doctorwho schreef: ↑10 aug 2019 13:03
Je gaat volledig voorbij aan oorzaken welke verklaren, waardoor deze verschillen er zijn en blijft op huidskleur/etniciteit hangen.
Ik heb het tot nu toe alleen nog maar gehad over het beschrijven van wat we kunnen zien. Over het zoeken naar een verklaring voor datgene wat we kunnen zien, heb ik het nog niet gehad. Ik ga er dus niet aan voorbij, maar ik ben er nog niet aan toegekomen.
Voor de duidelijkheid: Wanneer ik over Afrikanen en Chinezen praat, heb ik het uitsluitend over de tweede definitie van ras in
dit bericht.
doctorwho schreef: ↑10 aug 2019 13:03
De voorouders van de Chinezen komen ook uit Afrika.
Als iemand zou zeggen dat er rassen bestaan volgens de eerste definitie van ras in
dit bericht dan zou ik dat heel sterk in twijfel trekken. Ik denk niet dat er rassen bestaan volgens de eerste definitie.
Als ik bijvoorbeeld behoorlijk slimme Afrikanen en behoorlijke slimme Chinezen met elkaar vergelijk, dan zie ik behalve hun huidskleur en gezichtsvorm weinig verschil in hoe ze zich gedragen. Beiden zijn rustig, welbespraakt en gericht op een productief leven.
En als ik bijvoorbeeld matig slimme Afrikanen en matig slimme Chinezen met elkaar vergelijk, dan zie ik behalve hun huidskleur en gezichtsvorm ook weinig verschil in hoe ze zich gedragen. Beiden hebben vaak een wat korter lontje en tokkie-gedrag is niet ongebruikelijk bij matig slimme mensen.
En wanneer ik om mij heen kijk en je zou vertellen hoe vaak ik de gedragskenmerken van behoorlijke slimme mensen terugzie bij Chinezen en Afrikanen, dan zeg ik je dat ik dit veel vaker terugzie bij Chinezen dan bij Afrikanen.
En wanneer ik om mij heen kijk en je zou vertellen hoe vaak ik de gedragskenmerken van matig slimme mensen terugzie bij Chinezen en Afrikanen, dan zeg ik je dat ik dit veel vaker terugzie bij Afrikanen dan bij Chinezen.
Volgens mij zijn wat ik hierboven schrijf en wat beschreven staat in de nemokennislink die je doorgaf, niet met elkaar in strijd. Ik zou het heel interessant vinden om iemand te laten onderzoeken waarom er meer bijzonder slimme Chinezen zijn dan Afrikanen.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.