Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Joost_de_groot
Forum fan

Re: Covid-19

Bericht door Joost_de_groot »

lost and not found yet! schreef: 10 jan 2022 22:23 @ Elle:

Zou jij als ongevaccineerde je plek op de IC afstaan aan iemand die een levensreddende operatie, voorbeeld leverbloeding, nodig heeft maar die door bezetting van ongevaccineerden op de IC geen plek krijgt? Deze dingen gebeuren nu, al eerder aangegeven in een topic en mede van een vriendin die op de huisartsenpost werkt.
Ow jee een volwassen man met een scarface avatar die de moraalridder uit gaat hangen :roll: .

Zeg eens 'Lost and not found yet!", ga jij je plekje op de ic afstaan omdat je zo nodig naar Rhodos moet vliegen? Misschien heb je zelf wel bijgedragen aan heel wat ic opnames. [-X
.
Ad hominems.
Ik heb je al eerder gewezen op Herinnering aan Forumregels, Maria
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

Peter van Velzen schreef: 11 jan 2022 02:03
elle schreef: 10 jan 2022 12:44
axxyanus schreef: 10 jan 2022 11:51 Ja het valt dik tegen dat de beste bescherming die we tot nu toe hebben, zo snel van zijn werking verliest.
De beste bescherming is medicijnloos leven, en zorgen dat je vitamine D3 level op peil is.
Af en toe vasten ruimt de rommel in je lijf ook lekker op.
Dat je niet gevaccineerd wil worden is tot daar aan toe, maar géén medicijnen?
Trouwens: Stel je wordt door een dolle hond gebeten, geef je er dan de voorkeur aan om toch maar het vaccin te kiezen, of ga je dan liever dood terwijl je wat vitamine D slikt?
Wat als ..? vragen zijn hypothetisch en je kunt hier eindeloos over gaan discussieren.
Zoals bijvoorbeeld: wat als ik de deur uit ga en aangevallen wordt door een roofvogel of een hond. Wat zou ik dan doen?
Geen idee, dat zie ik wel als het gebeurt.
Zou ik na die aanval dan het vaccin nemen tegen hondsdolheid?
Dat ligt aan de diepte van eventuele verwondingen en de bloedstroom die daar op volgt.
Geen idee dus wat ik zou doen.

Trouwens, je gaat er bij voorbaat al vanuit dat een beet van zo'n hond dodelijk is.
Dat hoeft niet zo te zijn.
Non sum qualis eram
Joost_de_groot
Forum fan

elle schreef: 10 jan 2022 12:56 Virus muteert naar steeds minder erg ziek er van zijn, terwijl de adviezen steeds extremer worden.
Nog even en we lopen met zuurstof op straat.
Het gaat meer om gedrags beïnvloeding dan dat er nou zoveel wetenschappelijk bewijs voor is dat die dingen ook buiten werken. Een politiek deugsymbool. Volgens mij is het beste medicijn tegen Omicron gewoon oordopjes. Heerlijk rustig en kun je gewoon je snotneus oplopen.

https://www.youtube.com/watch?v=psRheiwTF30
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat geldt echter niet voor de paar miljoen mensen die tot een risicogroep behoren.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Oud youtubefilmpje Joost(oktober 2020). Tijden veranderen en er is betreffende mondmaskers van voortschrijdend inzicht sprake (zoals bij ventileren).
Gezellige reaguurders daar bij meldpuntnederland trouwens :shock:

Infektionsgefahr nur noch im Promille-Bereich: Eine neue Studie zeigt, wie effektiv FFP2-Masken sind - wenn sie korrekt getragen werden. Ohne Maske und selbst mit viel Abstand beträgt das Ansteckungsrisiko dagegen fast 100 Prozent. FFP2-Masken bieten einen extrem hohen Schutz vor einer Corona-Infektion. Das geht aus einer Studie des Max-Planck-Instituts hervor. Wenn sich ein infizierter und ein gesunder ungeimpfter Mensch in einem Innenraum auf kurzer Distanz begegnen, liegt die Ansteckungsgefahr demnach auch nach 20 Minuten nur bei 0,1 Prozent. Ist die Person geimpft, sinkt das Ansteckungsrisiko sogar noch weiter, so die Forscher.

https://www.tagesschau.de/inland/corona ... n-101.html
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Joost_de_groot schreef: 11 jan 2022 12:54 Ow jee een volwassen man met een scarface avatar die de moraalridder uit gaat hangen :roll: .

Zeg eens 'Lost and not found yet!", ga jij je plekje op de ic afstaan omdat je zo nodig naar Rhodos moet vliegen? Misschien heb je zelf wel bijgedragen aan heel wat ic opnames. [-X
.
Kun je nu echt helemaal geen zindelijke discussie voeren zonder steeds weer die ad hominems?
Ik heb je er al eerder gewezen op Herinnering aan Forumregels
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Joost_de_groot
Forum fan

doctorwho schreef: 11 jan 2022 18:33
Oud youtubefilmpje Joost(oktober 2020). Tijden veranderen en er is betreffende mondmaskers van voortschrijdend inzicht sprake (zoals bij ventileren).
Gezellige reaguurders daar bij meldpuntnederland trouwens :shock:

Infektionsgefahr nur noch im Promille-Bereich: Eine neue Studie zeigt, wie effektiv FFP2-Masken sind - wenn sie korrekt getragen werden. Ohne Maske und selbst mit viel Abstand beträgt das Ansteckungsrisiko dagegen fast 100 Prozent. FFP2-Masken bieten einen extrem hohen Schutz vor einer Corona-Infektion. Das geht aus einer Studie des Max-Planck-Instituts hervor. Wenn sich ein infizierter und ein gesunder ungeimpfter Mensch in einem Innenraum auf kurzer Distanz begegnen, liegt die Ansteckungsgefahr demnach auch nach 20 Minuten nur bei 0,1 Prozent. Ist die Person geimpft, sinkt das Ansteckungsrisiko sogar noch weiter, so die Forscher.

https://www.tagesschau.de/inland/corona ... n-101.html
Het gaat om buiten hè. Daar vinden nagenoeg geen besmettingen plaats. Ik deel het oordeel van Maurice de Hond in deze.

https://www.maurice.nl/2022/01/10/daaro ... es-buiten/
artikel Maurice de Hond schreef: 11 jan 2022 18:33 "Terwijl het inmiddels vrijwel wereldwijd wordt erkend dat buiten de besmettingskans klein is, zit het OMT nog steeds vastgebakken in het beeld dat de verspreiding vooral via grote druppels verloopt. Dus overal waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden, binnen of buiten, moeten mondkapjes gedragen worden.

Deze opvatting is inmiddels zo achterhaald, dat het schaamrood je op de kaken zou moeten krijgen als je anno januari als OMT-lid nog steeds beweert dat de verspreiding van het virus vooral via grote druppels verloopt. En laat dat nu precies datgene zijn wat OMT-lid Menno de Jong nog vorige week op Salto verklaarde. "
Het wordt een mooie poppenkast zo! :joker:
Joost_de_groot
Forum fan

Maria schreef: 11 jan 2022 19:46
Joost_de_groot schreef: 11 jan 2022 12:54 Ow jee een volwassen man met een scarface avatar die de moraalridder uit gaat hangen :roll: .

.
Kun je nu echt helemaal geen zindelijke discussie voeren zonder steeds weer die ad hominems?
Nou Maria, volgens mij is Tony Montana nou ook niet bepaald vies van een ad hominemmetje op zijn tijd (of erger).
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Joost_de_groot schreef: 11 jan 2022 21:17

.
Nou Maria, volgens mij is Tony Montana nou ook niet bepaald vies van een ad hominemmetje op zijn tijd (of erger).
regel T12: Moderatoropmerkingen dienen niet becommentarieerd te worden in het lopende topic
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Joost_de_groot
Forum fan

axxyanus schreef: 11 jan 2022 21:36
.
regel T12: Moderatoropmerkingen dienen niet becommentarieerd te worden in het lopende topic
Ik reageerde alleen maar inhoudelijk op de vraag van Maria. Ik wist niet dat ik die vraag dan weer elders dien te beantwoorden. Zand erover.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 11 jan 2022 11:08
lost and not found yet! schreef: 10 jan 2022 21:42
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 09:26

Maar hier is het ook Off Topic.
Waarom? Graag een antwoord op mijn vraag! Wat is daar zo moeilijk aan voor jou? Oke, laat je eigen mening over vaccineren maar achterwege dan! Maar de “treitervraag” blijft staan!
Ik heb die mening gegeven, moet je beter lezen.
Die mening heb je niet gegeven!

Dit is wat je schreef:
[
TIBERIUS CLAUDIUS wrote:

Maar hij heeft het er over hoe de personen die zich niet vaccineren behandeld dreigen te worden.
Ze net zolang treiteren (Macron) dat ze zich wel laten vaccineren.
Velen staan achter dit treiteren.
En dit was mijn vraag:

Lanfy schreef:
[
Heb je ook enig idee waarom, zoals jij zegt, velen achter dit treiteren staan? Dat kun je natuurlijk ook omkeren! De niet gevaccineerden treiteren degenen die hulp nodig hebben maar wat niet mogelijk blijkt omdat de IC’s voor het grote gedeelte vol liggen met ongevaccineerden! Wie treitert wie eigenlijk? Hoe sta jij zelf eigenlijk tegenover vaccineren?
Dus wat is je antwoord? Wie treitert wie? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn voor jou?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

elle schreef: 11 jan 2022 12:01

Zou jij als ongevaccineerde je plek op de IC afstaan aan iemand die een levensreddende operatie, voorbeeld leverbloeding, nodig heeft maar die door bezetting van ongevaccineerden op de IC geen plek krijgt? Deze dingen gebeuren nu, al eerder aangegeven in een topic en mede van een vriendin die op de huisartsenpost werkt.
Mocht het zo zijn dat ik betrokken raak bij een ongeval en daardoor op de ic terecht kom, dan heb ik daar als ongevaccineerde evenveel recht op als iemand anders die daar om wat voor reden ook ligt.
Hoe zie jij dat?

Het is ook bekend dat veel mensen op de ic liggen met een hoog bmi. Met andere woorden, zij zijn veel te zwaar en dat is risicovol
Moeten zij volgens jou dan ook hun plek afstaan aan anderen?

Ik stel nu jouw vraag, maar dan omgekeerd:

Jij vraagt:
Zou jij als gevaccineerde je plek op de IC afstaan aan iemand die een levensreddende operatie, voorbeeld leverbloeding, nodig heeft maar die door bezetting van gevaccineerden op de IC geen plek krijgt?
Natuurlijk heb je als ongevaccineerde evenveel recht om op een IC terecht te komen als dat noodzakelijk is! 100% mee eens! Maar wat je tweede opmerking betreft, die slaat echt nergens op! Mensen met een te hoog BMI besmetten geen anderen in tegenstelling tot mensen die met covid besmet zijn! Wat snap je daar niet aan? Net zoals mensen die rokers willen weigeren om covidpatienten wel op te nemen! Rokers besmetten geen anderen!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Joost_de_groot schreef: 11 jan 2022 12:54

Ow jee een volwassen man met een scarface avatar die de moraalridder uit gaat hangen :roll: .

.
Ad hominems.
Ik heb je al eerder gewezen op Herinnering aan Forumregels, Maria
Haha! Wat een ongecontroleerd projectiel ben jij! Onderhoudend op vragen ingaan is totaal misgund aan jou, waarschijnlijk door je opvoeding! Totaal niet inhoudelijk ingaan op een realistische vraag! Maar waarschijnlijk wil je de komende jaren hier herinnerd worden als degene die nog meer jeuk geeft dan een evangelist?! Kwam pas het woord “randdebiel” tegen! Voor mij is dat een mooie en zekere toepassing op jouw aanwezigheid hier!
Van kwaad tot erger wordt het zo. AUB. stop hiermee. De moderatie is bezig. Maria
We will dance again!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Joost_de_groot schreef: 11 jan 2022 21:47
axxyanus schreef: 11 jan 2022 21:36
Ik reageerde alleen maar inhoudelijk op de vraag van Maria. Ik wist niet dat ik die vraag dan weer elders dien te beantwoorden. Zand erover.
Je wist hier al van.
viewtopic.php?p=598136#p598136
Je hebt nu je waarschuwing.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

lost and not found yet! schreef: 11 jan 2022 22:43
elle schreef: 11 jan 2022 12:01

Mocht het zo zijn dat ik betrokken raak bij een ongeval en daardoor op de ic terecht kom, dan heb ik daar als ongevaccineerde evenveel recht op als iemand anders die daar om wat voor reden ook ligt.
Hoe zie jij dat?

Het is ook bekend dat veel mensen op de ic liggen met een hoog bmi. Met andere woorden, zij zijn veel te zwaar en dat is risicovol
Moeten zij volgens jou dan ook hun plek afstaan aan anderen?

Ik stel nu jouw vraag, maar dan omgekeerd:

Jij vraagt:
Zou jij als gevaccineerde je plek op de IC afstaan aan iemand die een levensreddende operatie, voorbeeld leverbloeding, nodig heeft maar die door bezetting van gevaccineerden op de IC geen plek krijgt?
Natuurlijk heb je als ongevaccineerde evenveel recht om op een IC terecht te komen als dat noodzakelijk is! 100% mee eens! Maar wat je tweede opmerking betreft, die slaat echt nergens op! Mensen met een te hoog BMI besmetten geen anderen in tegenstelling tot mensen die met covid besmet zijn! Wat snap je daar niet aan? Net zoals mensen die rokers willen weigeren om covidpatienten wel op te nemen! Rokers besmetten geen anderen!
Gaat het jou dan om besmetting doorgeven aan anderen? Dat las ik niet in je post.
Als het daarover gaat maakt het niet uit of je gevaccineerd bent of niet. Beide groepen zijn besmettelijk.
Non sum qualis eram
Plaats reactie