Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
Berjan
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 15 dec 2023 05:12
Berjan schreef: 14 dec 2023 18:27Status Quo en onder bewind van Hamas is wel beter dan dood en begraven
:scissors:
Als een Hamas strijder twee keer een scheet laat
weten ze van de Mossad in welke toonhoogte dit is gedaan.
Getuige het onderstaande artikel ziet Israël inderdaad letterlijk op welke vies stinkende wijze Hamasstrijders zich verschuilen achter kinderen tijdens gevechten
  • “Als we zien dat kinderen terroristen volgen, stoppen we met aanvallen”, zegt de plaatsvervangende commandant van de eenheid, majoor R, aan de Britse krant. “Maar ze hebben hier lessen uitgetrokken. Nu lopen ze over straat met een kind aan hun hand.”
en voor mij toont het artikel tevens aan
dat ik me eerder dood zou vechten tegen Hamas dan onder hun bewind leven.

HLN 14-12-23, 12:48 schreef:
Israëlische dronepiloten zijn getuige van wrede tactieken van Hamas:
"Ze houden een wapen in de ene hand en
een kind in de andere tijdens vuurgevechten”

Terwijl het dodental onder de Palestijnse burgerbevolking stijgt, hebben Israëlische dronepiloten aan ‘Daily Mail’ inzicht gegeven in de wreedheden waarvan ze op de grond getuige zijn. Zo hebben ze naar eigen zeggen gezien hoe kinderen als menselijk schild worden gebruikt tijdens vuurgevechten. Het IDF heeft ook beelden gedeeld van strijders die hulpgoederen stelen en Gazaanse burgers slaan.

Dat beaamt ook kapitein N., een andere dronepiloot. “De terrorist heeft een geweer in de ene hand en pakt een kind op met zijn andere arm, waarna hij met één hand schiet, terwijl hij met zijn andere hand het kind vasthoudt.” Zo gebruiken ze kinderen letterlijke als menselijk schilden.

Maar daar stopt het niet, zo blijkt uit andere waarnemingen. “Ze nemen de kleren van de vrouwen en trekken die aan zodat wij zullen denken dat het vrouwen zijn en niet zullen aanvallen”, getuigt ze.

De Britse krant heeft ook vernietigend bewijsmateriaal van de Israëlische luchtmacht in handen waaruit blijkt dat raketlanceerders van Hamas bij scholen, kinderdagverblijven en moskeeën staan opgesteld.
En als je andere bronnen zou lezen dan zou je weten dat dit niet helemaal klopt. Of helemaal niet..
Israelische soldaten stoppen niet als ze kinderen zien. Die worden ook gewoon doodgeschoten.

IDF is al helemaal niet te vertrouwen (net zomin als Hamas strijders, voor het geval jullie denken dat ik propaganda volg). Die sturen propaganda naar hun eigen volk, die hebben zogenaamd tunnels gevonden onder ziekenhuizen en dan blijkt het een filmpje te betreffen die uit twee verschillende opnames bestaat etc..

Weet je bijvoorbeeld dat Israel zelf ook burgers heeft gedood tijdens de 7 Oktober gevechten? Dat helikopters op wegvluchtende Israeliers schoten omdat ze dachten dat dit om Hamas strijders ging?
Of dat Hamas mensen probeerde te gijzelen en mee terug te nemen naar Gaza, en dat die mensen gedood zijn door IDF soldaten?

Dus ga alsjeblieft de zaak van alle kanten bekijken en geloof die Israelische bronnen niet op hun blauwe ogen en blonde haren.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Na 2 maanden en zoveel duizend dode kinderen gaat Israel zich inhouden als ze kinderen zien?
Klinkt geloofwaardig

het ergste vond ik de 1e zin in 1vd krantenartikels
De ‘Daily Mail’ kon met drie vrouwelijke operatoren spreken

denk je bij de term operator aan Israëlische soldaten die al 2 maand onophoudelijk 2,3 miljoen burgers bombarderen en vermoorden?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 15 dec 2023 11:25:scissors:
Of dat Hamas mensen probeerde te gijzelen en mee terug te nemen naar Gaza,
en dat die mensen gedood zijn door IDF soldaten?
Die geruchten ken ik, maar jij vraagt telkens om bewijzen,
dus do the talk, then do the walk: waar zijn jouw bewijzen?

Overigens, gezien de reputatie van Hamas zou ik dankbaar zijn als ik gedood werd
om te voorkomen dat Hamas mij mee zou slepen naar de Gazatunnels.

Ik ben bekend met De Hannibal-richtlijn, maar ook met de verklaring
van toenmalig IDF-stafchef Benny Gantz in 2011 dat De Hannibal-richtlijn
het doden van IDF-soldaten om ontvoering te voorkomen niet toestaat.
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 15 dec 2023 11:21:scissors:
Het was enkel Natanyalul
Je was verbaasd, althans je deed alsof, toen ik aangaf dat je telkens vervalt tot schelden? Ik weet niet welke behoefte je daarmee bevredigd, maar ik weet wel dat ik geen behoefte heb om telkens jouw vuilspuiterij te lezen en/of jou daartoe een podium te bieden. Leer eerst maar eens om tien reacties op rij te plaatsen zonder te schelden!
aankaarten:
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 15 dec 2023 15:39
Berjan schreef: 15 dec 2023 11:25:scissors:
Of dat Hamas mensen probeerde te gijzelen en mee terug te nemen naar Gaza,
en dat die mensen gedood zijn door IDF soldaten?
Die geruchten ken ik, maar jij vraagt telkens om bewijzen,
dus do the talk, then do the walk: waar zijn jouw bewijzen?

Overigens, gezien de reputatie van Hamas zou ik dankbaar zijn als ik gedood werd
om te voorkomen dat Hamas mij mee zou slepen naar de Gazatunnels.

Ik ben bekend met De Hannibal-richtlijn, maar ook met de verklaring
van toenmalig IDF-stafchef Benny Gantz in 2011 dat De Hannibal-richtlijn
het doden van IDF-soldaten om ontvoering te voorkomen niet toestaat.
De bewijzen zijn de plannen die Israel vorig jaar al had over de aanval. Toen is er expliciet gesproken over ontvoering van Israeliers om die te ruilen met de Palestijnse gegijzelden..

Laatste zin snap ik niet..

Men heeft per ongeluk Israeliers gedood, omdat men die verwarde met vluchtende Palestijnen. Men heeft niet expres Israeliers gedood om ze te vrijwaren van ontvoering. Dat kan ik tenminste uit jouw laatste zinnen halen, dat je dit denkt..
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 15 dec 2023 15:47 Je was verbaasd, althans je deed alsof, toen ik aangaf dat je telkens vervalt tot schelden? Ik weet niet welke behoefte je daarmee bevredigd, maar ik weet wel dat ik geen behoefte heb om telkens jouw vuilspuiterij te lezen en/of jou daartoe een podium te bieden. Leer eerst maar eens om tien reacties op rij te plaatsen zonder te schelden!
Weer snap je blijkbaar mijn posting niet. Ik was niet verbaasd, en deed ook niet alsof.. Je had het enkel over scheldpartijen, en daar maak ik me niet schuldig aan. Ik gebruik wel af en toe een scheldwoord om mijn mening meer kracht te geven.. Vandaar "Netanyalul".. Valt best mee qua schelden.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 15 dec 2023 15:55
HierEnNu schreef: 15 dec 2023 15:47 Je was verbaasd, althans je deed alsof, toen ik aangaf dat je telkens vervalt tot schelden? Ik weet niet welke behoefte je daarmee bevredigd, maar ik weet wel dat ik geen behoefte heb om telkens jouw vuilspuiterij te lezen en/of jou daartoe een podium te bieden. Leer eerst maar eens om tien reacties op rij te plaatsen zonder te schelden!
Weer snap je blijkbaar mijn posting niet. Ik was niet verbaasd, en deed ook niet alsof.. Je had het enkel over scheldpartijen, en daar maak ik me niet schuldig aan. Ik gebruik wel af en toe een scheldwoord om mijn mening meer kracht te geven.. Vandaar "Netanyalul".. Valt best mee qua schelden.
Helder: dan hoef je ook niet verbaasd te zijn dat ik zulks niet meer wens te lezen!
aankaarten:
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Goed nieuws:
wij, [Nederland[!] ] mogen onderdelen F-35 aan Israël blijven leveren

Ik had dit artikel inderdaad bijna bij goed nieuws geplaatst! Schande?
Och, het is maar een mening hoor!

Dat Israël het internationale humanitaire oorlogsrecht schendt staat voor de minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking nog niet vast en dat de rechter in Den Haag daar in meegaat is sowieso betekenisvol!

ANP 15:23 schreef:
Nederland mag onderdelen F-35 aan Israël blijven leveren

Nederland kan vooralsnog doorgaan met het exporteren van onderdelen voor F-35-gevechtsvliegtuigen naar Israël. Dat heeft de rechter in Den Haag bepaald.
Volgens de rechter was de minister niet verplicht om de in 2016 verleende vergunning voor de export van de F-35-onderdelen opnieuw te toetsen aan de criteria van destijds, in verband met het conflict tussen Hamas en Israël. De rechter stelt vast dat zij wel aan de verplichting heeft voldaan om te bekijken of de levering aan Israël gestaakt moest worden.

Belangen afgewogen

De rechter oordeelt dat de minister de relevante belangen heeft afgewogen en in redelijkheid tot haar afwegingen en handelwijze kon komen. Demissionair minister Geoffrey van Leeuwen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) zegt op het sociale medium X dat de uitspraak 'bevestigt dat het de Staat vrijstaat zijn buitenlandbeleid vorm te geven'.
aankaarten:
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 15 dec 2023 10:39:scissors:
Ik vind dat Israël zich mag verdedigen en dat gaat niet xonder slachtoffers
maar wat nu voorligt lijkt wel degelijk idioot en misdadig.
Als Israël door blijft bombarderen terwijl ze nou iedereen samen hebben gedreven,
dus dat de nietHamasleden ook geen veilige kant meer opkunnen,
dan ben ik dat met jou eens.
aankaarten:
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 16 dec 2023 10:24 Als Israël door blijft bombarderen terwijl ze nou iedereen samen hebben gedreven,
dus dat de nietHamasleden ook geen veilige kant meer opkunnen,
dan ben ik dat met jou eens.
Jawel.....ze kunnen de woestijn nog in! Nakba 2.0
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

https://www-npr-org.translate.goog/2023 ... _tr_pto=tc
An investigation into the killing of three hostages held by Hamas in Gaza has found that the captives were shirtless and waving a white flag as Israel soldiers fired on them.

hoe handelen israleischre soldaten als ze burgers tegenkomen?
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

appelfflap schreef: 16 dec 2023 22:46 https://www-npr-org.translate.goog/2023 ... _tr_pto=tc
An investigation into the killing of three hostages held by Hamas in Gaza has found that the captives were shirtless and waving a white flag as Israel soldiers fired on them.

hoe handelen israleischre soldaten als ze burgers tegenkomen?
Dus? Wat is je punt? Collateral damage aan de eigen kant.
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Ik heb weer even bijgelezen en ga hier niet verder in discussie. Alles is al gezegd en teveel herhaald! Ik blijf pro Israel en wens dat de IDF Hamas totaal uitroeit! Je tolereert geen ongedierte, zelfs niet in je keukenkastje! Als het vredesproces weer is begonnen meld ik me weer, misschien eerder als er een oplossing komt. Ik sluit me aan bij Sander van Hoorn bij Khalid en Sophie 4 weken geleden: het komt nooit meer goed! Sander van Hoorn 2 weken later na de herhaalde vraag van Sophie: Ik weet zeker dat het nooit meer goed komt! Been there, zoals sommigen weten meer dan 80 keer, seen it, done that! En de Islam in Europa gaat nog wel een groot ding worden.
We are dancing again!
"Antisemitisme bestaat niet vanwege de staat Israël! De staat Israël móét bestaan vanwege antisemitisme!
🔱
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 16 dec 2023 22:46 hoe handelen israleischre soldaten als ze burgers tegenkomen?
Israleischre soldaten? Nooit van gehoord.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

lost and not found yet! schreef: 17 dec 2023 21:43 Ik heb weer even bijgelezen en ga hier niet verder in discussie. Alles is al gezegd en teveel herhaald! Ik blijf pro Israel en wens dat de IDF Hamas totaal uitroeit! Je tolereert geen ongedierte, zelfs niet in je keukenkastje! Als het vredesproces weer is begonnen meld ik me weer, misschien eerder als er een oplossing komt.
Idem dito hier.
Zionist
Gesloten