appelfflap schreef: ↑04 sep 2020 23:10
axx
geheet gelijk dat gezagsdragers aan hogere standaarden moet voldoen. Desalniettemin blijft ontslag vragen hier mi redelijk stompzinnig en buiten verhouding.
het was z'n eigen trouwfeest.
Ik ben met jullie eens dat Wim Alex beter niet met Victoria (van Zweden) in bed gefotografeerd kan worden (en dat dit dan ook publiekelijk gemaakt wordt).
Maar ik als privé-advocaat wil toch verzachtende omstandigheden aanvoeren:
-Die fotograaf is een op geld beluste smeerpijp zonder geweten.
-Het liep al een hele tijd niet lekker tussen Wim en Maxima. Iedere dag schreeuwende ruzie.
-Wim liet zich (als gezonde man) even gaan in het moment en dacht even een privé momentje te hebben en zocht troost bij zijn 'collega-royal'.
Wat Grapperhaus betreft. Hij zegt(!) dat hij de regels de gehele dag in acht heeft genomen (en dat moeten we maar op zijn blauwe ogen geloven) maar dat hij alleen dat ene moment buiten, op verzoek van de fotograaf, de fout in is gegaan. Tevens was hij zo gelukkig (even geen corona-perikelen) dat hij zelfs zijn schoonmoeder omarmde. Dat terwijl hij een bloedhekel aan het mens heeft.
Dat er een loeder in de kliko lag te wachten was natuurlijk een nare bijkomstigheid.
Maar dit soort dingen gebeurt in the heat of the moment.
Dus ja, het is niet netjes en zelfs fout (en misschien wel meer fout omdat je die voorbeeldfunctie hebt) maar er zijn verzachtende omstandigheden denkbaar. Aftreden is niet verzachtend. Een boete zeer zeker wel op z'n plaats, waarbij die fotografen ook lik op stuk mogen krijgen wat mij betreft. Privacy is ook een heel gevoelig onderwerp in Nederland, want die fotograaf loopt wellicht voorop als er gedemonstreerd wordt tegen de corona-app.
Dus ja, ik begrijp jullie, maar ik blijf toch graag kijken naar de andere kant van de zaak.