Satan populairder aan het worden dan God in VS?
Moderator: Moderators
Satan populairder aan het worden dan God in VS?
Enthousiaste jonge atheist van kanaal 'Genetically Modified Skeptic' geeft commentaar op een nieuwe golf van satanisme-vrees die er in de VS schijnt te zijn.
Zou het komen door het 'morele failliet ' van het christendom in de VS? (Hypocrisie van Celebrity-predikanten, Seksschandalen in de RK-kerk en andere grote kerkgenootschappen, de Trump-cultus en radicalisering van de Evangelicals). 'Jezus en Satan' wisselen rollen' ?
https://youtu.be/mARjR52T0Yk
Of overdrijven ook dit soort kanalen?
Zou het komen door het 'morele failliet ' van het christendom in de VS? (Hypocrisie van Celebrity-predikanten, Seksschandalen in de RK-kerk en andere grote kerkgenootschappen, de Trump-cultus en radicalisering van de Evangelicals). 'Jezus en Satan' wisselen rollen' ?
https://youtu.be/mARjR52T0Yk
Of overdrijven ook dit soort kanalen?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: Satan populairder aan het worden dan God in VS?
De blanke gegoede burger in de VS heeft vele vijand beelden.
Nu komt dit weer wat in de schijnwerpers.
PS.
Satanisten zijn er wereldwijd nauwelijks het grootste deel zullen wel Luciferianen zijn.
Dit is slechts een persoonlijke inschatting, niet meer dan dat.
Nu komt dit weer wat in de schijnwerpers.
PS.
Satanisten zijn er wereldwijd nauwelijks het grootste deel zullen wel Luciferianen zijn.
Dit is slechts een persoonlijke inschatting, niet meer dan dat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik denk dat er veel verschillende beelden zijn van satanisme.
Gezien door de ogen van angstige christenen naar hun beeld.
In de tegenwoordige tijd meestal een andere vorm dan vroeger beschreven.
Ooit las ik een artikel, waarin één van hen uitlegde.
Het kwam op mij over als een afkeren van het christelijke geloof en een soort extreem hedonisme, waarbij juist de strenge verboden verheven werden tot levensdoel.
Eigenlijk meer een soort filosofie en levensbeschouwing dan een religie.
Natuurlijk zijn er veel verschillende groepen daar er geen centrale leer is.
En door de behoefte aan rituelen zijn een aantal daarvan heel bizar geworden.
Vanuit deze gedachte is het mi. ook begrijpelijk en zie ik het in vergelijing met pastafarisme, wat meer spottend bedoeld is.
Gezien door de ogen van angstige christenen naar hun beeld.
In de tegenwoordige tijd meestal een andere vorm dan vroeger beschreven.
Ooit las ik een artikel, waarin één van hen uitlegde.
Het kwam op mij over als een afkeren van het christelijke geloof en een soort extreem hedonisme, waarbij juist de strenge verboden verheven werden tot levensdoel.
Eigenlijk meer een soort filosofie en levensbeschouwing dan een religie.
Natuurlijk zijn er veel verschillende groepen daar er geen centrale leer is.
En door de behoefte aan rituelen zijn een aantal daarvan heel bizar geworden.
Vanuit deze gedachte is het mi. ook begrijpelijk en zie ik het in vergelijing met pastafarisme, wat meer spottend bedoeld is.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
De man achter Genetically Modified Skeptic heet overigens Drew McCoy.
Er zijn er genoeg bij die iedereen die niet tot hun geloofsbubbel behoort zien als satanist.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Als Satanist of als mogelijk werktuig van Satan?
Dat is wezenlijk een verschil.
"Genoeg" klinkt hier nogal vaag.

Bronnen?
Ik denk, dat die veelal bepaald wordt door de Google bubbel van de zoekende.
Ik denk dan dat werktuig van Satan beter is.
Want de wereld is onder beheer van Satan en iedereen die tot de "Wereld" behoort is dus automatisch van Satan.
Volgens de Jehova's Getuigen behoort iedereen die niet tot de Jehova's Getuigen behoort tot hetzij "de wereld" of de "christenheid" waarbij de laatste alle christenen die tot een andere denominatie behoren dan de Jehova's Getuigen.
Zwaar christelijke groepen in de V.S. zien nog steeds atheïsten als gevaarlijke mensen zonder moraal. Misschien niet praktiserend satanist, maar wel van, of onder invloed van Satan.
Of er nog steeds mensen denken dat atheïsten in baby's een gezonde voedzame maaltijd zien weet ik niet...
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Overigens zijn er ook veel complot theoretici die de "elite" (rijke zakenmannen, overheden, leden van het WEF) als leden van een "satanische sekte" zien.
Ik denk dat het percentage mensen van wie wordt vermoed of beweerd dat ze satanist zijn die ook daadwerkelijk religieus satan vereren bijzonder klein is.
Ik denk dat het percentage mensen van wie wordt vermoed of beweerd dat ze satanist zijn die ook daadwerkelijk religieus satan vereren bijzonder klein is.
En dat is nu juist de groep waarvoor vlg. het artikel, steeds meer mensen bang aan het worden is.
Ik denk, dat vooral de sociale media en de sensatie nieuwsbladen daarvoor verantwoordelijk zijn.
Hoe meer nieuws erover, hoe geloofwaardiger volgens velen, dat het ook meer voor komt, ook al zijn het anekdoten die het WWW over gaan.