De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door Maria » 28 mei 2020 03:58

Peter van Velzen schreef:
28 mei 2020 03:16
Arjen2015 schreef:
27 mei 2020 11:39
maar het feit dat je een strafblad kan krijgen omdat je met zijn vieren gezonde twintigers bij elkaar zit
Ik meen te weten dat anderen van mening zijn dat dit geen feit is.
Er zijn meerdere voorbeelden op internet te vinden dat dit wel het geval is.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ronaboete/
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... -loopbaan/

Sinds een paar dagen debat hierover.
Kamer: geen strafblad na coronaboete
De Tweede Kamer zet het debat over de handhaving van de coronaregels op scherp. Een ruime meerderheid eiste dinsdag per motie dat een boete wegens overtreding van de 1,5 meter-regel niet leidt tot een strafblad waar mensen nog jarenlang last van kunnen hebben. Het kabinet moet daar nu op reageren.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 28 mei 2020 10:18

Daarbij de wettelijk ontnomen vrijheden die de burger zo ontnemen zijn, vele die hun levenswerk voorgoed kapot gemaakt zien worden zonder daarvoor een redelijke vergoeding of alternatief te bieden….dan is het al heel snel het gevoel dat je vrijheden zijn ontnomen...ergo... het gevoel van een poltiestaat
De politiek beperkt je nu in je persoonlijke vrijheid, dat mag. Maar dat is nog geen politiestaat. Een politiestaat betekent dat de regering handhaaft met politie en geheime politie. En deze politie heeft speciale bevoegdheden. Daarvan is in Nederland geen sprake. De politie probeert hier juist eerst een gesprek aan te gaan voordat ze tot actie overgaan. Probeer dat maar eens in Amerika. We weten allemaal dat er sprake is van een wereldwijde crisis, dat is niet de schuld van de Nederlandse politiek. We proberen zo goed mogelijk door deze crisis te komen maar helaas komen we daar niet zonder kleerscheuren doorheen. Dat kun je gewoon niet voorkomen.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 02 jun 2020 06:55

Graag iets meer politiestaat dan nu het geval is.
https://www.ad.nl/rotterdam/fietser-63- ... ~aaf8cfab/
...Omstanders die het (dodelijk!) ongeval zagen gebeuren, vertelden tegen de politie dat de man op het moment van het ongeval een ballonnetje aan zijn lippen had...
Het rijbewijs van de jonge verdachte (die na het ongeval doorreed) is sinds vorig jaar ingevorderd omdat hij onder invloed van alcohol reed.

Justitie stelde de verdachte in afwachting van het onderzoek en de vermoedelijke strafzaak gisteren zelfs al weer op vrije voeten...

Ik houd mijn hart vast en iedereen hier weet waarom!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 07 sep 2020 01:22

Interresant draadje :)

Sinds ik hier in een echte politiestaat woon :D , zal ik hier proberen uit te leggen hoe het hier werkt met deze covid crisis...

Ik woon in een stad relatief dichtbij Shanghai, zo’n 2 uur met de auto 120 km p uur :D
Op mijn telefoon zit een functie die op mijn “wechat” zit (een soort whatsapp) Op mijn wechat was ik al geverifieerd, ik scan daarmee een QR code waarna een beeld verschijnt waarin ik mijn telefoonnummer moet intoetsen. Heb ik dit gedaan komt er een sms binnen met een bevestigings code. Deze typ ik dan in en mijn personele QR gezondsheids code verschijnt...

Er is geen anderhalve meter maatschappij meer dus mensen kunnen gewoon naast elkaar zitten, in restaurants etc... wel je QR code bij sommige restaurants laten zien, maar de meesten checken al lang niet meer.

De QR code moet ik dan wel laten zien bij de metro en ander openbaar vervoer plus ik ben ook verplicht daar een mondkapje te dragen, hetzelfde geld voor als ik naar de supermarkt Wil gaan alhoewel de mensen “personeel” van de supermarkt daar sinds ik denk ongeveer 2 maanden er helemaal niet meer naar kijken of vragen, en dus doe ik het al een tijdje niet meer daar... well hoor je op een klein speakertje dat je dat eigenlijk wel moet doen... en, mondkapje daar zijn de tantes in de supermarkt wel heel streng op...

In diverse televisie shows was een heleboel maanden terug geen publiek, maar tegenwoordig zitten de tribunes weer gewoon helemaal vol met mensen/publiek die geen mondkapje aan hebben, wat deze mensen wel moeten hebben om dicht bij hun idolen te mogen zitten in de studio is een bewijs dat ze geen COVID 19 hebben en die kunnen ze via een bloedtest krijgen waarvan er een snelle versie is die duurder is en een langzamere versie die goedkoper is... dit bewijs is 2 weken geldig... ook voor ziekenhuis bezoeken is dit vereist... en voor bij het inchecken van hotels en vliegtuigreizen.

Gek genoeg geld dit niet voor discotheken die tegenwoordig gewoon bomvol zitten, wel moet je daar je QR code laten zien... maar niemand of bijna niemand loopt daar rond met een mondkapje...

Mijn kind die hier naar school gaat, moet ook elke dag de QR code geven, daar kinderen minderjarig zijn, zijn de ouders verplicht elke dag de QR code van hun kind door te sturen naar de leraar lerares via QQ of wechat...

Op het moment dat een persoon van mijn gezin COVID 19 zou krijgen dan veranderd mijn groene QR code in een rode QR code en kan ik dus niet de winkel in... en moet ik dus met mijn gezin minimaal 14 dagen in Quarantaine...

Ik heb via kennissen gehoord dat dit zeer streng word gehandhaafd, mensen die in jou buurt wonen en daar werken als bewaker, word opdracht gegeven om jouw deur te verzegelen met een soort papier... je kunt voedsel en boodschappen kopen via je telefoon en deze bewaker komt dat dan elke dag brengen... is je “zegel” op je deur verscheurd (en niet door hem of haar) kun je een boete oplopen... hoeveel weet ik eerlijk gezegd niet.

Gek genoeg is deze QR code niet landelijk maar “stedelijk” ik kon mijn QR code bij een andere stad waar ze streng waren niet gebruiken... toen ik naar een andere stad ging om mensen te bezoeken... toen moest ik constant mijn identiteitsbewijs bij me hebben en constant dit op een papier melden... het vreemde was ook dat in die andere stad de QR code ook echt gescand werd, terwijl waar ik woon dit nog nooit gebeurd is, men kijkt waar ik woon gewoon of de code groen is en je kunt doorlopen... dit geld ook voor werkplaatsen die veelal ook zelf een andere “punch card” systeem hebben

Mijn kennis legde mij uit dat in hun stad een paar maanden terug er veel gevallen van COVID 19 waren, en dus dat deze stad de regels veel strenger handhaafden...

Ik ben me ervan bewust dat als ik deze QR code opvraag mijn positie zeker ergens word opgeslagen in een of andere database... toch zitten er veel gaten in dit systeem daar mijn gezicht niet gescand of zo word... niet dat er veel camera’s hier zijn, die zijn er zeker, maar je kunt rondlopen met een petje een dikke zonnebrill en een mond masker waarna ik denk dat het dan toch zeer lastig is voor het systeem om je te herkennen...

Dit is ongeveer hoe het hier werkt met mijn QR code op mijn telefoon (imperial drone; Dagabo system, Dagabo system :mrgreen: )

Ik ben geen grote fan van dit systeem maar het schijnt wel enigszins te werken... maar zoals met vele van deze soort dingen is het de vraag wat doen de “machthebbers” ermee... dat apps zoals wechat net zoals Facebook etc al mijn info opslaan, dat weet ik, dat alles wat ik communiceer telefoneer etc ook word opgeslagen in een of andere database en wellicht jaren later op een of andere manier tegen mij gebruikt kan worden besef ik ook... maar ja ik heb weinig keus al ik hier een beetje wil functioneren.

De regering hier zegt ook over een paar maanden een vaccin te hebben, maar tot nu toe is er nog niet gezegd dat deze verplicht zou zijn om in te enten... vooralsnog zou dit op een vrijwillige basis zijn...vooralsnog...

In ieder geval een korte indruk uit een politiestaat :mrgreen:
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 08 sep 2020 18:52

Bedankt voor je uitleg.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 08 sep 2020 19:29

Misschien geeft het een inzicht op wat jullie in Nederland wellicht te wachten staat...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 09 sep 2020 11:28

Nederland een politiestaat? Daar geloof ik niets van. We hebben veel politieke partijen die moeten samenwerken. Landen als China hebben slechts één partij waardoor de bevolking makkelijker valt te sturen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 09 sep 2020 16:02

lanier schreef:
09 sep 2020 11:28
Nederland een politiestaat? Daar geloof ik niets van. We hebben veel politieke partijen die moeten samenwerken. Landen als China hebben slechts één partij waardoor de bevolking makkelijker valt te sturen.
China is nog steeds een communistische dictatuur hé

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 09 sep 2020 16:05

Ik doelde eigenlijk meer op de Nederlandse Covid App... maar goed ik had dit duidelijker kunnen schrijven sorry voor het misverstand, ik kan begrijpen gezien de naam van dit draadje je dat niet zo zag.

Wat betreft China, ik weet niet of dat nu “makkelijker” is. Er zijn een hoop “prinsjes en prinsessen” die binnen de communistische partij continue aan het maneuvreren zijn op een betere positie...om de paar weken zie je wel ambtenaren die vanwege schandalen in de gevangenis terecht komen...

Ik denk dat ze bijna allemaal iets op hun kerfstok hebben maar dat als je aan de verkeerde kant staat van waar de wind nu waait je na jarenlang aan de macht hebt gezeten van de ene dag zomaar in de gevangenis komt omdat zeg maar ambtenaren die voorheen onder jou waren en of overstappen naar de andere kant en daarmee de positie waarin de desbetreffende persoon was in gevaar brengt, door informatie uit te lekken en of dat andere groepen binnen de partij zich gewoon massaal tegen een persoon of groep keren... (bende van 4, die volledig de macht kwijtraakten en of een machtige “kroonprins” die plots de bak in moet als voorbeelden)

Als het niet goed gaat in China, dan zul je makkelijk een Gorbachov (of hoe die man ook heette) moment kunnen zien.

En dan natuurlijk de meer extremiteiten in het beleid die zorgen dat mensen die in de macht zijn een constant doelwit zijn door wat ze hier extremisten/terroristen noemen...

Maar goed wellicht teveel of topic,

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 09 sep 2020 16:08

En Nederland nog steeds een koninkrijk :mrgreen:

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 09 sep 2020 17:37

Chinaman schreef:
09 sep 2020 16:05
Ik doelde eigenlijk meer op de Nederlandse Covid App...
buitenlandse voorbeelden leren dat maximaal 25% vd bewoners dat ding gebruikt. men investeert dus massa's geld in een systeem waar men nu al van weet dat het niets uithaalt wegens te weinige gebruikers.

nu goed, een privébedrijf heeft dat miljoenencontract binnengehaald dus die zullen wel niet zeuren :)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 09 sep 2020 18:33

Chinaman schreef:
09 sep 2020 16:05
Ik doelde eigenlijk meer op de Nederlandse Covid App... maar goed ik had dit duidelijker kunnen schrijven sorry voor het misverstand, ik kan begrijpen gezien de naam van dit draadje je dat niet zo zag.
.............
Maar goed wellicht teveel of topic,
Je was mi. volledig on topic.
De titel is de ongeruste vraag van Arjen of dit op een politie staat zou kunnen gaan lijken, nu er sprake was van het invoeren van de app.
Dat is nu nog steeds niet aan de orde om het verplicht te stellen.

Het is voor velen een legitieme vraag, daar mensen zich voor het blok gezet voelen.
Natuurlijk is dat niet vreemd.
Maar ik zou zeggen, je kunt als mens niet van alle markten thuis zijn en probeer een beetje vertrouwen te hebben in hen, die samen met deskundigen hier een weg in proberen te vinden.

Hetzelfde wordt nu actueel nu er steeds meer kans komt op een vaccin.
(Even het allerlaatste nieuws daargelaten, waarvan melding van staking van één van de onderzoeken.)
Mag je wel of niet verplichten?
De overheid is dat tot nu toch niet van plan en zal dat overlaten aan de individuele instanties, die dat wel belangrijk vinden.
Logisch dat je dan ook op veel fronten dezelfde soort discussies zult aantreffen.
Ieder adh. van de eigen specifieke omstandigheden.
https://nos.nl/artikel/2347436-dringend ... orona.html
Volgens de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen kunnen medewerkers die niet zijn ingeënt gewoon aan het werk als ze geen klachten hebben.
Daarmee worden geruchten ontkracht dat niet-gevaccineerd personeel een werkverbod kan krijgen. "We volgen de RIVM-richtlijnen. Als je klachten hebt, blijf je thuis", zegt de NVZ-woordvoerder.

Werkverbod voor IC
Toch zegt een arts-microbioloog van het ziekenhuis in Tilburg in het AD dat ziekenhuismedewerkers die niet zijn ingeënt mogelijk wel een verbod kunnen krijgen om op bepaalde afdelingen te werken. Hij noemt als voorbeeld de intensive care, waar kwetsbare patiënten liggen.

Hij begrijpt wel dat ziekenhuispersoneel vragen heeft over nieuwe vaccins. "Dat geeft natuurlijk een enorm spanningsveld. Als ziekenhuis zie je graag dat personeel een vaccin neemt, maar de zorgen begrijp ik ook. Daarom is het essentieel dat er pas een vaccin op de markt komt als het echt veilig is."
Maar steeds meer mensen proberen de maatregelen van de overheid tegen te werken.
En twijfelen per definitie aan de besluiten van bovenaf.
Ze maken gebruik van de aarzeling van de overheid om mensen tot bepaalde maatregelen te verplichten.
Daar zijn ze toe gerechtigd als er een noodtoestand is.
https://nos.nl/artikel/2347436-dringend ... orona.html
Rechter haalt streep door eisen Viruswaarheid
Actiegroep Viruswaarheid krijgt geen toegang tot documenten over het coronabeleid.
Volgens de rechter is niet aannemelijk gemaakt dat Viruswaarheid belang heeft bij de opgevraagde informatie. Viruswaarheid had onder meer notulen opgevraagd van het Outbreak Management Team (OMT), waarin onafhankelijke gezondheidsdeskundigen zitten die het kabinet adviseren over te nemen maatregelen.
Niet de notulen, maar de uiteindelijke adviezen worden openbaar gemaakt.
In Nederland zijn echter zoveel partijen ieder op hun eigen manier tegen, dat beslissingen steeds weer uitgesteld wordt.
Nu igv. Corona kwestie lijkt me dat misschien wel te ver gaan.
En moeten er gewoon maatregelen getroffen worden, als er weer eens een te uitgebreide uitbraak is.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 09 sep 2020 18:38

Ik heb gehoord van een vriend van mij in NL dat er al een soort van COVID 19 functie/app op telefoon staat, onder “instellingen” dan privacy, en dan gezondheid schijnt een soort van hartje te zijn... en Dan zou er een COVID 19 app erop staan...

Maar dit is dus blijkbaar wat anders wat jij nu bedoelt met dat miljoenen contract...

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 09 sep 2020 18:56

@Maria

Aangezien het nog altijd een relatieve nieuwe ziekte is, is het best wel moeilijk om allemaal in the schatten...

Als we kijken naar wat doorgaans vaak het gebruik is bij ontwikkelen van vaccins, duurt dit proces vaak meer dan 10 jaar voordat het “veilig” is...

Ik hoop in ieder geval dat men niet deze vaccin gaat verplichten, omdat het allemaal zo snel gaat, en als dat wel gebeurt de stap richting politie staat er dan wellicht al is...

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 09 sep 2020 19:01

Chinaman schreef:
09 sep 2020 18:38
Ik heb gehoord van een vriend van mij in NL dat er al een soort van COVID 19 functie/app op telefoon staat, onder “instellingen” dan privacy, en dan gezondheid schijnt een soort van hartje te zijn... en Dan zou er een COVID 19 app erop staan...

Maar dit is dus blijkbaar wat anders wat jij nu bedoelt met dat miljoenen contract...
Er is hier een soort van app in ontwikkeling die registreert of je bij mensen in de buurt bent geweest en die Covid hebben of gehad hebben of gaan krijgen. Als die de app ook hebben krijg je zoiets van een signaal dat je misschien risico hebt gelopen, of zoiets. Maar het gebruik is vrijwillig en je moet hem zelf installeren. Hij is nu in bèta test in de Achterhoek dacht ik.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Plaats reactie