(Asielzoekers) Toelaten of niet? Moralistisch gezien....

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: (Asielzoekers) Toelaten of niet? Moralistisch gezien....

Bericht door Labyrint » 12 apr 2017 11:08

Maria schreef:Dit onderwerp heeft helemaal niets met politieke correctheid en moskeeën te maken, maar met het beoordelen van wat oorlogsmisdadigers zijn. En wat je moet besluiten als dat niet duidelijk wordt.
Tja. Politiek correct. Ik moet het hier ook zijn. En mag ik dan misschien wat anders vinden? Een eigen mening hebben? Mag dat als vrij-denker? Het blijkt namelijk nauwelijks of zelfs helemaal niet uit de openingspost en al helemaal niet uit de documentaire. Daar gaat het niet over oorlogsmisdadigers in het algemeen en/of van alle tijden. Ik moet zeggen dat ik bij jou altijd zo iets heb van: "Wat wil je nou precies dat ik zeg?" Er is maar weinig ruimte voor mijn eigen mening wanneer die jou niet zint zo lijkt het. Elk topic met dit onderwerp voelt als een smal steegje met hindernissen en eieren voor me. Al heel lang overigens. Documentaire nu voor de 2e keer aan het kijken. Deze direct aan anderen aangeraden te bekijken. Het is wel duidelijk waar-over en over welke bevolkingsgroep(en) het gaat. Op FOK noemen ze dat 'finnen' (Sorry Rereformed) :)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 apr 2017 13:13

Oorlogsmisdadigers moeten mijns inziens niet geweigerd worden maar worden berecht. Dat gaat makkelijker als je ze eerst binnen laat. Maar misschien denk ik weer te simpel.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 12 apr 2017 13:16

Peter van Velzen schreef:Oorlogsmisdadigers moeten mijns inziens niet geweigerd worden maar worden berecht. Dat gaat makkelijker als je ze eerst binnen laat. Maar misschien denk ik weer te simpel.
Een ieder heeft het recht op zijn eigen gedachten en die uit te spreken.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 12 apr 2017 13:51

lost and not found yet! schreef:Zag net op NPO2 de documentaire van 2doc, het kaf en het koren. Wat mij opviel is dat er zoveel tijd, energie, geld en mankracht wordt besteed om de goeden van de slechten te scheiden, of eigenlijk andersom, terwijl dat heel frustrerend voor diegene is die de uiteindelijke beslissing moet nemen. Mijn vraag is, waarom zijn we zo met dit soort mensen begaan? Die kunnen toch ook gewoon terug? Om alle doden die dagelijks buiten Europa vallen in wat voor conflict dan ook maakt niemand zich druk, dus waarom al deze moeite? Ik heb er zelf nog geen standpunt in, vraag het me gewoon af. Wat is er erger, mensen terugsturen naar het land waar ze om wat voor reden dan ook vandaan kwamen, of niks doen aan alle mensen die dagelijks wereldwijd om wat voor reden dan ook vermoord worden. Waarom is die trigger hier? Zijn deze mensen zieliger, verdienen ze meer aandacht, of is de rest van de wereld de meer van onze bed show?
Dmv. de titel en omschrijving is niet duidelijk zien, dat het in de documentaire gaat om het onderzoek naar oorlogsmisdadigers onder asielaanvragers. Titel aangepast. (.....). Zie verderop in de reacties. Maria
@lost,

Ik heb de documentaire net gezien. En inderdaad wat is dat een gepuzzle om erachter te komen of iemand oorlogsmisdadiger is. Daar werken veel mensen dagelijks aan, en je moet met goede bewijzen komen.Je weet dat er veel niet eerlijk verteld wordt, komt iemand net het land binnen dan ligt het makkelijker. Maar vaak na jaren zoals de vader van het Afghaanse gezin, 10 jaar in Nederland en dan gescheiden worden van je gezin is niet niks. Is dit humaan?
Nee, maar wel rechtvaardig t.o.v al die mensen die wel gestraft worden voor hun daden, wanneer er oorlogsmisdaden begaan zijn.
Meteen terug en het geld en de energie besteden aan al die mensen wereldwijd die hulp kunnen gebruiken, zie ik ook liever . Maar we weten het vaak niet meteen, dus het kost tijd en onderzoek.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 12 apr 2017 14:38

In de laatste minuten van de documentaire is maar weer duidelijk dat controle alles behalve waterdicht is. Het is duidelijk (en met nadruk: Voorál niet verbazend) dat er veel oorlogsmisdadigers doorglippen die zich in Europa verspreiden. De ondervragers zijn ook niet indrukwekkend om enig zweet te veroorzaken bij eventuele leden van doodseskaders en koppensnellers. Heeft u gemoord? Nee? Nou we hebben er even over nagedacht en we kunnen het niet keihard bewijzen dus ok kom dan maar binnen. Iets waar ik al over in discussie was in 2015 (!) en ik al diverse keren had voorspeld dat het ongeveer zo zou gaan lopen. Het is niet te controleren. En ze komen gewoon binnen.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 12 apr 2017 22:57

En waarom zijn de veronderstelde oorlogsmisdadigers (bijna) altijd Islam gerelateerd? Waar zegt dat iets over?
I’m who I want to be!

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 12 apr 2017 23:49

@Lost,

Er is oorlog, onlusten in een aantal islamitische landen, vandaar misschien?
Intolerantie tegen alles wat westers is. Homo's,christenen, atheïsten. Het zijn veel fundamentalisten die we horen, zei die haat prediken (doen niet alle fundamentalisten). Het volk wordt of aangestoken of de dupe van deze haat prediking.
De Arabische lente, de meeste mensen, ook hier waren blij. Het is een grote puinhoop geworden.
Maar zij die weg willen uit die ellende, (niet met een verborgen agenda) ik hoop dat voor hen een plek is in de westerse wereld.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 13 apr 2017 18:40

lost and not found yet! schreef:En waarom zijn de veronderstelde oorlogsmisdadigers (bijna) altijd Islam gerelateerd? Waar zegt dat iets over?
Maar wat zou een goed alternatief zijn om vluchtelingen op te vangen en te helpen? Natuurlijk heb ik ook het liefst dat ze terug kunnen naar land van herkomst om dit weer op te bouwen, maar zolang daar de IS de dienst uitmaakt (of mannen die met gifgas strooien)... Wat is het alternatief? Gefrustreerde malloten komen toch wel op de plaats waar ze willen zijn om hun bak ellende erover uit te strooien.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 13 apr 2017 19:10

Ik gebruik zelf de term asielzoekers niet meer. Voor mij zijn er oorlogslachtoffers en gelukszoekers. Oorlogslachtoffers zijn we verplicht om op te nemen. Onder dat verdrag staat al tientallen jaren onze handtekening. Wil je iets aan de opvang van deze mensen doen dan moet allereerst dat verdrag worden opgezegd. Met desastreuze gevolgen omdat meer landen dit dan zullen doen, ook landen in de regio. Het is niet zomaar een verdrag maar één van de grondrechten van de VN.
De meeste aanslagen hier zijn gepleegd door 2e en 3e generaties die juist met name teleurgesteld waren in de desinteresse van het westerse volk in de toestand in oorlogsgebieden. Een beetje medeleven tonen is vaak al teveel gevraagd.

Universele verklaring van de rechten van de mens:

Artikel 14
Een ieder heeft het recht om in andere landen asiel te zoeken en te genieten tegen vervolging.Op dit recht kan geen beroep worden gedaan ingeval van strafvervolgingen wegens misdrijven van niet-politieke aard of handelingen in strijd met de doeleinden en beginselen van de Verenigde Naties.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 14 apr 2017 13:25

lost and not found yet! schreef:En waarom zijn de veronderstelde oorlogsmisdadigers (bijna) altijd Islam gerelateerd? Waar zegt dat iets over?
Is dat zo? In het geval van de burgeroorlog in Joegoslavië waren de meeste oorlogsmisdadigers juist géén moslims. (de meeste slachtoffers wél). Ook als het om Centraal Afrika gaat, zijn er veel Christenen bij. HEt is dus afhankelijk van de regio. Wonen er voornnamelijk moslims, dan zijn de oorlogsmisdadigers (althans die welke wij zo noemen) dat ook.

Uiteraard worden degenen die bommen en drones op burgers afsturen nooit misdadigers genoemd. . .
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 apr 2017 13:52

Peter van Velzen schreef:Uiteraard worden degenen die bommen en drones op burgers afsturen nooit misdadigers genoemd. . .
Onjuist. Dat worden ze namelijk wel.

Oh en over Joegoslaven. We hebben in de Europese steden voor zover ik weet geen Joegoslaven probleem. Wijken vol ellende. Behalve wat auto en wapenhandel, huurmoordenaren. Dat soort dingen. Dat zie je nog wel eens langskomen bij de overwerkte Anniko van Santen.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 14 apr 2017 15:47

2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers. afgesplitst.
Hier verder met onderzoek oorlogmisdadigers onder asielzoekers.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 apr 2017 16:19

lanier schreef:Ik gebruik zelf de term asielzoekers niet meer. Voor mij zijn er oorlogslachtoffers en gelukszoekers. Oorlogslachtoffers zijn we verplicht om op te nemen. Onder dat verdrag staat al tientallen jaren onze handtekening. Wil je iets aan de opvang van deze mensen doen dan moet allereerst dat verdrag worden opgezegd. Met desastreuze gevolgen omdat meer landen dit dan zullen doen, ook landen in de regio. Het is niet zomaar een verdrag maar één van de grondrechten van de VN.
Wat asielzoekers toelaten betreft naar aanleiding van de titel van dit topic betreft...

Titel: (Asielzoekers) Toelaten of niet? Moralistisch gezien....

... wil ik dus graag in dit topic opmerken dat zoals het nu gaat met de asielzoekers, en we ook kunnen zien in het nieuws, het van kwaad tot erger gaat in Europa. Het in de regio opvangen (van asielzoekers dus) is een optie. Daar waar ze hetzelfde geloof belijden. De asielzoekers dus. En als zij al hier worden opgevangen tijdelijke opvang. De asielzoekers. Dan is het probleem een heel stuk beter onder controle.

Overtreding diverse Forumregels A5, A7, T7, T8, T12 , mn. voor het negeren en provoceren van diverse moderatie acties.
Topic tot nader order gesloten, wegens gevolgen van E7

Gesloten