Dag dikkemick en anderen,dikkemick schreef: ↑11 mar 2018 17:33En is dit gebaseerd op geloof, of weet je dit oprecht? Weet jij m.a.w. wat de 3-eenheid is? Kun je me dat uitleggen? Weet jij dat Jezus werkelijk als geschiedkundig persoon geleefd heeft? Welke bronnen gebruik je daarvoor?Faramir schreef: ↑11 mar 2018 17:20
Als God de Zoon, onderdeel van de heilige drie-eenheid, als geschiedkundig persoon, 100% God en 100% mens, als inspirator, als voorbeeld figuur enz enz. Kortom alle open deuren die een christen in kan trappen. Zoals Rereformed ook al aangeeft vraag je nogal naar de bekende weg, Dit had je neem ik aan ook wel zelf kunnen invullen.
Ook outremer wees er al op...het kan wat rustiger die reacties.. Dat Faramir die uitspraak doet lijkt me geen probleem.. Dat geloofden en geloven de meeste christenen nog steeds..Geloofsuitspraken zijn voor de ratio wartaal...niet voor niets dat christenen zoveel met theologie en filosofie hebben om het wel "redelijk" te maken...dat is in de moderne tijd kansloos geworden. De meeste christenen beseffen dat zelf ook drommels goed en zeggen daarom gewoon: God bestaat, met de rest van de eigenschappen erbij. Punt. Dat het voor anders gelovigen en niet gelovigen als totale wartaal en fictie in de oren klinkt nemen ze voor lief. Handiger dan de aanpak van analytische filosofie en Plantinga adapten....die denken nog steeds dat het aannamelijk en redelijk te maken is....en niet die gapende kloof zien tussen hun geloof en de rest van de wereld waarin ze leven.
De reacties lijken nu hetzelfde als er op een geloofsforum een ongelovige langskomt....er is geen sprake meer van een "gesprek".....