Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Waarom?
Diehard

Re: Antivaxxers - Kinderartsen slaan alarm

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 16:56

appelfflap schreef:
14 aug 2018 15:30
Waarom? schreef:
14 aug 2018 14:09
of bagatalliseerd de risico's....
omdat de risico's volstrekt onbekend zijn geworden

daarom mensen er een keer terug kennis mee laten maken
Hmmmmmmm, dat lijkt me nog eens echt onverantwoord.........
In jouw drang mensen te verbeteren ( utopie streven), val je in de valkuil die alle utopie bouwers vallen: het doel heiligt alle middelen, en grotere destructie en onheil zijn je deel...
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 aug 2018 17:23

Waarom? schreef:
14 aug 2018 16:56
yep, en daarom dus gewoon vaccinatie verplichten

ik wil niemand verbeteren maar ik zou niet graag hebben dat mijn straks pasgeboren neefje zo'n ziekte oppikt omwille van een hoop debielen die zich verstoppen achter 1 of ander filosofisch politiek ideaal wereldbeeld vd zelfbeschikking en vrije democratische keuze en ...

er zijn mensen in de buurt van de hollandse bible belt die dat dus dreigen mee te maken

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 14 aug 2018 21:10

appelfflap schreef:
14 aug 2018 17:23
Waarom? schreef:
14 aug 2018 16:56
yep, en daarom dus gewoon vaccinatie verplichten

ik wil niemand verbeteren maar ik zou niet graag hebben dat mijn straks pasgeboren neefje zo'n ziekte oppikt omwille van een hoop debielen die zich verstoppen achter 1 of ander filosofisch politiek ideaal wereldbeeld vd zelfbeschikking en vrije democratische keuze en ...

er zijn mensen in de buurt van de hollandse bible belt die dat dus dreigen mee te maken
Dag Appelfflap,

Ik denk dat je totaal doorslaat...Het is geen verstoppen achter een filosofisch politiek indeaal wereldbeeld...zijn de hoekstenen van de rechtsstaat....Net zoals jij (terecht!) de vinger legt bij het punt dat de moderne westerse mens niet meer weet hoe afschuwelijk bepaalde ziektes zijn, lijken veel mensen niet meer te beseffen wat een rechtsstaat is en zijn zegeningen ( naast zijn beperkingen zoals alles in dit leven ) ....en nee dat is GEEN democratie van vijfig + 1 meerderheid na een verkiezing die de 50-1 de totale wil moet opleggen....de gure wind van populisme,...en totalitarisme is overal voelbaar....
Als je ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer van mensen vraagt dat om een afweging van duivelse dilemma's.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 aug 2018 22:02

Waarom? schreef:
14 aug 2018 21:10
Als je ingrijpt in de persoonlijke levenssfeer van mensen vraagt dat om een afweging van duivelse dilemma's.
mja
als maatschappij moet ge kinderen beschermen voor ziektes, ook als hun ouders dat niet willen. Ik zie je probleem nog steeds niet.

voor rood moeten stoppen is ook een duivels ingrijpen in mijn persoonlijke levenssfeer en die dwang opleggen is een duivels dilemma want als ik iemand zie komen zal ik vanzelf wel stoppen.
ik, als vrije mens, kan dat zelf wel beslissen :)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 15 aug 2018 08:56

appelfflap schreef:
14 aug 2018 15:30
Waarom? schreef:
14 aug 2018 14:09
of bagatalliseerd de risico's....
omdat de risico's volstrekt onbekend zijn geworden

daarom mensen er een keer terug kennis mee laten maken
Toch vreemd als je bedenkt dat de vrees voor de overheid dan groter wordt dan die voor bestrijdbare kwalen en ziektes, terwijl vrees voor Aliëns met een vingerknip valt op te roepen.
En ook smetvrees en allerlei andere vrezen en vrees vor nare ziektes die jezelf betreffen.

Het is net alsof die anti-vaccinatie iets met de combinatie kinderen<>preventie aanroert dat tevelen aanspreekt.
Eentje is dan duidelijk, namelijk dat het om een soort loterij zou gaan waarbij de kwalijke ziekte wordt afgewogen tegen de kans op kwalijke bijwerkingen.
Die laatste (al bestaan ze niet; dan ook) zijn korte termijn en die ziektes zijn langere termijn en ons gevoel geeft effecten op termijn altijd minder gewicht.
Is er een gedragswetenschapper op dit forum???????

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 15 aug 2018 18:56

Toch is er iets merkwaardigs aan de hand.
Als je de statistieken bekijkt dalen de ziektecijfers van veel (kinder)ziekten dramatisch tot bijna nul nadat een vaccinatie programma is ingevoerd.
Soms kleine epidemieën waarbij vooral ongevaccineerde mensen getroffen worden.

Volgens Anne-Marie van Raay zouden deze ziekten vroeger geen probleem zijn geweest en vooral zijn opgetreden na invoering van vaccinaties. Vaccinaties voorkomen volgens haar geen ziektes, maar veroorzaken ze juist. Volgens deze redenering zouden al die ziekten nu veel vaker moeten voorkomen dan vroeger. Wat weer in tegenspraak is met de statistieken.

Nu weet ik weinig van statistische methodes. Misschien heeft ze wel gelijk en zijn het allemaal leugens van de farmaceuten, die geld verdienen over de ruggen van misleide ouders.

Statistici onder ons?

Van haar site:
Polio: De ziekte wordt eigenlijk pas sinds 1900 gesignaleerd, komt over de hele wereld sporadisch voor, alleen in de economisch rijke landen in de vorm van epidemieën.

En dit weer in tegenspraak met History of polio, wat beweert dat polio zo oud is als de mensheid en endemisch was overal ter wereld en m.n. in ontwikkelingslanden en dat overal polio verdween na invoeren van vaccinatie.

Nou neem ik aan dat van Raay wetenschapper is en veel van statistiek weet. Dan verwacht je geen onzin. Dus voor veel mensen zal de vraag zijn wie gelijk heeft. De ene wetenschapper tegen de andere.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 15 aug 2018 19:49

Vilaine schreef:
15 aug 2018 18:56
Nou neem ik aan dat van Raay wetenschapper is
https://www.villamedia.nl/artikel/anne- ... n-dit-land

eventjes vol op de man/vrouw spelen, kostte me 30 seconden
In Nederland mag je niet kritisch zijn over het vaccinatiebeleid, zo is de stellige overtuiging van Anne-Marie van Raaij-Schouten, homeopaat en voorzitter van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP).

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 15 aug 2018 19:54

Inderdaad een volledige diskwalificatie die iedere leek ook zelf kan uitvoeren.

Van Raaij-Schouten doet ook nog aan
= CEASE-therapie,
= Homeoprofylaxe, *) en
= Ontstoort met isotherapie,

Roeland

*)Vervangen van vaccinaties door homeopathische "immuniseringen".

Aanprijzingen die misleidend zijn, maar slechts bij herhalen kunnen worden beboet door de Autoriteit Consument en Markt (ACM}:
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/acht-homeopaten-moeten-valse-vaccinatie-teksten-van-websites-verwijder/ schreef: . . De homeopaten kunnen de effectiviteit van hun profylaxe niet aantonen. Hun uitingen waarin reclame wordt gemaakt voor hun profylaxe-aanpak vormen daarom een “directe bedreiging voor de lichamelijke volksgezondheid”, stelt de RCC. . .
R.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 17 aug 2018 14:25

appelfflap schreef:
15 aug 2018 19:49
https://www.villamedia.nl/artikel/anne- ... n-dit-land
In Nederland mag je niet kritisch zijn over het vaccinatiebeleid, zo is de stellige overtuiging van Anne-Marie van Raaij-Schouten, homeopaat en voorzitter van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP).
Ook geeft zij hier haar beklag dat zij wordt genegeerd door de bekende media.
Maar niet door iedereen die bezorgd is om deze anti vaccinatie praatjes.
Niet degenen die aankomen met statistieken, die zij bewust negeert.
En dat vindt zij blijkbaar nog raar ook.
Het zet haar niet aan het denken, dan slechts in de slachtofferrol te gaan.
Alle ouders, die haar praatjes tegenwoordig volgen en hun en andere kinderen in gevaar brengen, die vergeet ze maar ff.
Een van de grootste frustraties van Van Raaij is dat ze er niet doorheen komt bij de media. Ze strijdt tegen de brede consensus die er in Nederland over dit onderwerp is. Als ze namens de NVKP een artikel voor een opiniepagina instuurt, wordt het meestal genegeerd. Voor talkshows op televisie wordt ze zelden uitgenodigd. Een klimaatscepticus komt er nog een stuk beter vanaf dan een vaccinatiescepticus, zo lijkt het. ‘Journalisten zijn altijd hartstikke kritisch. Een politicus hoeft maar een klein foutje te maken, of hij krijgt meteen de media op z’n dak. Maar als het om dit onderwerp gaat – vaccineren – geven de media niet thuis. Worden hoofdredacties soms op de huid gezeten door het RIVM? Door de Vereniging tegen de Kwakzalverij? Of door Stichting Skepsis? Het is in Nederland bijna niet mogelijk om kritisch te zijn over vaccineren. Ben je dat wel, dan krijg je meteen iedereen over je heen en dat gaat er niet zachtzinnig aan toe. Ook wij hebben regelmatig last van haatmail.’
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 17 aug 2018 14:48

In Nederland mag je best kritisch zijn over vaccineren; graag zelfs.

Maar wat Van Raaij daarbij verhult is dat ze de vaccinatie gelijk wil vervangen door onbewezen fantasie-preventie.
Wat vroeger heel duidelijk en veroordelend kwakzalverij werd genoemd dat heet nu alternatief, maar de bewijsvoering is even afwezig.

Zie uitspraak RCC nogmaals.
De homeopaten kunnen de effectiviteit van hun profylaxe niet aantonen. Hun uitingen waarin reclame wordt gemaakt voor hun profylaxe-aanpak vormen daarom een “directe bedreiging voor de lichamelijke volksgezondheid”, stelt de RCC. . .
Roeland

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 17 aug 2018 19:23

Maria schreef:
17 aug 2018 14:25
Ook geeft zij hier haar beklag dat zij wordt genegeerd door de bekende media.
ind e media mag ze beklag doen dat ze door die media genegeerd wordt?
Het is in Nederland bijna niet mogelijk om kritisch te zijn over vaccineren.
als hij haar kritiek objectief an onderbouwen zal iedereen luisteren

maar de mededeling dat polio en kinkhoest eigenlijk pas bestaan sinds we vaccineren, daar komt het bijna op neer, is natuurlijk lulkoek.
dan meot de reguliere media ook mensen toestaan die beweren dat ... (laat je fantasie maar de vrije loop)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 aug 2018 10:10

appelfflap schreef:
17 aug 2018 19:23

maar de mededeling dat polio en kinkhoest eigenlijk pas bestaan sinds we vaccineren, daar komt het bijna op neer, is natuurlijk lulkoek.
dan meot de reguliere media ook mensen toestaan die beweren dat ... (laat je fantasie maar de vrije loop)
Uit dit artikel
Wikipedia schreef:Poliomyelitis has existed for thousands of years, with depictions of the disease in ancient art.[1] The disease was first recognized as a distinct condition by the English physician Michael Underwood in 1789[1] and the virus that causes it was first identified in 1908 by the Austrian immunologist Karl Landsteiner.[9] Major outbreaks started to occur in the late 19th century in Europe and the United States.[1] In the 20th century it became one of the most worrying childhood diseases in these areas.[10] The first polio vaccine was developed in the 1950s by Jonas Salk.[11] It was hoped that vaccination efforts and early detection of cases would result in global eradication of the disease by 2018.[12]
Ik wens u alle goeds

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 18 aug 2018 10:33

Een voorbeeld van de leugens die ze hanteren. Het begin van de ziekte koppelen aan de ontdekking van de veroorzaker en dat weer koppelen aan gelijktijdige verschijnselen.

Hetzelfde doen ze met pokken. Toen de pokken vaccinatie op gang kwam brak er ook een grote epidemie uit. De oorzaak was oorlog en besmetting door verovering van kleding van besmette vijanden. Dat de epidemie uitbrak onder de ongevaccineerden en dat de gevaccineerden gevrijwaard bleven van de ziekte wordt niet vermeld. Maar volgens anti-vaxxers was de vaccinatie de oorzaak van de epidemie.

Maar bewijs aanvoeren is zinloos. Je krijgt een Wendy Wright effect.
it remains popular.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 18 aug 2018 10:50

Gisteren bij "Margriet" (NPO 1): * De discussie over het wel of niet vaccineren van kinderen wordt steeds heftiger. Deze week werd het anti-vaccinatie-boek van Tineke Schaper uit de boekhandel gehaald. Maar tegelijkertijd worden aanhangers van vaccinatie, bijvoorbeeld kinderartsen, met het leven bedreigd. We praten erover met auteur Tineke Schaper, kinderarts Carsten Lincke en rechtsfilosoof Roland Pierik.

Ik ben persoonlijk tot de conclusie gekomen dat de massa-inentingen een hele generatie kinderen ernstig in hun weerstand ondermijnen en berusten op een tragische medische misvatting. De schrik slaat je om het hart als je leest dat de entingen, waarvan de kinderen nu al 28 porties krijgen, door de planmakers nog zullen worden vermeerderd. Ik vind dit boek een noodzaak voor alle ouders die van hun kinderen houden.
H.C. Moolenburgh, Arts

Teneur van artikelen van dergelijke mensen is dat ziekten onschuldig zijn, goed voor kinderen en vaccinaties levensgevaarlijk en vaak zelfs de oorzaak van (dodelijke) epidemieën.
it remains popular.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 21 aug 2018 18:49

it remains popular.

Plaats reactie