Elon Musk: Succesvol falen

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Petra
Banned

Elon Musk: Succesvol falen

Bericht door Petra » 27 sep 2018 06:18

https://www.want.nl/elon-musk-kickresume-mislukkingen/
Oops: infographic zet mislukkingen Elon Musk op een rijtje...

Met als stelling:
Hoewel het een behoorlijk negatieve lijst is, is de infographic niet bedoeld om de man af te zeiken maar juist om de rest van de wereld te motiveren en te laten zien dat geen enkele mislukking te groot is om overheen te komen. De infographic eindigt met de tekst dat Elon Musk uiteindelijk de kunst van het succesvol falen onder de knie heeft gekregen en hij op het moment 14,8 miljard dollar waard is.
Het is een indrukwekkend pakket aan ellende wat daar opgesomd wordt.
Ik vond het 'de kunst van het succesvol falen' wel een treffende zin.

Zijn nieuwste podcast ging over Neuralink
https://www.want.nl/elon-musk-neuralink/
Elon Musk bijna klaar om hersenen aan computer te verbinden
-versmelten met AI
if you can’t beat them, join them” (en eigenlijk hoort daar nog achter: “and then beat them”).
En..
-eeuwig leven
Dit soort technologie zou het volgens Elon namelijk uiteindelijk mogelijk maken om een soort snapshot van jezelf vast te leggen. Wanneer je biologische zelf dan uiteindelijke dood gaat, zou je digitale zelf weer in een nieuwe unit geplaatst kunnen worden.
In een nieuwe unit, staat er. :shock:
Dat is het dan; geen mens meer maar unit?

Dus dat dacht ik toen ik dit las; succesvol falen!
De spijker op z'n kop. :(

Wat vinden jullie van Elon Musk?
Succesvol want 14,8 miljard waard?
Versmelten met AI and then beat them.. is dat een leuk idee?
Staat er al iemand te popelen om in een nieuwe unit geplaatst te worden?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Labyrint
Bevlogen

Re: Elon Musk: Succesvol falen

Bericht door Labyrint » 27 sep 2018 09:19

Petra schreef:
27 sep 2018 06:18
if you can’t beat them, join them” (en eigenlijk hoort daar nog achter: “and then beat them”).
Bij de podcast van Joe Rogan heeft hij een paar weken geleden nog wat uitgelegd over A.I. Ook zegt hij in de show (vanaf 23 minuten) dat hij al langer gewaarschuwd heeft tegen de "singularity" van mens vs kunstmatige intelligentie. Het punt waar de mens versmelt met A.I. en niet meer terug kan/zou kunnen.

En hij 'rookt' ook nog een jointje met Joe. Zonder te inhaleren weliswaar. :D

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 27 sep 2018 11:01

Als hij niet de joint inhaleert dan gebruikt hij wel wat anders. En ADHD zou ook nog kunnen.
Dit soort typen gaan de de geestelijke gezondheid wereldwijd de doodklap bezorgen.
En dan eindigt de mens als stront onder de stoomwals van de AI. Daar is heel wat SF over geschreven. :arrow:

En ik vraag mij af hoe men denkt al die elektrische auto's denkt te gaan voeden. Dát zal een klus worden.
En al die accu's.... Ik zie liever (indien schoon gefabriceerd) superschoon waterstofgas voor onze energie. :D
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Petra
Banned

Bericht door Petra » 28 sep 2018 01:16

Gerard R. schreef:
27 sep 2018 11:01
.. Ik zie liever (indien schoon gefabriceerd) superschoon waterstofgas voor onze energie. :D
Ik zie liever Thorium.
https://www.climategate.nl/2011/06/thor ... e-nadelen/

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 28 sep 2018 09:23

De man is een fan van Isaac Asimov, vandaar zijn ideeën over de ruimte en AI.
Ik weet niet wat je daarvan serieus moet nemen, het is SF en niet toepasbaar op korte termijn.

Musk werkt teveel en is daardoor een beetje de band met wat er in de wereld om hem heen gebeurt een beetje kwijt. Hij gaat volledig op in zijn eigen ideeën. Nog niet zolang geleden heb ik de docu gezien over die jongens in de grot in Thailand. Je kreeg te zien door wat voor nauwe doorgangen de jongens moesten gaan. Ook zag je beelden van de mini-onderzeeër van Musk. Ook al was de doorgang drie keer zo groot geweest, dan nog kon dat ding er niet doorheen. Wat hij over die duiker zij is volstrekt misplaatst en het is terecht dat die man een rechtzaak tegen hem heeft aangespannen. Ook zijn tweets over de beursgang waren een domme zet. Hij is nu aangeklaagd en ik ben bang dat het hem een hoop geld gaat kosten. Tesla moet ik nog zien of dat een blijvend succes is. Sterke merken zoals BMW, Audi en Mercedes zijn nu ook volop aan de slag met elektrische auto's. Vanwege de vele problemen bij Tesla beng ik bang dat hij straks aan alle kanten wordt voorbijgestreefd. Dat neemt uiteraard niet weg dat hij zeer vooruitstrevend en een trendsetter is. Overigens kunnen we niet zomaar allemaal elektrisch gaan rijden. Als we 's avonds thuiskomen en gaan massaal opladen gaat overal het licht uit. Ook elektrische auto's worden zwaarder belast in de bijtelling, ik meen vanaf 2022 wordt het 14%. Zoals altijd, als het een succes is, gaat de belastingdienst ervan mee profiteren.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 28 sep 2018 11:28

Petra schreef:
28 sep 2018 01:16
Gerard R. schreef:
27 sep 2018 11:01
.. Ik zie liever (indien schoon gefabriceerd) superschoon waterstofgas voor onze energie. :D
Ik zie liever Thorium.
https://www.climategate.nl/2011/06/thor ... e-nadelen/
Heel goed. Hoofdzaak:
daar kan je reactoren mee laten werken (stoom geeft dat), dat geeft met grote dynamo's elektriciteit en b.v. via die schone opwekking kan je waterstof maken.
Schoon is uiteraard ook water, wind, zon, misschien iets chemisch of biologisch.
Waterstof is een handige energiedrager om mee te bufferen, net als LPG. Voor als er dips in opwekking van elektriciteit kunnen zitten.
Bij gebruik van waterstof komen geen residuen vrij, alleen wat water.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 28 sep 2018 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 28 sep 2018 11:30

lanier schreef:
28 sep 2018 09:23
De man is een fan van Isaac Asimov, vandaar zijn ideeën over de ruimte en AI.
Ik weet niet wat je daarvan serieus moet nemen, het is SF en niet toepasbaar op korte termijn.

Musk werkt teveel en is daardoor een beetje de band met wat er in de wereld om hem heen gebeurt een beetje kwijt. Hij gaat volledig op in zijn eigen ideeën. Nog niet zolang geleden heb ik de docu gezien over die jongens in de grot in Thailand. Je kreeg te zien door wat voor nauwe doorgangen de jongens moesten gaan. Ook zag je beelden van de mini-onderzeeër van Musk. Ook al was de doorgang drie keer zo groot geweest, dan nog kon dat ding er niet doorheen. Wat hij over die duiker zij is volstrekt misplaatst en het is terecht dat die man een rechtzaak tegen hem heeft aangespannen. Ook zijn tweets over de beursgang waren een domme zet. Hij is nu aangeklaagd en ik ben bang dat het hem een hoop geld gaat kosten. Tesla moet ik nog zien of dat een blijvend succes is. Sterke merken zoals BMW, Audi en Mercedes zijn nu ook volop aan de slag met elektrische auto's. Vanwege de vele problemen bij Tesla beng ik bang dat hij straks aan alle kanten wordt voorbijgestreefd. Dat neemt uiteraard niet weg dat hij zeer vooruitstrevend en een trendsetter is. Overigens kunnen we niet zomaar allemaal elektrisch gaan rijden. Als we 's avonds thuiskomen en gaan massaal opladen gaat overal het licht uit. Ook elektrische auto's worden zwaarder belast in de bijtelling, ik meen vanaf 2022 wordt het 14%. Zoals altijd, als het een succes is, gaat de belastingdienst ervan mee profiteren.
Beetje een wilde jongen. Als zo iemand geluk heeft, dus als alles of veel mee zit, kan hij een ongekend imperium opbouwen en veel rijkdom vergaren. Maar die tweet is gezien..

Petra
Banned

Bericht door Petra » 30 sep 2018 00:43

Petra schreef:
27 sep 2018 06:18

Uit de Us & Them serie.
"AI: Blijven wij superslimme machines de baas?"

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 30 sep 2018 12:40

Ik ben van mening dat het de hoogste tijd is om na te gaan denken en in te gaan vullen: regels omtrent wat kan met machines (robots, computers in het algemeen) en wat niet.
We hebben ook regels voor clonen van mens, dier en plant.

Het is niet een nieuwe gedachte, maar we hebben tot mijn eigen verbazing nog steeds niets voor machines...
1. Een computer of robot zou in de breedste zin nooit op riskante wijze de mens mogen weerstreven.
2. Een robot zou immer en dus -uitsluitend- geautoriseerd mogen handelen.
3. Steeds moet worden beoordeeld of lokaal inzet van robots als positief wordt beoordeeld door het publiek.
Zo niet, bij wet verbieden. Misschien de vraag of inzet lokaal echt wel nuttig is.
4. Als er gevaar dreigt, op welke manier dan ook, waardoor dan ook, dient altijd computer-regel 1 in werking te treden.
.. Etc..

Zo niet, dan zou, als de ontwikkeling van nu voortgaat en daar ziet het naar uit, dan zou de mens ultiem het onderspit delven.
Daar ben ook ik van overtuigd.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 30 sep 2018 13:23

Gerard R. schreef:
30 sep 2018 12:40
Ik ben van mening dat het de hoogste tijd is om na te gaan denken en in te gaan vullen: regels omtrent wat kan met machines (robots, computers in het algemeen) en wat niet.

Het is niet een nieuwe gedachte, maar we hebben tot mijn eigen verbazing nog steeds niets voor machines...
...
Dat klopt, een link naar de "drie wetten van de robotica" van Asimov, lijkt mij dan voor de hand liggend:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie_wett ... e_robotica
https://en.wikipedia.org/wiki/Three_Laws_of_Robotics
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 30 sep 2018 18:18

Terug naar Musk:

Elon Musk steps down as chairman of Tesla as part of a settlement with US financial regulators.
https://www.aljazeera.com/news/2018/09/ ... 27129.html

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 02 okt 2018 15:23

Gerard R. schreef:
30 sep 2018 12:40

1. Een computer of robot zou in de breedste zin nooit op riskante wijze de mens mogen weerstreven.
2. Een robot zou immer en dus -uitsluitend- geautoriseerd mogen handelen.
3. Steeds moet worden beoordeeld of lokaal inzet van robots als positief wordt beoordeeld door het publiek.
Zo niet, bij wet verbieden. Misschien de vraag of inzet lokaal echt wel nuttig is.
4. Als er gevaar dreigt, op welke manier dan ook, waardoor dan ook, dient altijd computer-regel 1 in werking te treden.
.. Etc..

Zo niet, dan zou, als de ontwikkeling van nu voortgaat en daar ziet het naar uit, dan zou de mens ultiem het onderspit delven.
Daar ben ook ik van overtuigd.
Nog even actueel aanvullen als ik mag?
Kunstmatige intelligentie: de technologie is volop in beweging en biedt allerlei mogelijkheden. Maar op het gebied van wapens en oorlogvoering zijn de zorgen groot. Een nieuwe wapenwedloop dreigt en een internationaal verdrag lijkt niet in zicht, zeggen deskundigen.
http://feeds.nos.nl/~r/nosnieuwsbuitenl ... mc/2252959

Petra
Banned

Bericht door Petra » 03 okt 2018 00:41

Gerard R. schreef:
02 okt 2018 15:23

Kunstmatige intelligentie: de technologie is volop in beweging en biedt allerlei mogelijkheden. Maar op het gebied van wapens en oorlogvoering zijn de zorgen groot. Een nieuwe wapenwedloop dreigt en een internationaal verdrag lijkt niet in zicht, zeggen deskundigen.
http://feeds.nos.nl/~r/nosnieuwsbuitenl ... mc/2252959
Idd!

Plaats reactie