Cannabis bij medicinaal gebruik.

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Cannabis bij medicinaal gebruik.

Bericht door Maria » 14 jan 2012 00:13

Fenomeen schreef:
Mariakat schreef: Al wil ik het wel strikt binnen de receptuur houden.
Wat we ook doen mbt morfine en daarover bestaat geen dogma. :?
Nergens horen er irrationele dogma's te bestaan.

Binnen receptuur gaan we ervan uit, dat het niet de opzet is een middel aan te bieden, dat erger is dan de kwaal.
Blijkt dit toch te zijn, dan wordt het middel ook direct verboden.

Natuurlijk zijn dit rekbare begrippen, maar dat is nu even niet het punt
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi » 14 jan 2012 12:03

Mariakat schreef:
Fenomeen schreef:
Mariakat schreef: Al wil ik het wel strikt binnen de receptuur houden.
Wat we ook doen mbt morfine en daarover bestaat geen dogma. :?
Nergens horen er irrationele dogma's te bestaan.

Binnen receptuur gaan we ervan uit, dat het niet de opzet is een middel aan te bieden, dat erger is dan de kwaal.
Blijkt dit toch te zijn, dan wordt het middel ook direct verboden.

Natuurlijk zijn dit rekbare begrippen, maar dat is nu even niet het punt
Een middel kan verschillende werkzaamheden hebben op verschillende personen. Morfine kan bv. bij een aantal mensen angsten en hallucinaties oproepen, terwijl een ander daar totaal geen last van heeft.

Cannabis is een beetje vergelijkbaar. Het schijnt te werken tegen astma en benauwdheidsaanvallen, terwijl ik als lichte patient een verkramping van mijn bovenste luchtwegen krijg van cannabis. Ook wanneer ik een vaporiser gebruik. Koffie en alcohol zijn weer middelen die de luchtwegen tijdelijk doen ontspannen, dus wanneer ik cannabis gebruik doe ik het in combinatie van middelen.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 14 jan 2012 12:10

Goed, dat de diverse ervaringen geventileerd worden en hopelijk door de voorschrijvers genoteerd en meegenomen.

Dat dit alles zo verschillende uitwerking heeft, is des temeer een bewijs, dat het gebruik bij medicinale doeleinden ten allen tijde in begeleiding van een arts dient te gebeuren.
Bij privé gebruik is ook hier weer het motto.
Weet waarmee je bezig bent.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 14 jan 2012 13:42

Mariakat schreef: Dat dit alles zo verschillende uitwerking heeft, is des temeer een bewijs, dat het gebruik bij medicinale doeleinden ten allen tijde in begeleiding van een arts dient te gebeuren.
Dan houdt het voor de Belgen op.
Voorlopig althans, want jij gaat het dogma wegwerken, ik teel het alleen. ;)

Momenteel ken ik maar één iemand die medicinale cannabis gebruikt.
Vroeger was de vraag veel groter.
Voor mij zit er een bittere bijsmaak aan; jonge mensen met AIDS en ouderen met pijnklachten.
Dan wist je meestal; dit is de laatste keer dat ze om cannabis vragen, straks zijn ze er niet meer. :(
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 15 jan 2012 19:51

Mariakat schreef:Goed, dat de diverse ervaringen geventileerd worden...
Was dit een bewuste woordspeling na de opmerking over astma? :lol:

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 15 jan 2012 20:23

Nee.
:D

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 21 jan 2012 10:59

Op hyves worden er veel filmpjes verspreidt .

http://www.youtube.com/watch?v=BCC_-nw2 ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Alles schijnt te genezen te zijn, zelfs kanker in de terminale fase.
Ik vind dat behoorlijk gevaarlijk. Wanneer je kiest voor deze hennep olie als je niet meer te genezen bent oké. Maar er zijn misschien mensen die niet naar een arts gaan omdat deze olie helpt.
Of die kanker hebben zonder dat ze het zelf weten en voor hun huidplekjes maar hennep olie nemen.

Ik schreef gisteren een nette maar kritische reactie op deze site omdat ik deze filmpjes steeds meer rond zag gaan.
Vanmorgen was de reactie verdwenen, wel kreeg ik een pb; ik moest niet zomaar wat roepen zonder dat ik alles gelezen had.

Ik had de filmpjes gezien dat was voor mij genoeg. Een middel promoten dat zelfs terminale kanker geneest is m.i fout.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 21 jan 2012 15:32

Nou da's weer fraai dit, een herhaling van de abrikozenpitten hoax? :?

De terminologie is wat verwarrend; onder hennepolie verstaat men meestal olie geperst uit hennepzaden, die je in elke keuken kunt gebruiken.
Daar kan je ook zalfjes van maken, in dat geval is de olie slechts een indifferente drager zonder werkzame stof.
Olie met een hoog THC-gehalte noemt men meestal hash olie.
In die vorm is het voor recreatief gebruik niet geschikt; het is te geconcentreerd.
Dat geneest kanker net zo min als blowen dat doet.

Als je dit op melanoma smeert, is de kans groot dat je je de kist insmeert. :(

Edit:
Kwam ik toch per ongeluk bij Niburu uit met doorklikken. :D

En bij dit alleraardigst stukje:
Het is al weer wat jaren geleden.
Het was een warme zomerse dag. Ik was circa 18 jaar.
De persoon tegenover mij scheurde een stukje Mascotte-vloei in een dunne reep en smeerde daar een mespuntje op appelstroop gelijkende substantie op.
Deze werd voorzichtig op een klein formaat nog niet dichtgeplakte joint gelegd en vervolgens op geroutineerde wijze klaargemaakt voor gebruik.
Ik was zoals dat toen werd genoemd, young, unexperienced but willing to learn, dus ik vroeg gewoon wat dat was.
"Hasj-olie!"
En ik mocht het potje vasthouden, er aan ruiken en ik kreeg ook veel info, want ik was het zelf nog nooit tegengekomen.
En, dat mespuntje voor 2 personen veroorzaakte een alleraardigst effect.
Op de één of andere manier werd mijn enthousiasme goed opgevangen, wellicht ook omdat ik maar bleef ruiken aan de pot hasj-olie, het rook dan ook echt lekker!
Maar toen we uitgegiecheld waren en er weer wat ruimte in de koelkast was, moest ik toch weer verder.
Het leuke van dat afscheid was dat zij met zo'n dingetje om je nagelriemen op te schuiven een aardige hoeveelheid in een leeg pietepeuterig make-up potje deed en aan mij gaf.

Nou had ik in die tijd al de schurft aan joints, tabak en hasj dat is een hele slechte mix.
In meer dan 1 opzicht. Zonde van de dure hasj.
Dus haar truc van de sigarettenvloei heb ik nooit nagedaan.
De Hasj-olie mengde ik thuis met een redelijke hoeveelheid van mijn favoriete hasj (Rode of Gele Libanon) en een klein beetje van verrijkte spul deed ik dan bovenop een bijna gevulde pijp met gewone Libanon.
Mijn mederokers waren nogal onder de indruk en terecht want toen was het zowel voor hen als voor mij de beste kwaliteit hasj die ze ooit waren tegengekomen.
Een klasgenoot, een geroutineerde hasjroker van buiten de stad, een treinreiziger, kreeg van mij een proefmonster mee, want ik ben altijd een weekendblower geweest dus schoolforenzen kwamen nooit bij mij thuis of in mijn jeughonk.
De volgende dag kwam hij eind van de ochtend pas weer op school.
De reden vertelde hij later, buiten het schoolgebouw midden in de kring nieuwsgierige scholieren.
Out gegaan!

Ik heb veel lol gehad van die Hasj-olie.
Een week of 6 later toen ik bijna niet meer had, heb ik haar nog meer gevraagd. Tegen betaling uiteraard. Maar ze had niet meer en kon er zelf ook niet meer aankomen.
Ik ben het nooit meer tegengekomen.
Ik weet dat het tegenwoordig weer te krijgen is.
Maar ik ben allang geen 18 meer, ik heb geen behoefte om deze mooie jeugdherinnering in werkelijkheid te herbeleven.
Dat gaat toch tegenvallen.
Maar mijn Hasj-olie jeugdherinnering blijft wel mooi om zo af en toe in gedachten te herbeleven.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 21 jan 2012 19:12

Na 1 kritische reactie ben ik geblocked, want schrijven dat je het gevaarlijk vindt dat men beweerd met hennepolie terminale kanker te kunnen genezen, is not done.
Bob Dylan

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 22 jan 2012 07:45

Fenomeen schreef:Nou da's weer fraai dit, een herhaling van de abrikozenpitten hoax? :?

De terminologie is wat verwarrend; onder hennepolie verstaat men meestal olie geperst uit hennepzaden, die je in elke keuken kunt gebruiken.
Daar kan je ook zalfjes van maken, in dat geval is de olie slechts een indifferente drager zonder werkzame stof.
Olie met een hoog THC-gehalte noemt men meestal hash olie.
In die vorm is het voor recreatief gebruik niet geschikt; het is te geconcentreerd.
Dat geneest kanker net zo min als blowen dat doet.
Ik heb het betreffende filmpje op YouTube bekeken.
Best wel interessant want de "genezende olie" is dus niet uit de zaden verkregen maar uit de hars van de hennep.
Ik heb het idee dat deze olie best wel bruikbaar is om alle coffeeshopproducten in huis te verrijken tot een hoogst mogelijke kwaliteit cannabisrookwaar.
Ik herhaal maar weer.
Koop een fatsoenlijke Hasj/Weed pijp, koop de allersterkste Cannabis en rook deze puur.
Wat ik zeer op prijs zou stellen.
Als iemand mij een monstertje van die olie toestuurt ( een grammetje of 5), dan zal ik deze uitgebreid testen en mijn bevindingen op Freethinker publiceren.
Wellicht overbodig om te vermelden. Hasj-olie is dus uitstekend bruikbaar voor recreatief gebruik, hetgeen die jeugdherinnering ook bevestigt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 22 jan 2012 17:33

@Cluny,

Het zal best goed spul wezen, maar zo goed dat het kanker in de terminale fase geneest. :wink:
Bob Dylan

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 jan 2012 15:39

Cluny schreef: Best wel interessant want de "genezende olie" is dus niet uit de zaden verkregen maar uit de hars van de hennep.
Wat dan nog interessanter is, is dat het daarmee onder lijst I van de opiumwet valt.
Hoe kan je dat 'panaceum' dan (ver)kopen?
Sommige drogisten hebben dat niet helemaal goed begrepen zie ik; die noemen het woordje 'kanker' en verwijzen door naar hennepzaadolie; 30 euro per liter.
Daar koop je een hoop olijf of andere olie van.
Ik heb het idee dat deze olie best wel bruikbaar is om alle coffeeshopproducten in huis te verrijken tot een hoogst mogelijke kwaliteit cannabisrookwaar.
Dit lijkt mij geheel in de stijl van FT; de rede.
Op deze manier krijg je aanmerkelijk minder carcinogenen binnen.
Doctor Who zal dat kunnen bevestigen. ;)
Koop een fatsoenlijke Hasj/Weed pijp, koop de allersterkste Cannabis en rook deze puur.
Wat ik zeer op prijs zou stellen.
Vooral; rook het niet met tabak!
Opvallende gidszin; ik weet dan ongeveer welk soort recreatief gebruiker ik voor me heb.
Wellicht overbodig om te vermelden. Hasj-olie is dus uitstekend bruikbaar voor recreatief gebruik, hetgeen die jeugdherinnering ook bevestigt.
Als je weet wat je doet kan het; zomaar een filtersigaret in de olie dopen en aansteken lijkt mij nogal onverstandig.
Ik kan me voorstellen dat iemand die het medicinaal gebruikt en derhalve een heel sterk product wil er wat aan heeft.
Maar dan zal het duurder zijn dan normale cannabis.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 30 jan 2012 17:19

pallieter schreef: Ik gebruik het tegen clusterhoofdpijn, niet voor de pijn zelf (daar helpt morfine zelfs niet meer) maar om een beter slaappatroon te krijgen teneinde uit de cluster te geraken.
Van clusterhoofdpijn had ik wel eens gehoord, zag er gisteren voor het eerst beelden van. :?
Dat zag er niet fraai uit om weer eens een understatement te gebruiken.
Het ging over een man uit Texas die paddo's kweekte tegen clusterhoofdpijn.
Ik wist dat een heel lage dosis LSD (zonder de psychoactieve effecten van het middel) soms goed werkt bij migraine maar heb daar verder geen aandacht aan besteed. (triptanen werken prima)
Wat totaal nieuw voor mij was dat deze man het gebruikte omdat de hoofdpijn dan 2 maanden wegbleef.
Is jou hier iets van bekend?

Ik moest gelijk denken aan BOL-148, dat is op een LSD gelijkende stof maar dan zonder psychoactieve werking, en daardoor niet illegaal. (5 mg = 250 euro)
BOL-148 wordt dan weer genoemd ivm clusterhoofdpijn, weliswaar in een erg klein en niet blind onderzoek:
Cluster headache attack cessation and remission extension of months or longer in six treatment-refractory patients administered only 3 doses of BOL-148

J. Halpern1,2, M. Karst3, T. Passie2,4
1Laboratory for Integrative Psychiatry, McLean Hospital/Harvard Medical School, Belmont, 2Entheogen Corporation, Boston, MA, USA, 3Leiter der Schmerzambulanz, 4Dept. Psychiatry, Social Psychiatry and Psychotherapy, Medizinische Hochschule Hannover, Hannover, Germany

Five male patients with treatment-refractory chronic cluster headache and one female patient with treatment-refractory mixed cluster/migrainous headache were administered 2-bromo-LSD (BOL-148) (20mcg/kg) at five-day intervals for a total of three treatments. Sixteen-week outcome data on the five male patients revealed a robust treatment response, with three of the five having no attacks for more than one month, thereby shifting their diagnosis back to the episodic form of cluster headache. Similarly, the female patient reported quiescence of cluster attacks for greater than one month and "significant" improvement in migraine in the following weeks from last dose of BOL-148. This poster presents longterm outcome data on all 6 patients who received BOL-148. In follow-up with these patients, BOL-148 provided significant headache relief that lasted for several months to more than one-year. Data suggests that BOL-148 may function as an important new treatment, though, at present, there is no expanation for such long-term prophylactic effects with no later drug re-administrations. There is some evidence that BOL-148 is affecting epigenetic mechanisms and may open the possibility for a near-cure-like treatment for patients afflicted with vascular headaches.
http://www.maps.org/media/view/lsd_alle ... headaches/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://news.sciencemag.org/sciencenow/2 ... tml?ref=hp" onclick="window.open(this.href);return false;

vehomub

Bericht door vehomub » 23 aug 2019 08:02

Hallo storm! Er is ook een studie ************** over hoe CBD-olie stress en kanker kan helpen voorkomen. Heeft u hierover een mening? Ik ben een beetje sceptisch, maar ik kwam dit artikel tegen en ben op dit moment gesplitst. Ik zal blij zijn voor het advies van ervaren mensen. Bedankt
.
Link naar commerciële website verwijderd.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 aug 2019 10:26

vehomub schreef:
23 aug 2019 08:02
Hallo storm!
.......................
Waarom deze link naar een reclame site voor dit product?
En dan gericht aan Storm, die op geen enkele wijze zich positief geïnteresseerd toont, eerder heel negatief.
Storm schreef:
21 jan 2012 10:59
Alles schijnt te genezen te zijn, zelfs kanker in de terminale fase.
Ik vind dat behoorlijk gevaarlijk. Wanneer je kiest voor deze hennep olie als je niet meer te genezen bent oké. Maar er zijn misschien mensen die niet naar een arts gaan omdat deze olie helpt.
Of die kanker hebben zonder dat ze het zelf weten en voor hun huidplekjes maar hennep olie nemen.

Ik schreef gisteren een nette maar kritische reactie op deze site omdat ik deze filmpjes steeds meer rond zag gaan.
Vanmorgen was de reactie verdwenen, wel kreeg ik een pb; ik moest niet zomaar wat roepen zonder dat ik alles gelezen had.

Ik had de filmpjes gezien dat was voor mij genoeg. Een middel promoten dat zelfs terminale kanker geneest is m.i fout.
.

Plaats reactie