Het ga u allen goed

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

doctorwho
Superposter

Re: Het ga u allen goed

Bericht door doctorwho » 05 jun 2017 21:20

Petra schreef:[
Ik zeg; afkoelen en weer voort.
:love6:
Want wie steeds achterom kijkt met zijn/haar rug naar de toekomst gericht is :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 05 jun 2017 21:51

Gezien de beschuldiging die HJW maakte, de herhaling ervan en de expliciete opmerking dat moderatoren er niet op gereageerd hadden, was het verstandiger geweest dat hij wel op het verzoek van Rereformed in was gegaan. Direct de eerste keer.
Normaal stappen moderatoren niet even uit de discussie om dan met de moderatorpet verder te gaan, maar in dit geval door de aard van de beschuldiging gerechtvaardigd.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 05 jun 2017 23:37

doctorwho schreef:
Want wie steeds achterom kijkt met zijn/haar rug naar de toekomst gericht is :wink:
Ah, cliché's, wie houdt er niet van.

We staan nu aan de rand van de afgrond. We moeten een flinke stap vooruit zetten naar verbetering. :wink:
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 06 jun 2017 13:49

Rereformed schreef:
Mijn moderatorverzoek was om aan te tonen dat op dit forum alle gelovigen als geestesziek worden beschouwd. Je hebt dat namelijk elfmaal (!) beweerd, alsof deze atmosfeer dus heel prominent op dit forum aanwezig is, en beschuldigde de moderators van dit forum ervan dat ze niet reageren op dit soort extreme aantijgingen.
Gealarmeerd hierdoor heb ik lange tijd lopen zoeken op de woorden "geestesziek" en "psychisch ziek" op dit forum, maar ben niemand tegengekomen die dit oordeel heeft geveld over alle gelovigen. Wel een topic van twee jaar geleden waar het onderwerp expliciet behandeld werd (en HJW ook aan deelnam) en alle deelnemers aan het topic stuk voor stuk lieten weten dat ze er niet zo over denken: Religie ziekte?
Dag HJW en RRF,

Ik heb de discussie van afgelopen dagen nog niet gelezen en op mij in laten werken.
Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee op een religie een WAAN te noemen en nog een uitermate gevaarlijke waan ook in sommige situaties. Dat noemen van een waan vinden veel religie belijders niet prettig. Houdt me ten goede : dit spreken we niet meteen uit, maar als mensen perse willen spreken over hun geloof of inhoud van hun geloof dan komt dit zeker ten sprake.
Dezelfde religie belijder doet meestal uitermate meewaardig over het ( bij)geloof van andere religies of bestrijdt dit...of beschouwd de andere als inferieur....meteen is de bron van spanning al geschapen......

En waarom ik het een gevaarlijke waan noem : zie de recente topics :
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 9&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... &start=765" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 0&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Religie is als WAAN veel gevaarlijker dan geestesziek of psychische ziekte.. zelfde als degene die een totalitair regieme aanhangt...de meest krankzinnige zaken worden er door geoorloofd .....en dat bij volledige Geestelijke BewustZIJN......
WAREN de aanslagplegers van deze wereld ( welke religie ze ook maar aanhangen ) maar krankzinnig...dan kon je ze op een uiterst humane tegen zichzelf beschermen en levenslang behandelen voor een ziekte..
Het is niet voor niets dat de rechtsstaat kraakt onder de spanning van deze vraag: honoreer je de perverse vragen van populischtisch kant en de massa (Nee dus! ) ...maar indien niet: tot hoe ver reikt de rechtsstaat voor degene die zelf NIETS om dezelfde rechtsstaat geven?...( tolerantie voor de degene die zelf NIET tolerant willen zijn.....rechten versus plichten...).
En nee: ik heb er ook (nog) geen antwoord op

HJW : in ieder geval gaat je het goed!
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 19 jun 2017 08:55

Waarom? schreef:
En nee: ik heb er ook (nog) geen antwoord op

HJW : in ieder geval gaat je het goed!
Kom, dan gooi ik wel een gezellig antwoord naar binnen.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 23 jun 2017 15:06

De Encyclopedist schreef:
doctorwho schreef:

We staan nu aan de rand van de afgrond. We moeten een flinke stap vooruit zetten naar verbetering. :wink:
Ik heb ooit eens een mooi cliché bedacht:

"Bijkomend in het ziekenhuis bedacht hij met veel pijn, okee je kunt niet met twee kleine sprongetjes over één groot ravijn"
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 08 jul 2018 07:55

De Encyclopedist schreef:
05 jun 2017 23:37
doctorwho schreef:

"That's one small step for man, one giant leap for mankind." :wink:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie