De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Willempie
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Willempie » 11 feb 2017 12:57

Maria schreef: Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.
Hoeft ook niet. Dat interesseert me hier namelijk niet zoveel. Ik hoop dat ik me verder kan beheersen en dat dit mijn laatste reactie hier wordt, tenzij er nog iemand met een oprechte vraag of interessant punt komt. Rereformed "wilde graag" dat ik nog op een rijtje zet wat de hoop en verwachtingen zijn van degenen die op Trump hebben gestemd dus hierbij dan nog. Verder wil ik jullie droomwereldje hier niet langer verstoren.

1. Oorlog met Rusland voorkomen en in plaats daarvan tot een constructieve samenwerking proberen te komen.
2. Het gevaar van de radicale Islam nu eens echt duidelijk gaan benoemen en bestrijden.
3. Het proces van marginalisering van christenen stoppen en duidelijk maken dat de Amerikaanse grondwet is gebaseerd op christelijke principes.
4. Werk en een normaal inkomen.
5. Armoedebestrijding.
6. Overheidscorruptie bestrijden (De overheid is er voor de burgers en niet andersom).
7. Het aanpakken van pedofielennetwerken.
8. Het aanpakken van gangsterbendes die hele steden onveilig maken.

Zolang er nog mensen in het congres zitten zoals in de onderstaande voorbeelden denk ik persoonlijk dat er nog hoop is.

https://youtu.be/TFrPbC-mSNE" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/VMNB2nWMJXk" onclick="window.open(this.href);return false;

Rest mij jullie allemaal alle goeds toe te wensen en dank voor alles wat ik hier heb mogen leren want dat is best wel wat.

Groeten van Willem(pie). :)
Hallo meneer God, met Anna.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 11 feb 2017 13:15

Je geeft geen antwoord op wat er wordt geschreven.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 11 feb 2017 13:25

Willempie schreef:
Maria schreef: Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.
Hoeft ook niet. Dat interesseert me hier namelijk niet zoveel.

Ik hoop dat ik me verder kan beheersen en dat dit mijn laatste reactie hier wordt, tenzij er nog iemand met een oprechte vraag of interessant punt komt

Verder wil ik jullie droomwereldje hier niet langer verstoren.
Is dit een afscheid?
Dan zal ik verder niets meer van je verwachten en hoop ik dat je ergens een forum weet te vinden, waar je meer gewaardeerd wordt.
Oprecht meen ik dat.
Ik kom je nog wel ergens tegen onder andere omstandigheden en andere voorwaarden dan hier.
Rest mij jullie allemaal alle goeds toe te wensen en dank voor alles wat ik hier heb mogen leren want dat is best wel wat.

Groeten van Willem(pie). :)
Dank je ook voor jouw goede wensen.

Is dat zo?
Doe er wat mee naar eigen behoefte.
Dat die overeenkomt met wat wij hier interessant vinden?
Daar hebben we zo weinig van gemerkt.
Dus eigenlijk zegt dat zo weinig,
Zeker nu je schrijft, dat het je allemaal niet interesseert hoe je overkomt. :wink:

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 11 feb 2017 13:57

Beste Willempie.
Ik vind het jammer dat je vertrekt. Ik was het echt helemaal nooit met je eens, maar je antwoorden waren altijd correct en je verloor geen moment je waardigheid. Ook al viel je menigmaal spot en hoon ten deel.
Ik verzoek je vriendelijk maar met klem je besluit te heroverwegen. Het is moeilijk afscheid te nemen van een ornament
waarvan ik dacht dat het altijd bij dit forum zou horen.

Mocht je toch niet van je besluit terugkomen, dan wens ik je het allerbeste toe

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 11 feb 2017 16:51

Ik vind het wel een mooi rijtje van Willempie. Zou best kunnen, dat de mensen dat daar willen. Maar waarom hebben ze dan op Trump gestemd, die het tegenovergestelde nastreeft of gedoogd.

Aan de Amerikaanse grondwet zal hij neem ik aan niet kunnen tornen. Die is strikt seculier en hij lijkt me niet zo religieus, dat hij de grondwet wil aanpassen aan christelijke principes, al zouden velen dat wellicht willen.
Ben benieuwd of hij meer werk en inkomen kan scheppen. Hij is tegen overheidsbemoeienis en of 'ieder voor zich' werkt?
Hij heeft zich omringt met miljardairs. Zouden die echt zo vrijgevig voor de armen zijn en gierig voor de rijken?
Wat is het effect van belastingverlaging voor de rijken? Meer arbeid? Meer geld voor de armen? Of steeds groeter verschillen tussen arm en rijk?

Ik verwacht eigenlijk weinig van Trump om aan het rijtje van Willempie te voldoen. Het is voor een groot deel zo onrepubliekeins, behalve dat ze christendom in de grondwet willen, maar dat zal niet gebeuren.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 12 feb 2017 07:08

Willempie schreef: 7. Het aanpakken van pedofielennetwerken.
Dit vind ik persoonlijk wel de mooiste. Van de pussy-grabber verwachten christenen dat hij pedofielennetwerken gaat aanpakken. :lol:

Willempie schreef:3. Het proces van marginalisering van christenen stoppen
Hoewel deze een close second is. Van de eerste atheïstische president in de geschiedenis van Amerika verwachten christenen dat hij het proces van marginalisatie van christenen stopzet!
Willempie schreef:6. Overheidscorruptie bestrijden
Deze is natuurlijk ook mooi. Corruptiebestrijding verwacht men van de man die nog nooit belasting heeft betaald en wiens hobby corruptie is!
https://www.washingtonpost.com/blogs/pl ... 354c1f2ce6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thedailybeast.com/articles/2 ... mayor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://newrepublic.com/article/138867/ ... corruption" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 12 feb 2017 22:16

Rereformed maakt zich vrolijk over deze;
Dit vind ik persoonlijk wel de mooiste. Van de pussy-grabber verwachten christenen dat hij pedofielennetwerken gaat aanpakken.
Mannen zijn allemaal "pussy-grabbers". Maar wachten hier doorgaans mee tot de pussy's meerderjarig zijn. Pedofielen en hun netwerken kunnen door deze mannen zonder belemmering worden aangepakt.
Van de eerste atheïstische president in de geschiedenis van Amerika verwachten christenen dat hij het proces van marginalisatie van christenen stopzet!
Amerika is ongeveer net zo christelijk als Iran Islamitisch is. Hoezo worden christenen daar gemarginaliseerd?
Corruptiebestrijding verwacht men van de man die nog nooit belasting heeft betaald en wiens hobby corruptie is!
Ja dat is inderdaad een gotspe.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 13 feb 2017 13:58

Willempie schreef: 1. Trump is dom.
De leukste: https://www.youtube.com/watch?v=by-k6PEb93Q" onclick="window.open(this.href);return false;

(GDP)
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 13 feb 2017 16:42

Vandaag heeft zich weer een klein dictatortje ontpopt in het witte huis. Beluister deze surrogaat voor Trump en huiver:

https://www.youtube.com/watch?v=7wRIAXc_w2E" onclick="window.open(this.href);return false;

Commentaar van de boss:
"Congratulations Stephen Miller- on representing me this morning on the various Sunday morning shows. Great job!"

Beluister de volgende video en huiver voor de tweede maal: https://www.youtube.com/watch?v=t23KpN1dWSQ" onclick="window.open(this.href);return false;
(Hier het artikel dat Andrew Sullivan schreef)

Dit loopt niet goed af.
Born OK the first time

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 13 feb 2017 17:43

Schrikken. 8-[

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 13 feb 2017 18:09

Het is triest. En een gevaarlijke ontwikkeling dat de USA zich blijkbaar meer bad-ass moet gaan gedragen om zelfverzekerde charismatische leiders en landen nog te kunnen blijven imponeren. Dat een presidentschap ineens zomaar mag overgaan van dr.Heckle in een Mister Hyde heeft naar mijn idee niet veel te maken met de overweldigende macht van de amerikaanse kiezers. Daarin zou toch een veiligheidsmarge moeten zitten om de 'bevolking tegen zichzelf te beschermen'. Geen democratie is natuurlijk een 100% echte democratie. En of het nu democraten of republikeinen zijn, je zou toch vermoeden dat ze allemaal netjes gekozen worden door de bevolking. Zou het kunnen zijn dat men op een hogere trede van de hierarchie misschien wel heeft besloten dat er weer ernstig rekening moet worden gehouden met de USA. Obama was een te softe presentatie aan de wereld? Heeft de USA z'n soort van 'Putin' nodig? Anders zal de USA niet kunnen blijven voortbestaan in deze wereld?

Ik denk dat deze omschakeling in een te vrezen USA wel eens te danken zou kunnen zijn aan de bovenliggende machten (die uiteraard 'niet bestaan' in een democratie) en de military industrial complex waar Pr.Eisenhouwer duidelijk voor waarschuwde. Trump met zijn beangstigende aanhang is dan simpelweg de door bovenliggende machten naar voren geschoven macht die intern en extern moet imponeren en angst inboezemen.

Nog nooit eerder was 'fake-news' zo interessant en zowel on-waar als waar.

How the Trump regime was manufactured by a war inside the Deep State
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 14 feb 2017 09:03

Willempie schreef:Het proces van marginalisering van christenen stoppen en duidelijk maken dat de Amerikaanse grondwet is gebaseerd op christelijke principes.
"Religious Right groups and their allies insist that the United States was designed to be officially Christian and that our laws should enforce the doctrines of (their version of) Christianity. Is this viewpoint accurate? Is there anything in the Constitution that gives special treatment or preference to Christianity? Did the founders of our government believe this or intend to create a government that gave special recognition to Christianity?

The answer to all of these questions is no. The U.S. Constitution is a wholly secular document. It contains no mention of Christianity or Jesus Christ. In fact, the Constitution refers to religion only twice in the First Amendment, which bars laws "respecting an establishment of religion or prohibiting the free exercise thereof," and in Article VI, which prohibits "religious tests" for public office. Both of these provisions are evidence that the country was not founded as officially Christian."

Bron: https://www.au.org/resources/publicatio ... ian-nation" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Octo
Forum fan

Bericht door Octo » 14 feb 2017 12:52

Gershom schreef: Amerika is ongeveer net zo christelijk als Iran Islamitisch is. Hoezo worden christenen daar gemarginaliseerd?
Daar denken de christenen zelf heel anders over. Er is een "war on christmas" gaande en het woord "persecution" ligt in vele monden bestorven.
Vooral wanneer er bepaalde privileges komen te vervallen. Ook het toestaan van homohuwelijken in de VS is een verregaande vorm van verdrukking van christelijke normen en waarden.

Nu is het logisch dat ze verdrukt worden, want ze wíllen dat juist. Zulks zou in de "eindtijd" veelvuldig voorkomen en alles waar de fundamentalistische christen het niet mee eens is, is terug te voeren op verdrukking. En dat is fantastisch, want hoe verder de eindtijd vordert, hoe dichterbij de "rapture" en de wederkomst van Jezus zijn.

Dat men dan van Trump verlangt dat de christelijke normen en waarden worden "hersteld" is dan weer tamelijk paradoxaal, maar de gemiddelde christen heeft natuurlijk weinig moeite met paradoxen.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 feb 2017 02:23

Niets over Trump vandaag? Mijn God! Dan zitten we vast en zeker in het oog van de storm! :shock:
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 15 feb 2017 06:03

Octo schreef:Ook het toestaan van homohuwelijken in de VS is een verregaande vorm van verdrukking van christelijke normen en waarden.
Dat is onzin. Toestaan van homohuwelijken houdt geenszins in dat religieuze groeperingen hun theologische zienswijzen moeten veranderen. Van verdrukking is dus geen sprake. Christenen in Europa gebruiken vaak de frase "uitholling van normen en waarden".
Born OK the first time

Plaats reactie