Rome staat nog op mijn lijstje, het culturele erfgoed is m.i prachtig. Religieus zegt me het minder; toch te decadent. Maar ook dat is maar een mening.

Moderator: Moderators
Als die "armoedzaaiers" zoals jij ze noemt (misschien zaaien ze in andere opzichten wel een grotere rijkdom dan hun armoede doet vermoeden), vrijwillig geld in die bussen stoppen, zou het zomaar kunnen zijn dat ze een groot geheimenis hebben ontdekt in hun leven. Veel boeddhistische monniken zijn bewust bedelmonniken en leven naar eigen tevredenheid in een gelofte van armoede. Niet alles is altijd wat het lijkt.Petra schreef: ↑10 mar 2018 03:31
Ik had dat heel sterk in Myanmar. De (boeddhistische) Schwedagonpagode is met echt goud begoten.
Toen ik er woonde stond het ding in de steigers om er een nieuwe laag goud overheen te gooien.
Er staan overal bussen waar je geld in kunt doen om die prachtige goudlagen te bekostigen. Je ziet de grootste armoedzaaiers hun bij elkaar gegrabbelde centjes er nog in frommelen.
Maar wacht even... Een referentie naar het Christendom is bij lange na niet voldoende om weer on-topic te zijn.Rereformed schreef: ↑12 mar 2018 15:14
Leuk dat je het topic weer on-topic brengt met een referentie naar het christendom.
Ik heb me afgevraagd waar het in dit topic om moet gaan, maar dit vind ik een uitstekende suggestie.Giovedico delle Fate schreef: ↑12 mar 2018 15:36Het moet hier gaan om 'verheffende' zaken zoals muziek, beeldende kunst en architectuur.
Dank je wel! Nu kan ik tenminste weer 'veilig' over dit topic mijmerenRereformed schreef: ↑12 mar 2018 15:41Ik heb me afgevraagd waar het in dit topic om moet gaan, maar dit vind ik een uitstekende suggestie.Giovedico delle Fate schreef: ↑12 mar 2018 15:36Het moet hier gaan om 'verheffende' zaken zoals muziek, beeldende kunst en architectuur.
Vanaf hier dus allemaal geheel on-topic.
Ik zal de bijdragen van Dolce Vita betreffende Ufo's atoomoorlogen, een uitdovende zon en onnatuurlijk wolkendek en reakties daarop afsplitsen en een apart topic geven.
Dan heb je de cultuur van het christendom bepaald niet goed bekeken...... en ook o.a. Ezechiël niet goed gelezen.Giovedico delle Fate schreef: ↑12 mar 2018 15:36Maar wacht even... Een referentie naar het Christendom is bij lange na niet voldoende om weer on-topic te zijn.Rereformed schreef: ↑12 mar 2018 15:14
Leuk dat je het topic weer on-topic brengt met een referentie naar het christendom.
Ik zie met de beste wil van de wereld niet hoe UFO's iets te maken hebben met cultuur binnen het Christendom.
Het moet hier gaan om 'verheffende' zaken zoals muziek, beeldende kunst en architectuur.
Gelieve dat hier uit te werken.Dolce Vita schreef: ↑12 mar 2018 16:13Dan heb je de cultuur van het christendom bepaald niet goed bekeken...... en ook o.a. Ezechiël niet goed gelezen.Giovedico delle Fate schreef: ↑12 mar 2018 15:36Ik zie met de beste wil van de wereld niet hoe UFO's iets te maken hebben met cultuur binnen het Christendom.
Negeren van moderatie advies en daarbij ook nog een op de man spelen liep uit de hand.
Wauw! Dank je wel voor deze link! Ik kende al wel wat van Palestrina, maar dit niet.
Doet sterk denken aan een Taizé bijeenkomst.
Nee, ik snap dat niet echt. En ik vind het jammer dat je het niet kunt uitleggen.Maria schreef: ↑13 mar 2018 10:39
Ik kan in een klein oud kerkje in Bretagne verschrikkelijk ontroerd raken en uit een ander, wat daar sterk op lijkt zo negatief geraakt worden dat ik er hard van weg hol.
In een grote kathedraal overweldigd worden of in een andere alleen stukken steen zien en schilderingen, die me totaal niets zeggen, waardoor ik alleen maar kan denken en niet voelen.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
@Maria ik herken dat zo, bijna schokkend zo herkenbaar.Maria schreef: ↑13 mar 2018 10:39
Doet sterk denken aan een Taizé bijeenkomst.
Is ondertussen ook een echt religieus cultuurverschijnsel geworden en breidt zich nog steeds uit.
We zijn daar geweest in de zomer, toen de bezoekers aan het binnenstromen waren.
Ondanks, het feit dat ik nog steeds gevoelig ben voor de krachtige uitstraling van mensen massa's (oa. Lourdes) had ik er op dat moment niets mee.
We zijn dan ook tot de zaal opening gekomen, even gekeken, en zijn weer gegaan.
Nu moet ik erbij zeggen dat de omgeving en ambiance voor mij ook belangrijk zijn.
Hoe of wat kan ik niet uitleggen, want dat is puur gevoelsmatig.
Met rijke kunst- en cultuuruitingen of alleen maar sober heeft dat niets te maken.
Ook groot of klein zegt niet alles, ook al brengt dat wel weer andere verschillende soorten gevoelens met zich mee.
Ik kan in een klein oud kerkje in Bretagne verschrikkelijk ontroerd raken en uit een ander, wat daar sterk op lijkt zo negatief geraakt worden dat ik er hard van weg hol.
In een grote kathedraal overweldigd worden of in een andere alleen stukken steen zien en schilderingen, die me totaal niets zeggen, waardoor ik alleen maar kan denken en niet voelen.
Als je begrijpt wat ik bedoel.