appelfflap schreef: ↑11 sep 2020 18:30
bij de meesten is de basis het hele griepverhaal en waarmaken we al decennia ons jaarlijs vaccin.
covid is uiteindelijk een nichtje/neefje vd griep.
nu goed,
het vaccinverhaal is nu pure politiek waar grootmachten nu mee willen opscheppen. Ik verwacht een vaccin ten vroegste zomer/herfst volgend jaar
laat grootmachten maar opscheppen dat ze de rapste zijn
ik neem aan dat je verkoudheid (common cold) bedoeld... alhoewel de grootste veroorzaker van verkoudheid zijn rhinovirussen die weer een “nichtje/neefje” directe familie is van polio virussen...
griep is van de influenza virussen wat weer anders is...
Verder ben ik het met jou eens “pure politiek”
Maar goed, even terugkomend op dat bedrijf dat als eerste goedkeuring kreeg om direct op mensen te mogen testen, in de “race” (met warp speed... To boldly go where no man has gone before

)
Moderna heet het... het is een bedriif dat voor deze covid crisis nog nooit een product op de markt had gebracht! Het was meer een soort van “Veredelde start up” die wel veel investeringen kreeg (van allerlei rijke instanties...), maar nog nooit een vaccin heeft geproduceerd die op de (lucratieve) markt of in het openbaar te kopen is was...
https://www.forbes.com/sites/chuckjones ... atosphere/
Daarnaast gebruikt het een nieuwe techniek om een vaccin te maken, waarbij geen gebruik gemaakt word van Zieke/verzwakte en of dode virus cellen, maar mRNA techniek gebruikt...
Dus een nieuwe nog niet voorheen geziene techniek in vaccins op de markt voor gebruik op mensen, maar vreemd genoeg was juist Moderna de eerste die goedkeuring kreeg om de dierlijke trials over te mogen slaan en direct op mensen te mogen testen... Mijn inziens heel erg vreemd...
Processen die over tien jaar duurden, nu in een jaar of iets meer? En dat bij een nieuwe vaccin techniek voorheen nog nooit op mensen gebruikt??? Zal wel bij het “nieuwe normaal” horen, volkomen abnormaal mijn inziens.
Plus nog dat het plotseling een order krijgt van anderhalf biljoen dollar, niet slecht voor een bedrijf dat een nieuwkomer is op de vaccin markt... kasssssaaaaa!! Fauci en co vonden dat allemaal wel goed...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction