discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 07:19

Red Star Line schreef: En het heeft niks met racisme te maken, maar enkel met mijn kijk op de maatschappij waar ik vind dat er niks mis mee is om zo te redeneren , Peter Van Velzen die mag nog 20 jaar in Thailand wonen , maar hij zal nooit als Thai aanzien worden , hij zal ook nooit Thai genoemd worden. Wat maakt, of welke wet of regel maakt dat wij plots pakweg
Farid Bamouhammad of Mohamed Abdi Hassan Belgen noemen ??? Een nationaliteit bekom je niet door je in 't land te gaan vestigen , tenminste da's mijn visie. We zijn allemaal mensen, die mening deel ik wel. Maar je hebt ook verschillende zoogdieren, en 't is niet omdat morgen plots een paard een veulen in een koeienstal werpt, dat dit veulen dan 3 maanden later ook een koe wordt ......
U heeft het dan nog over olympiërs. Wat van criminele "Belgen" die onze goede naam in buitenland maken?
Ze zouden beter de nationaliteit bij criminelen achterwege laten en naam en voornaam melden.
Best dat men dat doet bij ieder incident, en ze allemaal vakkundig met naam en voornaam etaleren in de krant.
Het probleem zal snel duidelijk worden. Maarja, met deze struisvogelpolitiek verandert er nooit wat.
Denkt men dat een boerkiniverbod nog voor wat stemmen gaat zorgen? :) Ik hoop dat de NVA onder de kiesdrempel zakt.
De Nieuwe Vreemdelingen Alliantie maakt mij geen blazen meer wijs.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 19 aug 2016 08:02

Peter van Velzen schreef: Wat de Olympische spelen betreft. De meeste medailles gaan naar de verenigde staten. En daar zijn vrijwel geen Native Americans bij. Dus de nazaten van migranten zijn de meest succesvolle Olympiers. NIet dat er veel moslims bij zitten, uiteraard.
Hm, ik heb het amper beweert of ik lees weer een bericht dat me aan mijn eigen bewering doet twijfelen.
Goud muhammad op 400 meter horden
Maar uiteraard is dit in zekere zin off-topic. Het ging over Islam en Europa.
Ik wens u alle goeds

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 09:16

Refugees welcome?
"Elke nacht gooien ze alles wat ze kunnen vinden - hout, autobanden, ... - op de snelweg A16 richting Calais en steken die blokkades in brand, waardoor een chauffeur wel moet stoppen. Dan komen ze tevoorschijn met messen, stokken en knuppels, bedreigen de chauffeurs en dwingen hen de laadruimte van hun truck te openen", vertelt Philippe Degraef, directeur van Febetra in De Standaard.
http://www.hln.be/hln/nl/34342/Migrante ... -aan.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat als truckers zich bewapenen en er een dode valt? Dan over reageert de trucker zeker?

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 19 aug 2016 09:58

MachineElf schreef:
kiks schreef: Volgens jouw redenatie is het gerechtvaardigd voor de landen rondom bijvoorbeeld Syrië hun grenzen te sluiten.
Maar wel een grenskamp bouwen. Ze weten waar naartoe. We draaien de kraan toe voor oorlogsvluchtelingen. Bieden hen de basis aan. Trainen mannen in de strijd tegen de IS.[
Niet erg konsekwent van je. En dan heb ik het nog niet over het feit dat het maar de vraag is of deze mensen wel oorlog willen voeren. Volgens mij zijn ze juist op de vlucht voor oorlog. Maar jij vindt kennelijk dat je mensen mag dwingen om als kanonnenvoer te dienen.
Uiteraard moeten de grenzen niet letterlijk dicht. Neem een voorbeeld aan Denemarken. Illegalen moeten meteen een boete betalen en al hun bezittingen worden afgenomen. We kunnen dit wettelijk perfect hervormen.
Waarom kiezen ze deze landen uit en zoeken ze niet in het eerste land veiligheid? Verander dat motief.
Is dat zo? In Denemarken wordt vluchtelingen hun spullen afgenomen. Kennelijk zijn vluchtelingen en wat jij noemt "illegalen" hetzelfde. Het is bovendien weer in strijd met het eerder door je gestelde: "grenzen toe".
Deze reactie heeft niets te maken met het gestelde.
Jawel; Want waar hekken stonden brak men het met geweld af om met geweld door te stromen.
Gek he. Ik heb trouwens een overvloed aan beelden gezien waarop zichtbaar is dat men helemaal geen hekken afbrak. Volgens mij staan ze er nog steeds.
Daar had men met scherp moeten schieten.
Toe maar. Vluchtelingen schiet je gewoon af.
Weet je MachineElf. Ik ben kotsmisselijk van je. Jouw visie over het probleem t.a.v. vluchtelingen deel ik totaal niet. Jij wilt scheiding van mensen. Ik wil juist het tegenovergestelde. En ik mag hopen dat de mensen die denken zoals jij het niet voor het zeggen krijgen. Het zal alleen maar meer ellende veroorzaken. Maar misschien ga je zelf het "goede voorbeeld geven en doe je wat aan het probleem. Zoek die IS mannen op en vernietig ze. Je kan het. Je kunt natuurlijk hier ook blijven rondhangen en vinden dat anderen dat werk dienen op te knappen. Voor mij was dit de laatste reactie op je. Ik heb wel wat beters te doen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 10:13

Het beste toegewenst Kiks.
Het is makkelijk zeggen vang al deze mensen op "want ik heb ze geen hek zien vernietigen."
Wel ik wel, ik heb verhalen van meisjes gehoord, van jongens, van ordehandhaving en van vrijwilligers die helpen in asielcentra.
Dat U de problemen wil negeren is uw zaak. Ik kan de waarheid niet verbloemen.
Ik bied oplossingen aan, U gaat er gewoon rondom heen met linkse gevoelens die mijlenver van mijn realiteit staan.

Die mensen die met geweld grensposten voorbij breken, 8 veilige posten passeren om een land met de beste sociale zekerheid uit te kiezen kunnen we missen als kiespijn.

Dat van Calais heb je ook niet aangeklikt zeker? Maar owee als er een trucker zo'n refugee omver zou rijden, dan horen we jou weer wel zeker?

Massale deportaties zijn van doen en wie niet wil strijden voor een land is het niet waardig één te hebben.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 19 aug 2016 10:19

Je plaatst slechts stropoppen MachineElf. Ik zit trouwens vanaf nu aan een andere tafel te discussiëren.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 10:25

kiks schreef:Je plaatst slechts stropoppen MachineElf. Ik zit trouwens vanaf nu aan een andere tafel te discussiëren.

Groet

kiks
U gaat nergens op in. U blijft aan uw mening vasthouden ook al liggen de feiten klaar voor je neus.
Daar dan aan voorbij gaan en ad hominem beginnen maakt je niet bepaald sterker.
U kunt er niet meer politiek correct rondom heen gaan en negeert het dus maar.

Aanschouw, ik ben niet degene die mijn discussiepartner negeert en dingen openlaat. Het omgekeerde is waar.
Meisjes worden verkracht, het vet wordt in de jeugd gemept, men dringt zich op, men eist geld, men maakt barricades op de weg en bedreigt truckers de laadruimte te openen, vrijwilligers in asielcentra zijn verkracht en mogen niet naar de media stappen, Parijs is een één no go zone geworden, 2 maanden geleden was daar een rel die niet eens media aandacht kreeg, hele wijken werden afgesloten en toegeëigend, ordehandhaving werden bekogeld met stenen, er zijn zelfs schoten gelost, mortiergranaten, men steekt bussen met passagiers in de fik, ....

Dat U daar de kop voor in het zand wil steken en mij de rug wil toedraaien is uw zaak.
U kunt appeflap een hand geven een kringetje vormen en samen kumbaya zingen.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 19 aug 2016 10:32

Ben je nou nog steeds bezig? Ik had eerder verwacht dat je bezig zou zijn je geweer op te poetsen om vluchtelingen/illegalen, zoals het volgens jou hoort, neer te schieten.

Groet

kiks

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 aug 2016 10:52

Stel, MachineElf, jij krijgt je zin. Morgen zijn de grenzen dicht en zijn al die personen die jij graag gedeporteerd zou zien, verdwenen.
Hoe ziet de wereld er volgens jou over een jaar of 10 dan uit? Zijn de problemen opgelost? Is het westen een walhalla geworden? Iedereen tevreden? Allemaal werk? Hoe zie jij de toekomst met jou ideale voorstel?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 11:50

dikkemick schreef:Stel, MachineElf, jij krijgt je zin. Morgen zijn de grenzen dicht en zijn al die personen die jij graag gedeporteerd zou zien, verdwenen.
Hoe ziet de wereld er volgens jou over een jaar of 10 dan uit? Zijn de problemen opgelost? Is het westen een walhalla geworden? Iedereen tevreden? Allemaal werk? Hoe zie jij de toekomst met jou ideale voorstel?
Wel, het zou de ideale wereld zijn he?
Niet enkel grenzen toe, maar ook assimilatie en een secularisme. Kindergeld beperken tot 2 kinderen, kraamgeld afschaffen en vanaf 3 kinderen al beginnen belasten.
Islam volledig uit de scholen halen en moslim kinderen begeleiden naartoe onze normen en waarden. Man en vrouw gelijk, niet in apartheid.

Het zijn kansarme gezinnen die veel kinderen maken voor sociale voordelen die het hier voornamelijk achteruit duwen. Bekijk Molenbeek bv. Kansarme wijk, quasi allemaal grote gezinnen. Begin dat te belasten. Nu draagt de alleenstaande deze grote gezinnen en heeft die quasi niets fiscale voordelen. Die betaalt jaarlijks belastingen terwijl de werkloze grote gezinnen jaarlijks duizenden euro's terugtrekken. Plus tegen de duizend euro kindergeld en meer dan duizend euro uitkering. Wat was onze dank? Maalbeek, Zaventem, Battaclan, ... Nog durven klagen dat ze niet genoeg kansen toebedeeld krijgen en het Westen meer moet doen. Maar de vinger eens naar hun eigen ouders wijzen? Hooo maar. De vinger naar hun eigen achtergestelde cultuur wijzen? Hoo maar! Neen het is onze fout, wij zijn de ongelovige honden die hen alles op een blaadje moeten geven.
Het zijn de zotten die werken.

Het Westen dient zich te herstellen in haar originele status, zonder de poco mulitculdroom door onze strot geramd.
Islam heeft hier geen thuishaven en hoort niet toe Europa zoals Merkel ons dicteert.
Weg ermee.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 12:02

kiks schreef:Ben je nou nog steeds bezig? Ik had eerder verwacht dat je bezig zou zijn je geweer op te poetsen om vluchtelingen/illegalen, zoals het volgens jou hoort, neer te schieten.

Groet

kiks
Als de shit uitbreekt ben ik de eerste om vrouw en kind in veiligheid te stellen en terug te keren om te vechten voor mijn land.
De logica zelve toch?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 19 aug 2016 12:27

Red Star Line schreef:@ Peter Van Velzen en eventueel anderen die denken dat ik de werkeloosheidscijfers uit mijn duim zuig , dus de cijfers die ik mededeelde benaderden zeer de realiteit ...
http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En dat de werkloosheidsgraad in steden als Antwerpen en Brussel om en nabij de 30% ligt is evenzeer niet uit de lucht
gegrepen , maar de realiteit...

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ssel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt wel wat zaken naar boven afgerond. maar het zei je vergeven. Blijkbaar rekent Eurostat dus inderdaad ook de niet uitkeringsgerechtige werklozen mee.

Het klopt dat het niet zo makkelijk is om de Thaise nationaliteit te verkrijgen. Formeel moet een buitenlander daartoe de taal goed beheersen, hetgeen voor een gepensioneerde zonder talenknobbel, die nog nooit een toontaal sprak, vrijwel niet te doen is. Ik weet niet hoe het in Belgie ligt, maar een aantal jaren geleden volstond het in Nederland om 15 jaar lang probleemloos in het land te wonen. Dat is inmiddels veranderd meen ik te weten. Voor nieuwkomers geldt dat ze tevoren al wat Nederlands moeten kennen. Hetgeen er in de praktijk op neerkomt dat Thais die definitief naar Nederland willen komen tevoren al een paar keer over moeten komen, (3 maands visum) want de "wereldtaal" Nederlands wordt hier nergens gedoceerd. Dat het veel praktischer is om Engels te beheersen is bij de wetgeverss tegen dovemansoren gezegd.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 aug 2016 12:32

MachineElf schreef:
dikkemick schreef:Stel, MachineElf, jij krijgt je zin. Morgen zijn de grenzen dicht en zijn al die personen die jij graag gedeporteerd zou zien, verdwenen.
Wel, het zou de ideale wereld zijn he?
Niet enkel grenzen toe, maar ook assimilatie en een secularisme. Kindergeld beperken tot 2 kinderen, kraamgeld afschaffen en vanaf 3 kinderen al beginnen belasten.
Islam volledig uit de scholen halen en moslim kinderen begeleiden naartoe onze normen en waarden. Man en vrouw gelijk, niet in apartheid.

Het zijn kansarme gezinnen die veel kinderen maken voor sociale voordelen die het hier voornamelijk achteruit duwen. Bekijk Molenbeek bv. Kansarme wijk, quasi allemaal grote gezinnen. Begin dat te belasten. Nu draagt de alleenstaande deze grote gezinnen en heeft die quasi niets fiscale voordelen. Die betaalt jaarlijks belastingen terwijl de werkloze grote gezinnen jaarlijks duizenden euro's terugtrekken. Plus tegen de duizend euro kindergeld en meer dan duizend euro uitkering. Wat was onze dank? Maalbeek, Zaventem, Battaclan, ... Nog durven klagen dat ze niet genoeg kansen toebedeeld krijgen en het Westen meer moet doen. Maar de vinger eens naar hun eigen ouders wijzen? Hooo maar. De vinger naar hun eigen achtergestelde cultuur wijzen? Hoo maar! Neen het is onze fout, wij zijn de ongelovige honden die hen alles op een blaadje moeten geven.
Het zijn de zotten die werken.
Het Westen dient zich te herstellen in haar originele status, zonder de poco mulitculdroom door onze strot geramd.
Islam heeft hier geen thuishaven en hoort niet toe Europa zoals Merkel ons dicteert.
Weg ermee.
1. Alle grenzen toe met weer allemaal aparte staten/landen/munteenheid/wetten en regels en DUS spanningen tussen de landen onderling? Het kost Nl. 9 miljard om de grenzen weer te sluiten en te bemannen. (http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie ... jard.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;) En kijk hier eens wat het alleen R'dam al kost: http://www.rijnmond.nl/nieuws/132741/Di ... -Rotterdam" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat ik hier lees kun je ook niet negeren:
‘Meer grenscontroles en andere obstakels kosten de overheid niet alleen veel geld. Ze zorgen er ook voor dat migranten een mensonterende irreguliere status krijgen, ze een verborgen leven zullen moeten leiden en meer gedwongen worden gevaarlijke reizen en activiteiten te ondergaan. Ook maak je smokkel winstgevend. En wat de buitengrenzen van de Europese Unie betreft zal het ene opgerichte hek alleen maar de migratie vertragen en ze verplaatsen naar een andere openere buitengrens. De EU volledig afsluiten is immers niet haalbaar. Dat zou een Noord-Koreaanse grens worden, en zelfs dan lukt het niet. Het is moreel schandelijk dat de Middellandse Zee de dodelijkste grens op aarde is.’ http://www.dekennisvannu.nl/site/artike ... ossen/7520" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat moet de wereld met oorlogs-vluchtelingen? Vluchtelingen uit landen waar de Sharia de wet is?
2. Seculiere staten kan ik me wel in vinden. Te beginnen bij de jeugd. Maar vrijheid van meningsuiting en godsdienst (thuis) blijft wat mij betreft ook een groot goed. Dan hebben we wel een lange weg te gaan.
3. https://nl.wikipedia.org/wiki/Eenkindpolitiek" onclick="window.open(this.href);return false; Er is al enige ervaring opgedaan uiteraard. Vergrijzing is er 1 onderdeel van. Abortus een 2e. Verder ben ik hier in Nl. ook niet altijd blij met de opvoeding van de kinderen zoals het nu geregeld is. Pa en ma moeten beiden werken en opa en oma en allerlei crashes en opvanginstanties voeden het kind op.
Kindtoeslag is op zich al een vreemde constructie maar vergrijzing blijft altijd op de loer liggen.
Het zijn kansarme gezinnen die veel kinderen maken voor sociale voordelen die het hier voornamelijk achteruit duwen.
Zou dat de beweegreden zijn? Om er rijk van te worden? Want dan zouden grote gezinnen dus uit de problemen zijn. En dan lees ik: 'Kansarmoede is een toestand waarbij mensen beknot worden in hun kansen om voldoende deel te hebben aan maatschappelijk hoog gewaardeerde goederen, zoals onderwijs, arbeid en huisvesting'
Dus, waar ligt het dan aan? Hoe komt die 2-deling tot stand?
Pleitbezorgers van de 'ongedeelde stad' waarschuwen: Amsterdam moet geen Londen worden, waar rijke Russen en oliesjeiks de huizenprijzen hebben opgestuwd en waar betaalbare woningen steeds verder van het centrum komen te liggen. Voor de stadsdelen ver van de Amsterdamse binnenstad bestaat een ander afschrikwekkend voorbeeld: de banlieues van Parijs. http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... rdam.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zal intern iets geregeld moeten worden. Koop-en huurprijzen reguleren en er voor waken dat armoede niet bij elkaar trekt in wijken. En dat staat los van religie denk ik.
Islam heeft hier geen thuishaven en hoort niet toe Europa
ik ben bang dat dat westen niet meer bestaat en inmiddels ook geen toekomst meer heeft. Hoe wil je in godsnaam islam weren uit Europa? Want dan vind ik, moet je katholicisme en protestantisme met al haar denominaties ook gaan weren. Als moslims (of christenen of inwoners) zich gedragen naar de wetten van een land, mogen ze blijven. Misdragen ze zich hebben we daar een systeem van justitie voor. Maar om nou geloofsovertuigingen te gaan verbieden. Misschien dat je met wet-en regelgeving al een heel eind komt om samen te kunnen leven met andere mensen. Want de ideale Europeaan bestaat niet.

En zo heb ieder voordeel z;n nadeel. En: De wereld is van iedereen!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 12:38

De wereld is van iedereen en iedereen heeft zijn lapje grond. De islam hoeft het hier niet te veranderen en de vluchtelingen kunnen we niet allemaal helpen. Hoe goed je het ook bedoelt, dit gaat niet over de lange termijn.
De islam in het oosten. Seculier in het Westen
Op de rest kom ik echter terug als ik tot 10 geteld heb.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 13:13

Ik heb tot twintig geteld Dikkemick.
Misschien dien je eens eerst op mijn voorgaande posten terug komen voor ik uw nieuw cultuurrelativisme aanpak?
Je postte links, ,ik postte daar een reactie op terug.
Dan ga je gewoon verder zoeken en negeer je het feit dat het wel met de islam te maken had. Dat de angst zich berust op daadwerkelijk gepleegde feiten, die jouw auteur klaarblijkelijk vergeten te vernoemen was.
Struisvogelpolitiek.
Gelieve links te plaatsen naar de bedoelde berichten!
Volgens mij weet anders niemand waar je het over hebt.
Na de laatste post van DIkkemick heb jij inderdaad gereageerd, maar daat is geen reactie van dikkmick meer op gekomen.
Ik neem niet aan dat jij binnen 20 tellen een reactie verwacht!
Peter van Velzen

Plaats reactie