Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Petra
Banned

Re: Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Bericht door Petra » 09 okt 2018 01:32

Fish schreef:
08 okt 2018 11:32
Petra schreef:
08 okt 2018 01:57

We hebben namelijk helemaal geen keuze-vrijheid, daar heb je een vrije wil voor nodig.
Maar moet er niet toch iets of iemand kiezen als er meerdere mogelijkheden zijn?
Dat zou je denken ja. En IMO liefst bewust.

Het al dan niet kunnen kiezen, is in principe waar de hele vrije wil discussie over gaat.
Zie ook; viewtopic.php?f=44&t=17445&p=556509#p556509
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 09 okt 2018 03:48

Petra schreef:
08 okt 2018 01:57
Vilaine schreef:
07 okt 2018 16:34

Het is een keuze.
Nee joh. Het is een patroon.
We hebben namelijk helemaal geen keuze-vrijheid, daar heb je een vrije wil voor nodig.
Het is maar wat je onder vrije wil verstaat. Je hebt in elk geval geen ongedetermineerde denkwijze nodig, Want daar,ee lever je jezelf uit aan het toeval. Om een zinvolle keuze te kunnen maken, moet je op een gedetermineerde wijze denken.
Ik wens u alle goeds

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 09 okt 2018 14:22

De hele anti-vaccinatie problematiek hier in het westen is zwaar overdreven. Wij hebben het over kleine gemeenschappen, min of meer individuen, die zich, min of meer ongeorganiseerd, om volkomen onzinnige redenen, niet laten vaccineren (of hun kinderen niet laten vaccineren). We hoeven ons pas zorgen te gaan maken als men, net als in Indonesië, zich in de anti-vaccinatie goed gaat organiseren.
Bijna 32 miljoen Indonesische kinderen die zouden worden ingeënt tegen mazelen en rode hond, krijgen voorlopig geen vaccin. Volgens islamgeleerden zijn de vaccinaties niet halal en mogen ze niet worden gebruikt.

Volgens de geleerden moeten moslims wachten tot de verklaring er is. "Dat leidt ertoe dat er veel meer mensen de vaccinaties zullen weigeren", denkt Maas. Op dit moment heeft een provincie het vaccinatieprogramma daarom uitgesteld.

(lees de bron voor het hele artikel)
We moeten het natuurlijk wel blijven volgen. Stichting Vaccinvrij haakt al aan op deze ontwikkeling gezien het artikel van Ellen Vader en Door Frankema.
Door Frankema is bekend van een Pauw uitzending waarin zij de volgende onzin uitkraamde (bron):
“Het is absurd. In een laboratorium worden ziektes gekweekt, ziekteverwekkers als virussen en bacteriën worden gekweekt. Vanuit dat lab worden die in een spuit gestopt en ingespoten in een gezonde generatie kinderen. Zo zet je toch de ziektes voort. Je creëert de ziekte in een laboratorium en spuit ze vervolgens in kinderen. Waarom, doe je dit?” vroeg ze zich vervolgens vertwijfeld, blijkbaar niet geremd door enige kennis hierover, informatie die overigens te vinden is op de website van het Rijksvaccinatieprogramma (RVP) van het door haar gehate Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Ondanks stapels literatuur die het tegendeel bewijzen meent Door Frankema nog steeds dat het BMR-vaccin (bof, mazelen, rode hond) autisme veroorzaakt. De bedenker van deze theorie, de Brit Andrew Wakefield, is reeds lang geleden geschrapt als arts. Zijn artikel in The Lancet uit 1998 over zijn autisme-theorie werd in 2010 teruggetrokken vanwege ontdekte onderzoeksfraude. Er zijn sindsdien vele studies verschenen waaruit blijkt dat er geen enkel verband is tussen het BMR-vaccin en autisme. Deze breed gedragen medische consensus hierover dringt echter niet door tot Door Frankema die met allerlei selectief gekozen dingetjes haar autismegeloof in stand blijft houden.
ik denk dat een volgende stap voor de anti-vaxxers wordt een algehele bekering tot de islam om dan onder het motto "vaccinaties zijn niet halal" definitief deze vorm van gezondheidszorg af te schaffen. In meerdere opzichten een goede ontwikkeling :mrgreen:

Ik vind het te triest voor woorden dat een zooitje onbenullen met één zinnetje duizenden kinderen de dood of een gehandicapt leven in jagen zonder daar ook maar op enige manier voor gestraft te worden of rekenschap over af te hoeven leggen. Je zou wensen dat de hel bestaat.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 22 okt 2018 18:41

https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... OYy-abji7w
De Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP) afficheert zich als een organisatie die eerlijke informatie over vaccineren verstrekt. Maar het is vooral een vereniging van homeopaten die met name de homeopathische leer propageert, en homeopathische oplossingen aanprijst aan twijfelende ouders. Voor ons onderzoek Vaccinatie lichtten wij de website van de NVKP door.

De NVKP speelt een belangrijke rol in het vaccinatiedebat. Uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt de NVKP een van de belangrijkste informatiebronnen voor ouders over vaccineren, naast de uitvoerder van het Rijksvaccinatieprogramma het RIVM, medewerkers van het consultatiebureau, familie en vrienden.

Hoewel de vereniging zich nadrukkelijk niet afficheert als homeopathische organisatie – het woord komt niet voor op de homepage, noch op de pagina ‘Over NVKP'- de organisatie blijkt grotendeels uit homeopaten te bestaan. Van de 85 behandelaars waar de NVKP naar doorverwijst zijn er 68 klassiek homeopaat en passen 9 natuurgeneeskundigen ook homeopathie toe. In totaal 77 homeopaten dus, 90 procent van al de behandelaars. Verder houden onder meer twee van hen zich bezig met voeding als geneeswijze en staat er een antroposofisch arts tussen. De vereniging werd in 1994 opgericht en bestuurd door homeopaten. En ook het huidige bestuur wordt gevormd door twee klassiek homeopaten en een natuurgeneeskundige.

Voorzitter Anne-Marie van Raaij van de NVKP stelt dat de NVKP geen homeopathische organisatie is. Maar waarom verwijzen ze dan vrijwel alleen door naar homeopaten?
Kritisch omgaan met prikken....oké.
Ik laat ook geen griepprik zetten, alleen omdat ik toevallig de leeftijd heb waarin het wordt aangeboden.
Maar sinds wanneer zijn de homeopaten waardige informatie bronnen en gesprekspartners als het gaat om kritisch omgaan met ons vaccinatie programma?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Petra
Banned

Bericht door Petra » 31 okt 2018 00:39

Nou is het natuurlijk schokkend dat het inenten binnen de eigen sector niet bepaald populair is, 13% !!!
Maar een verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel vind ik toch wel wat ver gaan. :shock:
Zijn er hier voorstanders van verplicht inenten :?:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5727210/
Zorgpersoneel laat griepprik massaal links liggen, en dus komt er misschien een vaccinatieplicht.
Slechts 13 procent van het personeel in Nederlandse ziekenhuizen haalt de griepprik. Vorig jaar moesten hele afdelingen sluiten wegens ziekteverzuim. Tijd voor de campagne ‘een #prikkie haal je niet alleen voor jezelf’. Ondertussen onderzoekt staatssecretaris Blokhuis of hij naar Amerikaans voorbeeld een vaccinatieplicht kan invoeren voor zorgpersoneel.

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 31 okt 2018 08:34

Petra schreef:Maar een verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel vind ik toch wel wat ver gaan.
Met zo een onberedeneerde bevindelijkheid is het wachten slechts op zoveel besmettingen door het verplegend personeel dat ze onbetaald op quarantaine-verlof moeten worden gestuurd.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Petra
Banned

Bericht door Petra » 01 nov 2018 00:47

heeck schreef:
31 okt 2018 08:34
Petra schreef:Maar een verplichte vaccinatie voor zorgpersoneel vind ik toch wel wat ver gaan.
Met zo een onberedeneerde bevindelijkheid is het wachten slechts op zoveel besmettingen door het verplegend personeel dat ze onbetaald op quarantaine-verlof moeten worden gestuurd.

Roeland

Mag ik daaruit concluderen dat jij voorstander bent van een verplichte griepprik?

Amsterdamse scholen hebben het volgende bedacht.. (zie quotes)
Een premie van 405 euro. (raar bedrag overigens)... is dat nou niet een vreemd idee. Dat mensen daarom wel een griepprik gaan halen. :shock:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b879b1ac/
Scholen gaan griep te lijf met gratis vaccin en premie van 405 euro voor docenten
Leraren in het basis- en voortgezet onderwijs en op mbo-opleidingen in Amsterdam kunnen gratis een griepprik halen. Dat heeft het Amsterdamse stadsbestuur besloten. Het wil zo voorkomen dat te veel docenten door griep worden geveld en scholieren naar huis moeten worden gestuurd. Andere scholen gaan zelfs nog verder en belonen docenten met een financiële vergoeding als ze een prik halen.
Amsterdam lijdt aan een groot tekort aan leerkrachten. Er waren aan het begin van het schooljaar al amper genoeg docenten om alle klassen te bezetten, laat staan dat er vervangers zijn om een eventuele grote uitval op te vangen.

De GGD Amsterdam houdt volgende week een apart spreekuur voor leraren die de gratis inenting willen. Er is haast geboden, omdat de prik voor half november moet zijn gezet om een effectieve bescherming te bieden. De jaarlijkse griepgolf begint doorgaans deze maand. Amsterdam stelt 50 duizend euro beschikbaar voor inentingen. Dat bedrag zou goed zijn voor duizend behandelingen.
Vergoeding
De Amsterdamse docenten zijn niet de enigen die door hun werkgever worden aangezet tot een inenting tegen griep. De Scholen voor Persoonlijk Onderwijs (SvPO) geven docenten een extra beloning als ze een griepprik bij hun huisarts halen. Ze kunnen een vergoeding krijgen van 405 euro. Daar moeten de docenten wel het vaccin van betalen. ‘De vergoeding is een flink bedrag, maar uit andere sectoren zoals de zorg blijkt al dat mensen een gratis behandeling niet genoeg vinden om zich te laten inenten’, zegt directeur Suzan Polet van de SvPO.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 01 nov 2018 08:47

Petra schreef:Mag ik daaruit concluderen dat jij voorstander bent van een verplichte griepprik?
Hoe durf je het te vragen!

Uit
Petra-elders schreef:Misschien is die weerstand tegen vaccinaties niet eens zo gek... wachten op de volgende epidemie
moet ik toch ook niet afleiden dat je tegen vaccinatie(s) bent.

Ik bedoelde je iets aan te bevelen:

Loop de risico's <> effecten en ook de bestaande wetgeving eens na en vergelijk de verschillede soorten vaccinaties eens met andere soorten van besmetting intomen zoals handen wassen na toiletgang en inderdaad ook quarantaines van verschillende smaak.

Zonder cijfertjes blijft het anders je eigen gevoelens projecteren via je krantenarikelenselectie enzo:

Roeland

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 01 nov 2018 13:54

Petra schreef:
01 nov 2018 00:47

Een premie van 405 euro. (raar bedrag overigens)... is dat nou niet een vreemd idee. Dat mensen daarom wel een griepprik gaan halen. :shock:

Toen ik nog werkte kregen we twee extra vakantiedagen als we de prik haalde.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 02 nov 2018 02:20

heeck schreef:
01 nov 2018 08:47
Ik bedoelde je iets aan te bevelen:

Loop de risico's <> effecten en ook de bestaande wetgeving eens na en vergelijk de verschillede soorten vaccinaties eens met andere soorten van besmetting intomen zoals handen wassen na toiletgang en inderdaad ook quarantaines van verschillende smaak.

Zonder cijfertjes blijft het anders je eigen gevoelens projecteren via je krantenarikelenselectie enzo:

Roeland
Dankjewel hoor voor je goedbedoelde aanbeveling. :love1:
Wordt helaas wat lastig, waarschijnlijk omdat ik sowieso niet zo dol op cijfertjes ben.

Over cijfers:
https://decorrespondent.nl/cijfers
Van rapportcijfers tot je pensioenleeftijd, van het weerbericht tot verkiezingsuitslagen: overal bepalen cijfers hoe ons leven eruitziet. Maar meten is mensenwerk, dus cijfers zijn niet zo objectief als ze lijken.

Met dit boek wil Sanne Blauw cijfers weer op hun plek zetten. Niet op een voetstuk. Niet bij het vuilnis. Maar waar ze horen: naast de woorden.
Nederlands Dagblad publiceerde ook een interview met Sanne. 'We zijn met z’n allen een beetje meetgek geworden'.
Dit is een bijzonder leuk boek over een belangrijk onderwerp. Cijfers geven ons houvast en zekerheid; onze hang naar cijfers neemt toe. Maar cijfers moeten ook met een korrel zout genomen worden: cijfers kunnen niet precies maken, wat niet precies is. Bovendien laat dit boek goed zien dat ook wetenschappers bijna altijd met waarden en oordelen te maken hebben; zelfs als ze proberen zo objectief mogelijk hun werk te doen.
Bas Haring
Filosoof

Sinds ik zo vrolijk gekleurde memootjes plak is het aanhalen er niet bepaald leuk leuk leuker op geworden. :crybaby:
Dus als ik zeg dat ik verplicht vaccineren wel wat ver vind gaan, dan is dat
heeck schreef:
01 nov 2018 08:47
..onberedeneerde bevindelijkheid..
Durf ik dan toch te vragen... wat is dan jouw mening over verplicht vaccineren?
Misschien kun je me dan laten zien hoe beredeneerd bevindelijk er precies uitziet :idea:

P.S.
Als ELK artikel wat ik plaats een projectie van mijn eigen gevoel zou zijn, heremiet zeg, dan ziet het er rooskleurig voor me uit gezien alle transgender artikelen. :lol:
Meestal plaats ik dingen omdat ik het heel gewoon interessant leesvoer vind of lees ik in de krant iets wat ik goed bij een topic vind passen.
Of ik het er nou wel of niet (helemaal) mee eens ben. (Let wel; meestal! niet altijd. :wink: )
Anyway.. sinds ik me in religie aan het verdiepen ben heb ik wat aardige inzichten gekregen voor een wat relaxter perspectief.
-Zonder god geen moraal
-Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
Laatst gewijzigd door Petra op 02 nov 2018 03:08, 3 keer totaal gewijzigd.

Petra
Banned

Bericht door Petra » 02 nov 2018 02:59

Fish schreef:
01 nov 2018 13:54
Petra schreef:
01 nov 2018 00:47

Toen ik nog werkte kregen we twee extra vakantiedagen als we de prik haalde.
Ik vind het een vreemd idee dat er een beloning tegenover moet staan.
Toen ik dat las moest ik denken aan de vaccinaties van mijn eigen kroost.
Stonden we in de rij, met allemaal jankerige kinderen die cadeautjes werden beloofd.
"Die prik is je cadeautje, zodat je niet ziek wordt". Had ik er vooraf ingestampt.
Stonden die twee van mij daar in die rij 'n beetje tof te doen. "Die prik is mijn cadeautje" riepen ze steeds. (Waarschijnlijk om zichzelf moed in te praten :lol: ).
Oh ja.. en "'n prikkie so what; doodgaan aan de difterie da's pas zielig". Was ook een leuke. Ze zeiden het wel maar hadden geen idee wat difterie was. :lol:
'

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 02 nov 2018 09:10

Petra,

Geen belangstelling vopor inhoudsloos pluimballen.

Roeland

Petra
Banned

Bericht door Petra » 03 nov 2018 01:18

heeck schreef:
02 nov 2018 09:10
Petra,

Geen belangstelling voor inhoudsloos pluimballen.

Roeland
Insgelijks.
Terwijl er zoveel leukere koersen uit te stippelen zijn. :idea:

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 04 nov 2018 10:26

Petra schreef:
03 nov 2018 01:18
heeck schreef:
02 nov 2018 09:10
Petra,

Geen belangstelling voor inhoudsloos pluimballen.

Roeland
Insgelijks.
Terwijl er zoveel leukere koersen uit te stippelen zijn. :idea:
Tuurlijk,
zoals het vergelijken van de preventieve heelkracht van Yomanda-water, Zam-Zam-water, homeopatische vaccinatie, tegenover die van Emoto-bekrachtiging, of de kracht van gebedsondersteunde placebo-reacties.
En wie weet is heropenen hiervan ook leuk:
https://marreiki.wordpress.com/2013/01/ ... -en-griep/

Roeland

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 04 nov 2018 21:05

Anne-Marie van Raaij, voorzitter van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken was vandaag te gast in Buitenhof.

https://www.facebook.com/BuitenhofTelev ... 7C%20image
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie