terreur in Spanje

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: terreur in Spanje

Bericht door Peter van Velzen » 03 sep 2017 15:24

Ik woon dan wel in Thailand, en heb het daar redelijk goed, maar dat heb ik voornamelijk te danken aan mijn Nederlands pensioen. Het is vooral Nederland en niet zozeer Thailand dat nog altijd tot de gelukkigste landen ter wereld behoord. (laatste ranglijst nummer 6). Dit ondanks het geklaag van zowel uiterst links als uiterst rechts, dat het allemaal niet deugt. Niet dat de klagers helemaal ongelijk hebben - er is nog veel te verbeteren - maar het kan bijna alleen maar slechter. Noorwegen (de nummer 1) scoort slechts 2% hoger. Terwijl het er in de Centraal Afrikaanse Republiek meer dan 60% beroerder voor staat. Thailand staat overigens 32e met een score die 13% lager ligt dan die van Nederland. Jullie hoeven dus niet echt medelijden te hebben.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 03 sep 2017 15:34

Nu nog even bekijken hoe we door wijs te stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen nog veel gelukkiger kunnen worden en vooral blijven. Want auto ongelukken vs terrorisme (of zelfs gecombineerd) te bespreken terwijl we overal naïef bloembakken neerzetten is alleen maar surrogaat geluk en slechts schijn-veiligheid. Bloembakken bij de grenzen zal ook niet helpen tegen de illegalen. Met name die uit Noord Afrika. Je weet wel die groepen doorreizende idioten die uitzwermen over West Europa en die het o.a. op vrachtwagen chauffeurs hebben voorzien.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 03 sep 2017 16:17

Wat bevordert het geluk dan wel? Zullen mensen niet altijd ontevreden blijven en reden voor aanslagen kunnen bedenken?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 03 sep 2017 17:06

dikkemick schreef:
03 sep 2017 16:17
Wat bevordert het geluk dan wel? Zullen mensen niet altijd ontevreden blijven en reden voor aanslagen kunnen bedenken?
Secularisatie is het eerste waar ik aan denk. Lange termijn brede aanpak want anders is het weer kwetsend. Zoiets gaat niet zo makkelijk meer met steeds meer Islam in de samenleving. Bewustmaking dat goden eigenlijk om te lachen zijn ging best redelijk goed de laatste ruim genomen 60 jaar maar nu ligt dat wat anders voor uitingen in kunst en humor. Zelfs redelijke kritiek kan je duur komen te staan. Juist de redelijke kritiek. Want de waarheid is vele malen meer kwetsend. En dan beledig je de profeet. De kracht van Islam is dan dat je je mag wreken. Dus minstens al boos worden. Waar christenen de opdracht hebben te vergeven of weg te lopen hebben moslims bij het 'beledigen van de profeet' het recht zich erover op te winden.

Het zou mijn geluk bevorderen als religie op de boekenplank en in de huiskamer bleef en niet op straat. Want daar hebben wij de vrijheid om er over te lachen of om de religie te bekritiseren en uitingen opgedragen door ingebeelde goden te verbieden als anderen daar last van ondervinden.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 03 sep 2017 18:48

Tja. Vergeet niet dat islam ruim 600 jaar op het christendom achterloopt. We moeten een lange adem hebben. Een hele lange adem!
Toch denk ik niet dat de mens ooit nog in staat zal zijn om met enorme groepen samen te kunnen leven. We blijven voorlopig groepsdieren alleen kan de groep niet te groot zijn. En dat geldt niet alleen voor islam.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 03 sep 2017 20:06

dikkemick schreef:
03 sep 2017 18:48
Tja. Vergeet niet dat islam ruim 600 jaar op het christendom achterloopt. We moeten een lange adem hebben. Een hele lange adem!
Helemaal geen lange adem. Ik begrijp dat we een heel lange tijd geen internet of televisie tot onze beschikking hadden plus het collectieve verstand wat meer schijfruimte heeft gekregen dus het zal wel loslopen. Zoiets kan in enkele decennia of minder. Echter zal het op andere gebieden in de wereld iets moeizamer gaan om van deze schizofrenie los te weken met al die moefti's en geitenhoeders.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 03 sep 2017 20:42

dikkemick schreef:Vergeet niet dat islam ruim 600 jaar op het christendom achterloopt.
Dit lees ik wel vaker maar in mijn opinie is dit gewoon niet waar.
Islam heeft zich vastgebeten in zijn overheersende rol en heeft het geluk gehad dat de landen waar het de dominante religie is geen tegengeluid hebben kunnen ontwikkelen door het vaak chronisch tekort aan goede opleidingen en de mogelijkheid die te kunnen volgen.
Het christendom heeft uiteindelijk de pech gehad dat ze onder de voet is gelopen door de verlichting die op meerdere fronten toesloeg.
Een verlichting die islamitische landen tot heden hebben tegen kunnen houden door vooral het overgrote deel van hun onderdanen zo ongeletterd mogelijk te houden.
En met scholen geschoeid op islamitische leest doorheen Europa zal dit niet verbeteren.
Zolang kinderen vergiftigd worden met (islamitische) religieuze bullshit is de volgende verlichting ver weg.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 03 sep 2017 21:13

Overigens is de Islam veel ouder. Het is de oorspronkelijke religie van de mensheid en stamt al vanaf Adam. De Ka'aba in Mekka is nog gebouwd door Abraham. Mohammed zorgde alleen voor de renaissance van de ware religie. De vraag is of een volmaakte religie nog ergens aangepast moet worden.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 03 sep 2017 21:23

Vilaine schreef:
03 sep 2017 21:13
Overigens is de Islam veel ouder. Het is de oorspronkelijke religie van de mensheid en stamt al vanaf Adam. De Ka'aba in Mekka is nog gebouwd door Abraham. Mohammed zorgde alleen voor de renaissance van de ware religie. De vraag is of een volmaakte religie nog ergens aangepast moet worden.
Oh jee. Ik zou al geen zin hebben in een discussie als een gelovige daarmee aan komt zetten. Het zal geen 600 jaar duren dit keer maar ik heb er de kracht niet meer voor. Veel plezier ermee en moge de Heilige Lawrence Krauss op een dag je ziel beroeren

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 03 sep 2017 21:59

Vilaine schreef:
03 sep 2017 21:13
Abraham heeft nooit bestaan en niet bestaande figuren kunnen geen bestaande gebouwen oprichten.

Daarbij werden er in de Ka'aba 360 goden aanbeden. (beetje vreemd voor iemand als Abraham)

Een ervan heette Allah die heeft Mohammed destijds uitverkoren tot enige god.

Wel zijn er heel veel sporen van de oude alom aanbeden Maangod(in) in de Islam.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 03 sep 2017 22:06

Dat weet Vilaine. Het is mild cynisme :wink:

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 sep 2017 05:16

Reacties die geen betrekking hadden op terreur, verplaats naar het onderwerp: World Happiness Report
Peter van Velzen
Ik wens u alle goeds

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 04 sep 2017 10:15

appelfflap schreef:
03 sep 2017 12:34
Zo ja, toon mij het Boeddhistische geschrift waarin staat
het duurt mij geen 30 seconden om voorbeelden te vinden van moordende monniken en die gebruiken ook wel 1 of ander zinnetje, verdraaien 1 of andere interpretatie uit 1 van hun boekjes/filosofie om hun moordpartijen te rechtvaardigen.
ook met hun geschriften.ideeën/ideologie kun je dus alle kanten uit.
geen verschil met andere godsdiensten, dat het boeddhisme momenteel een goed imago heeft in Europa trek ik niet in twijfel.
Je herhaalt eigenlijk gewoon je eerdere stelling, maar beantwoordt de vragen niet.
Dus nog maar eens:
- Klopt het dat je de koran, bijbel en boeddhistische geschriften gelezen, zodat je de conclusie kunt trekken dat het één pot nat is?
- Kun je uit de boeddhistische geschriften quoten dat boeddhisten door te sterven voor Boeddha het paradijs kunnen bereiken en iemand die het Boeddhisme verlaat vermoord moet worden?

Jij pleit voor méér mensen naar Europa.
dan heb je niet goed gelezen
ik stel dat die vluchtelingen uit Syrië in weze geen probleem zijn. 500 miljoen inwoners, 27 landen, de 2e/3e grootste economische macht op deze planeet.
samenwerken, Europese waarden respecteren en er is geen vluchtelingenprobleem. opvang, verspreiden, integreren
Tja, je berekent een percentage van aantal immigranten t.o.v. aantal inwoners en gaat dan concluderen dat er dus geen probleem is.
Dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Vanaf welk percentage erken je het als een probleem?
Ieder jaar 1% instroom, wat betekent dat voor de samenleving over 25 jaar?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 sep 2017 11:45

gerard_m schreef:
04 sep 2017 10:15
Tja, je berekent een percentage van aantal immigranten t.o.v. aantal inwoners en gaat dan concluderen dat er dus geen probleem is.
Dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Vanaf welk percentage erken je het als een probleem?
Ieder jaar 1% instroom, wat betekent dat voor de samenleving over 25 jaar?
Er is uiteraard wél een probleem, met name in Syrië. Elke vluchteling is er menselijkerwijs gesproken een te veel. Maar mag ik er op wijzen dat zelfs in het jaar met de meeste vluchtelingen (2015) het percentage niet 1% was, maar (voor de hele EU) 0,26 zie deze Wikipedia pagina Gemiddeld ligt het nog veel lager. Je kunt ook moeilijk 25 jaar lang 5 miljoen Syriërs opvangen, want zoveel zijn er niet eens! (Syrië heeft nog maar 18 miljoen inwoners over) Een miljoen vluchtelingen in 2015 was natuurlijk een groot probleem, maar wel een probleem dat Europa aan kan als het daar de wil toe heeft. Maar het probleem in dit onderwerp is niet dat van de vluchtelingen, maar dat welke de terroristen ons bezorgen. Dat is een duizend keer kleinere groep, maar we weten helaas van te voren niet wie het zijn. Dat maakt dat het moeilijker op te lossen is.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 04 sep 2017 18:24

@Labyrint en @Erik
De moderne tijd (met internet en t.v) speelt nu zeker een rol. Iedere terreuractie wordt breed uitgemeten op t.v./internet getoond en ieder fatsoenlijk mens, dus OOK die moslim die zich hiervan wil distantiëren, zal zich aanpassen en hier niet mee geassocieerd willen worden.
Weet niet of jullie gisteren de eerste aflevering van "Allah in Europa" hebben gezien, maar het moslimgeloof is eigenlijk (al hebben ze dat zelf nog niet door) al even versplinterd als het christendom. Gelukkig hoort in de meeste 'afsplitsingen' geen terreur.
Philip K. Dick

Plaats reactie