Daar kwam ik laatst pas achter, omdat veel reacties van die internetconsultatie daar naar verwezen. Toen ik geen lid meer van de kerk wilde zijn, wist ik in ieder geval niet dat dat zo werkte. Na opgegroeid zijn in de kerk, was het een logische keus om belijdend lid te worden van die kerk. Pas daarna begon het echte nadenken over waar ik in geloof en wat ik logisch vond. Het is dan ook best een strijd om tegen zo'n kerk waar in je in opgegroeid te zeggen: "onze wegen scheiden". Als je er dan pas achter komt dat de kerk je persoonsgegevens op kan vragen en dat er ineens onverwachts ouderlingen op je nieuwe adres staan, wordt je niet echt vrolijk. Een innerlijke strijd om tot je eigen inzichten te komen, verandert dan ineens in administratief geharrewar om vrij te zijn van zo'n kerk.Dat beloof ik schreef:Rhanique, dat is geregeld doordat iedereen dat zelf kan aangeven bij de gemeente.
Maar ja, op zich had ik wel verwacht dat de meeste stemmen hier ook voor het schrappen van de toegang van de kerken tot die gegevens zouden zijn. Toch is het fijn om te zien dat ik niet de enige ben