maga en de GOP (Grand Old Party, de Republikeinen voor wie het niet weet). Misschien is dat nog wel zwaar-wegender dan 'Russisch agent'. Wat te doen...?? Over laten waaien en hopen dat het beter zal worden?
Denken dat hij wel voldoende zal worden gestraft en de verkiezingen verliest?
Geen idee. Klus voor de United States of America.
Maar waar hij volgens mij gelijk in heeft is dat het Westen op punten niet bepaald sterk en flitsend opereert.
https://nos.nl/l/2520358
Heel kleurrijk verslag over het reilen en zeilen op een paar punten van de voormalige President van de Verenigde Staten......Trumps voormalige vertrouweling en advocaat Michael Cohen is begonnen met het afleggen van zijn getuigenis op dag 16 van het zwijggeldproces van Donald Trump. Volgens Cohen was de voormalige president rechtstreeks betrokken bij een campagne om zwijggeld te betalen om allerlei seksgerelateerde zaken de kop in te drukken.
(..)
Cohen zei dat het woord "fixer" zijn werkzaamheden goed omschrijft. Volgens hem regelde hij alles "wat hij (Trump) maar wilde". Hij werkte niet als een traditionele bedrijfsjurist, maar rapporteerde rechtstreeks aan Trump en maakte nooit deel uit van het kantoor van de juridische adviseurs van de Trump Organization. Op die manier werkten de twee ongeveer tien jaar samen.
Zo werkte hij samen met Trump en de uitgever van roddelblad de National National Enquirer om negatieve verhalen over Trump te onderdrukken die de presidentscampagne van 2016 zouden kunnen schaden. Het trio besprak volgens Cohen in 2015 in de Trump Tower hoe de tabloid van toenmalig uitgever David Pecker gebruikt kon worden om de kandidatuur van Trump een boost te geven.
Wachten op chaos in VS tot Trump president is, is kennelijk niet nodig.
Pfffttt ...
VIDEO duurt 11 minuten:
Fight ERUPTS at insane House hearing:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De jury in the 'Trump hushmoneytrial' is klaar met overleggen.
Binnenkort zal het oordeel worden voorgelezen in de rechtzaal. Het is unaniem.
Het ging om 34 gevallen van mogelijke falsificatie.
https://nos.nl/l/2522539
Hij is schuldig op alle 34 gevallen, is het oordeel van de jury.
Mogelijke straf: https://www.nytimes.com/2024/05/29/nyre ... lties.html
Binnenkort zal het oordeel worden voorgelezen in de rechtzaal. Het is unaniem.
Het ging om 34 gevallen van mogelijke falsificatie.
https://nos.nl/l/2522539
Hij is schuldig op alle 34 gevallen, is het oordeel van de jury.
Mogelijke straf: https://www.nytimes.com/2024/05/29/nyre ... lties.html
Each of the 34 counts carries the possibility of up to four years in prison, but incarceration is not a given: Justice Juan M. Merchan could instead opt to impose a sentence of probation, with no prison time.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 30 mei 2024 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook op CNN https://edition.cnn.com/politics/live-n ... index.html
Momentus Moment' - een voormalige Amerikaanse president schuldig bevonden in een strafzaak...
Momentus Moment' - een voormalige Amerikaanse president schuldig bevonden in een strafzaak...
Dan zal hij nu vast wel president worden, want zo lijkt het tegenwoordig daar te gaan...
Je mag daar ook president worden zelfs als je in het gevang zit.
Maar kijken of het zover komt.
Na de uitspraak van de jury heeft Trump zich publiekelijk gepresenteerd als een martelaar in een naar zijn idee
verscheurd land. Hij veroordeelt het proces en alles dat daarbij hoort.
Geen woord over dat hij wat dingen fout zou hebben gedaan.
Joe Biden heeft er 1 zinnetje aan besteed: "Niemand staat boven de wet".
Je mag daar ook president worden zelfs als je in het gevang zit.
Maar kijken of het zover komt.
Na de uitspraak van de jury heeft Trump zich publiekelijk gepresenteerd als een martelaar in een naar zijn idee
verscheurd land. Hij veroordeelt het proces en alles dat daarbij hoort.
Geen woord over dat hij wat dingen fout zou hebben gedaan.
Joe Biden heeft er 1 zinnetje aan besteed: "Niemand staat boven de wet".
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Geweldig nieuws! Zowaar een feestdag!
Krijgt ChaimNimsky na jaren toch nog gelijk! Naar alle waarschijnlijkheid ziet de rechter zich genoodzaakt om hem gevangenisstraf te geven.
Het lijkt me dat met de uitspraak guilty (ongeacht wat de straf wordt) het Republikeinse verlies van de komende presidentsverkiezing is bezegeld. Op 1 april gaf ik hem weinig kans, hetgeen lachen opwekte, maar nu geef ik hem helemaal geen kans meer.
Ik denk dat Trump zal verliezen met een verschil van 10 miljoen stemmen.
Er is weer hoop voor Amerika.
Hopelijk krijgen de Democraten ook een meerderheid in Congress en Senate.
Krijgt ChaimNimsky na jaren toch nog gelijk! Naar alle waarschijnlijkheid ziet de rechter zich genoodzaakt om hem gevangenisstraf te geven.
Het lijkt me dat met de uitspraak guilty (ongeacht wat de straf wordt) het Republikeinse verlies van de komende presidentsverkiezing is bezegeld. Op 1 april gaf ik hem weinig kans, hetgeen lachen opwekte, maar nu geef ik hem helemaal geen kans meer.
Ik denk dat Trump zal verliezen met een verschil van 10 miljoen stemmen.
Er is weer hoop voor Amerika.
Hopelijk krijgen de Democraten ook een meerderheid in Congress en Senate.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ja, als vader Teresa! He's cuckoo for Cocoa Puffs.
De slogan Vote for Joe, not the psycho is genoeg om de democraten te laten winnen.
Born OK the first time
Erg goed nieuws allemaal..... maar laten we niet te vroeg juichen. Niemand had de 1e overwinning van Trump in 2016 verwacht en niemand had voorzien dat hij de winnende Republikeinse kandidaat zou worden na het bestormen van het Capitool.
Mocht hij ook hie weer uit weten te komen en alsnog president worden, dan zal hij met nog meer wrok en verbittering werken aan het ten gronde richten van de vrije wereld.
It ain't over until it's over met Trump.
Mocht hij ook hie weer uit weten te komen en alsnog president worden, dan zal hij met nog meer wrok en verbittering werken aan het ten gronde richten van de vrije wereld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Ik denk niet dat Trump uit wrok en verbittering zal acteren. Hij gaat gewoon weer narcistisch op zoek naar bevestiging van zijn ego en financiële winst maximalisatie. En natuurlijk de democratische omvorming van de VS in een autocratie geleid door een geniegerard_m schreef: ↑31 mei 2024 14:20 Erg goed nieuws allemaal..... maar laten we niet te vroeg juichen. Niemand had de 1e overwinning van Trump in 2016 verwacht en niemand had voorzien dat hij de winnende Republikeinse kandidaat zou worden na het bestormen van het Capitool.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Jahaa... maar.. moet je indenken: in de gekke wereld van Trump kan je dus vergrijpen plegen (waarvoor Trump nu dreigtRereformed schreef: ↑31 mei 2024 07:57Ja, als vader Teresa! He's cuckoo for Cocoa Puffs.
De slogan Vote for Joe, not the psycho is genoeg om de democraten te laten winnen.
een min of meer hoge straf te krijgen), zonder dat er werkelijk een haan naar zou kraaien. Vervolging is dan volgens Trump
"een Witch hunt"...
Zoiets van 'terug naar het Wilde Westen'. Alles wat de wet niet toelaat en je voordeel oplevert/opleverde moet
justitie maar vergeten of moet de dader maar kunnen wegmoffelen... De sterke, de schietgrage of de rijke etc. wint.
De Amerikaan kan onbeperkt zijn gang gaan.
En als justitie je dan te na komt ga je je ook nog aan de lopende band schuldig maken aan smaad (liefst via
de altijd meewerkende media). Je krijst en je schreeuwt en je laat je haat tegen de staat groeien... en groeien...
en groeien... En je brult constant tegen instructies van justitie je kop dicht te houden.
En justitie mag dan niets doen. Want dan doe je het extra. En dat je al dit doet wordt nauwelijks vervolgd.
Enzovoort. Een soort honorering van een hyperverwendheid van de eerder genoemde psycho.
Opsluiten, zeg ik. En die partij, die erbij hoort...
dan ooit voor Trump moeten gaan stemmen eind dit jaar.
De geestelijke gezondheid van de Amerikaanse burger... De helft vindt wat Trump doet fantaaastisch...
"Het was heeeeerlijk toen hij regeerde".
Wat een typisch land.
veel te laat is.
Het is dat je niet om de VS heen kan bij bepaalde zaken, maar anders...
Putin ziet zwakte in het Westen. Ook die moet ik niet brrrrr, maar hij heeft 'een heel klein pietsie'
Die twee spreken elkaar misschien wel dagelijks. Ze mogen elkaar wel.
Niet te geloven het alles...
Zou het allemaal echt zoveel veranderen...
Trump schijnt te Leiden in alle swingstates, alleen Michigan is nog onzeker. Landelijk staat hij procentueel Iets meer dan 1% voor op Biden.
Er is geen gebrek aan duiders die de peilingen weg proberen te praten (Republikeinen oververtegenwoordigd in de polls, bij echte verkiezingen ergens in de VS presteren Democraten regelmatig boven verwachting) maar...
Trump schijnt te Leiden in alle swingstates, alleen Michigan is nog onzeker. Landelijk staat hij procentueel Iets meer dan 1% voor op Biden.
Er is geen gebrek aan duiders die de peilingen weg proberen te praten (Republikeinen oververtegenwoordigd in de polls, bij echte verkiezingen ergens in de VS presteren Democraten regelmatig boven verwachting) maar...
Ik zat hier een poosje te kijken naar een toeespraakje van Trump.
Wat mij betreft volkomen chaotisch en verward.
Hij noemt Biden cc. fascistisch.
Hij doet alsof fraude niet fraude is enz.
Heel onwerkelijk.
Wat mij betreft volkomen chaotisch en verward.
Hij noemt Biden cc. fascistisch.
Hij doet alsof fraude niet fraude is enz.