axxyanus schreef: ↑22 sep 2020 11:59
Door de jaren heen hebben mensen steeds opnieuw verschillen tussen mannen en vrouwen die gebaseerd waren op vooroordelen, uitgelegd als een gevolg van de biologische verschillen tussen mannen en vrouwen.
dat men dit argument vaak heeft misbruikt betekent niet dat er geen waarheid in zit.
gedragspsychologen zullen u dat haarfijn kunnen uitleggen, misschien wel met een evolutionaire invalshoek.
Ik gebruik biologie niet om vrouwen te onderdrukken hé. er zijn nu eenmaal enorme biologische verschillen tussen de geslachten end ei allemaal afdoen als vooroordelen of sociaal opgelegd is feitelijk onjuist
Op wat baseer jij je om tot het besluit te komen dat er nu helemaal geen sprake meer is van maatschappelijk druk is om je te conformeren naar verwachtingspatronen gebaseerd op geslacht?
in het geval van transgenders zie ik eigenlijk geen druk. Spilbeeck kiest er als onafhankelijke en vrije mens zelf voor om aan elk mogelijk cliché te voldoen waarvan hij denkt dat die op vrouwen van toepassing zijn.
Bettens kiest er als vrije mens volledig zelf voor om, via medicatie/operatie, haar stem te vervormen om aan het cliché vd diepere stem te voldoen.
het kan zijn dat er druk is vanuit de transgendergemeenschap om maximaal aan de meest idiote clichés te voldoen maar dat kan ik niet beoordelen.
als in het geval dat onze maatschappij de neiging heeft vrouwen in de richting van de zorg te sturen.
waarom dan alle acties hier om meisjes de stem richtingen in te duwen?