Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Covid-19

Bericht door lost and not found yet! »

Omdat het Baudet topic gesloten is en de vraag daar niet echt on topic was stel ik deze hier dan maar:
@ Joost de Groot,

Waarom duw jij de mensen die geen vaccinatie willen nemen in de slachtofferrol? Naar mijn mening zou je juist de mensen die een noodzakelijke medische behandeling nodig hebben, maar dit niet kunnen verkrijgen omdat er teveel ongevaccineerden op de IC liggen, als slachtoffer moeten beschouwen! Als je logisch nadenkt is dit juist een blijk van egoïsme van ongevaccineerden!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Omdat het Baudet topic gesloten is en de vraag daar niet echt on topic was stel ik deze hier dan maar:
TIBERIUS CLAUDIUS wrote:

Maar hij heeft het er over hoe de personen die zich niet vaccineren behandeld dreigen te worden.
Ze net zolang treiteren (Macron) dat ze zich wel laten vaccineren.
Velen staan achter dit treiteren.

Heb je ook enig idee waarom, zoals jij zegt, velen achter dit treiteren staan? Dat kun je natuurlijk ook omkeren! De niet gevaccineerden treiteren degenen die hulp nodig hebben maar wat niet mogelijk blijkt omdat de IC’s voor het grote gedeelte vol liggen met ongevaccineerden! Wie treitert wie eigenlijk? Hoe sta jij zelf eigenlijk tegenover vaccineren?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 08 jan 2022 19:38
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jan 2022 18:57 Of dat nu weer zo is staat te bezien, de voordelen die een ziekte er mee heeft worden namelijk steeds kleiner.
waarom? evolutionaire mechanismen veranderen niet.
Dat mechanisme niet, maar wij wel.

Vroeger bestond de mens uit kleine redelijk geïsoleerde gemeenschappen.
Een zeer besmettelijke en agressieve ziekte die uitbraak in zo'n kleine gemeenschap vernietigde zichzelf.
Want voordat ze de volgende gemeenschap kon besmetten was een ieder al dood en de ziekte meestal ook.
Dus ziekten-vrianten met een zeer lange incubatie tijd en een of/en een mild konden gemakkelijk naar een andere gemeenschap worden overgebracht en hadden dus een voordeel boven de agressieve.
Nu zijn er echter nauwelijks meer geïsoleerde gemeenschappen bijna alles komt wel direct of indirect met alles in aanraking.
Dit is het gevolg van mondialisering op grote schaal.
(Je ene buurman kan een paar dagen terug in Los Angeles gewest zijn de ander is net terug uit Ankara en jij gaat morgen naar Sidney)

Ook is het niet waar dat ziektes altijd milder worden: bv. aan hondsdolheid gaan we nog steeds geheid dood na een besmetting.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lost and not found yet! schreef: 08 jan 2022 21:45 Omdat het Baudet topic gesloten is en de vraag daar niet echt on topic was stel ik deze hier dan maar:
TIBERIUS CLAUDIUS wrote:

Maar hij heeft het er over hoe de personen die zich niet vaccineren behandeld dreigen te worden.

Heb je ook enig idee waarom, zoals jij zegt, velen achter dit treiteren staan? Dat kun je natuurlijk ook omkeren! De niet gevaccineerden treiteren degenen die hulp nodig hebben maar wat niet mogelijk blijkt omdat de IC’s voor het grote gedeelte vol liggen met ongevaccineerden! Wie treitert wie eigenlijk? Hoe sta jij zelf eigenlijk tegenover vaccineren?
Maar hier is het ook Off Topic.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 09:26 Maar hier is het ook Off Topic.
in een topic over corona en covid zijn discussies rond maatregelen, om de pandemie te bestrijden, off-topic?
waar mag het in dit topic dan nog over gaan?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 09 jan 2022 12:18
in een topic over corona en covid zijn discussies rond maatregelen, om de pandemie te bestrijden, off-topic?
Dat niet.
Maar wel een discussie over treiteren en wat de persoon zelf van vaccineren denkt.

Maar als je het zo graag wilt weten:
Vaccineren lijkt me heel verstandig, ook al zijn de vaccins van niet al te beste kwaliteit.
appelfflap
Banned

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 12:40 Dat niet.
Maar wel een discussie over treiteren en wat de persoon zelf van vaccineren denkt.
jammer dat men telkens voor dat soort tendentieuze en polariserende termen kiest
ga naar een ic- of revalidatie-afdeling, bevraag mensen die daar met een zuurstoffles rondlopen en begin tegen hen een keertje over treiteren
lost and not found yet!
Bevlogen

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 09:26
lost and not found yet! schreef: 08 jan 2022 21:45 Omdat het Baudet topic gesloten is en de vraag daar niet echt on topic was stel ik deze hier dan maar:
TIBERIUS CLAUDIUS wrote:

Maar hier is het ook Off Topic.
Huh? Hoezo is dit hier offtopic? Ik reageer op een bericht dat jij inbrengt en ik geef toe dat het niet in het betreffende topic thuis hoort! Dit topic heeft de naam Covid 19 en de vraag van mij is wel degelijk gerelateerd aan het onderwerp! Jij begon over treiteren, vandaar mijn vraag. Wel zo netjes om daar een antwoord op te geven lijkt mij!
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 12:40
appelfflap schreef: 09 jan 2022 12:18
Dat niet.
Ps, ik heb het toch even nagekeken maar jij bent toch degene die hier het woord “treiteren” binnen bracht! Vandaar dus nogmaals mijn vraag: wie treitert wie volgens jou?
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

Tiberius Claudius schreef:
Vaccineren lijkt me heel verstandig, ook al zijn de vaccins van niet al te beste kwaliteit.
Niet al te beste kwaliteit? Gebaseerd op?
We will dance again!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lost and not found yet! schreef: 09 jan 2022 21:33 Tiberius Claudius schreef:
Vergeleken met vaccins die tegen andere ziekten worden gebruikt, bieden ze maar matig bescherming.
Ook zie ik nog een vierde prik in het verschiet, wat ook vrij ongewoon is.

Maar helaas beter is er voorlopig niet.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 21:37
lost and not found yet! schreef: 09 jan 2022 21:33 Tiberius Claudius schreef:
Vergeleken met vaccins die tegen andere ziekten worden gebruikt, bieden ze maar matig bescherming.
Ook zie ik nog een vierde prik in het verschiet, wat ook vrij ongewoon is.

Maar helaas beter is er voorlopig niet.
Beter komt er mogelijk ook niet. Heb je mijn bericht hier gelezen? Het zijn slechts vermoedens van een leek, maar hou er toch maar rekening mee.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 09:19
appelfflap schreef: 08 jan 2022 19:38
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jan 2022 18:57 Of dat nu weer zo is staat te bezien, de voordelen die een ziekte er mee heeft worden namelijk steeds kleiner.
waarom? evolutionaire mechanismen veranderen niet.
Dat mechanisme niet, maar wij wel.

Vroeger bestond de mens uit kleine redelijk geïsoleerde gemeenschappen.
Een zeer besmettelijke en agressieve ziekte die uitbraak in zo'n kleine gemeenschap vernietigde zichzelf.
Want voordat ze de volgende gemeenschap kon besmetten was een ieder al dood en de ziekte meestal ook.
Dus ziekten-vrianten met een zeer lange incubatie tijd en een of/en een mild konden gemakkelijk naar een andere gemeenschap worden overgebracht en hadden dus een voordeel boven de agressieve.
Nu zijn er echter nauwelijks meer geïsoleerde gemeenschappen bijna alles komt wel direct of indirect met alles in aanraking.
Dit is het gevolg van mondialisering op grote schaal.
(Je ene buurman kan een paar dagen terug in Los Angeles gewest zijn de ander is net terug uit Ankara en jij gaat morgen naar Sidney)

Ook is het niet waar dat ziektes altijd milder worden: bv. aan hondsdolheid gaan we nog steeds geheid dood na een besmetting.
Volgens de Engelstalige Wikipedia is behandeling (met vaccin of antistoffen) nog mogelijk tot 10 dagen na de beet, (Er zijn wel ernstige bijwerkingen), maar het virus muteert duidelijk langzamer dan sars-cov2. Logisch er worden niet elke dag 1 miljoen menaen en honden gebeten,
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Alles wat met covid-19 temaken heeft - inclusief (treiter)maatregelen en hoe jij zelf tegenover vacccinatie staat(maar als je dat niet wilt zeggen OK) en zelfs vergelijking met andere virussen is wat mij betreft on-topic. Als het (weer) uit de hand mocht lopen dan waarschuw ik wel.
.
Peter van Velzen
Ik wens u alle goeds
appelfflap
Banned

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 21:37 Ook zie ik nog een vierde prik in het verschiet, wat ook vrij ongewoon is.
Griepvaccin is jaarlijks,
Plaats reactie