discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

discussie over Islam en Europa

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 20:22

Berichten afgesplits van het onderwerp Is de islam conform met de godsdienstvrijheid? omdat ze blijkbaar niets meer met het onderwerp godsdienstvrijheid te maken hadden.
Peter van Velzen
MachineElf schreef:Ik ben voor het seculariseren van het hele Westen.
En dat ging zo goed de laatste pakweg 40 jaar en nu zetten we de grenzen open om dat allemaal weer te be-baggeren en de Islam te "rezzpecteren .... weetje". Waar je dochter met vriendinnen op het strand loopt en te horen krijgt dat ze een hoer is omdat ze in bikini loopt.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

MachineElf
Ervaren pen

Re: Is de islam conform met de godsdienstvrijheid?

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 20:23

Labyrint schreef:
Lukt dat een beetje? Ik bestel ook wel eens een kapsalon shoarma 8-[ Maar daar blijft het dan ook bij.
Wat lukt een beetje? :)

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 20:26

Labyrint schreef:
En dat ging zo goed de laatste pakweg 40 jaar en nu zetten we de grenzen open om dat allemaal weer te be-baggeren en de Islam te "rezzpecteren .... weetje". Waar je dochter met vriendinnen op het strand loopt en te horen krijgt dat ze een hoer is omdat ze in bikini loopt.
En als ze meegaat in de "pocodroom" verkracht wordt als vrijwilliger in een asielcentrum en moet zwijgen in de pers om de vluchtelingen hun imago te besparen.
Dat terzijde...

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 jul 2016 20:38

Labyrint schreef:
Gerard R. schreef:Zouden zij dat misschien ook denken? :)
Dat blijkt wel he?
Straks staat behalve in Frankrijk en België in Nederland ook het halve leger op straat. We kunnen er op wachten! =D>
Maar ik heb het niet zozeer over de legers, de radicalen, de extremisten, de misdadigers.
Ik heb het over het wérkelijke, het normale volk (of meervoud 'de volkeren').

Hoe harder de toon, hoe groter de angsten etc. hoe meer radicalen en extremisten aan elke kant. Dus ik herhaal: het schiet niet op.
Zou het zó werken met grote oorlogen in de wereld? Ik denk het wel, maar wie is bij machte om het ten goede te keren? Of is dit oncontroleerbaar?
--

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 20:40

MachineElf schreef:
Labyrint schreef:
Lukt dat een beetje? Ik bestel ook wel eens een kapsalon shoarma 8-[ Maar daar blijft het dan ook bij.
Wat lukt een beetje? :)
Je had het over eigen cultuur haten en anderen te liefkozen. Nou dat probeer ik. Ik haal wel eens wat te eten bij een goed geïntegreerde Egyptenaar van ik gok rond de 60 waarvan ik me goed in kan beelden dat het zijn dochter nooit verboden is een bikini te dragen.

In de jaren 70 en 80 werd er nog goed geroerd in de kom van de integratie omdat het overzichtelijker was en het olie-domme- Westen nog niet het halve MO had gebombardeerd. Nu valt er niks meer te roeren bij de grenzen, en in onze maatschappij, en alles klontert bij elkaar met alle radicaliserende gevolgen van dien.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 20:42

Gerard R. schreef:Hoe harder de toon, hoe groter de angsten etc. hoe meer radicalen en extremisten aan elke kant. Dus ik herhaal: het schiet niet op.
Hoe kan ik het zeggen:

Ik heb er géén vertrouwen in dat het goed komt met Europa en de vluchtelingenstroom. Grenzen dicht en éérst beraden.

En stop met bombarderen!!~!~!~(als dat ook maar kan) Bezetten met een coalitie, en mannen aan de grond met als enig doel alle strijdende partijen de neutraliseren en de bevolking veilig te stellen.
Laatst gewijzigd door Labyrint op 22 jul 2016 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 jul 2016 20:44

Labyrint schreef:
Waarom moet ze in een bikini? Ze kan ook naakt.
--

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 20:46

Gerard R. schreef:Waarom moet ze in een bikini? Ze kan ook naakt.
Kun je je verduidelijken?

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 20:48

Labyrint schreef:
Je had het over eigen cultuur haten en anderen te liefkozen. Nou dat probeer ik. Ik haal wel eens wat te eten bij een goed geïntegreerde Egyptenaar van ik gok rond de 60 waarvan ik me goed in kan beelden dat het zijn dochter nooit verboden is een bikini te dragen.

In de jaren 70 en 80 werd er nog goed geroerd in de kom van de integratie omdat het overzichtelijker was en het olie-domme- Westen nog niet het halve MO had gebombardeerd. Nu valt er niks meer te roeren bij de grenzen, en in onze maatschappij, en alles klontert bij elkaar met alle radicaliserende gevolgen van dien.
Ik heb geleerd dat mijn cultuur ook goede kanten heeft. Maar ik heb deze zelf moeten zoeken, deze werden niet op school belicht.
Ik koop nooit halal geslacht vlees. Of ik moet het niet geweten hebben.

De radicalisering kan wel eens vanuit het religie komen, maar politici gaan daaraan voorbij. Hoofd in het zand en de islam is vrede.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 22 jul 2016 20:55

MachineElf schreef:[
ooit halal geslacht vlees. Of ik moet het niet geweten hebben.
Beter is geen of weinig vlees en als het moet een zo "beter leven label" als mogelijk :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 20:56

Vilaine schreef:De vraag van de T.S. lijkt mij: Is de islam compatibel met het begrip godsdienstvrijheid, zoals ook beschreven is in de Universele rechten van de mens. Hij moet me maar verbeteren, als hij het anders bedoelt. En met de islam bedoel ik de twee grote stromingen, niet de kleine afgeleide richtingen.
De volgende fase is dan: Is de islam een sekte?

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 20:57

doctorwho schreef: Beter is geen of weinig vlees en als het moet een zo "beter leven label" als mogelijk :idea:
Tijdens mijn vastenperiodes (die zeldzaam zijn overigens) laat ik het vlees compleet.
De mens is nu eenmaal een vleeseter. Ik ben 2 maand veganist geweest, ik zal nooit die eerste hap uit een hamburger vergeten. The Lord said unto me: it is good.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 22 jul 2016 21:02

Labyrint schreef:
Gerard R. schreef:Waarom moet ze in een bikini? Ze kan ook naakt.
Kun je je verduidelijken?
'Zij' hebben last als ze een bikini zien.
'Wij' hebben dat als mensen zomaar naakt gaan lopen.
Of met een peniskoker misschien?
Cultuur dus.
Cultuurverándering kost tijd. Maar dat lukt best.
--

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 22 jul 2016 21:04

MachineElf schreef:De radicalisering kan wel eens vanuit het religie komen, maar politici gaan daaraan voorbij. Hoofd in het zand en de islam is vrede.
Men kan tegenwoordig geen gevolgen op de lange termijn meer inschatten.

"Wir schaffen es" zei ze..

Het ergste moet nog komen. Geen onderbuik maar rekenwerk.
En herstellen ná elke vreselijke gebeurtenis dat is tevens de mest..
Dat schijnt men niet te kunnen begrijpen.
Gerard R. schreef:Cultuurverándering kost tijd. Maar dat lukt best.
Neen. Het klontert. Mensen integreren DÁT kost tijd.

En die hébben we niet!

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 22 jul 2016 21:09

Labyrint schreef: Men kan tegenwoordig geen gevolgen op de lange termijn meer inschatten.

"Wir schaffen es" zei ze..

Het ergste moet nog komen. Geen onderbuik maar rekenwerk.
En herstellen ná elke vreselijke gebeurtenis dat is tevens de mest..
Dat schijnt men niet te kunnen begrijpen.
Europa zal nooit meer hetzelfde zijn, zoveel is zeker. Daarom dient Europa dringend te seculariseren en haar normen en waarden consequent toe te passen of het wordt er alleen maar erger op.

Plaats reactie