standpunten Forum voor Democratie

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

petals
Ervaren pen

Re: standpunten Forum voor Democratie

Bericht door petals » 23 mei 2019 07:57

Fenomeen schreef:
22 mei 2019 18:26
Huisvrouwen en ander gedoe is uit, Twitter filmpjes zijn in, gezellig. :)

Vorige week verspreidde Thierry Baudet via Twitter een extreem-rechtse video die migranten voorstelt als verkrachters en moordenaars. Het grootste deel is gemaakt door de Oostenrijkse Identitaire Beweging, maar de Nederlandse versie die Baudet promootte, stamt van de Nederlandse, openlijk antisemitische site Fenixx.

Op vragen over de Identitaire Beweging antwoordde hij: ‘Ik ben niet bezig met waar iets wel of niet vandaan komt.’

Jaja.

https://nieuwscheckers.nl/nieuwschecker ... nederland/

De hetze tegen Baudet heb ik niet zoveel mee, maar dit is best interessant.
Van dat filmpje zeg ik ook, dat moet je gewoon niet doen. Ik snap wat hij ermee bedoelt, met dat 'wir haben es nicht gewusst' maar het is gewoon net als die nazi-vergelijkingen not done om dit zo te brengen als je het mij vraagt. En Fenixx vind ik een buitengewone brrrr site. Ik snap echter het punt wel, het gaat natuurlijk mede over de reden waarom Harbers is afgetreden deze week, allerlei zaken rond criminaliteit van asielzoekers die onder de pet gehouden worden. Dan kan je huilen over dat filmpje, is ook terecht wat mij betreft, maar het is nog veel fouter dat al die 'gevoelige' dingen continue verdoezeld worden. Daardoor krijg je dus Forum en daardoor stemmen al die mensen op ze.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 23 mei 2019 10:30

petals schreef:
23 mei 2019 07:57
Van dat filmpje zeg ik ook, dat moet je gewoon niet doen. Ik snap wat hij ermee bedoelt, met dat 'wir haben es nicht gewusst' maar het is gewoon net als die nazi-vergelijkingen not done om dit zo te brengen als je het mij vraagt. En Fenixx vind ik een buitengewone brrrr site. Ik snap echter het punt wel, het gaat natuurlijk mede over de reden waarom Harbers is afgetreden deze week, allerlei zaken rond criminaliteit van asielzoekers die onder de pet gehouden worden. Dan kan je huilen over dat filmpje, is ook terecht wat mij betreft, maar het is nog veel fouter dat al die 'gevoelige' dingen continue verdoezeld worden. Daardoor krijg je dus Forum en daardoor stemmen al die mensen op ze.
Ik denk dat Baudet het idee heeft dat hij mooie vlinders verzamelt, met prachtige kleuren, die hij uit de lucht schept met een vlindernet. Die vlinders laat hij zien aan zijn mede-verzamelaars. Hij wil dat andere mensen zich gaan interesseren voor vlinders en deelt zijn verzameling met trots op twitter. Waar, op welke plek, hij met zijn netje heeft staan zwaaien, weet hij niet meer.

Wellicht heeft Baudet niet door dat hij met een hengel vist bij een diepe stinkende poel, waar gassen omhoog borrelen die een zwavellucht verspreiden. Nu heeft hij weer beet en gooit een slangachtig gedrocht met lange scherpe tanden in een emmer. "Wat een fantastische vlinder".

We weten natuurlijk niet wat er echt omgaat in het hoofd van Baudet. Misschien weet hij uiteindelijk wel dat het geen vlinders zijn, maar wil hij het toch verkopen als vlinders? Kan het zijn dat hij precies weet waar die duistere poel bestaat? Voorlopig blijft dat vaag. Daar heb ik persoonlijk mijn grootste zorgen bij, dat dit zo mistig blijft en Baudet draait en kronkelt als er vragen worden gesteld over dat geplaatste filmpje op twitter, maar de vragen ontwijkt als was hij een paling in een emmer met snot.

Moet je het foute handelen van anderen pareren met producten uit een onzuivere bron?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 23 mei 2019 13:19

Het schijnt dat de PvdA mogelijk aardig wat zetels gaat halen bij de verkiezingen vandaag:
http://www.kantar.com/public/nl/news-ev ... t-het-slop

Ik kan me voorstellen dat aardig wat burgers zat zijn van de VVD en de FvD om uiteenlopende redenen. Of PvdA dan hét alternatief is weet ik niet. Maar mogelijk is dit toch een teken aan de wand.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 24 mei 2019 08:08

Labyrint schreef:
21 mei 2019 12:27
Ik behoor dan ook niet bij die club van rondrennende kippen. Hoe geniaal het is weten we over een paar dagen.
😊

Timmermans heeft het geniaal gedaan. Twee kippen op rechts vechten en links gaat er met de buit van door.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 24 mei 2019 08:50

Nucheckt over de mening van FvD over de muntunie:
https://www.nu.nl/nucheckt/5905077/nuch ... jging.html
Oordeel: ongefundeerd
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 24 mei 2019 09:46

Bonjour schreef:
24 mei 2019 08:50
Nucheckt over de mening van FvD over de muntunie:
https://www.nu.nl/nucheckt/5905077/nuch ... jging.html
Oordeel: ongefundeerd
Voor Baudet is de gulden waardevol, omdat het een onderdeel is van de Nederlandse traditie en identiteit. Honderden jaren is met de gulden betaald in dit land. Een eigen munt bakent grenzen af, immers bij de grens moet je wisselen. Een symbool zoals de gulden verhoogt de verbondenheid van het Nederlandse volk.

Misschien is het ideaal en het symbool voor Baudet belangrijker dan de juiste cijfers?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 24 mei 2019 10:10

Boerenverstand schreef:
24 mei 2019 09:46
Misschien is het ideaal en het symbool voor Baudet belangrijker dan de juiste cijfers?
Maar op met idealen kan ik de hypotheek niet betalen.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 24 mei 2019 11:56

Nee, hij is tegendraads en dat heeft hem in zekere zin ook genekt. Er zijn weinig mensen die de gulden terug willen en die uit de Eurozone willen. Met een beetje gezond verstand begrijp je dat het volstrekt onmogelijk is voor een land als Nederland. Maar het bekt wel lekker en het is schoppen tegen de gevestigde orde. Maar aan de andere kant helpt het schoppen misschien wel, want de politiek is wakker geschrokken. Als je ergens onderdeel van bent en er onlosmakelijk mee verbonden, dan moet je er wat van maken, en dat wil Timmermans. Dat heeft de kiezer begrepen en die boodschap is beloond. De euro-sceptische partijen hebben allemaal verloren en dat zegt wel wat. Misschien dat de overwinning bij het Songfestival ons toch wat meer heeft verenigd :wink:
Timmermans zelf noemt de volgende punten:
* Meer samenwerking tegen klimaatverandering
* Meer samenwerking op sociaal vlak
* Meer samenwerking bij de aanpak van grote bedrijven die nauwelijks belasting betalen
* Het is tijd voor een ander Europa

Deze boodschap is aangekomen, en in veel landen is behoefte aan deze punten. Het is o zo makkelijk om je middelvinger op te steken en te zeggen dat we zonder veel beter af zijn (wat feitelijk onjuist is). Pluspunt in deze zijn de Brexit perikelen, leerpunt voor andere Europese landen. Ik heb zelf veel meer vertrouwen in een Timmermans dan in een Baudet als het gaat om de vertegenwoordiging van een politieke partij in de Europese Unie.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 24 mei 2019 12:26

Baudet maakte trouwens een leuke vergissing. Hij stelde dat we zonder de euro geen crisis hadden gehad, terwijl Rutte het op dat moment over de bankencrisis had. Die was er ook geweest zonder de euro. Zie IJsland.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 24 mei 2019 12:43

lanier schreef:
24 mei 2019 11:56
Nee, hij is tegendraads en dat heeft hem in zekere zin ook genekt. Er zijn weinig mensen die de gulden terug willen en die uit de Eurozone willen. Met een beetje gezond verstand begrijp je dat het volstrekt onmogelijk is voor een land als Nederland. Maar het bekt wel lekker en het is schoppen tegen de gevestigde orde.
Ik vrees dat je Baudet niet begrijpt. Voor Baudet is het niet alleen tegendraadsheid of bravoure. Voor hem zijn deze symbolen zéér belangrijk. Conservatief traditionalisme is de kern van zijn politiek (komt misschien niet helemaal overeen met alle standpunten FvD op dit moment). De man is hier al jaren mee bezig en heeft horizontaal alle vormen van het traditionalisme bestudeerd, blijkens zijn boeken, uitspraken en wandel. (politiek, sociaal, religieus en metafysisch). Misschien dat er weinig mensen terug uit de Eurozone willen, maar Baudet wil dit echt (edit: en hij ziet dit als een realistische mogelijkheid), vanwege zijn basis en misschien wel vanwege metafysische redenen, ook al lijkt het onmogelijk voor anderen.

Realistisch is het niet en zoals Bonjour hier al aangaf kan je van idealen geen hypotheek betalen. Dat het ook schoppen is tegen de gevestigde orde en Baudet daar voldoening uit haalt, lijkt wel duidelijk, maar dat is het niet alleen. In de kern meent hij wat hij zegt en schrijft. Dat het voor anderen overkomt als kolder (zoals je hier ook al eerder ziet bij Bonjour), is misschien te begrijpen met de Wet van Poe.

Baudet heeft zich tijdens de toespraak bij de provinciale verkiezingen ook geestelijk wat meer blootgegeven, waardoor veel mensen veel beter zijn gaan kijken naar zijn beweegredenen. Dat heeft er duidelijk voor gezorgd dat een groot deel van het volk zich wel drie maal bedenkt voordat zij (weer) op het FvD gaat stemmen. Ik ben het met jou eens dat zijn gedrag (bv op twitter) hem ook voor een deel heeft genekt. Zijn eigen glazen ingooien dus, maar ook die van zijn partij.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jun 2019 10:20

lanier schreef:
24 mei 2019 08:08
Labyrint schreef:
21 mei 2019 12:27
Ik behoor dan ook niet bij die club van rondrennende kippen. Hoe geniaal het is weten we over een paar dagen.
😊

Timmermans heeft het geniaal gedaan. Twee kippen op rechts vechten en links gaat er met de buit van door.
Timmermans ligt eruit. En ik moest glimlachen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Petra
Banned

Bericht door Petra » 14 jul 2019 03:09

lanier schreef:
13 feb 2019 13:15
Want reken maar niet dat Baudet dan in de regering gaat plaatsnemen en de kar gaat trekken om tot een succesvolle Nexit te komen.
Het is geen kar waar ik in zou stappen. Nexit is IMO achteruitgang. Evenals Brexit.

Wat die kar betreft.
Alweer heul wat jaar gelee, toen ik net leidinggevende werd, gaf m'n baas een mooi advies mee.
"Ga niet in je eentje aan een kar lopen trekken, maak het niet jouw kar, je vertilt je eraan en dat is zonde van de kar en van je energie.
Je kunt er beter voor zorgen dat vele handjes graag aan de kar meeduwen."
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 25 jul 2019 23:02

Het hele gedoe met de FvD en Thierry Baudet doet mij denken aan aan de "TRIN-spin" van het Goedgelovig.nl forum van destijds. Beetje vreemd charisma gecombineerd met mistige uitspraken, handelingen en manipulatief gedrag.

https://goedgelovig.wordpress.com/categ ... trin-spin/

Maar dan een politieke variant daarvan en op een wat grotere schaal. :roll:

blue-sky

Bericht door blue-sky » 07 sep 2019 18:17

lanier schreef:
24 mei 2019 11:56
Nee, hij is tegendraads en dat heeft hem in zekere zin ook genekt. Er zijn weinig mensen die de gulden terug willen en die uit de Eurozone willen. Met een beetje gezond verstand begrijp je dat het volstrekt onmogelijk is voor een land als Nederland.
ik denk dat nederland veel voordelen heeft bij de euro en ik hou zelf liever de euro, maar ik heb wel eens een artikel gelezen over het invoeren van 1 wereldwijde valuta die niet in het echt bestaat maar alleen gebruikt wordt als referentiepunt voor alle echte valuta’s

noem deze valuta bijvoorbeeld VAL en koppel de waarde van 1 VAL aan 0,02 gram goud. je hebt dan een redelijk stabiele (fictieve) valuta. 1 VAL is vandaag 0,87 EUR en 0,97 USD waard

en met geld dat steeds digitaler wordt zou je dan eenvoudig in een winkel in amerika kunnen pinnen. je pint dan met je nederlandse bankpas het bedrag in VAL en een algoritme zorgt ervoor dat de euro’s op jouw bankrekening automatisch worden omgerekend naar dollars aan de hand van VAL. de winkel krijgt dan het juiste in bedrag in dollars bijgeschreven op hun bankrekening

mocht het er ooit van komen dat de euro wordt afgeschaft dan zou dit in een steeds digitalere wereld een alternatief kunnen zijn zodat bedrijven en consumenten die met verschillende valuta’s werken toch makkelijk en snel geld kunnen uitwisselen

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 08 sep 2019 14:46

blue-sky schreef:
07 sep 2019 18:17

ik denk dat nederland veel voordelen heeft bij de euro en ik hou zelf liever de euro, maar ik heb wel eens een artikel gelezen over het invoeren van 1 wereldwijde valuta die niet in het echt bestaat maar alleen gebruikt wordt als referentiepunt voor alle echte valuta’s
Vast geen standpunt van het FvD
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie