Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Bevlogen

Re: Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 31 mar 2024 14:21
ChaimNimsky schreef: 31 mar 2024 11:42 Israel is hier nu taboe.
Volgens mij neem je zulks te hoog op!
Mijns inziens is Israël hier [nog] geen taboe en
ik kan me ook geenszins voorstellen dat Israël een taboe zal worden.
Uiteraard is één en ander afhankelijk van de definitie van taboe.

Wij, leden van Freethinkers inclusief Moderating uiteraard,
hebben de boel laten escaleren en hebben daarmee Moderating opgezadeld
met handhavingsproblematiek die het hart van Vrijdenken in zijn algemeenheid raakt:
  • Inperking van Vrijheid van Meningsuiting!

Dat leden van Freethinkers geen lid zijn van het Moderating team ontslaat hun niet van de plicht[!] om actief mee te werken aan en denken over hoe er weer een coöperatieve verstandhouding kan ontstaan in plaats van die steeds hoger oplopende polarisatie.

Zie eventueel mijn reactie in topic: 'Verdere inperking van Vrijheid van Meningsuiting?':
Indien gedachten lijnrecht tegenover elkaar komen te staan, onstaat polarisatie. Overigens lijkt me de conclusie reeds getrokken: een burgroorlog is verder verwijderd dan ooit tevoren.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

ChaimNimsky schreef: 31 mar 2024 15:07
HierEnNu schreef: 31 mar 2024 14:21
ChaimNimsky schreef: 31 mar 2024 11:42 Israel is hier nu taboe.
Volgens mij neem je zulks te hoog op!
Mijns inziens is Israël hier [nog] geen taboe en
ik kan me ook geenszins voorstellen dat Israël een taboe zal worden.
Uiteraard is één en ander afhankelijk van de definitie van taboe.

Wij, leden van Freethinkers inclusief Moderating uiteraard,
hebben de boel laten escaleren en hebben daarmee Moderating opgezadeld
met handhavingsproblematiek die het hart van Vrijdenken in zijn algemeenheid raakt:
  • Inperking van Vrijheid van Meningsuiting!

Dat leden van Freethinkers geen lid zijn van het Moderating team ontslaat hun niet van de plicht[!] om actief mee te werken aan en denken over hoe er weer een coöperatieve verstandhouding kan ontstaan in plaats van die steeds hoger oplopende polarisatie.

Zie eventueel mijn reactie in topic: 'Verdere inperking van Vrijheid van Meningsuiting?':
Indien gedachten lijnrecht tegenover elkaar komen te staan, onstaat polarisatie. Overigens lijkt me de conclusie reeds getrokken: een burgroorlog is verder verwijderd dan ooit tevoren.
Na een reeks goede gesprekken met vrienden uit Israel, en ja, ook met Arabische vrienden daar, kan ik dat alleen maar beamen! Voorlopig, en zo goed als zeker nooit, een burgeroorlog in Israel!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

lost and not found yet! schreef: 31 mar 2024 22:24
ChaimNimsky schreef: 31 mar 2024 15:07 :scissors:
Overigens lijkt me de conclusie reeds getrokken:
een burgroorlog is verder verwijderd dan ooit tevoren.
Na een reeks goede gesprekken met vrienden uit Israel, en ja, ook met Arabische vrienden daar, kan ik dat alleen maar beamen! Voorlopig, en zo goed als zeker nooit, een burgeroorlog in Israel!
Daarbij hebben jullie vast ook in overweging genomen dat Netanyahu op zondagnacht in Jeruzalem vanwege het ondergaan van een hernia-operatie waarbij hij volledig onder narcose gaat de inmiddels toch al 74 jaar oude premier vervangen wordt door minister van Justitie Yariv Levin, de havik die de plannetjes bedacht om de macht van de Supreme Court of Israel te beperken?

Kan een kleine stap zijn naar incapacitation, onbekwaamheid, ...
... net zoals het Ariel Sharon verging destijds.
Acht nee, zulks lijkt meer op een complottheorie dan op een coup.
Stoppen met antisemitische uitingen helpt bestrijding antisemitisme.
Zodra wereldopinie de waarheid bepaalt bestaan Goden.
Mijn mening blijft: God bestaat niet!

Ik ben medeverantwoordelijk
voor iemands interpretatie van wat ik schrijf!

Ik ben mezelf. Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude.
.
Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 31 mar 2024 22:24 Na een reeks goede gesprekken met vrienden uit Israel, en ja, ook met Arabische vrienden daar, kan ik dat alleen maar beamen! Voorlopig, en zo goed als zeker nooit, een burgeroorlog in Israel!

Jij bent wel erg snel tevreden gesteld zeg...

ik heb gisteren nog goede gesprekken gehad met mensen uit Nederland en ik kan het enkel beamen: "vaccinaties zijn slecht voor de gezondheid!"....
Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

Omdat het topic over Isarael-Hamas is gesloten, hier wat nieuwe berichten:

https://nos.nl/collectie/13959/artikel/ ... n-damascus

Israel blijft maar bezig met stoken en stoken. En mocht Iran of Syrie een keer hard terugslaan dan gaan ze huilend bij Amerika schuilen "ze vallen ons aan, ze zijn allemaal tegen ons"...

Ik snap niet dat men in Europa en Amerika zo netjes blijft. Het moet maar eens afgelopen zijn..

En natuurlijk, het zijn maar terroristen van de iraanse revolutionaire garde, dus medelijden moet je niet hebben. Maar wel bezorgd zijn voor het escaleren van dit conflict. Waar Israel blijkbaar op uit is?
Je mag trouwens niet eens een ander land bombarderen, zonder dat je bent uitgenodigd door de leiding van dat land. Zo had je Rusland dat tekeer ging in Syrie, maar die waren wel door Assad uitgenodigd en gevraagd. Dit is alsof je NL gaat bombarderen omdat ze Wilhelm II als banneling hadden aangenomen (vlak na WOI)..
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Berjan schreef: 01 apr 2024 19:12 Omdat het topic over Isarael-Hamas is gesloten, hier wat nieuwe berichten:
.....knip.....
Je weet waarom dat topic is gesloten.
Hier volledig off topic.
Ik dacht dat voldoende bekend is, dat we deze discussie tijdelijk willen stoppen en waarom.
Jij solliciteert blijkbaar naar een tweede waarschuwing op één dag.
Grootste deel verwijderd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

Maria schreef: 01 apr 2024 19:52
Berjan schreef: 01 apr 2024 19:12 Omdat het topic over Isarael-Hamas is gesloten, hier wat nieuwe berichten:
.....knip.....
Hier volledig off topic.
Ik dacht dat voldoende bekend is, dat we deze discussie tijdelijk willen stoppen en waarom.
Jij solliciteerd blijkbaar naar een tweede waarschuwing op één dag.
ik solliciteer nergens naar. En van een eerste waarschuwing weet ik niks, dus waar heb je het over?

Tevens ging dat topic over Israel-Hamas/Palestijnen, en niet over wat ze nog meer in die regio uitspoken zonder dat wij iets doen..

Laatst las ik nog een site over hoe de VN Nederland aanpakte toen het tekeer ging in Indonesie. Totaal anders dan de fluwelen handschoentjes waarmee Israel nu tot de orde word geroepen.. Amerika doet aan lippendienst als je het mij vraagt..
Maar ik blijf wel weg van dit forum zolang er mensen zitten die bij ieder puntje van kritiek hun moderatorschap misbruiken en die bij ieder commentaar roepen "dit neigt naar antisemitisme".. Zelfs het vragen stellen bij de term antisemitisme is hier al antisemitisme lijkt wel :!:
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Zit net naar het nieuws te kijken. Een eenheid is het land niet meer (als het dat al ooit geweest is).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Berjan schreef: 01 apr 2024 20:08
Maria schreef: 01 apr 2024 19:52
.....knip.....
Hier volledig off topic.
Jij solliciteerd blijkbaar naar een tweede waarschuwing op één dag.
ik solliciteer nergens naar. En van een eerste waarschuwing weet ik niks, dus waar heb je het over?

Tevens ging dat topic over Israel-Hamas/Palestijnen, en niet over wat ze nog meer in die regio uitspoken zonder dat wij iets doen..

Laatst las ik nog een site over hoe de VN Nederland aanpakte toen het tekeer ging in Indonesie. Totaal anders dan de fluwelen handschoentjes waarmee Israel nu tot de orde word geroepen.. Amerika doet aan lippendienst als je het mij vraagt..
Maar ik blijf wel weg van dit forum zolang er mensen zitten die bij ieder puntje van kritiek hun moderatorschap misbruiken en die bij ieder commentaar roepen "dit neigt naar antisemitisme".. Zelfs het vragen stellen bij de term antisemitisme is hier al antisemitisme lijkt wel :!:
Het moge zeer duidelijk zijn, dat we laatste dagen even veel strenger zijn en ook waarom.
Maar in discussie gaan met de moderatie binnen een lopend topic is altijd uit den boze geweest.
viewtopic.php?p=634585#p634585
@Berjan
Je komt al jaren langs op dit forum en overtreedt nu bewust forumregel T12. Hiervoor een officiële waarschuwing.
Een moderator uitdagen en koeioneren om je gelijk maar te behalen is niet aan te bevelen. Hou daarmee op.
Rereformed

En dat doe je nu exact weer.
Misschien is het idd verstandiger om je een tijdje terug te trekken, want als je geen enkel begrip kunt opbrengen voor de bedoeling van het gezamelijke besluit tot tijdelijk strenger handelen, dan zit je in de kortste keren aan 3 waarschuwingen.
De tweede waarschuwing zal ik omzetten in een dringende waarschuwing, dat het geduld ook op kan raken.
Dus aub geen commentaar meer op de moderatie
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Berjan schreef: 01 apr 2024 20:35
.......Totaal quote gewist
..........
die heb ik gemist dan...

Maar vindne jullie het niet vreemd dat je iets zegt en dat een moderator in het rood iets schrijft. En als je dan iets zegt dat je dan een waarschuwing krijgt?

Wat is er in jullie modteam gevaren dat je blijkbaar misbruik mag maken van je functie?

Rereformed had het ook netjes kunnen oplossen in plaats van meteen een waarschuwing te geven. Hij schreef immers meteen in het rood, en ik stelde daar enkel vragen bij..

Maar goed, dit is wel mijn laatste post hier. Een forum waar je in je vrijheid beknot word is mijn forum niet meer.
Weer opnieuw.
Je kent forumregel t12
  • T12 :: Afhankelijk van de ernst kunnen moderators ingrijpen met een opmerking in roodbruine tekst of strenger toespreken in rood. Moderatoropmerkingen dienen niet becommentarieerd te worden in het lopende topic. Elk moderatoroptreden streeft naar een zo soepel mogelijk verder verloop van de discussie. Eventuele reacties van onbegrip of gevoel van onrechtvaardige behandeling naar aanleiding van moderatie dienen gegeven te worden in het klachtenforum, waar er verder over gesproken kan worden, of kies voor een directe benadering en ga via een pb in conclaaf met de desbetreffende moderator of vraag advies aan de admin.

Mijn waarschuwing voor een waarschuwing is dus nu je tweede waarschuwing geworden.
Jammer, maar je volgende dergelijke commentaar zal dus gevolgd worden door een derde en dus een ban.
lost and not found yet!
Bevlogen

Berjan schreef: 01 apr 2024 16:54
lost and not found yet! schreef: 31 mar 2024 22:24 Na een reeks goede gesprekken met vrienden uit Israel, en ja, ook met Arabische vrienden daar, kan ik dat alleen maar beamen! Voorlopig, en zo goed als zeker nooit, een burgeroorlog in Israel!

ik heb gisteren nog goede gesprekken gehad met mensen uit Nederland en ik kan het enkel beamen: "vaccinaties zijn slecht voor de gezondheid!"....
Wat heeft dat in godsnaam te maken met de discussie of er een burgeroorlog in Israel gaat plaatsvinden? Je bent overduidelijk het voorbeeld van een nutteloze idioot! Zoals al eerder aangegeven!
We refuse absolutely, to be the only people in the world which consents to having its fate decided by others!
We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir.
lost and not found yet!
Bevlogen

Berjan schreef: 01 apr 2024 20:35 .............knip.............
Maar goed, dit is wel mijn laatste post hier. Een forum waar je in je vrijheid beknot word is mijn forum niet meer.
Leuk! Ik ga je niet missen! Totaal niet en helemaal niet als nutteloze idioot! Het ga je goed verder!
.
Lange quote met de rode moderatie ingekort.
Zullen we de discussie vanaf nu fatsoenlijk houden? Maria
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Een fluwelenrevolutie is sowieso al gaande!

Terwijl Netanyahu nog ligt te herstellen van diens operatie, valt Israël offensief Iran aan in Damascus in Syrië door daar de ambassade te bombarderen. Bij de aanval op het terrein van de Iraanse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus zijn acht mensen gedood, onder wie twee generaals en vijf officieren van de Iraanse Revolutionaire Garde. Een van hen is een commandant van de Quds Brigade, verantwoordelijk voor buitenlandse operaties, Mohammad Reza Zahedi.

Netanyahu&Co onderstreept daarmee mijns inziens impliciet dat zij meer belang hechten om aan de macht te blijven door conflicten actief te escaleren dan de gegijzelden vrij te krijgen, terwijl de protesterenden die inmiddels massaler bijeen zijn dan vóór 7 oktober, eisen dat gegijzelden vrijkrijgen de hoogste prioriteit moet krijgen in combinatie met de eis dat Netanyahu&Co NU aftreden EN dat er verkiezingen komen.

Olie op het protestvuur is daarbij tevens dat bepaalde groepen door Netanyahu&Co blijven vrijgesteld van verplichte militaire dienst, terwijl de rechter heeft uitgesproken dat zulks tegen de wet is. Er zijn daardoor al fysieke conflicten uitgebroken tussen die groepen die niet in dienst hoeven en Israërs die daar niet mee eens zijn!

Nieuwsuur Gisteren 21:30•26m schreef:
Protest in Israël.

Voor de tweede avond op rij gingen duizenden mensen de straat op om het vertrek te eisen van premier Benjamin Netanyahu. Tussen de demonstranten die de premier al langer weg wilden hebben, scharen zich nu ook familieleden van de gijzelaars in Gaza. * Aanval op Iraanse ambassade in Damascus. Bij een bombardement op de Syrische hoofdstad Damascus is een hoge commandant van de Iraanse Revolutionaire Garde om het leven gekomen. We praten erover met Iran-deskundige Peyman Jafari.

VIDEO [tav Israël] duurt 12 minuten
Stoppen met antisemitische uitingen helpt bestrijding antisemitisme.
Zodra wereldopinie de waarheid bepaalt bestaan Goden.
Mijn mening blijft: God bestaat niet!

Ik ben medeverantwoordelijk
voor iemands interpretatie van wat ik schrijf!

Ik ben mezelf. Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude.
.
Berjan
Banned

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 01 apr 2024 23:12
Berjan schreef: 01 apr 2024 16:54

Wat heeft dat in godsnaam te maken met de discussie of er een burgeroorlog in Israel gaat plaatsvinden? Je bent overduidelijk het voorbeeld van een nutteloze idioot! Zoals al eerder aangegeven!
Ik ben geen nutteloze idioot maar een nuttige idioot ( dat is ook de juiste term ervoor trouwens, dus leer ervan)..
Het gaat mij erom dat je met een paar mensen hebt gesproken en dan besluit "er komt in geen geval een burgeroorlog in Israel"....

Als je al zo snel bent gerustgesteld dan ben je waarschijnlijk ook iemand die "heb op facebook gestaan" als argument kan gebruiken =D>
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ik denk niet dat er een burgeroorlog van gaat komen.

Er zal vermoedelijk iets anders gebeuren: Een uittocht.

Heel veel hebben nog steeds de een Amerikaanse of West Europese paspoorten.
Dat zijn wel de personen die het minste op hebben met de ideeën en daden van de aankomend dictator.
Ze kunnen ook eenvoudig afreizen.

Wel ironisch want juist die groep heeft de staat gesticht.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Plaats reactie